|
Скачати 1.16 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМ. ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО КАФЕДРА ПЕДІАТРІЇ І НЕОНАТОЛОГІЇ ФПДО "ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ"Передатестаційний циклМетодичні розробки для практичних та семінарських занять ЛЬВІВ - 2005 Методичні вказівки підготували: проф. Ю. С. Коржинський, доц. І.М. Головко, доц. Б.Р. Коцай, доц. О.В. Омельяненко , доц. Т.З.Марченко, ас. В.В.Подолянська. Відповідальний за випуск:.проф. Ю. С. Коржинський Рецензенти: проф. С. Л. Няньковський, проф. Л.В. Беш. Методичні вказівки обговорені та схвалені на засіданні кафедри “____” _________ 2004 р. Протокол №____ Методичні вказівки затверджені і рекомендовані до друку цикловою методичною комісією ФПДО від “____” _________ 2005 р. Протокол №____ ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Головною метою передатестаційного циклу зі спеціальності „Дитяча кардіоревматологія” є підготовка лікаря-дитячого кардіоревматолога до атестації на певну атестаційну категорію за фахом „Дитяча кардіоревматологія” та вдосконалення його знань та умінь у відповідності до кваліфікаційних вимог. Контингент слухачів циклу складають дитячі кардіоревматологи зі стажем практичної роботи за спеціальністю не менше п’яти років, які мають сертифікат лікаря- спеціаліста за фахом „Дитяча кардіоревматологія”, а також дитячі кардіоревматологи, що мають стаж роботи за фахом „Дитяча кардіоревматологія” понад п’ять років і підлягають атестації на певні кваліфікаційні категорії. За наявності стажу практичної роботи п’ять років можлива атестація на другу кваліфікаційну категорію, понад сім років – на першу, понад десять років – на вищу кваліфікаційну категорію. Атестаційна програма включає в себе основні розділи дитячої кардіоревматології: профілактика серцево-судинних захворювань, медична генетика, імунна патологія в клінічній кардіоревматології, захворювання серця, судин, суглобів, сполучної тканини, функціональна, ультразвукова, рентгенологічна діагностика, рідкісна патологія та первинна реанімація. Методична розробка складена на підставі навчального плану та уніфікованої програми передатестаційного циклу зі спеціальності ”Педіатрія” (Київ, 2002), розробленої за Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14 лютого 2002 року № 92 "Про розробку навчальних планів та програм підготовки спеціалістів в інтернатурі та на передатестаційних циклах". Методична розробка затверджена методичною комісією факультету післядипломної освіти Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького. Зміст програми навчання охоплює обсяг теоретичних знань і практичних навичок, необхідних лікарю для проведення самостійної роботи. Навчальний план передатестаційного циклу „Дитяча кардіоревматологія” складається із 57 тем: лекційних – 15, семінарських – 21, практичних – 21. Після проходження курсу проводяться заключна конференція та іспит. За додатковими програмами проводяться заняття з медицини катастроф, проблем СНІДу та вірусних гепатитів у дітей. Для перевірки знань використовують базисний та заключний комп’ютерний контроль за спеціальними програмами. Передбачено факультативні заняття з основ конституційного права та історії України. Курсантам, які успішно склали іспит, видається свідоцтво установленого зразка про відповідність до певної кваліфікаційної категорії за фахом „Дитяча кардіоревматологія”. Тривалість заняття на циклі -1 місяць (156 годин). НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН передатестаційного циклу зі спеціальності „ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ” Тривалість навчання: 1 міс (156 год) Мета: підготувати лікаря – дитячого кардіоревматолога до атестації на кваліфікаційну категорію та визначити рівень його знань та умінь у відповідності до кваліфікаційних вимог
Факультативно:
ОБСЯГ ЗНАНЬ, НЕОБХІДНИЙ ДЛЯ СКЛАДАННЯ ІСПИТУ НА КАТЕГОРІЮ:
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ передатестацiйного циклу зі спецiальностi "ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ"
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ передатестацiйного циклу з спецiальностi " ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ "
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ передатестацiйного циклу зі спецiальностi " ДИТЯЧА КАРДІОРЕВМАТОЛОГІЯ "
3.1.Навчальна – удосконалити теоретичні та практичні знання дитячих кардіоревматологів з таких питань: 3.1.1.Основи базових медико-біологічних наук в обсязі, необхідному для вирішення питань діагностики, лікування та профілактики кардіоревматологічних захворювань і їх ускладнень. 3.1.2. Основи імунології, променевої діагностики, кардіохірургії. 3.1.3. Основи кардіології, ревматології. 3.1.4. Основи медичної генетики. 3.1.5. Етіологія та патогенез ревматичних захворювань. 3.1.6. Клініка хвороб серця і ревматичних захворювань. 3.1.7. Методи діагностики хвороб серця і ревматичних захворювань. 3.1.8. Принципи лікування ревматичних захворювань, неревматичних кардитів і кардіоміопатій. 3.1.9. Принципи хірургічної корекції вад серця. 3.1.10. Методи кліматотерапії, фізіотерапії, дієтотерапії, лікувальної фізкультури, санаторно-куротного лікування, які використовуються в кардіоревматології. 3.1.11. Методи реабілітації хворих дітей кардіоревматологічною патологією. 3.1.12. Методи визначення тимчасової і стійкої втрати працездатності хворих дітей. 3.1.13. Організація диспансерного спостереження кардіоревматологічних хворих. 3.1.14 Методи профілактики кардіоревматологічних захворювань та їх ускладнень. 3.2 Професійно орієнтована: 3.2.1. Дитячий кардіоревматолог повинен знати основи діагностики, клініки, лікування та профілактики таких захворювань і станів:
- природжених вад серця і великих судин;
- ревматизму;
3.2.2. Дитячий кардіоревматолог повинен знати методи функціональної діагностики захворювань серцево-судинної системи, а саме:
3.3. Виховна – сформувати відповідальність за своєчасне виявлення і правильне лікування, проведення профілактичних заходів стосовно захворювань серцево-судинної системи у дітей. 4. Обладнання для проведення циклу: 4.1. Навчально-методичне – фолії, прозірки, схеми, текстові завдання вхідного та вихідного рівнів, історії хвороб, ситуаційні задачі. 4.2. Лабораторне – записи ЕКГ, рентгенограми, бланки з результатами лабораторних обстежень. 4.3 Інструментальне – апарати для функціональної діагностики патології серцево-судинної системи (електрокардіограф, Ехо-кардіограф). Місце проведення: лекції – лекційний зал. Семінарські заняття – навчальні кімнати кафедри. Практичні заняття – палати дитячих відділень. 5. План і організаційна структура циклу: 5.1. Передатестаційний цикл ” Дитяча кардіоревматологія” розрахований на 22 робочих дні, 156 год, з яких 4 год відведено на комп’ютерний контроль, по 6 год на організацію екстреної медичної допомоги та проблеми СНІДу і вірусних гепатитів. 5.2. Кожен з робочих днів включає 6 або 8 год, лекції можуть поєднуватися з практичними заняттями або читатися окремо (див навчальний план). 5.3 Лекція триває 2 навчальні години і висвітлює сучасні знання з основних проблем кардіоревматології дитячого віку. 5.4. Семінарське заняття триває 2 год (лише одне – 4 год), з них:
5.5. Практичне заняття триває 2 – 4 год, проводиться в палатах, навчальній кімнаті, кабінетах функціональної діагностики залежно від тематики. Воно включає такі етапи:
- заключний етап (контроль і корекція теоретичних знань, вмінь і навиків, тестовий контроль засвоєного матеріалу, підсумки заняття і домашнє завдання на наступний день) – 30 хв. |
"ПЕДІАТРІЯ" Передатестаційний цикл Методичні вказівки підготували: доц. О. В. Омельяненко, проф. Ю. С. Коржинський, ас. В. В. Подолянська, доц. І. М. Головко, доц.... |
Робота серця. Серцевий цикл Мета. Розглянути серцевий цикл, ознайомити учнів з його основними фазами й механізмами, що регулюють роботу серця |
Тема. Життєвий цикл у рослин і тварин Мета Мета: сформувати поняття про життєвий цикл, показати прості й складні життєві цикли |
1. Жниварські пісні та їх характеристика Жниварські чи обжинкові... Вони завершують цикл обрядових пісень, пов’язаних із землеробським календарем. Жнива хоч і є періодом важкої праці, але знаменують... |
The cycle of Kuznets and basic phases of cycles of business activity... В статті розглянуто сутність терміну «цикл», проаналізовано тенденції розвитку машинобудівної галузі України за 25 років. Розглянуто... |
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих... Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом |
Пропоную цикл радіопередач, присвячених видатному кораблебудівнику Анатолію Ганькевичу Пропоную цикл радіопередач, присвячених видатному кораблебудівнику – Анатолію Ганькевичу |
Тема семестру Цикл уроків музики з використанням взаємодії мистецтв, як засобу формування креативної особистості учнів |
Підготовка до сприймання казки-притчі У Емми Андієвської є цикл не зовсім звичайних казок-притч, об'єднаних спільним початком і закінченням |
Дитяча література XX XXI ст. (Огляд). Найвідоміші письменники та найпопулярніші твори для дітей Та чи не занадто поспішають песимісти зі своїми висновками? Сьогоднішній урок допоможе певною мірою з’ясувати питання про роль літератури... |