ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим складом 2-го караулу ДПЧ-21 Тема: ”Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконанні службових обов’язків.”


Скачати 64.16 Kb.
Назва ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим складом 2-го караулу ДПЧ-21 Тема: ”Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконанні службових обов’язків.”
Дата 05.05.2013
Розмір 64.16 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Культура > План-конспект
“ЗАТВЕРДЖУЮ”

Начальник Жовтневого РВ

ГУ МНС в Миколаївській області

майор служби ц.з.

А.С. Криворучко
"____"______________200 р.


ПЛАН-КОНСПЕКТ
проведення заняття з психологічної підготовки

з особовим складом 2-го караулу ДПЧ-21

Тема: 3.8. ”Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконанні службових обов’язків.”

Навчальна мета: навчити особовий склад професійному спілкуванню, ознайомити з етикой та культурою поведінки при виконанні службових обов’язків.

Час: _______________________________________________________________

(в академічних годинах, 1 година – 45 хвилин)

Місце проведення: ___________________________________________________

(вказується місце проведення заняття)

Навчально-матеріальне забезпечення: ___________________________________

(технічні засоби навчання, плакати, посібники

_______________________________________________________________________________________________________________________

і т.п., що використовуються під час проведення заняття)

Література:

1. Бандурка О. М. Професійна етика працівників .—Харків, 2001.

2 Будценко К.А. Професіональная зтика й зстетическая культура сотрудников органов внутренних дел.—Хабаровск, 1993.

3. Кукушкин В.М. Твоя профессиональная єтика. -М., 1994.

4. Зтикет и такт сотрудника милиции.-М., 1987.

5 Етичний кодекс працівника органів внутрішніх справ України. Схвалений Колегією МВС України 5 жовтня 2000 р. //Збірник нормативних актів по роботі з персоналом НУВС. -Харків, 2003.
Порядок проведення заняття:
1. Організаційний момент - ______ хв.

перевірка присутніх;

оголошення теми і мети заняття, питань, які мають вивчатися.

2. Контроль знань - _______ хв.

перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.

3. Викладення матеріалу теми - ______ хв.

Питання, які вивчатимуться:

3.1. Етика і мораль.

3.2. Етика спілкування з населенням.

3.3. Етичний кодекс працівника ДПО України.


Питання та їх короткий зміст


Методичні вказівки

Етика і мораль

У побутових розмовах терміни «етика» вживають як взаємозамінні. Наприклад, у звичних словосполученнях - «професійна етика», «етичні норми» - насправді мають на увазі визначені моральні явища. Проте ототожнення цих термінів припустиме лише в повсякденній мові, що не претендує на наукову точність. У суворо наукових міркуваннях така плутанина неприпустима. Тут треба чітко розрізняти, що етика - це наука, а моральність – об”єкт її вивчення.

Професійна етика працівників пожежної охорони формується на основі характерних обов'язків і функцій професії або на основі характерних ситуацій, в які вони потрапляють у процесі виконання завдань.

Соціальну природу моралі і професійної етики можна з'ясувати, опираючись на всю сукупність суспільних зв'язків людей, враховуючи види поділу суспільної праці та їх соціальні інтереси і потреби. Вивчення моральної свідомості, усього розмаїття моральних явищ, які існують у суспільстві, допомагають конкретному аналізу розвитку моралі, розумінню законів цього розвитку.

Поняттями «етика» визначають як поведінку і погляди окремої людини, так і взаємовідносини всередині колективу працівників органів ДПО.

Моральна свідомість працівників виявляється в поняттях, переконаннях, оцінках, вчинках і оформляється в правилах поведінки, які можуть бути офіційно закріплені в службових документах, таких як, наприклад, Кодекс честі, Присяга, інструкції, накази. Водночас, до понять моральної свідомості включають також моральні почуття, емоції, в яких вони виражають своє ставлення до того або іншого вчинку чи суспільного явища.

Працівник пожежної охорони повинен сумлінно виконувати свої службові обов'язки, виявляти ініціативу

і творчість, постійно -вдосконалювати організацію своєї роботи. Він має виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не подавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян.

Етика спілкування з населенням

Людина, в якій би ролі вона не виступала, - чи то виконує посадові обов'язки, чи діє індивідуально, приватне, - не може обійтися без спілкування. Образно кажучи, все життя людини проходить у спілкуванні з іншими людьми. Спілкування відбувається вдома, в колективі, в дорозі. Чіткого, єдиного визначення процесу спілкування в психології немає, його можна розуміти як взаємодію двох або більше людей, яка полягає в обміні між ними інформацією пізнавального або афектно-оціночного характеру. Спілкування може бути безпосереднім і за допомогою технічних засобів, в контакті і на відстані, словесним, спланованим і спонтанним, мовним і письмовим, передбачуваним, повторним, за допомогою жестів, знаків, символів і т.п. Залежно від ситуації (різноманітної, неповторної, екстремальної чи спокійної) обирається форма спілкування: партнерська, на рівних чи примусова, добровільна, владна, активна чи пасивна.

Це і роз'яснення чинного законодавства, збір інформації, формування громадської думки, вироблення партнерських відносин з людьми, залучення населення до охорони правопорядку і боротьби зі злочинністю. В такому плані спілкування працівників пожежної охорони з населенням можна характеризувати як процес встановлення розвитку контактів між працівниками і людьми, породжений необхідністю спільної діяльності з обміном інформацією, вироблення єдиної стратегії взаємодії, сприйняття і розуміння спільних цілей і завдань.
Труднощі спілкування для працівників обумовлені рядом особливостей їх діяльності, а саме:

- надзвичайною різноманітністю контактів, коли працівникам доводиться вести спілкування з представниками різних вікових, професійних, культурних, етнічних, політичних груп.

- спілкуванням у несприятливих умовах, коли співрозмовник не бажає спілкування, не виказує довіри, спілкування носить примусовий характер.

Рекомендується дотримуватись певних правил, серед яких:

- ставлячи запитання, необхідно орієнтуватись на освітній рівень вік, кругозір, звичний лексикон співрозмовника, дотримуватись чіткості і стислості;

- логічно, послідовно, за змістом ставити запитання щодо з'ясування всіх подробиць події;

- виявляти коректність і повагу до співрозмовника;

- демонструвати зацікавленість і увагу до його особи, виявляти активність і в той же час не боятись паузи, щоб зібратися з думками, оцінити почуте, зробити письмові нотатки, якщо бесіда фіксується;

- якщо можливо, готуватись до спілкування, продумати запитання, реакцію і спроектувати процес спілкування.

Одна з найважливіших функцій пожежної охорони профілактика пожеж. Для успішного виконання даної роботи потрібні відповідні знання й уміння. Працівники ПО повинні впливати на недисциплінованих громадян, перш за все, методами переконання, але для цього необхідно, щоб кожен працівник вмів правильно підійти до людини, розібратися в будь-якій ситуації, визначити ступінь винності громадянина, вмів відрізнити аморальні і дисциплінарні проступки від правопорушення і злочинів. Працівники ПО з огляду на свої професійні обов'язки зустрічаються з найбільш запущеними у виховному відношенні людьми яким не змогли дати необхідного морального загартування ні сім'я, ні школа, ні трудовий колектив. Робота з такими людьми потребує особливої майстерності, вміння впливати на людину, вселяти в неї впевненість, що вона може стати корисною нашому суспільству.

Для того, щоб проводити широку профілактику правопорушень серед населення, одним із напрямків якої є індивідуальна робота . Конкретними носіями антигромадської моралі й асоціальних установок, працівникам ПО не обійтися без знання основ професійної етики.

Спілкування працівника ПО з громадянами припускає ряд особливостей, тому що таке спілкування може відбуватись в різноманітних ситуаціях. Від наслідків спілкування з населенням, так само, як із окремими громадянами, залежить оперативна обстановка на території обслуговування, інформованість. Все це передбачає знання і розуміння людей, їхньої психології, спроможність співчувати чужій біді і горю. Існує багато прийомів і методів розмови і спілкування з населенням. Найголовніше таїться в підході, в виборі.

До кожної людини необхідно знайти підхід, правильно себе повести. Висока професійна культура, гуманність, вихованість повинні характеризувати сучасного працівника пожежної охорони. Його моральний образ, моральна культура - важливі чинники у виконанні службових завдань. Працівник повинен бути повернений обличчям до людей, бачити в кожному, насамперед, порядність і чесність, а не потенційних злочинців.

Для того, щоб відповідати цим вимогам, необхідно розвивати здібності й особисті риси, серед яких найбільш важливими є: гуманізм, інтелект, інформованість, впевненість у собі, чесність, відповідальність і здоровий глузд. Сума цих якостей дозволяє в роботі спиратися не тільки на владні повноваження, відповідно до посади, але і на неформальний авторитет, здатний зіграти більш важливу роль у роботі з людьми.


Необхідні методичні пояснення.

Наприклад: дати під запис,

за плакатом,

навести приклади тощо.



4. Закріплення вивченого матеріалу - _______ хв.

Питання для закріплення:

4.1._________________________________________________________________

4.2._________________________________________________________________

5. Підведення підсумків - ______ хв.:

вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;

оголосити оцінки;

відповісти на запитання.
План-конспект склав:

Начальник 2-го караулу ДПЧ-21

ст. лейтенант внутрішньої служби І.В.Медведєв

Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема: : Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконання службових обов’язків
Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконанні службових обов’язків
Проведення занять з рядовим та молодшим начальницьким складом підрозділів ГУМНС України в Миколаївській області
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
Тактико-психологічні особливості дій працівників ДПО при виконанні службових завдань. Психологічні особливості взаємодії особового...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
Тактико-психологічні особливості дій працівників ДПО при виконанні службових завдань. Психологічні особливості взаємодії особового...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема 10. Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов'язків
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
Загальна, спеціальна та цільова професійно-психологічна підготовка. Організація, форми і методи проведення професійно-психологічної...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
Загальна, спеціальна та цільова професійно-психологічна підготовка. Організація, форми і методи проведення професійно-психологічної...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення занять з особовим складом СДПЧ-1 по...
ТЕМА Етика,як вчення про мораль. Категорії етики. Службова етика та культура поведінки працівників МНС
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Навчальна мета: Вивчити з особовим складом види конфліктів з метою їх попередження
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
ТЕМА №2: Психологія особистості працівників МНС України. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості. Психологія...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка