Тема. ВІДЧУТТЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС


Скачати 357.85 Kb.
Назва Тема. ВІДЧУТТЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС
Сторінка 1/6
Дата 16.03.2013
Розмір 357.85 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4   5   6
Практичне заняття № 8

Тема. ВІДЧУТТЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС.

План.

  1. Загальне поняття про відчуття.

  2. Фізіологічна основа відчуттів.

  3. Види відчуттів.

  4. Основні властивості відчуттів.

  5. Загальні закономірності відчуттів.

Основні поняття: відчуття, аналізатор, рецептор, верхній абсолютний поріг чутливості, нижній абсолютний поріг чутливості, адаптація, закон Вебера-Фехнера, сенсибілізація, синестезія, контраст, індукція.

ІРС. Теми доповідей і рефератів

1. Паранормальні явища: можливі механізми та природа їх прояву.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

СРС. Питання для самостійного опрацювання

1. Зв'язок відчуттів з властивостями зовнішнього і внутрішнього середовища організму.

2 Психофізіологічні механізми формування відчуттів.

3. Зміна чутливості аналізаторів та її причини.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

Рекомендована література: 5,6, 17, 18, 19,29,44,46,47,65,69,96, 102, 109, 115,130,141,142,154,178,201

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9

Тема. СПРИЙМАННЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС.

План.

  1. Поняття про сприймання.

  2. Фізіологічна основа сприймання.

  3. Класифікація та види сприймання.

  4. Загальні особливості сприймання.

  5. Індивідуальні особливості сприймання.

Основні поняття сприймання, сприйняття, перцепція, аперцепція, спостереження, предметність, цілісність, структурність, контактність, осмисленість, категоріальність, вибірковість, динамічний стереотип, установка, ілюзії, галюцинації

ІРС. Теми доповідей і рефератів

1. Особливості професійної спостережливості вчителя.

2. Розвиток сенсорної культури особистості.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

СРС. Питання для самостійного опрацювання

1. Спільне та відмінне у сприйняття та відчуттях, їхня роль у життєдіяльності людини.

2. Зв'язок сприймання та моторики людини. Активний характер відчуттів і сприймань у взаємодії людини із середовищем.

3. Розвиток спостережливості у дітей.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

Рекомендована література: 5, 6, 77, 18, 79,22,29, 44,46,47, 69, 96, 102, 7 75, 720, 130, 141, 142, 143, 174, 7/5, 178,201,208

Практичне заняття №10

Тема. УВАГА ЯК ПСИХІЧНИЙ СТАН ЛЮДИНИ.

План.

  1. Унікальність уваги, точки зору на її сутність як психічного явища.

  2. Фізіологічні основи уваги.

  3. Види уваги.

  4. Властивості уваги.

  5. Індивідуальні особливості уваги. Неуважність та її причини.

  6. Виховання уваги як цілеспрямований процес становлення психіки людини.

Основні поняття: увага, домінанта, обсяг, розподіл, зосередженість, спрямованість, стійкість, концентрація, переключення, флуктуація; довільна, мимовільна, післядовільна увага, колективна, групова, індивідуальна увага; сенсорна, інтелектуальна, моторна увага.

СРС. Питання для самостійного опрацювання

1. Функції уваги в навчально-виховному процесі.

2. Умови ефективного формування уважності; способи організації і керування увагою учнів.

3. Вікові та індивідуальні особливості уваги, умови розвитку післядовільної уваги в юнацькому віці.

4. «Нижчі» і «вищі» форми уваги, етапи розвитку уваги у дітей.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

Рекомендована література: 2,5,6,9,10,12,17,18,19,29,46,47,69,70,150.

Практичне заняття № 11


Тема. ПАМ’ЯТЬ

План.

1.Поняття про пам'ять. Роль та місце пам'яті в системі психічних процесів.

2. Фізіологічні та біохімічні процеси пам'яті.

3. Класифікація та різновиди пам'яті. Взаємозв'язок і взаємодія різних видів пам'яті.

4. Процеси та індивідуальні особливості пам'яті. Кількісні та якісні характеристики пам'яті.

5. Незвичайні явища пам’яті.

Основні поняття: пам'ять, запам'ятовування, збереження, відтворення, забування, впізнавання, пригадування, інтерференція, проактивне і ретроактивне гальмування, ремінісценція, амнезія

ІРС. Теми доповідей і рефератів

1. Найважливіші теорії пам'яті в психологічній науці.

2. Розвиток пам'яті у дітей. Індивідуальні особливості пам'яті і здібності людини.

3. Шляхи, прийоми і засоби тренування та покращання пам'яті.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

СРС. Питання для самостійного опрацювання

1. Розвиток пам'яті у філо- й онтогенезі.

2. Фактори, що впливають на розвиток пам'яті.

3. Особистість, пам'ять і мотивація.

4. Порушення пам'яті та їхні наслідки.

Результат: 1) тези; 2) список використаної літератури.

Рекомендована література: 3,5,6,9,10,17,18,19,20,22,29,37,43,44,46,47, 69,96, 100, 107, 108, 140, 158, 169, 174, 176,208.

Практичне заняття № 12-13
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

План Природа і призначення процесу пізнання. Пізнання як процес відображення...
Пізнання, як і свідомість в цілому, реально існує за допомогою мови. Пізнавальний процес відображає не тільки наявні у дійсності...
Семінар 1 Тема. Німецька класична філософія
Система Імануїла Канта.[Періоди творчості Канта. – “Копернікіанський переворот”. – Пізнавальний процес за Кантом: апріорне, трансцендентне,...
3. Пізнавальні процеси. Відчуття. Сприймання. Увага Зміст понять...
Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,...
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим
Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,...
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим
Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,...
Тема : Органи кровообігу. Будова і функції серця Мета
Сьогодні у нас незвичайний урок. Кожен із вас на цю мить має якісь особливі відчуття. Ці відчуття такі схожі і такі різні. Який настрій...
Розвиток психіки закономірна зміна психічних процесів у часі, виражене...
Психічний розвиток передбачає появу нових якостей і функцій, зміна їх кількісних і якісних характеристик і в теж час перетворення...
Реферат Тема. Увага та її природа
...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками Жовтневого ЗМПО. Тема
Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка