|
Скачати 357.85 Kb.
|
Практичне заняття № 8 Тема. ВІДЧУТТЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС. План.
Основні поняття: відчуття, аналізатор, рецептор, верхній абсолютний поріг чутливості, нижній абсолютний поріг чутливості, адаптація, закон Вебера-Фехнера, сенсибілізація, синестезія, контраст, індукція. ІРС. Теми доповідей і рефератів 1. Паранормальні явища: можливі механізми та природа їх прояву. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. СРС. Питання для самостійного опрацювання 1. Зв'язок відчуттів з властивостями зовнішнього і внутрішнього середовища організму. 2 Психофізіологічні механізми формування відчуттів. 3. Зміна чутливості аналізаторів та її причини. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. Рекомендована література: 5,6, 17, 18, 19,29,44,46,47,65,69,96, 102, 109, 115,130,141,142,154,178,201 ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9 Тема. СПРИЙМАННЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС. План.
Основні поняття сприймання, сприйняття, перцепція, аперцепція, спостереження, предметність, цілісність, структурність, контактність, осмисленість, категоріальність, вибірковість, динамічний стереотип, установка, ілюзії, галюцинації ІРС. Теми доповідей і рефератів 1. Особливості професійної спостережливості вчителя. 2. Розвиток сенсорної культури особистості. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. СРС. Питання для самостійного опрацювання 1. Спільне та відмінне у сприйняття та відчуттях, їхня роль у життєдіяльності людини. 2. Зв'язок сприймання та моторики людини. Активний характер відчуттів і сприймань у взаємодії людини із середовищем. 3. Розвиток спостережливості у дітей. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. Рекомендована література: 5, 6, 77, 18, 79,22,29, 44,46,47, 69, 96, 102, 7 75, 720, 130, 141, 142, 143, 174, 7/5, 178,201,208 Практичне заняття №10 Тема. УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ СТАН ЛЮДИНИ. План.
Основні поняття: увага, домінанта, обсяг, розподіл, зосередженість, спрямованість, стійкість, концентрація, переключення, флуктуація; довільна, мимовільна, післядовільна увага, колективна, групова, індивідуальна увага; сенсорна, інтелектуальна, моторна увага. СРС. Питання для самостійного опрацювання 1. Функції уваги в навчально-виховному процесі. 2. Умови ефективного формування уважності; способи організації і керування увагою учнів. 3. Вікові та індивідуальні особливості уваги, умови розвитку післядовільної уваги в юнацькому віці. 4. «Нижчі» і «вищі» форми уваги, етапи розвитку уваги у дітей. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. Рекомендована література: 2,5,6,9,10,12,17,18,19,29,46,47,69,70,150. Практичне заняття № 11Тема. ПАМ’ЯТЬ План. 1.Поняття про пам'ять. Роль та місце пам'яті в системі психічних процесів. 2. Фізіологічні та біохімічні процеси пам'яті. 3. Класифікація та різновиди пам'яті. Взаємозв'язок і взаємодія різних видів пам'яті. 4. Процеси та індивідуальні особливості пам'яті. Кількісні та якісні характеристики пам'яті. 5. Незвичайні явища пам’яті. Основні поняття: пам'ять, запам'ятовування, збереження, відтворення, забування, впізнавання, пригадування, інтерференція, проактивне і ретроактивне гальмування, ремінісценція, амнезія ІРС. Теми доповідей і рефератів 1. Найважливіші теорії пам'яті в психологічній науці. 2. Розвиток пам'яті у дітей. Індивідуальні особливості пам'яті і здібності людини. 3. Шляхи, прийоми і засоби тренування та покращання пам'яті. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. СРС. Питання для самостійного опрацювання 1. Розвиток пам'яті у філо- й онтогенезі. 2. Фактори, що впливають на розвиток пам'яті. 3. Особистість, пам'ять і мотивація. 4. Порушення пам'яті та їхні наслідки. Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури. Рекомендована література: 3,5,6,9,10,17,18,19,20,22,29,37,43,44,46,47, 69,96, 100, 107, 108, 140, 158, 169, 174, 176,208. Практичне заняття № 12-13 |
План Природа і призначення процесу пізнання. Пізнання як процес відображення... Пізнання, як і свідомість в цілому, реально існує за допомогою мови. Пізнавальний процес відображає не тільки наявні у дійсності... |
Семінар 1 Тема. Німецька класична філософія Система Імануїла Канта.[Періоди творчості Канта. – “Копернікіанський переворот”. – Пізнавальний процес за Кантом: апріорне, трансцендентне,... |
3. Пізнавальні процеси. Відчуття. Сприймання. Увага Зміст понять... Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
Тема : Органи кровообігу. Будова і функції серця Мета Сьогодні у нас незвичайний урок. Кожен із вас на цю мить має якісь особливі відчуття. Ці відчуття такі схожі і такі різні. Який настрій... |
Розвиток психіки закономірна зміна психічних процесів у часі, виражене... Психічний розвиток передбачає появу нових якостей і функцій, зміна їх кількісних і якісних характеристик і в теж час перетворення... |
Реферат Тема. Увага та її природа ... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками Жовтневого ЗМПО. Тема Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками... Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага |