|
Скачати 64.41 Kb.
|
Гімназія «Ерудит» Солом’янського району м. Києва ![]() Розробила та провела вчитель української мови та літератури Андрієнко Світлана Вікторівна Київ - 2012 Тема: Правда про народ і його лихо. Мета: Проаналізувати проблеми, порушені у творі; визначити протистав- лення персонажів кіноповісті; з’ясувати особливості авторської позиції щодо долі рідного народу; розвивати образне мислення учнів; вихову- вати повагу до історії народу України. Тип уроку: Урок – дослідження. „ Так не підкорятися і так умирати, як умирають українці, можуть тільки люди високої марки”. О. Довженко „Україна в огні” ХІД УРОКУ І.Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми та мети уроку. ІІІ. Обговорення епіграфу до уроку. ІV. Перевірка домашнього завдання ( з проекцією на тему уроку ). 1. З якою метою автор вводить у текст уривок із „Слова о полку Ігоревім”? Поясніть його ліричний мотив. 2.Які уривки твору підтверджують протиставлення історії у творі ( офіцій- ![]() 3. Як митець „розмикає” рамки відображуваної епохи, переносячи події із реальної площини в символічну? Яку мету переслідував автор? ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() „ Довго говорили вони на колючому дроті. Говорили про владу, про землю, про соціалізм. Говорили про куркулів, про заслання, про страждання на чужині, про голод, про смерть, про зради... . ![]() „Наче зійшлися століття простої народної любові, що сіє дітей на нашій родючій землі. Зійшлися століття горючих прощань української дівчини-жінки, оспіваної в журних піснях народу”. (Автор) ![]() ![]() „Не придушивши бджіл, не їсти меду”, - як казав їхній король Данило в тринадцятому столітті” (Ернст фон Крауз) ![]() знаєш, вони не вивчають історію. Дивовижно. Вони вже двадцять п’ять літ живуть негативними лозунгами одкидання бога, власності, сім’ї, дружби! У них від слова „нація” остався тільки прикметник. У них немає вічних істин. Т ![]() ![]() Цар - Ех, колись воно не так було. По-другому поспитали. Нехода – Краще? Цар – Краще. Нехода - Так чого ж вас так добре поспитали, а ви нас так погано? ![]() „ ... Що буде з народом нашим? Виживе він чи загине, що й сліду не стане ніякого... Горе нам... Народ безсмертний, ви казали, товаришу мій. Ой, важке наше безсмертя! Важка доля народна...” (Лаврін Запорожець) Дійсно, О.Довженко у своєму творі чесно, чітко і гостро визначає помилки, яких припускались українці на тлі історії.
„ Хто не шанує історію, той...” Автор чітко показує трагедію українського народу, який помиляється, захищається, відстоює, виборює свою свободу для України, для нації. Символом же народу у творі постає проста українська родина з невипадково підібраним славним прізвищем Запорожців, що підкреслює його древнє козацьке коріння. Автор проводить цю родину крізь тяжкі випробовування і страхіття війни, стверджуючи ідею народного безсмертя. - Поясніть значення ліричного зачину твору. ( Глибока національна традиція, увиразнена материною піснею „Ой піду я до роду гуляти” ) V. Мотивація подальшого дослідження. Багатовимірний „воєнний” пейзаж постає у творі резонансом людських почуттів. Автор зображає героїв, які стривожені власною долею та долею рідного народу на фоні широкої панорами грізних подій. Антитеза, психологічний аналіз допоможуть визначити і національні, і загальнолюдські проблеми, що піднімаються у творі. О.Довженко протиставляє рід Запорожця та сім’ю Ернста фон Краузе , патріота ( Лавріна Запорожця ) і запроданця ( Заброду ), воїнів – героїв і дезертирів, а також бюрократів. Автор протиставляє і образ вогню ( ми розглядали на попередньому уроці). 1. Визначте загальні риси образів. Порівняйте. 2. Зазначте, у чому полягає протиставлення між ними. Які художні засоби ширше розкривають психологізм образу? 3. Визначте проблематику. Заповніть перфокарту. ![]()
V. Висновки. 1. Чи вдалося Довженку показати незламність духу українського народу? 2. У чому полягає національне питання, яке піднімає автор у творі? 3. У яких ганебних фактах Довженко вбачав глибоку народну драму? 4. Які „найжахливіші проблеми часу” визначає автор у творі? 5. У чому полягає вищість моральних цінностей українського народу? 6. Чи має право народ забувати свою історію? VІ. Оцінювання. VІІ. Домашнє завдання.
|
Гімназія «Ерудит» Солом’янського району м. Києва Української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого... |
Гімназія «Ерудит» Солом’янського району м. Києва Мета уроку: Розкрити змалювання трагічного шляху жінки від початку окупації до його визволення; простежити наскрізну символіку твору... |
Аналітичний звіт По результатам соціологічного опитування, проведеного з 4 по 10 лютого 2013 року на території мікрорайону Відрадний Солом’янського... |
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва |
Солом’янський районний суд м. Києва 03680, м. Київ, вул. Максима... Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, — відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями |
Гімназія «Ерудит», м. Київ В. Сьогодні в нас традиційне щорічне Свято знань. Свято вічне, юне, світле, радісне й … ( пауза ) особливе |
Мовна гра «Ерудит» «Ерудит». Чому «Ерудит»? Тому що це слово в перекладі з латинської означає «освічений», презентує людину, яка має глибокі різносторонні... |
Або дещо із досвіду роботи вчителя української мови та літератури,... П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов Дніпровського району м. Києва |
Інтелектуальний Клуб "ЕРУДИТ" Громадська організація Інтелектуальний Клуб "ЕРУДИТ" ім. В. Я. Мороховського (далі "Клуб") є самостійною добровільною громадською... |
Тема. Київ столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва, Хрещатика, з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва, формувати... |