Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „ Про затвердження “Правил забудови міста Кременчука” ”


Скачати 84.72 Kb.
Назва Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „ Про затвердження “Правил забудови міста Кременчука” ”
Дата 04.04.2013
Розмір 84.72 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення міської ради „ Про затвердження “Правил забудови міста Кременчука” ”


  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати

шляхом регулювання
Встановлення ринкових відносин у питаннях використання землі та нерухомості в Україні, створення стабільно функціонуючого ринку землі, який повинен забезпечити ефективне, динамічне та сприятливе середовище для життя, необхідність стимуляції інвестицій в міське господарство та об`єкти нерухомості зумовлює необхідність введення відповідних змін в політику містобудування та систему документації з територіального планування та містобудування.

Це тим більш актуально, що серед напрямків діяльності міської ради та міськвиконкому чітко визначені види діяльності, які безпосередньо пов`язані з містобудівними питаннями, а саме:

  • регулювання планування та забудови міських територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

  • створення сприятливих умов для житлового та соціально-культурного будівництва;

  • контроль за використанням земель міста;

  • розвиток міської інженерної та транспортної інфраструктури;

  • вдосконалення мережі соціально-культурного та торгівельно-побутового обслуговування;

  • збереження історико-культурних та архітектурних пам`яток та ін.

При цьому, при існуючій системі містобудівного розвитку та діючій документації, можна виділити ряд проблем, з якими постійно доводиться мати справу в ході реалізації містобудівної політики в місті. До них можна віднести такі:

  • в існуючій системі містобудівної документації нечітко описані механізми містобудівних погоджень;

  • недостатньо визначені критерії, на базі яких приймаються містобудівні рішення;

  • дуже часто критерії, на основі яких приймаються містобудівні рішення, встановлюються занадто пізно, коли забудовник вже зробив економічне обгрунтування проекту, і, інколи, вже навіть почав будівництво;

  • в основному, ділянки виділяються та закріплюються за конкретним землекористувачем на території міста вибірково, часто випадково, що обмежує можливість більш гнучкого використання та зміни функцій територій;

  • не існує офіційно опублікованого систематизованого переліку ділянок, які пропонується освоїти під нове будівництво або реконструкцію;

  • генеральні плани та інші містобудівні документи в тому вигляді, в якому вони існують сьогодні, не можуть в повній мірі бути базою для прийняття рішень в умовах ринкової економіки;

  • основна інформація містобудівного характеру, навіть при її наявності, не завжди буває доступною для широкого кола громадськості, в зв`язку з чим, інвестори, забудовники, власники землі та нерухомості, рядові громадяни, практично, мають обмежені можливості приймати участь в процесі обговорення та прийнятті містобудівних рішень.

Сьогодні законодавчою основою використання земель всіх видів являється Земельний кодекс України. У ньому встановлено важливий принцип: використання земель населених пунктів здійснюється відповідно до генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови (ст. 39 ЗК України).

Недооцінка важливості рішень, що приймаються в місті і не мають чітких містобудівних обгрунтувань, невиконання містобудівних вимог часто призводить до виникнення юридичних казусів, містобудівних помилок, хаосу в сфері містобудування та освоєння міських територій.

Основним інструментом реалізації нової містобудівної політики та управління поточними процесами, основним документом, який в змозі реалізувати принципи управління міським землекористуванням та забезпечити узгодження інтересів держави, суспільства, різних територіальних груп населення, окремих громадян, які є землевласниками та землекористувачами, можуть бути лише, відповідно до Закону України “Про планування та забудову територій” (розділ IV ст. 22), місцеві правила забудови, які, являючись нормативно-правовим актом, встановлюють порядок вирішення питань розташування об`єктів на території міста, надання дозволу на виконання будівельних робіт, прийняття цих об`єктів в експлуатацію, а також порядок здійснення контролю за містобудівною діяльністю.

Відкориговані “Правила забудови міста Кременчука” виносились в листопаді 2008 року на громадське обговорення, але в зв`язку з прийняттям Верховною Радою України Законів України “ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку набуття прав на землю” та “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву” Правила були відправлені на доопрацювання, які не призвели до суттєвих змін самих Правил, а змінили тільки порядок отримання містобудівних документів.



  1. Цілі державного регулювання


Основною метою розробки проекту є:


  • необхідність реалізації рішень генерального плану та проектів детального планування, а також програм і проектів реконструкції забудови;




  • раціональне та ефективне використання території міста;




  • створення містобудівних умов для розвитку підприємництва всіх форм власності;




  • збереження об`єктів культурної спадщини, раціональне використання пам`яток історії та архітектури;




  • реконструкція та модернізація всіх видів забудови з метою забезпечення комфортного проживання;




  • вдосконалення розміщення об`єктів системи громадського обслуговування.



  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення

визначених цілей
Перша альтернатива – не приймати дане рішення, така альтернатива є неприйнятною у зв’язку з необхідністю визначення правового режиму використання кожної земельної ділянки в місті та забезпечення повною інформацією про існуюче та перспективне використання території міста владних структур міста, потенційних інвесторів та пересічних громадян, а також дана альтернатива є неприйнятною, оскільки  ситуація, що склалася на сьогоднішній день з вищевикладених причин потребує негайного врегулювання.

Друга альтернатива – прийняття рішення міської ради забезпечить виконання вимог законодавства, та забезпечить громадськість міста правом впливати на будь-які рішення, які приймаються по освоєнню території міста.

4. Механізм та заходи, що пропонуються для

розв’язання проблеми
Дане рішення Кременчуцької міської ради забезпечить:

- правову визначеність у відношенні до використання території міста: власники землі, забудовники та інвестори заздалегідь знають про те, який характер дій може бути застосований у відношенні до кожної ділянки у місті;

- гарантії того, що міська забудова буде сумісна з оточуючими типами забудови та землекористування, тобто, вона буде відповідати принципам раціонального планування і використання територій;

- сприяння реалізації задач довгострокового розвитку міста з урахуванням його містобудівних особливостей, історико-культурної спадщини та екологічної обстановки;

- скорочення термінів оформлення та погодження необхідної для будівництва документації.
Заходи, що впроваджуються даним рішенням:

  1. Управлінню містобудування та архітектури міської ради забезпечити виконання Правил забудови міста у відповідності до чинного законодавства.

  2. Комісії з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою організувати підготовку проектів місцевих нормативно-правових актів та інших документів, пов`язаних з реалізацією Правил.

  3. Рекомендувати фізичним та юридичним особам при здійсненні містобудівної діяльності керуватися положеннями цих Правил.


5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Впровадження та здійснення заходів з відстеження дії регуляторного акту покладене на управління містобудування та архітектури міської ради.

Запропонований проект рішення відповідає вимогам законодавства щодо забудови і використання території населених пунктів.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.

Аналіз вигод та витрат

Сфери впливу

Вид впливу

Інтереси громадян

1. Забезпечить вільний доступ до інформації щодо використання території міста та участь у вирішенні питань щодо землекористування та забудови.

2. Регулювання забудови території міста з урахуванням інтересів громадськості.

Інтереси суб’єктів господарювання

1. Встановить гарантії та визначеність щодо використання і забудови земельних ділянок .

2. Забезпечить надання більш якісних та розширених послуг.

Інтереси міської влади

1. Забезпечить реалізацію планів та програм розвитку міської території, систем інженерного, транспортного забезпечення та соціального обслуговування, збереження природного, історичного та культурного середовища.

2. Підвищить ефективність використання земельних ділянок, в т.ч. шляхом створення умов для залучення інвестицій у будівництво та впорядкування міської території.

3. Забезпечить здійснення ефективного контролю за містобудівною діяльністю фізичних та юридичних осіб.

Вплине на систематизацію земель міста за їх призначенням.



Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування


  1. Спрощується процедура передачі права на земельні ділянки.

  2. Створюються умови щодо контролю відповідності завершених об`єктів містобудування, умов експлуатації цих об`єктів та намірів забудовника .

  3. Отримання додаткових надходжень до міського бюджету, можливість залучення інвесторів.

  4. Підвищення іміджу міської влади.

1. Витрати на забезпечення дотримання вимог даного регуляторного акта прямого та опосередкованого характеру.

2. Витрати на забезпечення процедури прийняття та відстеження регуляторного акту.





Суб’єкти господарювання




  1. Можливість взяти участь в обговоренні проекту даного рішення та впливати на окремі його положення.

  2. Встановлення чітких та прозорих правил щодо умов використання земельних ділянок на території міста

1. Час затрачений на вивчення нормативно-правової бази з даного питання.

Інші витрати не вбачаються.

Громадяни


  1. Можливість взяти участь в обговоренні проекту даного рішення та впливати на окремі його положення.

  2. Забезпечення прозорості та відкритості інформації щодо умов використання земельних ділянок на території міста

1. Час затрачений на вивчення нормативно-правової бази з даного питання.

Інші витрати не вбачаються.



7. Обґрунтування строку чинності рішення.
Строк чинності регуляторного акту обумовлений чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.

8. Показники результативності регуляторного акту.



  1. Розмір отриманих доходів від інвестиційної діяльності.

  2. Кількість суб`єктів господарювання, що користуються послугами управління містобудування та архітектури міської ради.

  3. Кількість об`єктів житлового, соціально-культурного, промислового та комунально-складського будівництва в місті.

  4. Кількість об`єктів міської інженерної та транспортної інфраструктури.

  5. Рівень інформованості суб’єктів господарювання та громадськості про існування даного регуляторного акта.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження

результативності регуляторного акту
Відстеження результативності покладається на управління містобудування та архітектури міської ради.

Базове відстеження після набрання чинності даним регуляторним актом.

Повторне результативності акта буде проведено через рік після прийняття даного рішення.

Періодичне відстеження результативності акту проводитиметься через три роки, якщо даний регуляторний акт не буде відмінено до зазначеного періоду.

Заступник міського голови І. І. Крикливець

Аналіз підготовлено управлінням містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради.
Начальник управління В. І. Труш

Потребенніков С. Т.

2-45-95

Схожі:

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „Про...
Про внесення змін до рішення міської ради від 21. 10. 2004р. „Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Кременчука”
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про затвердження Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Кременчука
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про...
«Про створення територіального кадастру м. Кременчука», виконавчим комітетом міської ради, було прийнято багато рішень, що стосуються...
Про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акту...
Про затвердження Правил торгівлі на ринках міста Кременчука" та рішення Кременчуцької міської ради від 28. 08. 2007 "Про внесення...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Кременчука
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про затвердження Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури...
АНАЛІЗ впливу регуляторного акта – проекту рішення Нікопольської міської ради
Проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Статуту територіальної громади міста Нікополь» розроблено робочою групою,...
АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про...
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому Кременчуцької міської ради
Про затвердження Порядку розміщення на об’єктах благоустрою пересувних тимчасових споруд для здійснення сезонної торгівлі та надання...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка