ПОЗААУДИТОРНА ВИХОВНА РОБОТА


Скачати 40.39 Kb.
Назва ПОЗААУДИТОРНА ВИХОВНА РОБОТА
Дата 14.12.2013
Розмір 40.39 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ПОЗААУДИТОРНА ВИХОВНА РОБОТА
Заступник директора

з виховної роботи

Уласевич Н.В.

Важлива роль у вихованні студентів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі в позааудиторний час. Вона спрямована на задоволення інтересів і запитів студентів і проводиться педагогічним колективом коледжу. Завдання такої роботи полягає в закріпленні, збагаченні та поглибленні знань, набутих у процесі навчання; формуванні застосування на практиці; розширенні загальноосвітнього кругозору студента, вибудові наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти; формуванні інтересів до різних галузей науки, техніки, мистецтва, спорту, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів; організація дозвілля, культурного відпочинку та змістовних розваг; поширення виховного впливу на студентів у різних напрямах їх поведінки.

Зміст цієї роботи визначається загальним змістом виховання студентської молоді, який передбачає розумове, моральне, трудове, естетичне і фізичне виховання. Така робота будується на розглянутих раніше принципах виховання, проте вона має і свої специфічні складові.

Добровільний характер участі в ній. Сприяє тому, що студенти можуть обирати профіль занять за інтересами. Педагоги за таких умов повинні ретельно продумувати зміст занять, використовуючи нові, ще не відомі студентам факти, форми і методи, які б посилювали їх інтерес до обраного профілю знань.dsc_1327

Суспільна спрямованість діяльності студентів. Цей принцип вимагає, щоб зміст роботи гуртків, клубів та інших форм діяльності, відповідав потребам розбудови української держави, відтворював досягнення сучасної науки, техніки, культури і мистецтва.

Розвиток ініціативи і самодіяльності студентів. У позааудиторній діяльності слід ураховувати бажання студентів, їх пропозиції, щоб кожен із них виконував цікаву для себе роботу.dsc_1409

Розвиток винахідливості, технічної та художньої творчості. Під час занять перед студентами слід ставити завдання пошукового характеру: створення нових приладів, удосконалення наявних; формувати креативне мислення, уміння творчо вирішувати будь-які справи.

Зв'язок з навчальною роботою. Позааудиторна робота повинна бути логічним продовженням навчально-виховної роботи, яка здійснюється на заняттях. Так, знання з фізики можуть бути поглиблені й розширені на тематичному вечорі, а з літератури — під час обговорення кінофільму чи спектаклю за літературним твором.

Використання ігрових форм, цікавість, емоційність. Реалізація цього принципу потребує широкого використання пізнавальних ігор, ігор з комп'ютерами, демонстрування цікавих дослідів та ін.

Форми організації виховання поділяють на масові, групові (гурткові), індивідуальні.

До масових відносять конференції, тематичні вечори, вечори запитань і відповідей, тижні спеціальностей, зустрічі з видатними людьми, огляди, конкурси, олімпіади, туризм, фестивалі, виставки стінної преси тощо. Показниками ефективності масових форм позааудиторної діяльності здебільшого вважають кількісне охоплення, активність самих студентів. До групових форм належать години класного керівника, гуртки художньої самодіяльності, робота з пресою, радіо - і телепередачами, екскурсії, походи та ін.

Інформаційна година — дієвий засіб формування у студентів наукового світогляду і моральної поведінки. Тематику таких годин розробляє куратор з урахуванням особливостей навчальної групи і проводить у формі етичної бесіди, лекції, диспуту, усного журналу, зустрічі з цікавими людьми, обговорення книг та ін. Інформаційну годину наприкінці кожного місяця доцільно присвятити підведенню підсумків навчально-виховної роботи групи за місяць.

Орієнтовна структура і зміст інформаційної години:

1. Підготовчий етап. Передбачає повідомлення студентам теми, основних її питань для попереднього обміркування; доручення окремим із них самостійно підібрати матеріал із статей, журналів, газет; перегляду кінофільмів, спектаклів, телепередач, добору ілюстративних матеріалів, репродукцій картин, портретів, плакатів, виготовлення таблиць, схем; проведення анкетного опитування. Вся ця робота стисло фіксується в конспекті.

2. Зміст інформаційної години:

а) вступна частина — повідомляється тема, мотивується її актуальність і необхідність, вказуються основні питання, визначаються завдання, які треба вирішити; студентів у загальних рисах вводять у суть теми. Вступ розрахований на 3—7 хв.;

б) основна частина — всебічно висвітлюється суть теми, ґрунтовно розкриваються головні її питання, пояснюється зміст невідомих понять, наводять приклади, які б спонукали студентів до гуманних вчинків, пробуджували позитивні почуття і викликали осудливе ставлення до негативних дій. Основна частина триває до 35 хв.;

в) підсумкова частина — короткі висновки й узагальнення на основі матеріалу, що розглядався, стислий аналіз виступів, а за потреби — їх доповнення чи уточнення, підсумки сказаного, спонукання студентів до формування в собі позитивних якостей, про які йшлося, завдання для самостійної роботи над собою, список рекомендованої для цього літератури для самостійного читання;

г) підсумкове слово класного куратора (5—7 хв.). Куратор має подбати, щоб студенти не були пасивними слухачами і спостерігачами, а брали активну участь у проведенні цього заходу.

Важлива роль у позааудиторній виховній роботі належить гурткам технічної творчості, художньої самодіяльності, спортивним гурткам, клубам за інтересами Виховна цінність участі студентів у їх роботі полягає в тому, що вона пробуджує почуття відповідальності, колективне співпереживання успіхів і невдач, прагнення якнайкраще виконати своє завдання. А за такої умови у студентів, які задіяні у позааудиторній роботі, якісно зростають показники будь-якої діяльності, а навчальної перш за все.

Схожі:

Виховна робота у школі здійснюється постійно, якщо вчитель може у...
Зрештою, метою виховання є самовиховання учнів, тобто спонукання його до самопізнання, до керування своїм розвитком
СПИСОК ПІДЛЕГЛОГО ОСОБОВОГО СКЛАДУ, З ЯКИМ ПРОВОДИТЬСЯ ІНДИВІДУАЛЬНА ВИХОВНА РОБОТА

Виховна робота зі старшокласниками
Розглянемо вікові психологічні особливості старшокласників, які дозволять сформувати завдання виховної роботи з ними
Виховна робота зі старшокласниками
Розглянемо вікові психологічні особливості старшокласників, які дозволять сформувати завдання виховної роботи з ними
Виховна робота зі старшокласниками
Деякі діти намагаються робити лівою рукою те, що зазвичай робиться правою. Ліва рука розвивається в них швидше
СЛАЙД 1 Старовойт П. С. Підвищення рівня виховної роботи в літньому оздоровчому таборі
Виховна робота в літньому оздоровчому таборі включає розумне поєднання відпочинку, праці, спорту з пізнавальною естетичною, оздоровчою...
І. Організація учнівського самоврядування
Протягом І семестру 2012 – 2013 навчального року виховна робота у 6 класі проводилась згідно затвердженого плану роботи. Основні...
Виховна робота в Стецівській середній школі проводиться через залучення...
Козацький Кіш – юнацька організація, яка об’єднує учнів старших та середніх класів. Керівництво Кошем здійснює Рада Коша. В Раду...
Тема по програмі
Тема уроку:  Adobe Photoshop головне меню програми. Adobe Photoshop його інструменти та їх використання. Прошарки та робота з ними....
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів
Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка