Вступ. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., розквіт соціально-психологічної прози ПЛАН


Скачати 492.64 Kb.
Назва Вступ. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., розквіт соціально-психологічної прози ПЛАН
Сторінка 1/4
Дата 17.03.2013
Розмір 492.64 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4
І семестр

Тематичний блок 1. Соціально-психологічна проза ХІХ ст.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

Вступ. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., розквіт соціально-психологічної прози
ПЛАН:


  1. Поглиблене поняття про мистецтво та його види, художню літературу як словесний вид мистецтва.

  2. Літературні роди, жанри.

  3. Творчий метод і стиль письменника.

  4. Основні етапи розвитку світового літературного процесу.

  5. Повторення понять “сентименталізм”, “класицизм”, “романтизм”.

  6. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., стильове розмаїття літератури.

  7. Формування реалізму в художній літературі. Його світоглядне й естетичне підґрунтя, художня система, критичний характер, взаємозв’язки з романтизмом (у першій) та з натуралізмом (у другій половині) ХІХ ст.

  8. Розквіт соціально-психологічної прози XIX ст., зв'язок з розвитком природничих наук.

  9. Найвідоміші майстри європейської прози (Стендаль, О.де Бальзак, П. Меріме, Г. Флобер, Г. де Мопассан, Ч. Діккенс, В. Теккерей, Ш.Бронте, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов, Б. Прус, Г. Сенкевич та ін.).

  10. Реалістичне змалювання тогочасного суспільства з усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями і духовними пошуками.

  11. Суперечливість та складність характерів головних героїв.

  12. Гнівний осуд влади золота, кар'єризму, оміщанення.

  13. Посилена увага до психологічного та соціального аналізу як характерна риса реалізму ХІХ століття.

  14. Провідні жанри і теми реалістичних творів. ХІХ ст. як “золота доба” класичного роману.

Теорія літератури. Поняття про напрями і течії: реалізм, натуралізм, імпресіонізм, символізм, неоромантизм; роман та його різновиди, індивідуальний стиль письменника.
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 2,3

Ф. Стендаль (1783-1842). “ Червоне і чорне ”
ПЛАН:


  1. Ф.Стендаль (Анрі Марі Бейль) - класик французької літератури. Вплив Відродження та Просвітництва на формування світогляду митця. Життєвий шлях і особистість Стендаля. Становлення письменника. Цікаві факти з біографії.

  2. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.

  3. Роман “Червоне і чорне” - безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації. Історія створення роману.

  4. Драматизм і напруженість європейського життя, його суспільні конфлікти, пристрасті та ідеї, ним породжені. Поєднання у творі соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.

  5. Суперечливі характери героїв твору. Жульєн Сорель - простолюдин, який обурився проти свого низького походження (Стендаль).

  6. Етапи кар’єрного зросту Жульєна: Вер'єр, Безансон, Париж.

  7. Конфлікт головного героя з суспільством як сюжетний стрижень роману, внутрішня драма героя - наслідок цього конфлікту.

  8. Ідеали головного героя та логіка його поведінки.

  9. Причини трагедії Жульєна Сореля.

  10. Своєрідність змалювання теми кохання. Жіночі образи роману.

  11. Глибокий психологізм зображення духовного розвитку особистості.

  12. Метафоричний зміст назви роману.

  13. Особливості індивідуального стилю Ф. Стендаля.


Теорія літератури. Поняття про соціально-психологічний роман. Поглиблення понять про романтизм і реалізм, психологізм у літературі.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4,5

Оноре де Бальзак (1799—1850). “Гобсeк”
ПЛАН:


  1. О.Бальзак - видатний французький письменник, основоположник соціальної прози. Цікаві факт из біографії письменника. Бальзак і Україна. Корифеї української культури про Бальзака.

  2. Погляди письменника на літературу.

  3. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.

  4. “Людська комедія” — грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст. Універсальність задуму, новаторський характер, архітектоніка епопеї.

  5. Розмаїття тем та проблематики, жанрових прозових форм “Людської комедії”.

  6. Бальзак - знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку.

  7. Майстерність соціально-психологічного аналізу в творах Бальзака. Ключові романи і повісті циклу: “ Гобсек”, “Батько Горіо”, “Ежені Гранде”, “Втрачені ілюзії”, “Шагренева шкіра”.

  8. Техніка перехідних персонажів. Місце повісті “Гобсек” в “Людській комедії”.

  9. Влада золота та її філософія в повісті “Гобсек”. Оригінальність підходу до розкриття цієї проблеми. Уявні і справжні життєві цінності.

  10. Неоднозначність образу Гобсека - “філософа й скнари”, засоби його характеристики.

  11. Постаті молодих людей у творчості Бальзака. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Рестро. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.

  12. Особливості композиції твору (оповідання в оповіданні).

  13. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті.


Теорія літератури. Поняття про твір-епопею. Поглиб­лення знань про літературний образ, типовість характерів, композицію твору.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6, 7, 8

Федір Михайлович Достоєвський (1821—1881). “Злочин і кара”
ПЛАН:


  1. Цікаві факти з біографії письменника.

  2. Творчість Ф.Достоєвського - одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Романістика Достоєвського, її гуманістичний пафос. Актуальність філософсько-етичних ідей митця.

  3. Роман “Злочин і кара” як вираження нового, поліфонічного типу художнього мислення. Історія створення.

  4. Фiлософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.

  5. Сюжетно-композиційні особливості та жанрова специфіка роману.

  6. Система образів.

  7. Суперечливість образу Раскольникова.

  8. Еволюція головного героя, характер його бунту.

  9. Філософські та соціальні корені теорії Раскольнікова. Смисл основних її постулатів, їх антигуманний характер, розвінчання автором теорії сильної особистості, “надлюдини”. Психологічна глибина викриття індивідуалістичного свавілля. Протиставлення теорії Раскольникова етиці християнської моралі.

  10. Роль прямих та підсвідомих діалогів героя роману з його антиподами (Разуміхіним, Порфирієм Петровичем, Сонею) та “двійниками” (Лужиним, Лєбєзятніковим, Свідригайловим).

  11. Відтворення в образі Соні Мармеладової християнської любові, доброчесті, терпимості і покори, всепрощення та саможертовності. Її роль у духовному очищенні Родіона.

  12. Розкриття складності духовного світу людини.

  13. Образ “маленької людини” та Петербурга. Біблійні мотиви.

  14. Символіка назви роману Ф.Достоєвського.


Теорія літератури. Поняття про роман-трагедію та поліфонію. Поглиблення понять про психологізм, соціально-філософський роман.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9, 10, 11

Лев Миколайович Толстóй (1828—1910). “Анна Каренiна”

Тематичне оцінювання
ПЛАН:


  1. Творчість Л. Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Нарис життя і творчості письменника-мислителя, його громадська та педагогічна діяльність. Філософсько-етичні, духовні й творчі шукання та здобутки Л.Толстого. Цікаві факти з біографії.

  2. Роман “Анна Кареніна” - художнє дослідження сімейних стосунків. Історія створення.

  3. Проблематика твору: роль сім'ї у житті людини, пошуки основ міцних сімейних стосунків, право людини на життя за порухами власної душі, обов'язок перед членами родини, передовсім дітьми.

  4. Авторське вирішення думки сімейної у творі.

  5. Паралелізм у композиції роману.

  6. Система образів. Різні типи сімей: родини Кареніних, Облонських, Левіних. Суперечливий образ Анни. Чоловічі образи. Образ Левіна, його автобіографічна складова. Пластичність і психологічна глибина змалювання образів-характерів.

  7. Діалектика душі” толстовських героїв.

  8. Особливості стилю митця.

  9. Творчі зв'язки Л.Толстого з майстрами світової культури.


Теорія літератури. Поняття про психологічний аналіз (“діалектика душі”). Поглиблення поняття про різновиди роману.

Питання для підготовки до контрольної роботи за першим тематичним блоком

  1. Що таке «Людська комедія»?

  2. Що таке поліфонізм?

  3. У чому полягає філософія влади золота в повісті Бальзака «Гобсек»?

  4. Висловіть свої судження про те, як романтизм і реалізм поєднуються у творах Стендаля.

  5. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті Бальзака - «філософа і скнари».

  6. Що спільного й відмінного в жіночих образах роману Стендаля «Червоне і чорне», кому автор симпатизує більше?

  7. Висловіть свої судження про новаторство Бальзака в літературі.

  8. Що таке «поліфонізм»?

  9. Що таке «епопея»?

  10. Риси реалізму у вивчених творах.

  11. Порівняйте Жюльєна Сореля та Родіона Раскольнікова.

  12. Порівняйте Анну Кареніну, пані де Реналь та Анастасі де Ресто.

  13. Які риси біографії Л.М. Толстого втілились в образі Левіна?

  14. Які персонажі роману «Анна Кареніна» є головними?

  15. У чому причина страждань і смерті Анни Кареніної?

  16. Доведіть, що у творах «Гобсек» та «Червоне та чорне» є романтичні риси.

  17. Порівняйте Париж з творів «Червоне та чорне», «Гобсек» та два Петербурги з романів «Злочин і кара» та «Анна Кареніна».

  18. Учитель Є.Ільїн назвав свій урок «П’ять жертв Родіона Раскольнікова», спробуйте їх назвати і пояснити свій вибір.

  19. Гобсек –романтик чи прагматик?

  20. Хто є «двійниками» Раскольнікова? Чому ми називаємо їх двійниками?

  21. Чи можна виправдати вбивство «нікчемної» лихварки тисячею добрих справ?

  22. Чи вірите ви поділу Раскольніковим людей на «вищих» та «низьких»?

  23. Чому ми називаємо роман «Злочин і кара» романом- трагедією?

  24. Як реалізується прийом паралельного розгортання подій в романі «Анна Кареніна»?

  25. Як ви розумієте зміст епіграфу роману «Анна Кареніна»?

  26. Який персонаж роману «Злочин і кара» втілює ідею Ф. Достоєвського про самопожертву, самозречення?

  27. Зміст теорії Раскольнікова.

  28. Кому з письменників було винесено вирок до страти, але за кілька хвилин до виконання його відмінили і замінили каторгою, солдатчиною?

  29. Що найбільше мучить Раскольнікова після злочину?

  30. Чий хрест дарує Соня Мармеладова Раскольнікову перед тим, як той зізнався в убивстві?

  31. Як можна змінити світ на краще, на думку Ф. Достоєвського і Л. Толстого?

  32. У чому причина злочину Раскольнікова?

  33. Розкрийте майстерність Л. Толстого у зображенні «діалектики душі» героїв (на прикладі аналізу одного чи двох образів).

  34. Які символи зустрічаються нам в романі «Анна Кареніна»?

  35. Психологізм як найбільший здобуток літератури XIX століття у творчості вказаних письменників досягнуто за допомогою таких прийомів.
    Встановіть відповідність.

а)Стендаль

а)дослідження психології людини в екстремальній ситуації

б)Бальзак

б) "діалектика душі"

в)Достоєвський

в) внутрішній монолог

г)Толстой

г) деталь


Тематичний блок 2. Література другої половини ХІХ та на межі ХІХ-ХХст.
Самостійна робота:

Російська поезія другої половини ХІХст.. А.Фет, Ф.Тютчев, М.Некрасов – аналіз поезій за планом.

А.Чехов. Тема, ідейний зміст, система образів п’єси «Чайка» - читання та аналіз твору.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №12

Огляд. Традиції і новаторські зрушення в літературі другої половини ХІХст. Декадентські настрої в літературі та інших видах мистецтва. Поетична революція
ПЛАН:


  1. Естетичні та художні пошуки, течії, напрями в європейській літературі XIXст.: нові грані романтично-поетичного світу в творчості “пізніх” романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева), принципи “чистого мистецтва” у поезії (група “Парнас”, творчість А.Фета).

  2. Поняття про декаданс. Настрій розчарування - філософія декадансу.

  3. Творчий синтез можливостей музики та живопису в літературі.

  4. Поетична група Парнас - помітне явище у французькій і всесвітній поезії. Художні досягнення парнасців ( Т.Готьє, Ш. Леконт де Ліль, Ж.М. де Ередіа, А.Сюллі-Прюдом та ін.): відхід від суб'єктивних емоцій романтичної поезії, звернення до внутрішнього світу. Поетична досконалість їхніх віршів.

  5. Символізм як літератур­ний напрям останньої третини XIX – початку XX ст.

  6. Основні естетичні принципи та поетичне нова­торство символістів.

  7. Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність виникнення, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування.

  8. Колір, світло й звук у поезії.

  9. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії.

  10. Відмова від інформаційно-розповідної функції поетичної мови.

  11. Вилив французьких символістів на подальший розвиток світової поезії.


Теорія літератури. Поняття про літературне угруповання (школу), декаданс, символізм, сугестію. Поглиблення знань з поетики ліричних творів.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №13
Шарль Бодлéр (1821—1867). Збірка “Квіти зла”, “Альбатрос”, “Відповідності”, “Вечорова гармонія”
ПЛАН:


  1. Ш.Бодлер — французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера. Цікаві факти з біографії.

  2. Збірка “Квіти зла”: особливості побудови, проблематика. Історія створення та історія існування.

  3. Поетичне новаторство митця.

  4. Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки.

  5. Роль “діалогу з Данте” у викритті вад бездуховного суспільства та “внутрішнього пекла” ліричного героя.

  6. Пошуки “сучасної краси”, “видобування краси зі зла” в поезії Бодлера.

  7. Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп”, гіркота почуттів від недосконалості сучасного йому суспільства у поезії Альбатрос.

  8. Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.

  9. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).

  10. Афористичність лірики та світове значення творчості Ш.Бодлера.


Теорія літератури. Поняття про ліричні цикли. Поглиблення поняття про сугестію.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №14
Поль Верлен (1844–1896). “Поетичне мистецтво”, “Забуті арієти”, “Так тихо серце плаче...”
ПЛАН:


  1. Поль Верлен - майстер імпресіоністичної та символістської лірики, поетичної форми. Цікаві факти з біографії.

  2. “Поетичне мистецтво” - віршований маніфест символізму. Заперечення у творі раціонально-реалістичного художнього мислення, ствердження принципу музичності поезії, настанови на “вираження невимовного”, передачу спонтанної уяви.

  3. Світ природи і духовний стан ліричного героя у верленівських “пейзажах душі” (“Осіння пісня”, “В серці і сльози, і біль...”, “Так тихо серце плаче”).

  4. Оригінальність образів, насиченість символами та музичність лірики поета (“Забуті арієти”).

  5. Кольоропис.


Теорія літератури. Поняття про вірші - “пейзажі душі”. Поглиблення понять про символ та символізм як художній напрям, алітерацію та асонанс.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №15
Артюр Рембо (1854–1891). “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”

  1   2   3   4

Схожі:

На розвиток зв’язного мовлення 3 год
Вступ. Загальна характеристика розвитку французької літератури та культури ХІХ століття, їх стильове розмаїття. Внесок Франції у...
На уроки позакласного читання
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
№1 Вступ
Загальна характеристика розвитку поетичного слова в Одесі. Оспівування міста, моря, степу в поетичній творчості письменників рідного...
ВСТУП
«Соціально-педагогічні засади розвитку екологічної свідомості та культури підлітків»
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З КОРЕКЦІЇ ДЕЛІНКВЕНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ...
СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ Семінар Загальна характеристика культури Середньовіччя. 2 год
Високе (Класичне) Середньовіччя від X-XI століть до приблизно XIV століття. Характеристика періоду
Річний план роботи методиста КЗ «Інноваційно-методичний центр» Косенчук...
Аналітичний звіт про стан розвитку і діяльності соціально-психологічної служби системи освіти
Зміст Вступ Розділ Загальна характеристика організації
Мотивація на підприємстві: аналіз форм матеріального і нематеріального стимулювання
ЛЕКЦІЯ ТЕМА : елементИ V А групи
Загальна характеристика атомів елементів V А групи. Нітроген, Фосфор та Арсен, поширення їх у природі. Загальна характеристика простих...
Районна комплексна програма розвитку фізичної культури і спорту на...
Лугинська районна рада Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України, Лугинська...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка