Розвиток мовлення Написання твору-опису за жанровою картиною в художньому стилі


Скачати 79.25 Kb.
Назва Розвиток мовлення Написання твору-опису за жанровою картиною в художньому стилі
Дата 08.02.2014
Розмір 79.25 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Розвиток мовлення


Написання твору-опису за жанровою картиною в художньому стилі

(за творчістю Катерини Білокур)
Мета. Ознайомити учнів із творчістю художниці Катерини Білокур; учити добирати, систематизувати робочий матеріал до твору; розвивати мовлення, уміння логічно і послідовно висловлювати думки; розвивати навички аналізу, спостереження, асоціативне мислення, естетичні смаки, виховувати любов і повагу до рідної мови, мистецтва, природи.
Обладнання. Портрет Катерини Білокур, репродукції її картин, ваза з колосками пшениці і кетягами калини, відеофільм про життя художниці, картки для роботи в групах, плакат «Пізнай радість відкриття»
«Вона мовби розповідала світові, який талановитий її народ, яка сприятлива його душа до всього прекрасного на світі…»

Олесь Гончар
Хід уроку
Учитель.

Любі друзі, у наш клас завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, люди добрі, і вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво на урок у сьомий клас!
--Діти, погляньте один на одного і подаруйте усмішку. Візьміться за руки, відчуйте дотик тепла товариша побажайте йому всього найкращого.
--Дорогі діти, ви знаєте, що кожна людина неповторна. Симоненко наголошував; «Ми не безліч стандартних «я»,

«А безліч всесвітів різних»

І у нас сьогодні зустріч також з неповторною людиною. А з ким, на вашу думку? (З художницею Катериною Білокур)

--Як і перед кожною зустріччю з новою людиною, ми чогось очікуємо. Спробуймо сформулювати нинішні очікування записавши їх на «Зірочках очікувань»
Звучить лірична мелодія
Інсценізація.
(Виходить батько, мати, юна Катерина, одягнені в народне вбрання)
Батько. Чи ти, Катре, насміхаєшся над нами?

Катерина. (плачучи). Та чому ж? Ні! Я справді хочу вчитися!

Батько. Так навіщо тобі школа, коли он сама вчишся? Паперу стратила чимало. Кажу тобі більше не малювати, хіба коли крадькома.

Мати. Школа, школа. Не будеш рвати ні чобіт, ні свити, а будеш вдома потроху веретеном прясти і грамоти вчитись.

Катерина. Таточку любий, мамуню, я ж малювати хочу навчитися, малювати по-справжньому!

Мати. .А який же чортів батько тебе буде вчити?

Батько. Доню, та на тебе ж люди тюкати будуть, де ж це видано, щоб темна, неосвічена селянка та була художницею? Хіба туди голови такі як у нас?

Мама. Бачу, доню, що ти сказилась назавжди і без повороту. Бить тебе якось не теє... Лайки і слова нашого ти не послухаєш. Хоч і лобом об стіну бийся –не скажемо нічого!

Катерина. Ні, рідненькі, я маю силу, маю надію. Якщо не було ще такого у світі, то нехай і таке побуде, що темна, неосвічена селянка та й стане художницею!

Учитель. Так від селянської хати пішла чутка про творчість народної художниці Катерини Білокур Легенда й дійсність. Єдина у світовому живописі жінка – селянка, яка самотужки сягнула фантастичних висот у малярській справі, залишивши народові диво-картини .Заради них відмовилась від особистого щастя, заради них терпіла насміхи, заради них мерзла і пеклася на сонці.
11. Повідомлення теми і мети уроку
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Запишіть на «Зірочках очікувань», що ви очікуєте від теми нашого уроку.

Учитель. Працюючи на уроці, активно виконуючи усі завдання, будучи співтворцями уроку, ви пізнаєте радість відкриття.
(Вивішується на дошці плакат «Пізнай радість відкриття»)
--Знати цікаві відомості про життя і творчість майстрині, її малярську творчість і жанрове розмаїття.

--Уміти аналізувати, зіставляти,систематизувати й узагальнювати матеріал, а отже, уміти писати твори – описи.

--Цінувати мову як неоціненний скарб людства і живопис як вид мистецтва
111. Актуалізація знань, умінь і навичок.
Еврестична бесіда.
--Що таке мистецтво? (Мистецтво—один із видів людської діяльності, в якому художньо відображається внутрішній світ людини та світ, який її оточує..)

--Які види мистецтва ви знаєте?

(Література, живопис, музика, театр, скульптура, кіно, театр і т.д)

Учитель. Кожний вид мистецтва має свій спосіб відображення навколишнього світ , у ньому використовуються характерні саме для нього матеріали і він по-різному задовольняє людські вимоги. Живопис—найпопулярніший вид образотворчого мистецтва.

--Чи доводилося вам споглядати твори живопису в художніх музеях, на виставках?

--Як художники виконують свої картини? (Кольоровими фарбами на стіні, папері чи полотні).

--Що допомагає, впливає на майстерність художника? (Навколишній світ, світ людських почуттів, характерів, спостереження за природою, сміливі фантазії).
«Поміркуймо разом»
Учитель. Сьогодні є чудові фотоапарати, відеокамери, які можуть залишити на згадку і портрет друга, і цікаві моменти відпочинку. І пам’ятки архітектури, і мальовничі пейзажі. Можливо, цього достатньо?

--Чому твори, виконані художниками, цінуються? (Художник зображує головне, відкидаючи випадкові речі, а ще майстер малює сутність,душу, зміст, а фотографії, на жаль, це не під силу).
Словникова робота

Вернісаж—перший день відкриття художньої виставки.

Презентація—публічне представлення чого-небудь, що недавно з’явилося, було створено.
Учитель. Однак потрапити на вернісаж можна, придбавши запрошення. Ми це зробимо, якщо дамо правильні відповіді на запитання.
Бесіда.
--Які типи мовлення вам відомі? (Розповідь, опис, роздум)

--Назвіть види описів (Пейзажні, портретні, опис предметів, явищ)

--Пригадайте особливості художнього стилю мовлення, його застосування, ознаки.

--Які художні засоби мови доречно використати, описуючи картину в художньому стил?

--Назвіть засоби для зображення, якими користується художник.

--Молодці. Отже, ви отримуєте запрошення і відчуєте сьогодні себе і художниками, і письменниками.
Перегляд фрагментів відеофільму про Катерину Білокур
Колективне обговорення

Учитель. Таким чином, творчий доробок дивовижної художниці

різноманітний : натюрморти, портрети, пейзажі. Але найбільше захоплювали квіти.

--Як ви вважаєте, чому?

(Вони вабили її у квітнику, біля хати, у полі, на луках, за тинами вздовж вулиць рідної Богданівки. І художниця, як ми переконалися, дивовижною силою своєї фантазії зуміла передати на полотні незвичайну красу, розмаїття квітів рідної землі. Наприклад, було навіть таке, коли Катерина пішки йшла навесні до Пирятина, щоб лише побачити, як цвіте конвалія.)

--Чому люди так трепетно ставляться до квітів?

Асоціативний кущ до слова «квіти».

Бесіда

--Назвіть квіти, які здавна росли на подвір’ях українців. (Мальви, чорнобривці, барвінок, ружа, бузок, ромашка, матіола, піони)

--А зараз вслухайтеся у рядки з вірша В.Симоненка:

Але є ще кращі квіти, невидимі для очей,

Не цвітуть вони на клумбах і на тихих озерцях,

А цвітуть вони у грудях, у людських цвітуть серцях.

В щирім серці, в чесних грудях- вірю, знаю- квіти є!

Щастя їх коріння поїть, радість барв їм додає.

Таким було серце Катерини Білокур. Закоханими очима справжнього митця вдивлялася майстриня в рідну природу, але, як ви помітили, не копіювала її натуралістично, а творила з неї власну поезію, передаючи золото могутнього колосся, буяння півоній, жоржин, айстр, кручених паничів.
Презентація картин Катерини Білокур

Бесіда

--Яке у вас враження від побачених картин художниці?

--Які картини запам’яталися, і чому?

--Яку картину ви виділили для себе, і чому?

--Зверніть увагу на тони, кольори картини, Яка гама переважає?

--Чи передає обрана вами картина душевний стан митця?

--Який настрій навіває картина?

--Зверніть увагу на натюрморти. Це ніби величальна пісня плодам людської праці та квітам рідної землі, що опоетизовує «красиве і корисне».
Робота в малих групах

1 група. Доберіть до слів епітети:

*Квіти- (красиві, духмяні, горді, запашні, різнокольорові)

*Художниця- (талановита, самобутня, прекрасна, впевнена, цілеспрямована, мрійлива, чарівна, дивовижна)
2 група. Доберіть до слів порівняння:

*Квіти- (мов шматочки небесної блакиті, ніби посланці неба, очі землі)

.*Художниця-(ніби фея з доброї казки, як та чарівниця)
3 група. Доберіть слова-синоніми:

*Катерина Білокур—(чарівниця, митець, майстриня, художниця)

*Квіти—(краса, творіння, диво)

*Квітнуть—(майорять, тягнуться, палахкотять, всміхаються)

*Картини—(шедеври, пейзажі, портрети, натюрморти, диво-полотна,)

*Фон—(тло)

Орфографічна хвилинка

Пелюстки, кульбабки, мистецтво, найкрасивіші, соняшник, шедевр, кольори, художниця, Богданівка, диво- полотна, дивовижний, посміхаються
Колективне складання плану роботи

--Які типи мовлення може поєднати у собі ваш твір?

--На яку частину слід звернути особливу увагу?

--Яку побудову має твір?

--Про що можемо розпочати твір? Що є невід’ємною частиною картин художниці?

--Як буде звучати пункт плану, виходячи з того, що ви знаєте про художницю?

--Що відображає загальне враження від картин?

--Виділіть для себе ту картину, про яку хотілося б розказати детальніше.

Орієнтовний план

1. Квіти в житті українців.

2. Картина, що сподобалась.

3. Опис картини (назва, що зображено, передній план, задній план, кольори, тони, відтінки, барви).

4. Враження від таланту художниці та її картин
Учитель. Отже, використовуючи лексичний матеріал, додатково отриману інформацію, свої знання про вимоги до написання твору –опису і чітко керуючись планом, ви зможете на високому рівні виконати запропоновану роботу. І, я впевнена, отримати радість від свого відкриття!
Проект «У лабораторії художника»

(Захист малюнка «Квіти для Катерини Білокур»--представлення від груп)
Рефлексія

--Чи досягли ви очікуваних результатів
Метод «Прес»

--Чи досить лише таланту, щоб досягти високих успіхів у певній галузі?

*Позиція; «Я вважаю….»-- висловлення думки.

*Обгрунтування; «…тому що…»--пояснення своєї позиції.

*Приклад; «Бо…»--факти на підтвердження.

*Висновок; «Отже, я вважаю…»--узагальнення думки.

Учитель. ( .Вивішую плакат на дошці)

«Доля випробовує тих, хто надумав дійти якої великої мети…Але сильних духом не злякає ніщо. Вони уперто, сміливо і гордо ідуть до мети, крок за кроком…І досягають-таки мети, успіху. І тоді доля нагороджує їх і відкриває таємниці прекрасного мистецтва»

Катерина Білокур

--Які ключові слова ви б виділили зі сказаного до слів мета, успіх? (Сильні духом, уперті, сміливі, горді). Я бажаю вам успіхів на шляху до своєї мети!

Написання твору на чернетках

Домашнє завдання.

Дописати твори-описи.

---

Схожі:

УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок №4 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ...
Прослухати текст. Визначити тип мовлення. Довести належність тексту до художнього стилю. Дібрати заголовок
Календарно-тематичне планування з української мови (8 кл.) І семестр
Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
Тема. Складання письмового твору опису за картиною М. Приймаченко...

ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Автобіографія, стилі її написання
Під час написання автобіографії (виклад людиною свого прожитого життя) можна використовувати різні стилі
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ...
Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру...
Урок розвитку мовлення в 11 класі Підготовка до написання твору роздуму...
Методи: метод випереджального навчання, метод наукового дослідження, метод дискусії, активний метод навчання — робота в малих групах,...
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка