11 клас секція «Безмежний світ літератури» І рівень


Скачати 67.11 Kb.
Назва 11 клас секція «Безмежний світ літератури» І рівень
Дата 15.05.2013
Розмір 67.11 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
11 клас секція «Безмежний світ літератури»
І рівень

  1. Дайте визначення безсполучникового речення. Проілюструйте прикладами вживання розділових

знаків у безсполучниковому реченні.

  1. З'ясуйте особливості жанру роману в новелах. Які твори цього жанру вам відомі?

  2. Розкрийте зміст поняття «Розстріляне відродження».

  3. Проаналізуйте ритмомелодику вірша М.Вінграновського «У синьому небі я висіяв ліс...».


У синьому небі я висіяв ліс,

У синьому небі, любов моя люба,

Я висіяв ліс із дубів та беріз,

У синьому небі з берези і дуба.

У синьому морі я висіяв сни,

У синьому морі на синьому глеї

Я висіяв сни із твоєї весни,

У синьому морі з весни із твоєї

Той ліс зашумить, і ті сни ізійдуть,

І являть тебе вони в небі і в морі,

У синьому небі, у синьому морі...

Тебе вони являть і так і замруть.

Дубовий мій костур, вечірня хода,

І ти біля мене, і птиці, і стебла,

В дорозі і небо над нами із тебе,

І море із тебе... дорога тверда.
ІІ рівень


  1. Розкажіть про різні види обставин в українській мові та способи їх вираження. Наведіть приклади речень з різними видами обставин.

  2. Назвіть основні літературні організації та угрупування 20-х рр. XX ст. і коротко схарактеризуйте їх естетичні засади.

  3. Дайте визначення поняття «маргінальність» та проілюструйте його на прикладі української прози 20-30-х років XX ст.

ІІІ рівень


  1. Поясніть, що таке присвійні прикметники. Від поданих Іменників утворіть присвійні

прикметники у формах чоловічого та жіночого роду однини. Позначте в них суфікси.

Олена, Оленка, Олеся, Сергій, Галя, Дмитро, Микола, Андрій, Катруся, батько, мати, учитель, директор, дочка, син, сусід, сусідка.

  1. З тексту випишіть речення з відокремленими означеннями.

Підкресліть відокремлені означення та означувані слова. Перебудуйте речення так, щоб означення стали невідокремленими.

Перед хатою цвітуть гвоздики. Насаджені дбайливою дівочою рукою, вони змагаються з пишними тубільними квітками — червоними, жовтими, фіалковими, що розбіглися ген по схилу до річки у ліс і перегукуються пишними кольорами серед безлічі інших квітів у морі яскравої зелені, буйної і соковитої. Великими суцільними масивами рожевіє плакун. А з-за хати повиходили черемхи, - повтікали з тайги і стоять, як дівчата, запишались, заквітчані. Стережуть невеличкий город І пасіку - десятків зо два вуликів...

Перед хатою плай. Двір не двір — вибитий плай, не обгороджений ніяким тином і без ніяких воріт.

Стара, але дебела ще хата, рублена з доброго дерева, з різьбленим танком і такими ж наличниками коло вікон, крита ґонтом, стоїть на схилі сопки і дивиться всіма чотирма вікнами на річечку і далі...

Праворуч - комора, повітка для коней, корівник, стіжок сіна, обгороджений латами, ще якісь будівлі. Ліворуч - город, теж обгороджений латами. В городі - картопля і соняшники ...(За І.Багряним).

3. Визначте проблематику роману у віршах Л.Костенко «Маруся Чурай».

10 клас секція «Безмежний світ літератури»)
І рівень


  1. Дайте визначення дієприкметника як особливої форми дієслова і назвіть його морфологічні ознаки. Вкажіть складні випадки правопису дієприкметників.




  1. З'ясуйте особливості жанру соціально-психологічного роману. Які твори цього жанру вам відомі?




  1. Назвіть відомі вам ліричні твори Олександра Олеся, визначте їх жанрову природу.




  1. Зробіть віршовий аналіз поезії Олександра Олеся «Ах, скільки струн в душі дзвенить!» (вид стопи, поетичний розмір, характеристика рим та римування, вид строфи).

Ах, скільки струн в душі дзвенить!

Ах, скільки срібних мрій літає!

В які слова людські їх влить?!

Ні, слів людських для їх немає...

Вони ж так прагнуть є слові жить...

Так часом весь в огні горить,

Стражда закоханий до краю

І слів не зна, в які б він влить

Зумів любов свою безкраю...

«Вона»ж чекає... і мовчить...
ІІ рівень
1. Побудуйте і запишіть речення за поданою схемою. Визначте тип речення.

[..., (який), ...]: [...], (де), (де), [...].


  1. З'ясуйте культурні та політичні чинники, що спонукали Т.Шевченка до написання творів «Кавказ» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним...».




  1. Дайте визначення понять «елегія», «романс». Назвіть відомі вам твори цих жанрів.


III рівень


  1. Вставте пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір речення (визначте тип, підкресліть члени

речення, подайте схему).

Я не турист у ріднім краї

Не мовчазний спостерігач

І якщо часом сил немає

Сказати все що в серці грає

Народе ти мені пробач. (М.Рильський)


  1. З'ясуйте значення стильового новаторства М.Коцюбинського для розвитку української літератури.




  1. Визначте проблематику поеми І.Франка «Мойсей».


9 клас секція «Безмежний світ літератури»)

І рівень

1. Позначте рядок, у якому допущено помилку:

а) запорізький, паризький, чикагський;

б) ніччю, сіллю, жовчю;

в) морквяний, тьмяний, риб'ячий.

2. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом при-:

а) пр...чепити, пр... сісти, пр...бігти, пр... чудовий;

б) пр... бережний, пр...крити, пр...спати, пр...швидшити;

в) пр ...бережний, пр...морозити, пр...леглий, пр...мудрий.

3. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться без м'якого знака:

а) мен...ший,, на сопіл...ці, промін...чик, стеблин...ці;

б) шіст...сот, різ...бяр, камін...чик, нян...чити;

в) у павутин...ці, у каз...ці, у таріл...ці, у жмен...ці.

4. Позначте рядок, у якому всі слова у родовому відмінку однини мають закінчення -а:

а) жанр, місяць, зошит, роман;

б) сніг, вівторок, сад, пейзаж;

в) студент, метр, Париж, портрет.

II рівень

1. Згадайте та запишіть чергування голосних, які відбуваються в

словах української мови. Наведіть приклади на кожне чергування.

2. З'ясуйте, до якої частини мови належить кожне слово:

Осінь, по-осінньому, одна, одиниця, удвох, двійка, двоє, подвоїти, третій, утрьох, утроє, двадцятидвохкілометровий, двадцять п'ятий, п'ятиріччя, читати, читання, прочитаний, співаючи, колючий, відомий, весь, хто-небудь, де-небудь, ніякий, лише, але, аби, проте.

Визначте, які з поданих слів належать до службових частин мови? Складіть з ними речення.

3. Поясніть, чому повість Г.Квітки-Основ'яненка «Маруся» називають підручником з народної педагогіки»?

III рівень

І. Зробіть повний синтаксичний розбір складного речення: підкресліть усі члени речення, побудуйте його структурну схему, визначте тип. Поясніть орфограми у виділених словах і вживання розділових знаків.

Наступила та передвечірня пора, коли повітря стає джерельно-прозорим і навіть якісь не помітні досі тоненькі дубчики, що там і сям стриміли у заплавах, набрали соковитих контурів І непорушно відбилися на воді, створюючи враження бездонної глибочини. (Григір Тютюнник).

2. Проаналізуйте поданий художній текст. Поясніть роль зображувально-виражальних засобів. Знайдіть у тексті синоніми, поясніть їх роль у вираженні ідеї твору.

Як веселонька блискуча,

Переливна, миготюча,

По моїй країні милій

Мова дивная дзвенить

В казці, в пісні легкокрилій,

В юних спогадах ідилій,

Моє струмочок стугонить.

Сонцем ясним, холодочком,

Камінцями, корінцями

Поміж ніжних пишних трав

Ллється, котиться струмочком

їв своїм огнистім плесі,

Ніби в світлім піднебессі,

Одбивас, одливає

Міліонами прояв.

Знову мову колисковіу

Вчує страдник і бід(ар,

Як до неї шану має,

Як повік її приймає

За найвищий божий- дар. Г. Чупринка.

3. Розкажіть, як ви уявляєте собі свою майбутню професію.

Схожі:

9 клас секція «Українська мова» І рівень
Позначте рядок, у якому всі слова у родовому відмінку однини мають закінчення -а
Урок літератури рідного краю\ ДОВЖЕНКО Н. Г учитель української мови та літератури НВК «Олімп»
МЕТА: допомогти учням ввійти в багатогранний світ поезії Галини Анатоліївни Могильницької
Уроку з української літератури 9 клас Тема: Давня українська поезія
Семен Климовський. „Їхав козак за Дунай”- зразок давньої української поезії. Іван Величковський. Фігурні (курйозні ) вірші. Теорія...
Учениця 11-Б класу, староста 4 групи
Ман – секція медицини (II, III місце по місту Києву 11, 10 клас). Друкувалась в «Українському науково-медичному молодіжному журналі»...
Календарне планування до програми курсу за вибором «Письменники-лауреати...
Національна премія України імені Тараса Шевченка – найвища відзнака за твори літератури та мистецтва в незалежній Україні. З історії...
1: «Структури даних»
Календарне планування. Інформатика. 11 клас (профільний рівень, 5 годин на тиждень)
Методичні рекомендації щодо ведення журналу
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,...
Буринська Н. М. та ін. Підручник для 10 класу ЗНЗ (профільний рівень)
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень...
ПІЗНАВАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Читаючи твори світової літератури,...
Як ви вважаєте, чи відображено духовні й моральні цінності в літературі, яку ви вивчали? Свою думку обґрунтуйте прикладами
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману...
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка