|
Скачати 394.57 Kb.
|
О. Д. Єременко ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ВАЛЯВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТ. УЧИТЕЛЬ Єременко Ольга Данилівна НАПРЯМ Гуманітарна освіта ТЕМА Авторські програми, підручники. Методичні посібники. КИМ І КОЛИ Педагогічна рада № ______ СХВАЛЕНО від 27 березня 2008 року. АНОТАЦІЯ Матеріал, який міститься в цьому посібнику, складено відповідно до програми для класів з поглибленим вивченням української мови „Рідна мова, 8 – 11 кл.: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням української мови, ліцеїв та гімназій гуманітарного профілю / В.Тихоша. – К.: Пед. преса, 2004. – 56 с.” З-поміж тестових завдань з вибором однієї правильної відповіді розрізняються: завдання, що складаються із запитання та чотирьох відповідей, з яких одна є правильною; завдання, що складається з невеликого тексту та завдань, відповіді на які треба зазначити в таблицях; завдання на встановлення відповідності між мовним явищем та його тлумаченням, кваліфікацією чи структурою. Оцінювання здійснюється за такими нормами:
Методичка призначена для учнів 9 класів з поглибленим вивченням української мови. З М І С Т 1. Анотація. 2. ТКР № 1. Складне речення. 3. ТКР № 2. Складносурядне речення. 4. ТКР № 3. Складнопідрядне речення. 5. ТКР № 4. Безсполучникове складне речення. 6. ТКР № 5. Складне речення з різними видами зв’язку. 7. ТКР № 6. Лінгвістика тексту. 8. Список використаної літератури. Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 1 – 8 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні лише одна правильна відповідь. 1.Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення синтаксису. А.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень. Б.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення речень. В.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень та речень. Г.Розділ науки про мову, який вивчає частини мови. 2. Укажіть рядок, у якому мовознавчі терміни безпосередньо стосуються синтаксису. А.Означення, абревіація, складносурядне речення, узгодження. Б.Речення, прилягання, обставина, дієвідміна, період. В.Додаток, період, словосполучення, підрядний зв’язок. Г.Прикладка, складне речення, недоконаний вид, керування.
А.Складним називається речення, у якому його частини мають будову простих речень. Б.Складне речення – це синтаксична одиниця, що складається з двох і більше частин. В.Складним називається речення, у якому його частини, що мають будову простих речень, об’єднані в одне комунікативне ціле за змістом та інтонаційно. Г.Складним називається речення, що являє собою єдине ціле за змістом і граматично.
А.Хто, чий, чому, якщо, де. Б.Якби, скільки, тому що, чого, чим. В.Який, котрий, куди, звідки, поки. Як, коли, щоб, навіщо, наскільки.
А.Щоб, і, якби, через. Б.Проте, тому що, або, поміж. В.Однак, хоч, але, аби. Г.Не, бо, хоча, ж. 6. Складні речення поділяються на: А.Прості й складні. Б.Сполучникові й безсполучникові. В.Означальні й присвійні. Г.Односкладні й двоскладні. 7. Виділіть складне речення. А.Село, розкинуте в тісній долині, густо заставлене білими хатами, здавалося білою пелюсткою чудернацької квітки на гнучкому стеблі дороги ( Л. Тараненко ). Б.Максим зіскочив з ліжка, вимкнув світло, в темряві зодягнув легку куртку і вийшов із вагончика ( Л. Тараненко ). В.Мабуть, древні народи тому і поклонялися Сонцю, що кожен до кінця днів своїх зберігав дитячу захопленість ним, казковість віри в нього ( Л. Тараненко ). Г.Сьогодні вранці я прокинулася і, як завжди, подивилася в дзеркало (Л. Тараненко).
А.Дитя під серцем вже не ворушилося м’яко і ласкаво, а борсалося, боляче штовхаючи в бік…(Л. Тараненко). Б.Старший прогупав через кімнату і, як був, у брудному мундирі, всівся на її, Оксанчину, постіль з дбайливо вишитим васильками та маками підкрохмаленим підзором (Л. Тараненко). В.Лейтенант, що мовчки вислухав її, води в стакані подав (Л. Тараненко). Г.Навесні Оксанка город взяла, картопельку посадила (Л. Тараненко). А.Просте, ускладнене 1. Ксанка заламувала у відчаї руки, Б однорідними членами. снувала з кутка в куток (Л. Тараненко). В Б.Просте, ускладнене 2.З верхівки на верхівку перестрибує Г відокремленим означенням. пустунець-вітер, скісне проміння цідить крізь В.Просте, ускладнене волого-зеленаву хвою живе світло (Л. Тараненко). Відокремленою обставиною. 3.Ксанка сиділа на старовинному ліжку з великими Г.Складне речення. голубими, схожими на глобус, кулями на спинках (Л. Тараненко). 4.Голова не трималася на в’язах, не спираючись на подушки (Л. Тараненко). 10. Установіть відповідність між поданими сполучниками та їхніми розрядами. А.Або, чи, то…то. 1.Підрядні причинові. Б. Однак, проте, а. 2.Сурядні єднальні. Г.Бо, тому що. 4.Сурядні протиставні. Б 5. Сурядні розділові. В Г 11. Установіть відповідність між поданими сполучниками та їхніми розрядами. А.Що, щоб, як. 1.Допустові. В.Якби, коли б. 3.Часові. Б Г.Хоч, дарма що. 4.Наслідкові. В 5.Умовні. Г Завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 12 -13. Літеру, що відповідає вибраному реченню, позначте в таблиці знаком *. (А) Коханий мій, єдиний на сім і на тім світі. (Б) Коханий мій, лебедю білий! (В) Де ж ті вітри ночують, що шумлять над тобою? (Г) Чому вони обминають мене? (Д) Що я постаріла, слаба і немічна? (Е) І ти не впізнав би своєї Ксанки, стеблинки-билинки, в цій бабі, виробленій роботою, притлумленій самотою і гіркими полинами смутку? ( Л. Тараненко ) 12. Укажіть речення із звертанням.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 1 – 8 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні лише одна правильна відповідь.
А.Складносурядним називається речення, у якому одне просте речення за змістом та граматично залежить від іншого й з’єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова. Б.Складносурядним називається речення, у якому прості речення рівноправні за змістом і пов’язані сурядним сполучником. В.Складносурядним називається речення, у якому наявний лише один головний член. Г.Складносурядним називається речення, у якому є три головні члени. 2. Частини складносурядного речення поєднуються за допомогою сполучників А) єднальних, протиставних, розділових; Б) часових, причинових, мети; В) умовних, допустових; Г) наслідкових, порівняльних. 3. Виділіть складносурядне речення. А. Щодня, щоночі, молила і кликала до себе (Л. Тараненко). Б. Дощі, що зарядили над турбазою кілька днів підряд, зосталися ніби відрізані променем сонця на асфальті (Л. Тараненко). В. Максим обережно відхилив почорнілу хвіртку і ступив на густо всипаний ледь видимим порохом куряви спориш (Л. Тараненко). Г. Над узорними віялами орляка снується легка-легка павутина, і повітря, здається, тремтить від натужної напруги… (Л. Тараненко). 4. Яке з поданих речень є складносурядним із єднальним сполучником? А. Максим іде, і опала глиця, сплавлена промінням в жовтавий сяючий килим, порипує під ногами (Л. Тараненко). Б. Максим розумів, але не міг виборсатися, не міг виплисти на поверхню з-під судомного болю (Л. Тараненко). В.Ніч – у чорному запиналі, обверчена чорним, де-де приперчена далекими вогниками жару (Л. Тараненко). Г. Ніч читає в його душі і страх перед смертю, і злу, люту ненависть до окупантів… (Л. Тараненко). 5. Яке з поданих речень є складносурядним із протиставним сполучником? А. Максим закушує губи – і кров солонить їх, і не може вийти з хати, не може нічим допомогти (Л. Тараненко). Б. Дзвінка дивилася на Максима, а очі її повільно наливалися слізьми (Л. Тараненко). В. Він навіть зніяковів, угледівши її біля воріт турбази (Л. Тараненко). Г. Зелень її очей спалахнула, немов омита весняним дощем (Л. Тараненко). 6. Яке з поданих речень є складносурядним із розділовим сполучником? А. Автобус плавно зрушив з місця, і дорога мовчки лягла під колеса (Л. Тараненко). Б. Древні, вічно замерзаючі, старі на лавах біля під’їзду провели цікавими поглядами (Л. Тараненко). В. На сходах під ноги кинувся сусідський кіт, нявкнув противним басом (Л. Тараненко). Г. Чи то день, сонце гнали під лускуватою грубою корою, чи то збуджена уява Максима виною тому…(Л. Тараненко). 7. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо: А) у простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну подій, явищ; Б) друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення; В) у складносурядному реченні є спільний другорядний член, який стосується обох простих речень; Г) прості речення з’єднані підрядними сполучниками. 8. Яка зі схем відповідає структурі речення? У мене затремтіли руки, і я не знайшла іншого виходу, як взагалі піти з дому (Л. Тараненко). А. [ ], і [ ], (як). Б. [ ] , і [ ]. В. [ ], і [ (як) ]. Г. ( ), і ( ), [ як ]. Завдання на встановлення відповідності
А. Складносурядне з єднальним 1.Вдягнеш зимове пальто, а воно сполучником. відлига, аж капотить (Л. Тараненко). Б. Складносурядне з розділовим 2.Прийде тепло, і під моє вікно сполучником. повернеться пара ластівок (Л. Тараненко). В. Складносурядне з протиставним 3.Шпаки – це імітатори веселі: сполучником. то іволга у пісні їх дзвенить, то хлопчик, друзів кличучи, свистить, то соловейко розсипає трелі…(М.Рильський). Г. Просте ускладнене речення. 4. Обабіч дороги болото давнє, (Л. Тараненко). Б 5. Максим сів на стілець і подумав, В що йому незабаром в армію… Г (Л. Тараненко). Завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 10 - 12. Літеру, що відповідає вибраному реченню, позначте в таблиці знаком *. (А) Я весь час почувалася збудженою і, лежачи серед тиші літнього саду, чекала Павла… (Б) І він приходив. (В) З мокрим волоссям після душу, з крапелинками води на плечах, і в голосі з’являлася незнайома мені приглушеність. (Г) Серце моє вибухало сотнями невеличких сонць, і ті сонця долітали, долинали до кожної клітинки тіла, і перепиняли дихання і, відкинувши сором, я клала руку йому на груди…(Л. Тараненко).
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 13 - 15. Літеру, що відповідає вибраному реченню, позначте в таблиці знаком *. (А) Ліс підступав зразу за річечкою. (Б) Проминеш міст – і як у зачароване місто втрапиш. (В) Суха хвоя навіть у тіні блищить рудуватим глянцем, важким і сонячним, як в олії. (Г) неба майже не видно за гіллям. (Д) А шишок тьма тьмуща. (Е) Лише встигай збирати. (Є) То вони з мамою нахиляються та в кошелик скидають, а татко знімає з возика граблі і згрібає хвою…(Ж) Шишок багато, та збирати їх важко. (З) Хоча Галинка й відпочиває, і за маслюками та сироїжками побігає, присідаючи та виглядаючи їх з-під голочок, а все одно ледве додому добирається (Л. Тараненко).
|
ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ... Рекомендовано до друку вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників (протокол №2 від... |
ЗМІНИ ДО РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ на 2013 рік Відділ освіти, молоді... Головний розпорядник бюджетних коштів Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА |
РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ ( зі змінами). на 2013 рік Відділ освіти,... Головний розпорядник бюджетних коштів Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА |
ЗМІНИ ДО РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ на 2013 рік Відділ освіти, молоді... Головний розпорядник бюджетних коштів Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА |
РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ ( зі змінами). на 2013 рік Відділ освіти,... Головний розпорядник бюджетних коштів Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА |
ЗМІНИ ДО РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ на 2013 рік Відділ освіти, молоді... Головний розпорядник бюджетних коштів Відділ освіти, молоді та спорту Лутугинської РДА |
ЗАТВЕРДЖУЮ перший заступник голови Ульяновської районної державної адміністрації Відділ культури і туризму, відділ освіти, сектор з питань внутрішньої політики, зв'язків з громадськістю та у справах преси і інформації... |
ВІДДІЛ ОСВІТИ ... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Фотографія є найпоширенішим і найпопулярнішим видом мистецтва серед учнівської молоді |
Рада з питань співпраці в галузі культури Комітет з освіти Відділ... Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання |