Урок духовності (8клас)


Скачати 70.27 Kb.
Назва Урок духовності (8клас)
Дата 07.01.2014
Розмір 70.27 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
c:\documents and settings\admin\рабочий стол\0024-020-rukopisnye-knigi-drevnej-rusi.jpg

Урок духовності (8клас)

«СКАРБИ

НЕТЛІННІ»

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\imga.jpg

Мета уроку духовності:розширити знання восьмикласників про основи християнського віровчення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до культурних надбань, етичну скромність, стриманість, доброзичливість; заохочувати самостійність, активність школярів; привчати їх робити добрі справи, бути милосердними; будити почуття гордості за те, що маємо нетлінні духовні скарби, самобутню неповторну культуру.

Обладнання: Біблія; виставка «Духовні святині» (ікони, вишиті рушники; фото Алеї Духовності у м. Херсоні, пам′ятного знака при в′їзді у село; «Повість минулих літ»,твори Т. Г. Шевченка, Олеся Гончара та інших письменників); фільм «Сказання про Хрещення Русі»; світлини про святкування 1025-річчя Хрещен- ня Русі у Києві.

Перебіг заходу

І. Вступне слово учителя про святкування річниці Хрещення Русі

Указом Президента України у 2008 році встановлено нове національне свято українського народу – День Хрещення Київської Русі-України. Воно щорічно відзначається 28 липня в день пам’яті рівноапостольного князя Володимира – просвітителя нашого народу світлом віри Христової.Хрещення Русі суттєво змінило життя могутньої слов’янської держави, оскільки із запровадженням нової релігії з’явилося багато нового в науці, освіті, мистецтві.На Русі почали будувати церкви, прикрашати їх золотими банями, хрестами, іконами. Церква дбала про освіту, науку, священики роз’яснювали віруючим основи християнської моралі. 28 липня 2013року український народ відзначив 1025-ліття з часу свого офіційного хрещення.

ІІ.«Передбачення» учнями теми години спілкування (записана на дошці тема заздалегідь закрита від учнів)

-Про що, на вашу думку, сьогодні ми поведемо розмову?

-Що означає слово «скарб»? Який скарб ви б хотіли знайти? Що для цього треба? Якими бувають скарби?

-Що означає слово «нетлінні»? Які слова–синоніми можна до нього добрати?Чи може скарб бути нетлінним?

Повідомлення учителем теми, мети уроку духовності

ІІІ.Мозковий штурм «Що ми знаємо про християнство»? (Відповіді учнів)

ІV.Уявна подорож у часі: перегляд фільму «Сказання про Хрещення Русі»

V. Виступи учнів «Слово про Біблію»

Учитель (бере в руки Біблію). Святою книгою для всіх християн є Біблія.Кож- на сторінка книги розкриває величну і водночас трагічну історію людства, йо- го важкий духовний шлях у пошуках Бога (передає книгу учню).

Учень. Біблія відрізняється від інших книг. З першого погляду, це одна кни- га. Насправді вона складається з багатьох окремих книг. Починається Біб- лія з книги Буття і закінчується Апокаліпсисом (відкриттям Іоанна Богослова).

Учениця. Книги, які складають Біблію, поділені на дві частини. Перша називається Старим Заповітом, а друга – Новим Заповітом. На перших

сторінках кожного видання Біблії міститься список усіх книг, що входять до неї, з обов′язковим зазначенням сторінок.

Учень. У другій частині – Новому Завіті – докладно йдеться про життя Ісуса Христа, його вчення, здійснені ним дива, смерть, воскресіння з мертвих і віч- не життя.

Учениця. Біблія – незвичайна книга, яка створювалася протягом багатьох століть. Її автори, а їх більше сорока, займали різне соціальне становище: серед них були царі, селяни, філософи, рибалки, поети…Так, Мойсей виховувався у заможній єгипетській родині, Петро був рибалкою, Даниїл–міністром, Матвій – митником.

Учень. Біблійні сюжети та образи використовуються багатьма митцями – графіками, скульпторами, композиторами, режисерами театру і кіно, письменниками.Мабуть, немає жодного великого письменника, який би хоч раз не звернувся до змісту Біблії. Образи Книги книг надихали Шев-ченка і Байрона, Лесю Українку і Шекспіра, Франка і Пушкіна, багатьох ін- ших митців. Святе Письмо мало великий вплив на розвиток мистецтва, всьо- го духовного життя українського народу.

Учитель (бере Біблію з рук учня). Біблія – книга, яка написана для вдум - ливого читача. Вона витримує найретельнішу перевірку на достовірність. Біблія не вимагає сліпої віри, але вимагає від дослідника абсолютної чес-ності. Людині властиво вірити, сподіватися, любити так само, як дихати, мислити, мріяти, творити.

VІ. Поетична хвилинка «Споконвіку було Слово»

  1. Дві матері у кожного із нас:

У золоті ікони – Божа Матір,

У хусточці біленькій без прикрас

Та друга, що чекає біля хати…

Простіть мене небесна і земна,

За болі і гріхи отого сина,

Який до покуті застільного вікна

Стає в молитві тихо на коліна

Олена Потапенко

Слово рідне, у тобі весь я,

У тобі народ мій кароокий,

Кожен звук і букова твоя,

Відправляє нас у світ широкий.

Світ широкий радощів, тривог,

Світ краси, звитяги і натхнення.

Слово рідне, ти святе, як Бог,

Кривдникам твоїм нема прощення!

Слово рідне, хто без тебе я?!

І народ мій що без тебе значить?!

Множиться родина хай твоя,

Бо без тебе ми глухі й незрячі!

Юрій Павленко

VІI.Виступ учителя художньої культури та пошукової групи на тему «Ікони – носії духовності»

* Із поширенням християнства на землях Київської Русі наприкінці Х століт- тя з′являються ікони. Спочатку із Візантії їх привозили до Києва як взірці. Згодом навичок малювання ікон набули місцеві малярі, а вже в ХІ столітті у Києві працював славетний чернець – маляр Алімпій. У широкому розумінні іконами називають зображення Ісуса Христа, Богородиці, святих, сцени зі Священного писання.

* Ікони, або образи (народна назва), стали невід′ємним і органічним компонентом оздоблення інтер′єру української хати. Вони прикрашали оселю, додавали їй духовного піднесення.

* Образи у хаті посідали важливе місце – на покуті. Під іконами сідали

до вечері на Святвечір і до свяченого на Великдень, тут було місце молодого з молодою після церковного шлюбу; на лаві під образами укладали покійника, виряджаючи його в останню дорогу.

*За іконами клали віночок колосків, що залишився від обжинок, ліку- вальне зілля, ставили свячену воду, переховували документи, але ні в якому

разі гроші. Образом благословляли у рекрути, на чумацтво, його дарували при народженні.

*Іконопис України – це цілий поетичний світ, віддзеркалення душі народу, йо- го світобачення, мрій і сподівань, поєднання живих реалій з багатою фантазією.

VІІ.Виступ краєзнавців (огляд експонатів виставки «Духовні святині»)

VIII. Вироблення пам′ятки «Як поводитися у храмі (церкві), на Алеї Духовності?

ІХ. Учитель. Золотим правилом моралі або християнської етики стало повча- ння Ісуса Христа своїм послідовникам:«Ставтеся до інших так, як ви хотіли б, щоб ставилися до вас».

Міні-диспут «Чи актуальні Божі заповіді у наш час? Чому? Що для вас у жи- тті є ціннісним орієнтиром?» (До обговорення запрошуються учні та їхні батьки)

Х. Психологічний етюд «Іскринки доброти»

Учитель. Згадаймо мудрі слова видатного педагога Василя Сухомлин - ського: «У школі твориться людина. Школа – святиня і надія народу. У школі навчаються не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати навколиш- ній світ, багатства науки та мистецтва. У школі вчать жити. Школа – це духов-

на колиска народу». У школі, діти, вас навчають любові до Батьківщини, до рідних, поваги до оточуючих, доброти. Тож давайте подаруємо усім свою доброту, адже нам це нічого не коштуватиме, а всім буде приємно її отримати! Це зробити дуже просто! Зараз я вас навчу!

  • Давайте зігріємо свої руки теплим диханням, наче вкладемо в них своє добре серце. Уявіть: від вашого теплого подиху у ваших долоньках загорі- лася маленька іскорка – така тепла і лагідна. А тепер простягніть свої руки до всіх, посміхніться і подаруйте їм свою доброту. (Учні здувають уявну іскорку зі своїх долонь) Тепер ви знаєте, як дарувати людям доброту.

Даруйте її всім і нехай доброта ніколи не закінчується!

ХІ. Відкритий мікрофон (звернення до теми уроку духовності):

- Про які скарби йшла мова під час нашого спілкування?

- Чи можна названі вами скарби вважатинетлінними? Чому?( Роздуми учнів)

- Чи справдилися ваші «передбачення»? - Щоб ви побажали собі?один одному?батькам? мені?

ХІІ.Заключне слово-побажання учителя

Я хочу побажати вам радості і щастя багато, Щоб матінка Божа вас берегла. Щоб ангел-хранитель з вами ходив: Від всякого зла він вас захистив. Щоб доля ласкава до вас була, Щоб мрія здійснилась і добро принесла!

Література

  1. Біблія. – К.: 2009.

  2. Історія української літератури / За ред. М.Т. Яценко. – Київ: Наукова думка, 1987. – С. 13-14.

  3. Українське народознавство: Навч. посібник / За ред. С. П. Павлюка. - Львів: Фенікс, 1994. – С.109-112, 587-599.

4.youtube.com/watch?v=RzyzwKNyaUw

Схожі:

Виховую зерна духовності
Виховую зерна духовності. З досвіду роботи історично-краєзнавчого клубу «Заграва». Гриняк Н. О. 36 с
В усі часи людство хвилював стан духовності окремої індивідуальності...
Йдеться про морально-духовні орієнтації, що виступають як провідні в навчально-виховному процесі сучасної школи. Україні потрібна...
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення...
Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " )
Формування моральних якостей учнів
Завдання літератури – формувати духовне багатство людства, творити ідеали на засадах гуманізму і добра. Час, в який живемо ми, надзвичайно...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
РОБОЧИЙ ЗОШИТ
...
Календарне планування з української мови І семестр (7 кл.)
Мова – скарбниця духовності народу. Повторення й узагальнення вивченого в шостому класі
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з начальницьким складом частини...
ТЕМА: Указ Президента України від 27 квітня 1999 року №456 “Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та здорового способу...
Формування духовності учнів з порушенням зору у навчально-виховному процесі
Соціальна педагогіка” педагогічного інституту Волинського національного університету ім. Лесі Українки
Склад журі районного конкурсу
Франківщини на 2011 рік та з метою утвердження значимості сільських бібліотек на селі, як центрів інформації, освіти, культури та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка