ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ
ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
III етап (2011-2012 н.р.)
9 клас
6 варіант
І. Завдання закритої форми
1.Виконайте тестові завдання
Завдання 1-20 мають по чотири варіанти відповідей,
із яких лише одна правильна (по 1балу )
1.Які уявлення лежать в основі світогляду бароко:
А про людину як самоцінність
Б про гармонійну особистість
В про дисгармонійність світу
Г про еволюційний розвиток ідеалів людства
2. Вірш, написаний з якогось певного приводу чи звернений до конкретного адресата, називається:
А станси
Б елегія
В сонет
Г «вірш на випадок»
3. Який конфлікт є центральним у повісті «Простак:»
А між Гуроном і Гордоном
Б між Гуроном і Сент-Ів
В між суспільством і Гуроном
Г між монархією і церквою
4. Чому протистоїть герой-«ентузіаст» у казці «Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер» Гофмана:
А неправді й обману
Б філістерському світові
В злу і ворожнечі
Г світу грошей і багатства
5. Яка риса характерна для романтизму Гофмана:
А провідним є мотив самотності,світової скорботи
Б переплетіння реальності та нестримної фантазії
В увага до героїчного минулого
Г зображення краси природи рідного краю
6.Чому в Греції дуже поважають і пам’ятають Байрона:
А поет багато писав про Грецію
Б довго жив у Греції
В брав участь у визвольній боротьбі греків
Г помер та похований у Греції
7. Наслідування оди якого античного поета відчутне у вірші О.Пушкіна «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»:
А Вергілія
Б Овідія
В Горація
Г Анакреонта
8. Як називається літературний напрям ІІ половини ХVІІІ – початку ХІХ ст., що характеризується прагненням відтворити світ почуттів та викликати у читачів співчуття до героїв:
А сентименталізм
Б просвітницький класицизм
В просвітницький реалізм
Г рококо
9. Яка головна тема «Фауста»:
А історія кохання Фауста і Маргарити
Б пригоди Фауста і Мефістофеля
В пошуки сенсу буття і призначення людини
Г зображення всепереможної сили людського розуму
10.Укажіть твір, в якому Байрон виступив на захист руйнівників верстатів:
А «Видіння суду»
Б «»Пісня луддитів»
В «Шильйонський в’язень»
Г «Хотів би жити знов у горах»
11. Біблійним мотивом, який розробляється у драмі П.Кальдерона «Життя – це сон», є:
А апокаліпсис
Б покарання за гріхи
В спасіння людської душі
Г вічне життя
12.Про яких героїв «Євгенія Онєгіна» О. Пушкін говорить у рядках:
«Они сошлись. Вода и камень,
Стихи и проза, лед и пламень
Не столь различны меж собой
А Онєгін і Тетяна
Б Ленський і Ольга
В Онєгін і Ленський
Г Ольга і Тетяна
13. Над ким ще, крім Журдена, сміється автор:
А над пані Журден
Б над Ков’єлем
В над Клеонтом
Г над Дорантом
14.Хто протиставлений Цахесу в творі Гофмана:
А Кандида
Б Фабіан
В Мош Терпін
Г Бальтазар
15.Яка якість людини є культовою в мистецтві бароко:
А душа
Б розум
В почуття
Г сила
16.У творах Кальдерона багато образних запозичень із:
А фольклору та Біблії
Б Біблії та античної літератури
В Біблії та літератури Середньовіччя
Г античної та середньовічної літератур
17.Хто з українських письменників першим звернувся до творчості Кальдерона:
А Тарас Шевченко
Б Леся Українка
В Іван Франко
Г Михайло Коцюбинський
18. Який віршовий розмір використано для побудови «онєгінської строфи»:
А ямб
Б хорей
В дактиль
Г амфібрахій
19.Першим переклав твори А.Міцкевича на українську мову:
А Б.Тен
Б М.Рильський
В П.Куліш
Г П.Гулак-Артемовський
20. Поема А.Міцкевича «Дзяди» перекладається як:
А посвята
Б пам’ять
В поминки
Г реквієм
Завдання 21-22 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного цифою, доберіть відповідник,
позначений буквою (по 2,5 бала)
21.Установіть відповідність між жанром і митцем
А сонет 1 Ж.Б. Мольєр
Б байка 2 Софокл
В комедія-балет 3 Ж. де Лафонтен
Г ауто 4 Г. Гейне
5 М. де Сервантес
6 П. Кальдерон
А -4 ; Б -3 ; В -1 ; Г - 6.
22. Установіть відповідність між твором та його жанром:
1 «Мазепа» А поема
2 «Бахчисарай» Б балада
3 «Мій дух як ніч» В сонет
4 «Рибка» Г ліричний вірш
Відповідь:1-А; 2-В; 3-Г;4-Б.
ІІ. Завдання з відкритою відповіддю
2. Виконайте завдання :
Доведіть, що «Вільгельм Телль» Ф. Шіллера – історична драма
Основою драми Ф. Шіллера «Вільгельм Телль» є історико-патріотична проблема. У творі автор показав найдраматичніший період з історії Швейцарії - її боротьбу у ХІУ ст. за незалежність від австрійських поневолювачів. Дія п’єси відбувається у трьох « лісових кантонах» - Швіц, Урі й Унтервальден, які, об’єднавшись у 1291 році,склали основу Швейцарського Союзу в боротьбі проти австрійського панування Габсбургів. У драмі описується боротьба народу проти австрійських загарбників. У творі змальовано образи не лише представників народу, а й вельмож, які не підтримували владу австрійців і захищали своїх селян.
Автор прагнув проаналізувати історичне минуле Швейцарії, пізнати загальні закони розвитку суспільства з єдиною метою – відповісти на складні та болючі питання сучасності Німеччини: як об’єднати німецьку націю і , разом з цим, зробити країну сильною, незалежною та щасливою.
3. Поясніть значення літературних термінів: іронія, роман у віршах.
Іронія- (від грецького – лукавство, глузування, удавання) – художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення. Це насмішка, замаскована зовнішньою благопристойною формою. Наприклад: Е. Т. А. Гофман « Малюк Цахес».
Роман у віршах – різновид змішаного жанру, який поєднує багатоплановість і сюжетність епічної оповіді із суб’єктивністю, притаманною ліричним творам. Важливу роль відіграє образ автора. Родоначальником роману у віршах вважають Дж. Байрона « Дон Жуан». Великої популярності набули твори О. Пушкіна « Євгеній Онєгін», А. Міцкевича « Пан Тадеуш».
|