Загальна характеристика


Скачати 66.27 Kb.
НазваЗагальна характеристика
Дата20.05.2013
Розмір66.27 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1. Загальна характеристика:


Факультет : Інженерно-педагогічний

Кафедра іноземних мов та перекладу

Дисципліна: Лексикологія

Індекс групи : З-00-РП-1,2

Семестр : VII

Заключна форма контролю : екзамен

Кількість модулів: 1

Викладач: Гордієнко О.В.

Укладач електронної версії: Гордієнко О.В.
  1. Структура екзаменаційного білета :


Приазовський державний технічний університет
Спеціальність З-00-РП-1,2 Семестр VII .

Навчальний предмет Лексикологія .


Екзаменаційний білет № _____


I. Speak on the topics: .

1. The Theoretical and Practical Value of lexicology .

2. American English .

II. Do Practical Assignment: Translate the following words into English, .

giving two variants British and American: .

каникулы, бензин, вата, осень. детская, коляска, плащ, метро, .

консервная банка, справочное бюро, пакет, кувшин, студент II курса .

Затверджено на засіданні кафедри іноземних мов та перекладу .

протокол № 9 від 3 грудня 2003р.

Зав. кафедрою Лазаренко Л.М. Екзаменатор Гордієнко О.М .
  1. Структура питань білета :





  1. Перше питання: відповідь студента (до 20 хвилин) на два запропонованих теоретичних питання вивченого матеріалу з предмету.

Теорія:

  1. The Theoretical & Practical Value of Lexicology.

  2. The Connection of Lexicology with Phonetics, Stylistics & Grammar.

  3. Word as a Unit of Language.

  4. Semasiology & Semantics. The Lexical Meaning of the World.

  5. Semantic Structure of the World.

  6. Phraseology. Classification of Set Expressions.

  7. Homonymy. Classification of Homonyms.

  8. Synonyms. Antonyms.

  9. English Vocabulary as a System.

  10. Colloquial Words & Expressions. Slang.

  11. Neologisms.

  12. Standard English Variants & Dialects.

  13. American English.

  14. Canadian, Australian & Indian Variants.

  15. Lexicography. Types of Dictionaries. Bilingual dictionaries.

  16. Some of the Main Problems in Lexicography.

  17. Historical Development of British & American Lexicography.

  18. Borrowings. Types of Loans.




  1. Практичні завдання пропонуються згідно з матеріалом практичних занять з Лексикології :



  1. Comment on the origin of the following native words. Distribute them into three groups: a) Indo-European; b) Common Germanic; c) Native Proper.

summer, shall/will, I, mother, bridge, stand, arm, moon, to shoot, by, stone, tree, me, goose, car, to drive, heart, under, hope, sun, life, one, eye, ice, skirt, foot, coal, bull, , be, flannel, white.


  1. Analyse the following lexical groups. Which of the words belong to the native stock:

    1. fowl, goose, hen, chick, duck, turkey;

    2. fruit, apricot, orange, water-melon, banana, grapes, cherry, pear, melonfig, lemon, mango, apple, plum.

    3. cattle, sheep, lamb, boar, bull, mule, donkey, ox, ass, mare, goat, horse, cow, cat, rabbit, deer, hog, dog.




  1. Find 16 Celtic words in the following list:

nut, bin, rat, cart, strawberry, cradle, to go, to carry, budget, to reduce, to stop, career, crocodile, present, window, car, man, bard, sky, standard, fun, joke, flannel, whisky, tea, slogan, money, reel, needle, mackintosh, to take, to kick, summer, inch.


  1. Classify the following words and expressions:

    1. according to their origin;

    2. according to the degree of their assimilation in the English language:

ox, kindergarten, beef, têt-a-têt, mutton , pig, enfant, terrible, shawl, situation, tranquality, beau monde, fisherman, lady, nazi, painter, prima donna, orthography, guerilla, machine, umbrella, school, devil, taboo, telephone, chocolate, waltz, dollar, beauty, tobacco, anchor, sputnik, album, begin, baker.

  1. Build up pairs of etymological doublets:

nay, ward, off, route, salon, no, chivalry, guard, shirt, rout, of, mayor, saloon, chart, cavalry, shadow, artiste, major, pauper, cart, hotel, skirt, poor, hospital, channel, jail, legal, artist, goal, sir, loyal, canal, senior, shade.


  1. Form adjectives from the following nouns. To each adjective give a corresponding adjective of Latin origin, e.g.

heart-hearty-cordial.

blood, brother, earth, father, friend, heaven, home, milk, mother, night, water, woman, man, truth, time, day, body, cloud, hand, life, room, war.


  1. Which of the suffixes are productive? State their origin. What parts of speech do they form?

– dom, -age, -tion, -ism, -let, -like, -ion, -some, -ess, -or, -ing, -ant (ent), ship, ate (-at), -er, -red,

-ry, -ence (ance), -en, -ly, -ian, -y, -ist, -ful, -ward, -ie, -less, -hood, -an, -ish, -ment, -ure, -ade,

-y, -ness, -ic, -ive, -ous, -ese, -able, -ize (-ise), -long, -wise, -th, -ed, -ate.


  1. State the origin and explain the meaning of the suffixes in the following words:

childhood, friendship, hardship, freedom, toward, backward, manhood, brotherly, boredom, rider, granny, teacher, aunty, hatred, village, drunkard, limitation, reinforcement, cheerfulness.


  1. Pick up productive and non-productive prefixes. State their origin:

un-, be-, pre-, al-, non-, mis-, post-, a-, anti-, out-, ex-, for-, re-, up-, counter-, extra-, super-, dis-, trans-, inter-, ante-, ultra-, infra-, under-, intro-, with-, de-, over-, co-.


  1. Give corresponding verbs or nouns to the following words:

to excuse, to advise, to breathe, to clothe, wide, deep, to live, to believe, to practise, food, to devise, to shelve, blood, full, gold.

4. Завдання для самостійного опрацювання :


Темы рефератов:


  1. English Vocabulary as a System.

  2. Colloquial Words & Expressions. Slang.

  3. Neologisms (new words and expressions).

  4. Standard English Variants & Dialects.

  5. American English.

  6. Canadian, Australian & Indian Variants.

  7. Lexicography. Types of Dictionaries. Bilingual dictionaries.

  8. Some of the Main Problems in Lexicography.

  9. Historical Development of British & American Lexicography.

Литература:

И.В.Арнольд/ I.V.Arlnold The English Word.

Rayevskaya N.M., English Lexicology

Ilyish B.A. The Structure of Modern English.

Смирницкий А.И. Лексикология английского языка.

Grinzburg R.S. Khidekel S.S. A course in Modern English Lexicology.

5. Рекомендовані навчально-методичні матеріали :

    1. Обовязкова література


Arnold I.V. The English Word. – М., 1986, -рр.108-165.

Rayevska N.M. English Lexicology. – К., 1971. – рр..63-107.

Kuznetsova V. Notes on English Lexicology. – К., 1966. – рр.101.119.

Ginsburg R.S. and others. A course in Modern English Lexicology. – М., 1966. – рр.157-176, 200-209.

Grinberg L.E. and others. Exercises in Modern English Lexicology. – М., 1980. – рр. 173-238 (Reference Material).
    1. Додаткова література


И.В.Арнольд/ I.V.Arlnold The English Word.

Rayevskaya N.M., English Lexicology

Ilyish B.A. The Structure of Modern English.

Смирницкий А.И. Лексикология английского языка.

Grinzburg R.S. Khidekel S.S. A course in Modern English Lexicology.

Skeat W.W. Etymological dictionary. – Oxford, 1956.

The Oxford English Etymology (ed. by C.T. Onions) – Oxford, 1985.

Мостовий М.І. Лексикологія англійської мови. – Харків, 1993.

Кунин В.А. Англо-русский фразеологический словарь.

    1. Відео, аудіо та електронні засоби


Електронна версія вимог до екзамену з Лексикології.
  1. Критерії оцінки


вiдмiнно” студент засвiдчуе високий рiвень осмислення вивченого, будучи спроможним логiчно, аргументовано та глибоко розкрити тему, осмисленно оперуе термiнологiею з предмету; практичне завдання виконане без помилок.

добре” відповідь не вiдзначаеться глибиною та є достатньо повною, особливостi стилю переданi задовiльно, та iснують незначнi порушення у виконанні практичного завдання.

задовiльно” студент володiє основними значеннями та вмiннями з предмету, його аналiз та лiнгво-стилiстична iнтерпритацiя тексту схематичнi але неповнi, оперування термiнологiею з предмету поверхове, iснують суттєвi порушення у виконанні практичного завдання.

незадовільно” відповідь характеризуються певним, але ще недостатнiм рiвнем, навичками лiнгво-стилiстичноi iнтерпритацii тексту не володiе, iснують суттєвi порушення у виконанні практичного завдання , засвоений учбовий матерiал становить лише незначну частину загального обсягу вивченого.

  1. Урахування рейтингу :




Іспит наприкінці семестру є необхідною ланкою в процесі навчання і не може заміняти окремі контрольні заходи щодо різних розділів (модулів) курсу. Як правило, тільки готуючись до іспиту, студент починає бачити дисципліну в цілому. Пропонується використовувати як заохочення іспит- автомат. На підготовку до іспиту студент має кілька днів, іспит провадиться у визначений час і у визначеній аудиторії.

Екзаменаційна оцінка враховує рейтинг та екзаменаційний результат. Студент має можливість підвищити свій рейтинг на іспиті.

  1. Визначається рейтингова оцінка студента з навчальної дисципліни за семестр. Максимальна кількість рейтингових балів (М) дорівнює загальному числу годин, відведених для дисциплін у учбовому плані.Викладач повинен так оцінити кожен вид контролю, щоб сума максимальних балів (М) кількісно дорівнювала числу годин дисципліни.

  2. Пропонується наступна схема видів поточних контролів:

  1. Відвідування занять- 10%

  2. Письмові види КСРС – 40%

  3. Усні види КСРС -40%

  4. Заохочувальні бали за сумлінність, творчість, науковість - 10%


Наприклад, при навчальному навантаженні 18 годин на семестр викладач може вивести бали за такою схемою:

  1. Відвідування занять- 10%

Навчальне навантаження:

18

36

72

108

144




100%

1,8 бала

3,6

7,2

10,8

14,4

відмінно

90-80%

1,4

2,8

5,6

8,7

11,5

добре

79-60%

1 бал

2,1

4,2

6,5

8,6

задовільно

59-50%

0,6 - 0 балів

1,8

3,6

5,4

7,2

незадовільно


Таким чином, якщо студент пропустив 8 годин аудиторних занять з загальної кількості 36 , то він отримає (36-8): 36* 100%= 77% - 2,6 бала

Тепер викладач має поділити Отриманий бал № 1(2,6) на М № 1(3,6) ОБ1:М1=0,72


  1. Письмові види КСРС – 40%

Припустимо, що студени виконали дві письмові КСРС, кожна з яких максимально оцінювалась 5. Тож, 5+5= М2 . Студент Ф. Отримав оцінки 3 та 4=ОБ2 Це складає (7:10) ОБ2:М2



  1. Усні види КСРС -40%

Припустимо, що студени виконали три усні КСРС, кожна з яких максимально оцінювалась 5. Тож, 5+5+5 = М3 . Студент Ф. Отримав оцінки 3 , 2 та 4= ОБ3


  1. Заохочувальні бали за сумлінність, творчість, науковість - 10%

Припустимо, даний студент виконав яскравий переклад вірша. За творчість викладач хоче додати певну кількість балів. Критерієм у такому разі можуть стати: постійний прояв цих якостей- (відмінно) пряв однієї ц цих якостей- (добре) одноразовий - (задовільно) ці якості виявляються рідко або ніколи- (незадовільно).

Тепер викладач має поділити ОБ4 на М4
Всього студент набрав ОБ1+ ОБ2+ ОБ3+ ОБ4=ОБ

М1+ М2+ М3+ М4= М

Його рейтинг складе (ОБ: М)*5

  1. Якщо рейтинг складає від 3,7 балів до 4,6 бали, то пропонується виставити екзаменаційну оцінку- автомат „добре”.

Якщо рейтинг складає від 4,7 балів до 5 балів, то пропонується виставити екзаменаційну оцінку – автомат „відмінно”.

Якщо рейтинг складає від 0 балів до 2 балів то пропонується виставити екзаменаційну оцінку – автомат „незадовільно”.


  1. Студент може спрогнозувати свою рейтингову оцінку за спрощеною схемою таким чином:

Сума оцінок за всі види КСРС поділена на кількість КСРС .

Наприклад: за 6 годин, що були вівідені на КСРС було виконано 6 КСРС різних типів. Студент набрав 4+3+3+5+2+4=21 24:6=3,5 бали Рейтинг студента складає 3.5 бали. Викладач може окремо врахувати пропуски занять і зняти від 0,1 до0,5 бали, або додати заохочувальні бали від 0,1 до 0,5 і згідно з отриманим підсумковим рейтингом визначити екзаменаційну оцінку.

Примітка :

Рекомендації грунтуються на наступних нормативних документах:

Положення про організацію та контроль самостійної роботи у ПДТУ від 04.03.2002

Положення про визначення рейтингу студентів у навчальному процесі у ПДТУ від 20.03.2003.

Рекомендації щодо впровадження системи рейтингової оцінки знань на кафедрі іноземних мов та перекладу (протокол № 14 от 14.04.2003)

Схожі:

ЛЕКЦІЯ ТЕМА : елементИ V А групи
Загальна характеристика атомів елементів V А групи. Нітроген, Фосфор та Арсен, поширення їх у природі. Загальна характеристика простих...
Лекція за змістовним модулем 1: «Загальна характеристика бухгалтерського...
Змістовний модуль Загальна характеристика бухгалтерського обліку, його предмет і метод
СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ Семінар Загальна характеристика культури Середньовіччя. 2 год
Високе (Класичне) Середньовіччя від X-XI століть до приблизно XIV століття. Характеристика періоду
Скандинавські країни: загальна характеристика (історія, культура,...
Чеська Республіка: загальна характеристика (історія, культура, економіка, суспільство, політична система)
Перелік питань з АГРАРНОГО ПРАВА
Загальна характеристика та особливості джерел аграрного права. Характеристика, види і юридична сила локальних актів
Перелік дисциплін, які виносяться для вступу на освітньо-кваліфікаційний рівень магістра
Види господарського обліку і їх характеристика. Предмет бухгалтерського обліку та головні його об’єкти. Загальна характеристика методу...
Роль стафілококів у розвитку патології людини, патогенез спричинених...
Еволюція коків, їх загальна характеристика. Стафілококи, біологічні властивості, класифікація, практичне значення
1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем Мета
Тема: Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем
12. Загальна характеристика революцій у Німеччині, Австрії та Угорщині....
Всесвітня історія: Загальна характеристика революцій у Німеччині, Австрії та Угорщині. Особливості революції в Італії
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка