|
Скачати 127.79 Kb.
|
ТЕМА УРОКУ: ВИНИКНЕННЯ ЛЮДИНИ. ЗАЛЮДНЕННЯ ЄВРОПИ ПІДБЕРИ ПАРУ (знайди відповідник) 1. Цивілізація а) наука, яка вивчає минуле людства за речовими джерелами 2. Етнографія б) наука, яка вивчає походження і розвиток людини 3. Археологія в) найбільш тривалий період всесвітньої історії 4. Антропологія г) рівень розвитку суспільства, коли між людьми виникає нерівність й утворюється держава; з’являються міста, писемність 5. Історія стародавнього світу д) наука про герби 6. Хронологія е) наука, що вивчає звичаї, традиції, 7. Історичні джерела є) наука, що вивчає системи літочислення і календарі, встановлює дати створення речових і писемних пам’яток 8. Геральдика ж) наука, яка вивчає монети 9. Сфрагістика з) все те, з чого черпають знання про історію 10. Нумізматика к) наука, яка вивчає печатки Відповіді: 1 – г, 2 – е, 3 – а, 4 – б, 5 – в, 6 – є, 7 – з, 8 – д, 9 – к, 10 – ж. ІСТОРИЧНИЙ ДИКТАНТ (знайдіть історичні помилки) Найбільш тривалий період в історії людства – мідний (кам’яний) вік. Історики поділили його на три (чотири) періоди. Палеоліт – це мідно-кам’яний (давній кам’яний) вік. Загостреним каменем, що називався ручним києм (рубилом) можна було розрубати м’ясо й кістки. В Австралії (Африці) в глибокій ущелині Олдовей вчені знайшли череп викопної людини та сліди її діяльності. Учені дали пітекантропу назву людина розумна (людина прямостояча). Наші предки відрізнялися від людиноподібних мавп тим, що пересувалися на чотирьох (двох) кінцівках. Життя найдавніших людей було легким (важким), адже люди кам’яного віку не залежали (залежали) від природи, вони займалися ткацтвом та рільництвом (збиральництвом та полюванням). Користувалися наші предки найпростішими знаряддями праці – лопатою, мотикою та серпом (палицею-копачкою, ручним рубилом, палицею-кий) Найдавніші люди жили гуртом – первісним плем’ям (стадом). На території України найдавнішу стоянку первісних людей знайдено поблизу села Королеве, що знаходиться на Чернігівщині (Закарпатті). Курсивом виокремлено допущені помилки; в дужках – правильні відповіді. ЧАЙНВОРД
1. Назва найдавнішого кам’яного знаряддя праці ( рубило) 2. Назва людини, яка жила близько 1 мільйон 750 тисяч років тому і залишки якої були знайдені в ущелині Олдовей (олдовейська) 3. Назва материка, де знаходиться ущелина Олдовей (Африка) 4. Інша назва південної мавпи, яка жила близько трьох мільйонів років тому і пересувалася вже на двох ногах (австралопітек) 5. Назва села на Закарпатті, де вчені знайшли рештки найдавніших людей, які жили на території України (Королеве) 6. Назва мідно-кам’яного віку (енеоліт) 7. Назва країни в Африці, де вчені знайшли рештки людини, яка жила близько 1 мільйон 750 тисяч років тому (Танзанія) 8. Назва острова , де вчені знайшли залишки пітекантропа (Ява) 9. Наука, яка вивчає минуле за речовими джерелами (археологія) БУКВЕННИЙ ЄРАЛАШ (Переставте букви в цих словах так, щоб вийшли назви) 1. адотс (стадо) 2. болиур (рубило) 3. толені (неоліт) 4. потіпканетр (пітекантроп) 5. елхогоарія (археологія) 6. зетоміл (мезоліт) 7. ливсимотвс (мисливство) 8. тонеліе (енеоліт) 9. фараки (Африка) 11. редіпо (період) 12. натазяні (Танзанія) ПЕАВОРД ( парний )
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 1. Назва людини, яка жила близько 1 мільйон 750 тисяч років тому і залишки якої були знайдені в ущелині Олдовей а) олдовейська б) пітекантроп в) австралопітек 2. Інша назва південної мавпи, яка жила близько трьох мільйонів років тому і пересувалася вже на двох ногах а) олдовейська б) пітекантроп в) австралопітек 3. Назва материка, де знаходиться ущелина Олдовей а) Європа б) Африка в) Австралія 4. Колектив найдавніших людей а) плем’я б) рід в) стадо 5. Назва села на Закарпатті, де вчені знайшли рештки найдавніших людей, які жили на території України а) Королеве б) Киїк-Коба в) Мізин 6. Наука, що вивчає системи літочислення і календарі, встановлює дати створення речових і писемних пам’яток а) археологія б) етнографія в) хронологія 7. Назва людини прямостоячої а) пітекантроп б) австралопітек в) олдовейська 8. Наука, яка вивчає походження і розвиток людини а) геральдика б) антропологія в) вексилологія 9. Давній кам’яний вік а) палеоліт б) мезоліт в) неоліт 10. Середній кам’яний вік а) палеоліт б) мезоліт в) неоліт 11. Новий кам’яний вік а) палеоліт б) мезоліт в) неоліт 12. Наука, що вивчає звичаї, традиції а) історія б) етнографія в) геральдика
По горизонталі: 1. Наука, що вивчає життя людей в давнину і недалекому минулому (історія) По вертикалі : 2. Назва села на Чернігівщині, де була знайдена найдавніша стоянка первісних людей (Мізин) 3. Колектив найдавніших людей (стадо) 4. Назва людини прямостоячої (пітекантроп) 5. Одне з основних занять первісних людей (полювання) 6. Назва села на Закарпатті, де вчені знайшли рештки найдавніших людей, які жили на території України (Королеве) 7. Назва острова , де вчені знайшли залишки пітекантропа (Ява) ВГАДАЙ, ЩО ЗА ПЕРІОД??? Хронологічні рамки: 1млн. – 11тис.років тому. Спочатку клімат теплий і вологий, згодм – льодовиковий період (250 – 100тис.років тому). Основні заняття – збиральництво, полювання на дрібних тварин, згодом – на мамонтів, зубрів, північних оленів (привласнювальні форми господарювання). Знаряддя праці – рубила, скребла, сокири, наконечники списів. Опанування вогнем. Заселення печер, лаштування штучного житла. Панування матріархату. Поява перших релігійних вірувань. Формування родової общини. Людські стоянки с. Королеве на Закарпатті; Мізинська стоянка на Десні; Кирилівська стоянка на Києві… (палеоліт). Хронологічні рамки: 10 – 6 тис.років тому. Потепління, виникнення великої кількості річок, озер, формування сучасного тваринного світу. Основне заняття – полювання на невеликих звірів і птахів, рибальство, збиральництво. Винайдення лука та стріл, човнів і плотів; приручення перших тварин (собаки, свині, кози). Формування племені. Людські стоянки – Кодак, Гребеники, Мурзак-Коба та інш. (мезоліт). Хронологічні рамки: 6 – 4 тис.років тому. Природні умови близькі до сучасних. Перехід від привласню вальних форм господарювання до відтворюючих (від полювання до скотарства, від збиральництва до землеробства); створення нових знарядь праці – мотики, серпа; виникнення нових прийомів обробки каменю – шліфування, свердління, розпилювання; поява кераміки, прядіння та ткацтва; початок переходу до патріархату. (неоліт). Хронологічні рамки: 4 – 3 тис. до н. е. Поруч з кам’яними знаряддями праці починають виготовляти мідні сокири й тесла; мідь і золото використовували для виготовлення прикрас. Скотарство відокремлюється від хліборобства, одомашнені коні. Перехід від мотичного до рільного землеробства. Винайдено колесо. Стрімко розвивається ремісниче виробництво. Формування сусідської общини. (енеоліт). СЛОВЕСНИЙ КАЛАМБУР Нумізматика Стадо Полювання Палеоліт Історія Археологія Рубило Мезоліт |
Конспект уроку з трудового н авчання у 6 кла сі. Тема: Короткі відомості... Навчальна: ознайомити з історією виникнення української народної іграшки та її призначенням в житті людини |
Тема: Країни Західної Європи Позначте на контурній карті Європи кордони та столиці країн, які входять до «великої сімки» |
Тема: Країни Західної Європи Позначте на контурній карті Європи кордони та столиці країн, які входять до «великої сімки» |
Докази походження людини від тварин Антропогене́з (грец. ανθρωπος (антропос) – людина, γενεσις (генезис) – виникнення, походження) – процес історико-еволюційного формування... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям іміджу, сформулювати поняття про імідж ділової людини, поглибити знання учнів щодо вимог... |
ДЕНЬ ЄВРОПИ в уКраїні День Європи – це символ започаткування нової успішної моделі мирної співпраці між державами, що ґрунтується на спільних цінностях... |
1 Психологія як наука. Виникнення, розвиток, огляд основних напрямків До психіці відносяться також інтереси і здібності людини, її темперамент і характер. Які закони пам'яті, уяви, мислення? Як розвиваються... |
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини |
Тема уроку: Виникнення Запорізької Січі Мета уроку Мета уроку: з'ясувати як і чому виникло українське козацтво; розповідати про появу перших січей і діяльність Дмитра Вишневецького;... |