|
Скачати 34.15 Kb.
|
Тема: «Мистецтво та культура рідного краю». Мета: ознайомити учнів з відомими музеями рідного краю та деякими творами образотворчого мистецтва із колекції музеїв «Писанка» та «Музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття ім. Й.Кобринського»;вчити аналізувати та інтерпретувати художній зміст творів, використовувати мистецьку термінологію, вести мистецький діалог; прищеплювати любов до мистецтва; розвивати естетичний смак, розширювати ерудицію. Тип уроку: урок-екскурсія. Метод: пояснювально-ілюстративний. СТРУКТУРА УРОКУ І. Організаційний момент. ІІ. Ознайомлення з новою темою.
ІІІ. Закріплення вивченого. ІV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. 1)Ознайомлення з інструкцією по охороні праці під час проведення екскурсії. 2) Ознайомлення з маршрутним листом. 3) Оголошення теми та мети уроку. ІІ. Вивчення нової теми. Наш урок – подорож до світу художньої культури рідного краю. Багато мандрівників, наших сучасників прагнуть пізнати і відкрити світу мистецтво свого краю. Так і ми сьогодні відвідаєм відомі музеї рідного краю, торкнемося найпотаємніших, найдорожчих струн художньої культури наших предків. Місто, до якого ми сьогодні здійснюємо подорож – це Коломия, там розміщені музеї не тільки на Батьківщині, але й далеко за її межами. Насамперед давайте пригадаємо, що означає слово «музей» та звідки воно походить. Музеї (з грецьк. – місце присвячене музам, храм муз) – заклади, які здійснюють збирання, зберігання, експонування історичних документів, пам'яток духовної та матеріальної культури, творів мистецтва, колекцій, зразків природних багатств, тощо. Музеї поділяються на галузеві, крайові, меморіальні. Галузеві музеї – залежно від характеру експонатів бувають: історичними, літературними, театральними, етнографічними. Промисловими, сільськогосподарськими. Меморіальні музеї – присвячені окремим історичним подіям або видатним державним діячам, видатним вченим, письменникам композиторам, артистам та ін. Крайові музеї – здійснюють збирання, зберігання і експонування історичних документів, творів, мистецтва, зразків промислових виробів, корисних копалин, мінералів та інших колекцій, що характеризують природу, господарство, історію, культуру та побут населення даного краю. Перші музеї з'явилися в стародавній Греції у Дельфах, Олімпії, де зберігалися твори мистецтва у храмах, замках, будинках зібрань. А вже систематичне колекціонування пам'яток мистецтва було розпочато у 16 столітті та широко поширилось у 16-17 столітті в Італії , а вже звідти – до інших країн Європи. Однак ці колекції зазвичай належали приватним особам: королям, крупним феодалам, заможним купцям, тому доступ до них був обмежений. Пройшло багато років, перш ніж держави усвідомили значущість музейної справи і стали підтримувати збільшення музейних колекцій. У власність музеїв передавали свої скарби королівські будинки, приватні колекціонери, заповідали свої творчі вироби митці. Так формувались великі музейні експозиції, які принесли славу їх націям, бо слугують підтвердженням шанобливого ставлення до свого минулого. Ми з вами пригадали історію створення музеїв та їх різновиди. А зараз ми почнемо нашу сьогоднішню подорож із спогадів наших учнів про екскурсію в шкільний музей «Берегиня». (Розповіді учнів). Пропоную переглянути ІКТП створений ученицею нашої школи Братків Христиною про музей духовного відродження «Берегиня». Наступним пунктом нашого сьогоднішнього маршруту є музей писанкового розпису у м.Коломиї. Кожен із наших учнів отримує завдання на час проведення екскурсії відповідно до визначеної групи: «Культурологи», «Репортери без кордонів», «Історики», «Українознавці». (Під час проведення екскурсії у музеї «Писанка» учні знайомляться із різними видами технік розпису писанок). Метою нашої сьогоднішньої екскурсії є ще один музей це – Національний музей народного мистецтва Гуцульщини та Покуття. (Екскурсовод музею знайомить учнів із унікальними творами народного мистецтва, які охоплюють період від Трипільської культури аж до сьогодення). ІІІ. Закріплення вивченого.
ІV. Підсумок уроку. Пам'ятки культури, архітектури практично відображають історичну епоху, розкривають уявлення про світ і місце в ньому людини. Без них важко уявити світ, бо вони несуть до нас через віки пам'ять про минулі покоління, про те, що було важливим для людини, що вона хотіла залишити по собі й зберегти для нащадків. V. Домашнє завдання. Підготувати презентації по групах на тему: «Перлини духовної культури рідного краю». |
Урок №2 Тема. Тварини рідного краю Мета: формувати природничу компетентність учнів, розширити і доповнити знання дітей про тварин, зокрема тварин рідного краю, вчити... |
УРОК ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ У 10 КЛАСІ ТЕМА: МАЛА ПРОЗА ІРИНИ НЕВИЦЬКОЇ МЕТА: познайомити учнів з оповіданнями письменниці, навчити визначати проблематику творів, виділяти головне; розвивати уміння ідейно-художнього... |
Київщина територія успіху Мета: підкреслити вагоме значення рідного краю у розвитку України, виокремити здобутки нашої області, розвивати пам’ять, зв’язне... |
Конспект уроку літератури рідного краю, проведеного вчителем української... Тема. Література рідного краю. «Йду натхненно важкими дорогами…» Микола Турківський |
Література рідного краю. Інсценізація твору письменника територіальної... Навчальна мета: розглянути життєвий шлях С. Носаня та його творчість; розширити знання учнів про митців рідного краю (Черкащини) |
«Видатні постаті краю» Дослідник природи рідного краю (до 100- річчя... Чижов Макар Панасович директор Заліщицької середньої школи, вчитель, дослідник природи рідного краю |
План роботи Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів на весняні канікули Заняття гуртка «Історія рідного краю». Виготовлення буклета з історії рідного краю |
Урок 3 Тема. Свійські тварини рідного краю Сьогодні ми поговоримо про свійських тварин рідного краю. Згадаємо, чим вони корисні людині і як людина повинна піклуватися про свійських... |
Урок літературний портрет Тема. Література рідного краю. М. Луків – поет-пісняр із чарівного подільського краю |
Літературне краєзнавство є важливим компонентом вивчення історії... Останнім часом інтерес до письменства рідного краю помітно зростає, що є закономірним фактом. У контексті епохи національного відродження,... |