Тема. Хто ви Дон Кіхоте Ламанчський?


Скачати 84.21 Kb.
НазваТема. Хто ви Дон Кіхоте Ламанчський?
Дата12.04.2013
Розмір84.21 Kb.
ТипВопрос
bibl.com.ua > Література > Вопрос


Тема. Хто ви – Дон Кіхоте Ламанчський?
Ти, Дон Кіхоте, може біснуватий?

Що в тебе є? Печаль і далина.

Тобі не досить – просто існувати?

Ти хочеш побороти чаклуна ?

Ліна Костенко



Мета: показати двоїстість вдачі Дон Кіхота, дати відповідь на проблемне запитання: “ Хто ж він – божевільна людина чи шляхетний рицар ? ”; розвивати в учнів уміння ясно, лаконічно висловлювати та аргументувати свою точку зору.
Урок-дослідження.
Зміст роботи.

Слово вчителя.
Кожне нове покоління шукає своєї відповіді на вічні проб­леми людського буття: «Як жити? Які орієнтири обрати? У чому сенс твого життя? Що таке щастя? Як протистояти злу?» та ін. А до нас, громадян XXI століття, над цими питаннями замислювалися кращі уми людства — поети, письменники, філософи, художники, музиканти. І вони зможуть стати на­шими супутниками в складній життєвій мандрівці.

Так, наш сучасник, юнак третього тисячоліття, зможе на хви­лях пам'яті своїх далеких предків перенестися в давні епохи, зі сторінок книг відчути їхнє схвильоване дихання. Саме про таку мандрівку молодого бібліофіла писав Максим Рильський:

На білих, на пожовклих сторінках

Життя в потоках розмаїтих плине...

Блукає він, мандрує по морях

З улюбленцем премудрої Афіни;

Шукає з Фавстом молодощів шлях,

З Овідієм сумує на чужині,

І Дон Кіхотів поділяє гнів

В борні з ворожим плем 'ям вітряків.



Читання вірша С. Маршака “Дон Кіхот”.

Вже майже чотири століття книга Сервантеса захоплює у полон читачів, примушуючи сміятися й сумувати, розмірковувати над дивними пригодами рицаря та його вірного зброєносця.

Розтлумачити значення роману намагалось багато відомих письменників: Лафонтен і Вольтер, Філдінг і Лессінг, німецькі, французькі та англійські романтики ХІХ століття, Гейне й Гюго, Стендаль і Флобер, Пушкін, Тургенєв, Достоєвський і Толстой.

Давайте прислухаємось до калейдоскопу думок про Дон Кіхота . Галерея думок “ Митці про Дон Кіхота”.
На слайдах портрети письменників, країни, де вони народилися. Учні озвучують вислови письменників.

Слайд 1.

Стендаль . “ Відкриття цієї книги... можливо, найважливіша подія мого життя ”.

Слайд 2.

Г.Гейне з дитинства плакав, коли читав новелу про перемогу Рицаря Місяця-Білозіра над Дон Кіхотом..

Слайд 3.

І. Тургенєв. “Що може бути найтрагічнішим, ніж людина, яка з любові до людства здійснює найкомічніше безглуздя

Слайд 4.

П. Меріме. “Я гадаю, що незважаючи на те, що нам дивними здаються вчинки та дії героя, ми йому співчуваємо, роман залишає відчуття доброти...”

Щоб відповісти на питання, хто такий Дон Кіхот, давайте разом з героєм проїдемо по дорогах Іспанії.

Бесіда за прочитаним з цитуванням.

  • Яким ми бачимо головного героя на початку твору?

  • Хто такий ідальго?

  • Яку мету поставив Дон Кіхот, вирушаючи в дорогу?

Кіно вікторина.

Як звали коня Дон Кіхота?

Хто стає зброєносцем Дон Кіхота?

З ким розмовляє герой? Кого бачить Дон Кіхот в простій селянці?

Характер головного героя роману складний і суперечливий. З одного боку, Дон Кіхот – втілення добра, людяності; він – рицар, готовий до бою в ім’я справедливості. З іншого – це наївний дивак, позбавлений почуття реальності та здорового глузду.
Щоб показати світ таким, яким його бачить Дон Кіхот, а також таким, яким він є насправді, послухаємо двох героїв роману.

Посвята у рицарі

Виступ двох учнів .

Розповідь Дон Кіхота. Розповідь господаря заїжджого двору.
Робота з ілюстраціями

Продивившись на комп’ютері уривки з фільму “Дон Кіхот”

( рятування хлопчика-пастушка,

визначити риси характеру: захист бідних, незнання життя, наївна довірливість

бій з вітряками,

приймає вітряки за велетнів, подібних на Бріарея. Не злякавшись, кидається в бій, намагаючись знищити зло, розвіяти підступні чари, спрямовані на нього, захисника бідних.

пригода з левами ,

відвага ,мужність, відданість ідеї рицарства, незвичайна властивість приймати уявний світ за дійсний

у герцога
свобода продовжити слова , порівняти з текстом),

Воля, Санчо, є нині одна із самих дорогоцінних вартостей, які небо дає людям: з нею не можуть зрівнятися ніякі цінності – ні ті, що ховаються в надрах землі, ні ті, що сховані на дні морському”
учні відгадують імена головних героїв, розповідають про події, які відображено в кінофільмі, порівнюють їх з текстом в підручниках, визначають риси характеру Дон Кіхота( благородний мрійник, дивак, мудрець, ідеаліст, гуманіст, готовий на будь-які жертви в ім’я справедливості).

Хто ж такий Дон Кіхот? Мабуть, це найкраще знає автор Інтерв’ю з Сервантесом

Назвіть вашу мету при створенні роману.

Спочатку моя ідейна мета була – знищити владу лицарських романів та перешкодити популярності, яку вони отримали не тільки у вищому товаристві, а й серед простолюду.

Кому ви співчуваєте і з кого глузуєте, розповідаючи про пригоди Дон Кіхота?

В епілозі роману я писав: “ Для мене одного народився Дон Кіхот, а я народився для нього, йому судилося діяти, мені – описувати, ми з ним надзвичайно дружна пара...”

На чиєму ви боці?

Я щиро полюбив свого героя.

Як “книжковий лицар ” перетворився в шляхетного лицаря подвигу?

Книга мислилась як літературна пародія на лицарські романи. Згодом “книжкового лицаря”, героя пародії, змінює справжній шляхетний рицар подвигу

Чому ви вирішили написати другий том?

Закінчивши в 1605 році свій твір, я навіть гадки не мав, що мені знову потрібно буде взятися за перо. Проте трапилось непередбачене: незабаром після того, як з’явився роман, я дізнався, що хтось написав ІІ том, у передмові, до якого було багато принизливих натяків, образливих для мене. Так я написав продовження роману.

Чому Дон Кіхот помирає?

Щоб захистити улюбленого героя від спроб лжеавторів зганьбити його, залишилося, на жаль, тільки одне: завершити твір смертю Дон Кіхота
Слово вчителя .

На початку твору ми бачимо нашого героя щасливою людиною. Мета та завдання його значні та гуманні, він прагне знищити несправедливість, викрити кривду, припинити зловживання. Він хоче зробити людей щасливими. Але це тільки в його мріях. Який результат “подвигів” героя?

Учні висловлюють свої думки, наводять приклади з тексту

У другій частині роману герцог призначає Санчо Пансу губернатором острова.

  • З якою метою він (герцог) це робить?

  • Що значить губернаторство для нього?

  • Санчо?

  • Дон Кіхота?

Учні відповідають, що для герцога губернаторство Санчо – забавка, весела комедія. Для Дон Кіхота і Санчо – серйозний крок. Від щирого серця він дає Санчо поради, намагаючись допомогти йому у важкій справі.

Інсценізація уривку “Поради Санчо Пансі”
Робота з папками по теорії літератури. Доба Відродження.

  • Ми познайомились з різними історико-літературними епохами. Назвіть їх.

  • До якої, на вашу думку, належить “Дон Кіхот”?

  • В чому особливість доби Відродження? Що вона символізує собою?

Леонардо да Вінчі в своїй притчі розповідав:

Пролітаючи високо над безкрайньою пустелею, Фенікс помітив далеке вогнище. Він зрозумів, що настав час великого життєвого випробовування і йому належить підкориться долі.

Фенікс був найбільшим і найпрекраснішим із земних орлів. Він велично ширяв у нічному небі на могутніх крилах, а потім широкими колами опустився на землю. Над самим вогнищем птах відчув, як полум’я жадібно ухопилось за його пір’я й обпалило лапи. Перемагаючи біль та залишаючись вірним своєму обов’язку, Фенікс безстрашно кинувся у вогонь.

Вогнище згасло. Та з попелу став пробиватися язичок блакитного пломеню, що тріпотів і впевнено піднімався вгору. Наче у нього були крила.

Це з попелу відроджувався Фенікс, щоб знову прожити 500 років у небі

Фенікс символізує важкі життєві випробовування та незгоди, долаючи які, людина оновлюється духовно. Фенікс – це символ вічного відродження.

Таким феніксом в історії культури людства вважають епоху Відродження.

– Порівняйте епоху Середньовіччя та Відродження.

  • В чому, на ваш погляд, ідеал Сервантеса і його героя?

У більшості випадків Дон Кіхот знаходиться у ворожому оточенні. Особливо злі і жорстокі жарти герцога і придворних. Це заставило Дон Кіхота сказати Санчо, коли вони залишили літній палац герцога, свої знамениті слова про волю:

Воля, Санчо, є нині одна із самих дорогоцінних вартостей, які небо дає людям: з нею не можуть зрівнятися ніякі цінності – ні ті, що ховаються в надрах землі, ні ті, що сховані на дні морському”

  • Чим знаменитий роман для доби Відродження?

Вустами Дон Кіхота, який повчає Санчо Пансу бути справедливим губернатором острова, Сервантес висловлює гуманістичні погляди на людину та її виховання:

проголошуються принципи рівності всіх людей, незважаючи на їхнє походження, становий та майновий статус;

утверджується фізичне та моральне самовдосконалення особистості.

Кадри з фільму.

Поєдинок.

Смерть .

Вічний образ. Робота за схемою.

.

Робота в групах .

Стратегія “гронування”

    1. Дон Кіхот.

    2. Справедливий, мудрий.

    3. Мріє, подорожує, вірить.

    4. Відважний борець за справедливість.

    5. Лицар.

Стратегія “кубування”.

1.Дон Кіхот – дивакуватий мандрівний лицар, герой роману Сервантеса.

2. Лицарські романи, подвиги, тоща кляча, вітряки , Дульцснея Тобоська.

  1. Наче велика дитина.

5.“За” – прагне знищити зло і насильство, несе ідеали справедливості.

“Проти” – непрактичний, відірваний від життя, ідеалізує світ.

6.Допомагає людині збагнути власне призначення у житті.

Інформаційний пакет”. Учні працюють в парах, виконують завдання, відповідають на запитання.
Добірка цитат, висловлювань

( про письменника, твір, героїв, проблеми) літературознавців, дослідників, філософів, відомих людей. Працюючи в парах, учні знайомляться зі змістом пакета, щоб відповісти на запитання та завдання:


    • Який вислів найкраще висвітлює проблему?




    • З яким твердженням (баченням) не погоджуюсь?




    • Чиї думки найоригінальніші?




    • Які вислови сподобались?




    • Доповніть “пакет” власною думкою

( цитатою, прислів’ям )

Висновок.

В кожному з нас живе Дон Кіхот – людина, готова по першому ж поклику безкорисливо прийти на допомогу тим, хто попав в біду. Просто в одних це почуття заховано глибоко в серці і пробудити його досить тяжко,а в інших Дон Кіхот завжди поруч, досить тільки позвати і благородній рицар появиться, щоб допомогти скривдженим.

Не бійтесь бути донкіхотами.

Ми закінчуємо вивчати роман М. де Сервантеса. Хто ж ви – Дон Кіхоте Ламанчський? У кожного з нас цей герой викликає різні емоції. Хтось захоплюється його мужністю та шляхетністю, когось він дратує своїми наївними мріями та ідеями. Це не є дивним – адже всі ми різні. Та, як би там не було, нас вражає цей лицар та мудрець величезною добротою та людяністю. І, мабуть, допоки житимуть диваки, готові пожертвувати собою заради ідеї, добро існуватиме на землі.

Домашнє завдання.

Написати есе “Сучасний Дон Кіхот”.
План уроку.
1.Вірш Маршака.

2 Галерея думок

  1. Кіно вікторина

Кінь. Дульцінея. Санчо Панса.

  1. Посвята у рицарі

Розповідь господаря заїжджого двору і Дон Кіхота

  1. Робота з ілюстраціями.

  2. Уривки з фільму рятування хлопчика-пастушка.

Бій з вітряками

Пригода з левами

У герцога

Свобода

6 Інтерв’ю з автором

7 Поради Санчо Пансі

Доба Відродження. Притча про Фенікса

Порівняння середньовіччя і Відродження

8 Поєдинок .Смерть

вічний образ.

Гронування. Кубування

Інформаційний пакет.

Висновок

Схожі:

Урок зарубіжної літератури в 8 класі Романтизм Дон Кіхота і твереза...
Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність твору; дати літературний портрет Дон Кіхота і Санчо Панси; з ясувати ідейну...
В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало...
Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,...
1903 Дон Кіхот / Don Quichotte ( Франція ), режисери Люсьєн Нонг, Фернан Зекка
Дон Кіхот / Don Quichotte ( Франція ), режисер Камілл де Мортон, в гол ролі Клод Гаррі
Роман «Дон Кіхот» пародія на лицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя
Тема: Роман «Дон Кіхот» – пародія на лицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя
Ми раді вітати всіх хто зібрався в цій залі. Вітаємо всіх, хто любить...
Учень: У мене для вас ось така новина! Всїх вчителів направили на семінар, залишилися тільки математики. І у нас сьогодні 6 уроків...
Команда „Дон Боско під час турніру у Львові

До уваги батьків!
Учити жити — це значить передавати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину,...
Двоє гравців по черзі кладуть п'ятикопійчані монети на круглий
Той, кому нікуди покласти монету, програє. Хто за умови дотримання правил гри виграє — той, хто ходить першим, чи той, хто ходить...
Програє той, хто не може зробити хід. Хто перемагає при найкращій грі?
Задача Двоє по черзі кладуть п'ятаки на круглий стіл, причому так, щоб вони не накладались один на одного. Програє той, хто не може...
БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Хто такий незнайомець” (яких дорослих ти знаєш, хто вони такі, з ким і як можна поводитись)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка