|
Скачати 68.78 Kb.
|
Головко Лариса Михайлівна вчитель початкових класів «спеціаліст»I категорії Богуславецького НВК «ЗОШ I-IIIст. – ДНЗ» ім. М. О. Максимовича Золотоніського району Черкаської області Година спілкуванняТема. Мета: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; сприяти вихованню доброї, чуйної, лагідної людини; розвивати культуру мовлення, спілкування і поведінки учнів; виховувати потребу в самовдосконаленні та самовихованні. Обладнання: слайди мудрих висловів «Добре ім'я краще від багатства», «Нічого так дешево не дається і так дорого не цінується, як ввічливість», «Хто людям добра бажає, той і собі має», «Життя дано людині на добрі справи», «Світ не без добрих людей», «Усе добре пам'ятай, а зла уникай», «Посієш учинок, виросте звичка», «За добро добром платять», «З добром дружись, а лихих — стережись»; словник; гра «Виправ помилку»; роздатковий матеріал «Правила доброго чарівника». Учитель. Діти, перш ніж розпочати наше заняття, привітаймося . Привітно всміхнувшися, ми побажали одне одному доброго дня. Як ви думаєте, від чого так повіяло теплом? Від чого на краплину сонця, на краплину щастя збільшилось у світі? Від чого на краплину радіснішим стало наше життя? — Так, навіть від одного доброго слова стає краще й тепліше на душі. Сьогодні 3 березня в усіх школах району проводиться урок доброти «Той, що творить добро, творить саме життя», присвячений сучасному педагогу-гуманісту, іноземному члену Національної Академії Педагогічних наук України, академіку Російської академії освіти, керівнику міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, лицарю Гуманної Педагогіки Шалві Олександровичу Амонашвілі. 8 березня йому виповниться 80 років. Девізом уроку будуть слова Шалви Амонашвілі із його книги «Амон Ра»: «Незалежно від того, чекають від тебе добро чи не чекають – твори добро, незалежно від того помітять твоє добро чи не помітять – твори добро…» А чи завжди ми буваємо добрими одне до одного?.. Один мудрець сказав, що людина — це її вчинки. Усе своє життя люди пізнають, що таке добро і зло, гарно і погано... Але шлях до доброти непростий і не завжди легкий, тому треба вчитися доброти, учитися бути уважним до людей, берегти і дбати одне про одного. Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків на шляху доброти. А в помічники я пропоную взяти: мислення, увагу до слова, творчість і фантазію. Ми вчитимемося спостерігати, згадувати, думати, творити, відчувати, робити висновки. ...Здавна на Землі цінувалося праведне життя — життя чесне, щире і правдиве. Завжди користувалися повагою люди, готові прийти на допомогу, добрі, привітні, ввічливі, тактовні, вдячні, чесні, терпимі, щедрі. Дуже важливо вміти втриматися від шкідливих звичок, учинків та лихих намірів. Очевидно, ви знаєте, що за свої вчинки треба відповідати перед Богом, людьми, своєю совістю. Зло завжди буде покарано... Але як учинити щодо людей, які нас образили? Відповісти образою на образу? Помститися? Зло породжує тільки зло... Кращим за помсту є прощення. Тому треба вчитися перемагати свій гнів, бути поблажливим, терпимим до ворогів і не брати прикладу з тих, хто вас зневажає чи кривдить. Здатність людини прощати ближньому зло, не мститися йому, утримуватися від сварки — свідчить про силу та красу людської душі. З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основою життя, і про це народ висловлювався в усній народній творчості. Вашим домашнім завданням було відшукати й підготувати прислів'я та приказки про добро і зло. Учні. Добро довго пам'ятається; Хто людям добра бажає, той і собі має; Не одежа красить людину, а добрі діла; Зла людина зліша вовка; Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла і сподівайся; Злі язики страшніші зброї; Поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя. Учитель. Я вам нагадаю ще таке народне прислів'я: «Мудра людина не завдасть образи, а мужня — не стерпить її». Як ви його розумієте? Тобто розумна людина ніколи нікого не зневажатиме та зверхньо не ставитиметься до інших. Тож розважимося і пограємо у гру «Виправ помилку». Ви маєте знайти початок прислів'я у правій колонці, а його закінчення — у лівій. (Слайди на кінопроекторі) А зараз, діти, давайте поміркуємо вголос. Які якості людської поведінки ви б віднесли до доброти? (Чесність, вдячність, щедрість, привітність, працелюбність, терпимість, милосердя.) Чи можна прожити без доброти? Чому? (Без доброти люди були б злі; жорстокі, байдужі, було б важко так жити.) Що означає бути добрим? (Це вміти бачити, відчувати того, хто потребує нашої допомоги, наших добрих слів і вчинків. Треба вчитися не бути байдужим, творити добро.) Кого в нашому класі можна назвати добрим? На що, на вашу думку, схожа доброта? Мені здається, що на усмішку матусі, а вам? Пригадайте якийсь випадок із вашого життя чи життя товаришів, пов'язаний із людською добротою, який вам особливо запам'ятався. (Учні розповідають.) Учитель. Діти! А чи знаєте ви, що слово — це справжнє диво. Воно може бути другом, а може бути ворогом. Словом можна потішити, підбадьорити, підняти зі зневіри людину, а можна образити, завдати смутку, поранити і навіть убити. Ось як образно і вдало висловлюється про слово великий педагог, письменник В.Сухомлинський: «Слово — найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом, і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне — приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу і безнадію й одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати усмішку і сльозу, породити віру в людину і заронити зневіру, надихнути на працю і скувати сили душі... Зле, невдале, нетактовне, просто кажучи, нерозумне слово може образити, приголомшити людину». Слова із Шевченкового « Кобзаря », які стали крилатими: - Раз добром нагріте серце – ввік не прохолоне. - Доброта – це те, що ніколи не старіє. (Г. Торо) - Пригорща добрих справ коштує більше діжки знань. (Дж. Герберт) - Добро – це прекрасне в дії. (Ж.Ж.Руссо) - Добро – це мова, на якій німі можуть говорити, і яку глухі можуть чути. (П.Бові) - Тому, хто не пізнав науки добра, всяка інша наука приносить лише шкоду. (М.Монтень) - Чим людина розумніша і добріша, тим більше вона помічає добра в людях. (Блез Паскаль) - Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш завжди для себе. (Л. Толстой) - Ти повинен робити добро зі зла, тому що його більше ні з чого зробити. (Уоррен) - Найкраще в добрих справах – це бажання їх приховати. (Блез Паскаль) (Зауваження слід давати дуже обережно, тактовно, щоб людина не образилася (обов'язково наодинці, а не при сторонніх). Зауваження слід робити лише стосовно поганих звичок, рис характеру, які людина може виправити, і в жодному разі щодо вад її зовнішності.) Діти, а чи знаєте ви, що кожен із вас може бути добрим чарівником? І для цього зовсім не потрібна чарівна паличка. Бо чарівник — це добра людина, яка дарує радість іншим. І я вам можу підказати правила для чарівника.
Чарівник дарує дітям пам’ятку доброти 1. Правила доброти. Подивися навколо — хто потребує поради, доброго слова, співчуття, допомоги. Постав себе на місце іншого. Зрозумій і виконай його бажання. Прощай помилки іншим. Принеси іншому радість.
Сказав — зробив. Помилився — визнай. Забув — попроси пробачення. Говори те, що думаєш. Не впевнений — не обіцяй. Не можеш сказати правду — поясни, чому. Не видавай чужу таємницю. 3. Правила ввічливості. Ввічливість — це вміння поводитися так, щоб іншим було приємно, затишно з тобою. Будь завжди привітним: вітайся при зустрічі, дякуй за допомогу, відходячи — попрощайся. Не примушуй за тебе хвилюватися. Ідеш — скажи, куди йдеш та о котрій годині повернешся. Не капризуй і не бурчи. Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим. Учитель.Підступне зло на Землі, але невтомні й непереможні сили добра. А починається боротьба зі злом найперше з подолання у собі таких простих, звичайних, загальнолюдських вад, як заздрість, лінощі, байдужість, нечесність, хитрість, лукавство. Пам'ятайте! Щоб люди поважали вас, приязно ставилися до вас, завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості:«Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас!» Діти, ще раз повторимо і запам'ятаємо прислів'я і приказки про добро. Хай мудрість та доброта стане вам девізом у житті! |
Математика Лупу Людмила Михайлівна Лупу Людмила Михайлівна, вчитель математики Берегометської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Вижницького району, вища категорія, вчитель-методист |
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ... Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст с. Павлівка |
"ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ" Передатестаційний цикл Методичні вказівки підготували: проф. Ю. С. Коржинський, доц. І. М. Головко, доц. Б. Р. Коцай, доц. О. В. Омельяненко, доц. Т. З.... |
Вороніна Лариса Анатоліївна Метод проектів як одна із форм інновацій у вихованні гармонійно розвиненої особистості через систему родинних цінностей |
Виховна година Сікач Лариса Володимирівна – вчитель біології Червонополянської загальноосвітньої школи І –ІІІступенів Горностаївського району Херсонської... |
"ПЕДІАТРІЯ" Передатестаційний цикл Методичні вказівки підготували: доц. О. В. Омельяненко, проф. Ю. С. Коржинський, ас. В. В. Подолянська, доц. І. М. Головко, доц.... |
К овальова Алла Михайлівна Дисертації: Кандидатську дисертацію на тему “Фармакогностичне дослідження видів родів горох і віка” захистила у 1988 році |
Енциклопедія Українознавства Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) (*25 (13) лютого 1871, м. Новоград-Волинський — 1 серпня 1913, м. Сурамі, Грузія) — українська... |
СЕРЕДНЄ 1 Луценко Експерти (в алфавітному порядку): Денис Богуш, Олексій Гарань, Володимир Головко, Андрій Єрмолаєв, Вадим Карасьов, Світлана Конончук,... |
«Азбука здоров’я» методичний посібник для вчителя Григорович Віра Михайлівна, вчитель біології,спеціаліст вищої кваліфікації, вчитель – методист |