|
Скачати 43.75 Kb.
|
Автобіографія, стилі її написання (реферат) Під час написання автобіографії (виклад людиною свого прожитого життя) можна використовувати різні стилі:
В залежності від цілей і обирають певний стиль викладу своєї біографії. Якщо автобіографія потрібна як документальне представлення своєї персони для влаштування на роботу і т.п., тоді обирають офіційно-діловий стиль. Коли ж бажають просто поділитися спогадами, розважити читача своїми життєвими досягненнями, обирають художній стиль. Офіційно-діловий стиль автобіографії має певні вимоги: в ньому слід дотримуватися чіткої хронологічної послідовності – від початку народження до часу написання автобіографії, вказувати ряд необхідної інформації (число і місце народження, навчальні заклади, які закінчував (закінчує), місце роботи і проживання, сімейний стан, батьків тощо. Художній стиль відрізняється своєю невимушеністю, розкутістю, відсутністю чіткої хронологічної та довідкової послідовності. Може містити розважальні нотки, детальний опис окремих моментів і відсутність цілих періодів з життя. Як правило художній виклад автобіографії використовується в художній літературі і не використовується в діловодстві. Нижче пропонуємо взірці автобіографій в офіційно-діловому та художньому стилях. АвтобіографіяПавла Грабовського у художньому стилі Я народився у 1864 році в Охтирському повіті Харківської губернії. Батько мій був паламарем у слободі, у молодому віці занедужав на сухоти і помер, лишивши 5 дітей. Мені тоді було 8 років, я ходив до школи. У 10 років мати віддала мене до Охтирської бурси, де я перебував 5 років, і спочатку не мав великого нахилу до науки. Потім мене вигнали, і тому я перейшов до Харківської семінарії. Ще хлопцем я любив читати казки про життя святих. Чимало пісень я знав від матері, що завжди їх співала, а казки слухав від бабусі, так що й не довелося читати. Мені дуже припала до серця материнська мова. Книжки до читання я купував на базарі або брав у товаришів. В семінарії я пробув 4 роки, думав кидати, але не мав на це “повних літ”, і перед Різдвом 1882 р. був заарештований з забороненими книжками. Протягом 1883-1884 років жив на селі, де дуже бідував і не мав роботи. Весною 1885 р. знову вернувся до Харкова, а восени мене забрали у солдати. Служив я у Валках Харківської губернії. Тут мене збиралися подати в суд за образу словами офіцера, але від головного штабу надійшла бумага послати мене до Ташкента, як людину політично ненадійну. Потім мене з товаришами заслали на Вілюй. З Іркутської тюрми я почав посилати до галицьких часописів вірші і дещо прозою, а також листуватися з українськими письменниками. м. Тобольськ, 1901 рік. Автобіографія Орлександра Олеся (Олександра Івановича Кандиби) у художньому стилі Я народився 5 грудня 1878 року в містечку Білопілля на Сумщині. Батьківський рід походив з чумаків, материн - з кріпаків. Дідусь мій Федір Кандиба торгував рибою, а батько Іван Федорович працював на рибних промислах в Астрахані, де й втопився у Волзі. Тоді мені виповнилось 11 років. Мати Олександра Василівна згадувала, що вона “залишилась одна з трьома дітьми і трьома карбованцями в кишені”. В 4 роки мати навчила мене читати, а згодом прищепила любов до поезії Т. Шевченка, до “Кобзаря”, якого я ще малим знав майже на пам’ять. Дитинство моє минало серед працьовитих і співучих земляків. Навчався я спочатку в початковій школі в рідному містечку, а потім - у двокласному училищі. Зростав я і виховувався на вольовому прикладі матері, природній мудрості дідуся Василя, народній пісні і моралі, художній філософії “Кобзаря” Т. Шев-ченка. Саме з таким багажем я, п’ятнадцятирічний юнак, вирушив з дому, вступивши до хліборобської школи містечка Дергачі, що неподалік від Харкова. Звичайно, мріяв я і про гімназію, та в матері не було коштів на навчання в ній. Щоб протриматись в цій безкоштовній сільськогосподарській школі, я мусив займатися репетиторством... В 17 років саме в стінах Дергачівської хліборобської школи я починаю друкувати свої вірші, писані як російською, так і українською мовами. У 1903 році мені пощастило стати студентом Харківського ветеринарного інституту, а також побувати на відкритті пам’ятника І. Котляревському в Полтаві. У 1905 році закінчую інститут і працюю ветеринаром у київських різницях, а також беру активну участь у літературному житті. 1910 р. Автобіографія Павла Грабовського у офіційно-діловому стилі Народився я у 1864 році в Охтирському повіті Харківської губернії. У 1879 році перейшов до Харківської семінарії. У 1882 році був заарештований з забороненими книжками та деякими іншими речами. 1883-1884 роки я прожив на селі під полінезійським поглядом. Дуже бідував і не мав роботи. Весною 1885 року вернувся до Харкова, а восени мене забрали у солдати. У 1886 році мене арештували в Оренбурзі і привезли назад в Харків, де вже сиділо по тюрмах чимало товариства з партії “Чорного переділу”. З 1888 року я був зісланий адміністративним порядком в Балаганськ Іркутської губернії на 5 років. У 1891 році мене заслали з товаришами на Вілюй, де колись держали Чернишевського. Через 6 років пустили до Якутська, і ще через 2 роки - до Тобольського. м. Тобольськ 1901 рік. Автобіографія Олександра Олеся (Олександра Івановича Кандиби) у офіційно-діловому стилі Народився я 5 грудня 1878 року в містечку Білопілля на Сумщині. Навчався спочатку в початковій школі, потім - у двокласному училищі. У 1893 році вступив до хліборобської школи в містечко Дергачі, що неподалік від Харкова. У 1895 році в стінах Дергачівської хліборобської школи починаю друкувати свої вірші. В 1903 році я стаю студентом Харківського ветеринарного інституту, який закінчую в 1905 році. Пізніше працюю ветеринаром в київських різницях. 1910 р. |
Тема: Написання нн- і -н- у прикметниках Мета Мета: з’ясувати умови написання -нн- та -н- у прикметниках, формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання;... |
Урок розвитку мовлення в 11 класі Підготовка до написання твору роздуму... Методи: метод випереджального навчання, метод наукового дослідження, метод дискусії, активний метод навчання — робота в малих групах,... |
Розвиток мовлення Написання твору-опису за жанровою картиною в художньому стилі Катерини Білокур; учити добирати, систематизувати робочий матеріал до твору; розвивати мовлення, уміння логічно і послідовно висловлювати... |
План: Предмет і завдання курсу "Ділова українська мова". Українська... Функціональні стилі мовлення. Художній і розмовний стилі, жанри, мета і сфера спілкування, мовні засоби |
Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-) МЕТА: поглибити знання про написання слів з префіксами; сприяти зміцненню навичок правопису слів з префіксами з-, (зі-, с-), пояснювати... |
НАПИСАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ Мета Мета: дати відомості про написання не з прикметниками, формувати вміння знаходити в словах орфограму «не з прикметником», удосконалювати... |
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості... ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ |
Рекомендації щодо написання контрольних робіт з історії України та... Рекомендації щодо написання контрольних робіт з історії України та всесвітньої історії (інтегрований курс) 6 клас |
АВТОБІОГРАФІЯ Прогнімак Олександр Володимирович Громадянин України, проживаю на території України з дня народження 02. 01. 1958 року до цього часу |
Тема : Ділові папери. Заява. Автобіографія. Резюме Обладнання: комп`ютер, мультимедійний проектор, картки з ситуативними завданнями, тлумачні словники, схема-презентація, зразки ділових... |