|
Скачати 79.14 Kb.
|
Тема: Історія і доля людини: шляхетний лицар Айвенго Мета: - охарактеризувати образ Айвенго, визначити художні засоби його створення, показати вплив історичних умов на формування характеру героя;
Хід уроку І. Організаційний момент Учні, заходячи до класу, обирають кольоровий папірець, який є символом певних якостей особистості:
Вчитель просить учнів показати обрані смайлики, характеризує їх. Отже, маю надію, що сьогодні на уроці ви будете вільними у своїх думках, впевненими у своїх виступах, активними під час уроку і в кінці нашої спільної роботи отримаєте радість і задоволення. ІІ. Мотивація навчальної діяльності Вчитель: Мабуть, немає такого хлопця, який би не мріяв про пригоди і лицарські подвиги. А яка дівчина не мріє про зустріч зі справжнім лицарем? Протягом останніх уроків ми багато говорили про лицарів і лицарство. Сьогодні ми ще раз перенесемося в ті далекі часи середньовіччя, зануримось в епоху ХІІ століття, ще раз згадаємо персонажів роману В.Скотта, спробуємо поставити себе на їх місце. У передмові до роману «Айвенго» В.Скотт писав, що автор історичного роману має точно наслідувати природу. Він не повинен зображувати нічого, що не відповідає епосі. Однак письменник, на думку митця, «може дозволити собі змалювати почуття і пристрасті героїв більш докладно, ніж у старовинних хроніках» У своєму романі В.скотт змалював історію через показ життя окремих людей, серед яких вирізняється образ лицаря Айвенго, що став втіленням духу середньовічного лицарства і найкращих людських якостей. У чому ж полягає принадність цього образу? Які ідеали втілив автор у ньому? Ці питання і будуть в центрі нашої уваги. ( запис теми уроку) Епіграф: Лицарство – джерело найчистіших і найшляхетніших прихильностей, опора пригнічених, захист ображених. (В.Скотт) Учні коментують епіграф ІІІ Робота над характеристикою Айвенго Вправа «Асоціативний ланцюжок» Отже, ми багато дізналися про лицарів, якими вони повинні бути, які риси характеру їх притаманні. Завдання:Дібрати слова, словосполучення до слова «лицар». ( воїн, захисник, справжній чоловік,вірність законам лицарства, шляхетність, милосердя, честь, гідність, порядність, повага, відданість, участь у лицарських турнірах). А чи наші уявлення про лицарів і лицарство відповідають насправді цим поняттям нам допоможуть зрозуміти наші історики, які нададуть нам історичну довідку про середньовічне лицарство та його закони. Виступи учнів-істориків. Повідомлення : Середньовічне лицарство. Кодекс лицаря. Вчитель. У вас на партах лежать листки з словниковими визначеннями основних якостей лицаря. Ознайомтесь з ними. Честь – певний моральний статус людини, певний стандарт її оцінки згідно з належністю до тієї чи іншої групи людей – соціальної, професійної, національної, вікової, який дає право на шану, повагу, визнання. Гідність – усвідомлення людиною своєї цінності як людини взагалі, як представника людства. Обов’язок – таке моральне усвідомлення справи, за якого її здійснення стає для людини завданням. Співчуття – чуйне ставлення до чужого горя, до чиїхось переживань, здатність поділяти радість і тугу іншої людини, жаліти її в болях і невдачах. Милосердя – діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в тому потребу. Вчитель. Лицар – це стратег, а справжній стратег повинен уміти думати і діяти послідовно. Отже, завдання на перевірку знання тексту твору: встановіть послідовність подій роману.
Вчитель. Отже, в центрі роману – доля шляхетного, відважного, сміливого лицаря Айвенго. Згадати історію героя допоможе нам сам Айвенго, який погодився дати коротке інтерв’ю нашим кореспондентам. Вони – справжні акули пера. І, я думаю, ми в цьому зараз впевнимося. Інтерв’ю з героєм.
Вчитель. Одним із найнапруженіших епізодів роману є дводенний турнір в Ашбі. Наша журналістка побувала тамі пропонують усім репортаж з місця подій. Репортаж журналістки про турнір в Ашбі. (Відео. Бій Айвенго та Бріана де Буагільбера. Перший день турніру. Уривок з кінофільму «Балада о доблестном рыцаре Айвенго») Вчитель. Отже, що допомогло Айвенго отримати перемогу в турнірі? ( відстоював свою честь, честь саксів; його зачепило за живе ставлення Бріана де Буагільбера до саксонців, які разом з Річардом брали участь у Третьому хрестовому поході. Нарешті, як справжній чоловік, він хотів, аби його кохана Ровена була визнана найкращою і отримала титул королеви краси і кохання). Що ж сталося з нашим героєм після турніру ми дізнаємося безпосередньо від учасника , а точніше, учасниці тих подій молодої і прекрасної дівчини Ребеки. Рольова гра. Виступ Ребеки ( короткий творчий переказ розділів роману про долю Айвенго від кінця турніру до епізоду порятунку Ребеки). Бесіда. Чому ж все таки Айвенго вирішив прийти на допомогу Ребеці? Ми сьогодні чули вже відповідь самого героя. Можливо, є ще якісь думки з цього питання? /1) він – лицар, той хто повинен допомагати усім скривдженим, усім, хто потребує допомоги; Буагільбер – це зло, яке має бути покаране 2) допомоги просить жінка, а для лицаря дуже важливо служити жінці ( нехай навіть ця жінка не є шляхетного походження, іншої віри і нації; вона – людина, якій потрібно допомогти); 3) Ребека врятувала йому життя./ Що чи хто в кінці кінців вирішив протистояння між двома лицарями - Айвенго та Бріаном де Буагільбером? ( долю героїв вирішив найвищий суд – Божий). Вчитель. Усім своїм життям, вчинками, ставленням до людей Айвенго підтверджує своє звання справжнього лицаря. Давайте побудуємо життєві сходинки Айвенго, які привели його до перемоги та слави. (на дошці – картки з написами).
Вчитель. Ми знаємо, який герб обрав собі Айвенго. Я думаю, що після усіх подій роману,герой може змінити свій герб. Давайте допоможемо героєві. Творче малювання. Учні пропонують свої варіанти герба Айвенго IV Підсумок уроку Вчитель. Повертаємось до нашого епіграфа. Чи можемо ми віднести слова В. Скотта до його ж героя? Які ідеали втілив автор в образі Айвенго? (Толерантність, честь, гідність, порядність, шляхетність, патріотизм, вірність традиціям, любов до батьківщини, готовність прийти на допомогу, милосердя ). Лицарство в романі представлено декількома образами. Але виникає питання: чи всі вони відповідають духу лицарства? Кого можна назвати справжнім лицарем? Учні називають риси характеру і прикріплюють листочки до плаката, на якому зображений Айвенго. Учні читають свої сенкани складені до образу Айвенго. Учні коротко діють відповідь на питання: Ваше ставлення до Айвенго Вчитель. Чи легко бути лицарем? Чи є в нашому сучасному житті лицарі? Кого ми можемо сьогодні назвати справжнім лицарем? Вчитель. Прочитані останні сторінки роману В.Скотта «Айвенго». Я думаю, що ви надовго запам’ятаєте образи мужнього Седріка Сакса, доброї і сміливої Ребеки, відданої красуні Ровени і шляхетного лицаря Айвенго. V Домашнє завдання. Готуватися до письмової роботи. Характеристика образу Айвенго Характеристика Айвенго Події твору розгортаються у часи володарювання короля Річарда Левине Серце — часи сварок, розбрату та безладдя. У центрі твору — головний герой, Вілфред Айвенго. Він належить до старовинного роду саксів. Батько його — Седрік — справжній патріот, людина хоробра і смілива, яка дотримується старовинних звичаїв та законів. Айвенго — молодий, хоробрий, сміливий. Безстрашно вступає він у двобої на лицарських турнірах, відстоюючи справедливість і честь. Він люто ненавидить норманів, які завоювали його рідну землю, і ось вже 100 років, як сіють на цій землі жорстокість, зрадливість. Айвенго усім серцем покохав леді Ровену, вихованку свого батька. Це почуття юнака єдине і велике: вона, Ровена, заполонила його серце і думки, саме їй він присвячує свої воєнні подвиги. Саме любов до Ровени була однією із причин сварки батька із сином. Айвенго — людина справедлива і шляхетна. Він завжди готовий допомогти чесним людям, захистити їх від свавілля підступних норманів. Саме Айвенго стає янголом-охоронцем для красуні Ребеки та її батька, старого єврея Ісаака. Він рятує гаманець Ісаака та його життя від зазіхань Бріана де Буагільбера та заступається за Ребеку на суді у прецепторії. Айвенго — людина прогресивних поглядів. Він розуміє, що майбутнє за об’єднанням Англії. Тому стає прибічником короля Річарда Левине Серце, супроводжує його у Третьому хрестовому поході для захисту християнських святинь. Саме прихильність до короля-нормана стала причиною сварки між Айвенго та його батьком. Седрік довгий час вважав свого сина зрадником, позбавив його спадку. Тому на лицарському турнірі в Ашбі Айвенго виступав під іменем Позбавлений спадку, а на його щиті було зображено дуб, вирваний із коренем. Та сміливість, шляхетність, патріотизм молодого лицаря переконали батька в тому, що прийшов новий час і прогресивна молодь сповідує нові ідеї —ідеї національного єднання. Айвенго — справжній лицар! Та чи легко бути лицарем? І так і ні! Бо ж для цього потрібно мати полум’яне серце, небайдуже до людського горя; сильну руку, здатну приборкати підлість і зраду; пильне око, що вдивлятиметься в майбутнє і до нього примірятиме теперішнє. Ми живемо у XXI столітті. Але нетлінними залишаються людські цінності, які притаманні герою роману, доблесному лицарю Айвенго. |
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» Мета Тема. Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» |
Тема. Україна це наша доля Мета. Закріпити знання учнів про права і свободи людини в Україні, розвивати вміння аргументувати значущість конституційних обов’язків... |
Тема: Василь Симоненко “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді Тема: Василь Симоненко – “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді |
Хіба знаємо ми, як складається людська доля? Хіба знаємо ми, як складається людська доля? Від чого вона залежить? Хто керує нею, та вибирає наші шляхи? Сама людина є господарем... |
Тема: Вальтер Скотт зачинатель історичного роману. Широка панорама... Тема: Вальтер Скотт – зачинатель історичного роману. Широка панорама життя середньовічної Англії в романі «Айвенго» |
1 Історія як наука. Періодизація історії України. Історичні джерела... Сторія вивчає події,явища,які допускають науковіобгрунтовані уявлення про головні тенденції розвитку людини,суспільства |
Урок № Тема: Роеена та Ребека Обладнання: тексти роману «Айвенго», ілюстрації до твору, малюнки учнів, епізоди з кінофільму |
Історія ідеї прав людини Теорія трьох поколінь прав людини Космосу, «неба». І хоча за часів рабовласництва і феодалізму панувала ідея про права «вільних» людей (Аристотель, Платон та ін.),... |
Англійські та американські вчені незалежно одні від одних і майже... Скажімо, переважна більшість жінок, яких названо іменами, похідними від чоловічих — Олександра, Антоніна, Павла, Василина, Костянтина,... |
Тема. Хто ви Дон Кіхоте Ламанчський? Мета: показати двоїстість вдачі Дон Кіхота, дати відповідь на проблемне запитання: “ Хто ж він – божевільна людина чи шляхетний рицар... |