|
Скачати 46.75 Kb.
|
Духовно-моральне виховання на уроках англійської мовиСьогодні духовно-моральне виховання потребує теоретичного осмислення його методологічних основ, розробці цілісного підходи до нього. Настав новий етап розвитку соціуму, пов'язаного із зміною менталітету нашого суспільства та особистості, зміною ціннісних орієнтацій у підростаючого покоління. Ми перестали думати скоріш про духовне збагачення, стали ігнорувати моральну сутність вчинків. Прояви високої моральності такі як: жаль, співучасть, співпереживання та повага до інших і себе, на жаль, відходять на другий план. Усе гострішою відчувається потреба у вихованні духовно багатої, високоморальною особистості, здатної творити, не тільки споживати. Духовний розвиток школяра є найважливішим аспектом соціалізації особистості в умовах навального розвитку суспільства, чинником поступового і усвідомленого включення до різніх сфер соціальної роботи і життя Проблеми духовно-морального виховання розглядаються в дослідженнях таких педагогів, психологів, філософів, як В.А. Бєляєва, Н.А. Бердяєв,П.П. Блонський, С. Булгаков,В.П.Вахтеров,К.Н.Вентцель, З.В.Видякова, В.В. Зеньковський,П.Ф.Каптерев,П.Ф.Лесгафт, В.М. Меньшиков, О.Н.Острогорский, В.П.Острогорский, Н.І. Пирогов, М.М. Рубінштейн,К.Д. Ушинський та інших. Нині є безліч програм по духовно-моральному вихованню різних авторів. Приклади вітчизняних програм: «Введення у традиції» ,«Краса врятує світ» ,«Абетка моральності», Програма «Культура сімейних відносин», «За духовне і моральне здоров'я»,»Родинне виховання» Очевидно, що з здобуття права стати повноправними учасниками загальносвітового та культурного процесу, сучасним школярам необхідно засвоїти ті духовно-моральні цінності,які нагромаджувалися людством віками. Окрема особистість і цілий народ, беручи загальнолюдський культурний простір, повинні володіти різними засобами міжнаціонального спілкування. В даному випадку величезну роль грає знання принаймні однієї ноземної мови. Мова – скарбниця культури етносу, у ньому зображений весь пізнавальний досвід народу, його морально-етичні, соціокультурні,художньо-естетичні, виховні ідеали. Процес навчання сучасних школярів іноземних мов містить унікальний педагогічний потенціал духовно-морального, ідейно-політичного, естетичного, трудового виховання підростаючого покоління. Якщо звернутися до досвіду видатних мислителів педагогів, то ми все віддають першорядне значенням духовності через культуру своєї і чужої мов.В. Сухомлинський писав: «Мова – духовне багатство народу», «Скільки мов я знаю , стільки разів я людина»-Гете Тому можна тільки позитивно розглядати виховання духовності саме на уроках іноземних мов. Адже ціллю навчання іноземних мов повинні виступати, на думку Є. І.Пасова, практичні знання, навички та вміння, а змістом виступає культура, під якої розуміються особистісно засвоєні у діяльності духовні цінності, простір, у якому відбувається процес соціалізації особистості. Звернення держави й системи освіти до ідеї духовно-морального виховання як основного умови відродження сучасного українського суспільства і людини невипадково. Моральна деградація, прагматизм, утрата життя і культ споживання, підліткова наркоманія і алкоголізм – ось ті характеристики стану сучасного суспільства і людини, які свідчить про духовному кризу нашого суспільства та втрати здоров'я особистості. У чому полягає сутність духовно-морального виховання? Духовність – якісна характеристика свідомості людини та самосвідомості особистості,яка відображає цілісність і злагоду її внутрішнього світу, здатність вирізняти себе і гармонізувати свої відносини з оточуючими. Вона визначається не стільки освіченістю,як широтою і глибиною культурних запитів та інтересів, скільки передбачає постійну і безперервну працю над собою, осмислення світу і себе у цьому світі, прагнення до вдосконалення себе, перетворення власної внутрішньої гармонії, розширення своєї свідомості. Це особливий емоційний стан особистості, турбота про своє духовне зростання й добробут. Недарма значення слова «дух» – (латів.spiritus) – подув, повітря, подих. Справжня духовність не може бути поза моральністю. Вища духовність неможлива без душевності, чуйності, здатність до емоційного відгуку: жалості, співпереживання. Моральність сприймається як індивідуальна форма існування моралі суспільства, як внутрішній закон людини, він спонукує її співвідносити свої дії і їх вчинки з громадськими нормами. Моральне свідомість особистості може бути на різних рівнях розвитку. Зокрема, моральною вважається людина, яка керується Золотим правилом моралі: «Стався до інших так,як хочеш,щоб ставилися до тебе» . На жаль, традиційна система виховання орієнтована на повідомлення моральних знань, і принципів. Кожен шкільний предмет власне є інструментом становлення особистісних якостей людини, її соціальних і духовних орієнтирів. Не являється винятком, навчальний предмет «Іноземна мова» проте має істотну особливість: він є «беспредметним»: він вивчається як засіб спілкування, а тематика й ситуації приносяться ззовні. Тому іноземна мова, як ніякий інший навчальний предмет,являється відкритим використання змісту з різних галузей знань, змісту інших навчальних предметів. У результаті вивчення іноземної мови зачіпаються і обговорюються проблеми,які дозволяють формувати навички критичного мислення, дозволяють співвіднести свої думки до нових норм суспільної моралі. На уроці іноземної мови вчитель має можливість формувати світогляд учня, його характер, оскільки предмет «Іноземна мова», крім області конкретних лінгвістичних і екстра лінгвістичних компетенцій, торкається питань стосунків держави й поведінки дитини в тій чи іншій життєвій ситуації. Серед тем,які обговорюваних під час вивчення іноземної мов звучать багато насущні проблеми. У тому числі виділяються такі, як проблема толерантності, проблеми сучасної сім'ї, проблеми добродійності, проблеми культури, проблеми злиднів і багатства. До меточних прийоми, сприяючих моральному вихованню учня на уроці англійської, можна віднести колективні форми взаємодії. У тому числі можна назвати групову і парну роботи. Саме в групах і парах проходить обговорення тих чи іншій проблеми, саме у взаємодії з оточуючими дітьми, складаються певні погляду. Отже, обговорення проблеми, у тому чи іншому випадку, виступає одним із прийомів роботи. Причому робота не закінчується самим обговоренням. Рішення, прийняте шляхом обговорення, якоїсь проблеми, презентується всьому класу, тоді як клас вибирає найкраще вирішення і обгрунтовує свій вибір. Наступним ефективним прийомом роботи у згаданому вище напрямі є рольова гра.Ролевая гра є також формою колективної взаємодії. Однак у цьому разі кожен учень вже несе індивідуальну відповідальність за своє рішення. У той самий час у рольової грі зазвичай попередньо обмовляється траєкторія поведінки учасників гри акторів-професіоналів у певній ситуації. |
Роботи Номінація «Духовно – моральне виховання особистості в контексті ідей В. О. Сухомлинського» |
Міжнародні телекомунікаційні проекти як ефективний засіб формування... Спорт”, “Свята і традиції Британії” на уроках англійської мови. Матеріали розробки можуть бути використані учителями і викладачами... |
Комп‘ютер на уроках англійської мови Використання комп‘ютерів в навчальній та позакласній діяльності сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку... |
Моральне виховання дітей дошкільного віку Моральне виховання дітей дошкільного віку 227226 Зміст і методи виховання дітей ДОШКІЛЬНОГО Віку |
Урок узагальнення й систематизації Мотивація навчання шлях до підвищення рівня мовленнєвої компетентності учнів на уроках англійської мови |
Загальні відомості та вимоги безпеки перед початком роботи в кабінеті англійської мови Навчальний кабінет англійської мови призначений для проведення занять з учнями школи і має статус шкільного кабінету |
УРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING" Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році |
ПОЗААУДИТОРНА ВИХОВНА РОБОТА Зміст цієї роботи визначається загальним змістом виховання студентської молоді, який передбачає розумове, моральне, трудове, естетичне... |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
Об’єднане Королівство Великобританії та Північної Поурочні плани – конспекти для уроків «Країнознавства» з англійської мови. Запропоновані уроки можуть бути використовуваними на факультативних... |