|
Скачати 81.49 Kb.
|
Я і Україна 2 клас Тема. Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва, Хрещатика, з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва, формувати уявлення про столицю як головне місто країни; розвивати спостережливість, активність, інтерес до історичного минулого нашого народу; виховувати повагу до культурної спадщини нашого народу. Обладнання: ілюстрації, листівки із зображенням Києва, таблиці-опори, картки для індивідуального опитування., тест, кросворд, підручники, атласи, карта України, презентація на тему «Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки Києва», магнітофон, грамзапис пісень. Тип уроку: урок – проект. Проводиться в комп’ютерному класі Хід уроку І. Організація класу Продзвенів дзвінок, Починаємо урок. Будем працювати, Щоб про рідний край все знати. ІІ. Хвилинка спостережень
- Яка зараз пора року?
Прочитайте закодовані слова НОЯС РОПОХМУ ТАНОРХМАК ХОТИ ТРЯВІНО
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Тест У кожного учня сигнальні картки з цифрами 1, 2, 3. Учитель читає запитання, а учні піднімають відповідну сигнальну картку. За кожну правильну відповідь кидають бал у «банк». 1. Як називають людей, що виліплюють з глини різноманітні вироби? 1) гончарями; 2) глиноліпами; 3) архітекторами. 2. У чому гончарі висушували щойно виліплений виріб? 1) у мікрохвильовій печі; 2) у горні; 3) в піску. 3. Ремісники, які кують метали називаються … 1) ковалі; 2) кувальники; 3) залізоковалі. 4. Де працював коваль? 1) в магазині; 2) в кузні; 3) на вулиці. 5. Як називається процес нанесення на тканину кольорового орнаменту, візерунку? 1) вишивання; 2) в’язання; 3) засмагання. 6. Для чого вишивальниці потрібен наперсток? 1) щоб рівно вишивати; 2) щоб створювати унікальний візерунок; 3) щоб не поколоти пальця. 7. Найпопулярніша техніка вишивання на Україні, це - … 1) «хрестик»; 2) «гладь»; 3) «вперед голку». 8. Яким інструментом майстер обточує нерівності каменя? 1) пилочкою для нігтів; 2) рашпілем; 3) сокирою. 9. Що тесляр «вирощував» на стовбурі дерева? 1) човен; 2) квітку; 3) будинок. 10. Що виготовляв стельмах? 1) ножі: 2) транспортні засоби; 3) стільці. 11. Що зазвичай виготовляє столяр? 1) тільки столи; 2) чашки; 3) меблі. 12. Попередник шафи - … 1) тумбочка; 2) вішак; 3) скриня.
Відкрийте свій «банк» і порахуйте бали. Встаньте, в кого 12 балів. Ви – молодці! У кого – 11 балів? Будьте трішки уважніші. У кого – 10 балів? Непогано, але повторіть домашнє завдання, щоб не помилятися. Молодці! Матеріал засвоїли добре, відповіли правильно на запитання. ІV. Актуалізація опорних знань 1. Слухання пісні «Є на світі моя країна…»
2. Читання вірша
У всьому світі кожен зна: Є Батьківщина лиш одна. І в нас вона одна – єдина – Це славна Україна. Д. Комілевська
3. Відгадування загадок і заповнення кросворда Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, над якою темою ми будемо працювати на уроці. 1. Де вона проходить, Там травиця сходить, Квіти розцвітають, Солов’ї співають. (Весна) 2. Навесні цвітуть, мов свічі. Заглядають сонцю в вічі, А під осінь ті свічки Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан) 3. Цвітуть сади, Дніпро шумить, І пісня ллється солов’їна, І жайвір лине у блакить, Це рідна наша … (Україна) 4. Державний символ, що символізує силу, мудрість і любов. (Тризуб) Відгадайте ключове слово: Прекрасне, горде й величаве Стоїть на березі Дніпра. Князів-русинів вічна слава У назві міста ожива. (Київ)
V. Повідомлення теми і мети уроку Тема уроку: Київ – столиця України. Культурно-історичні пам’ятки України. Завдання уроку: познайомитися з історією виникнення Києва, Хрещатика та з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва. VІ. Сприймання і усвідомлення матеріалу 1. Гра «Картографи» Відшукайте на карті столицю України, в атласах, на форзаці підручника. 2. Фронтальне опитування учнів - Діти, що ви вже знаєте про Київ? (Відповіді учнів) - Добре. А хочете дізнатися ще більше? 3. Робота з підручником с. 107 - 109 Читання статті з використанням позначок: «V» - я це знаю; « - » - це мены невідомо; «?» - хочу дізнатися більше. 4. Гра «Правильно з’єднай» Де збереглися імена засновників Києва?
4. Фізкультхвилинка Танцювальні рухи під музику пісні «Києве мій» - Діти, я майже в усіх помітила позначку «Хочу дізнатися більше» і тому я зараз стану доброю феєю і постараюся виконати ваше бажання.
(Дивіться додаток до уроку) VІІ. Узагальнення матеріалу
1). Харків, 2). Львів, 3). Київ. 2. Київ стоїть на річці … 1). Десна; 2). Дніпро; 3). Дністер. 3. Головна вулиця Києва - … 1). Хрещатик; 2). Майдан Незалежності; 3). Володимирівська. 4. Яка споруда розташована в Києві? 1) Вавилонська вежа; 2) Єгипетські піраміди; 3) Золоті Ворота. 5 . Упізнайте визначні місця Києва. 6. Хто з князів залишив для своїх дітей повчання, як жити, працювати, поводитися серед людей? 1) Ярослав Мудрий; 2) Володимир Мономах; 3) Богдан Хмельницький. 2. Перевірка. Порахуйте бали. 3. Поетична сторінка Читання віршів Київ – серце України І найстаріше місто в світі, Хоч пройшов усякі зміни, Гарний і в зимі, і в літі. Хрещатик… Що в Києві краще за тебе? Тут юрби проходять, як хвилі ріки. Тут стільки людей під задуманим небом: Закохана юність, і діти, й батьки. Наша столиця Чудовий день. Ясна пора. Легенький вітерець повіяв. На кручах сивого Дніпра Стоїть столиця наша – Київ. Квітує свічами каштан, На храмах грає позолота. Ось Володимир, ось Богдан, Ось сяють Золоті ворота. А.Камінчук VІІІ. Підсумок уроку
1. Тема (іменник) Київ 2. Опис (2 прикметники) Древній, молодий
4. Ставлення (фраза з 4 слів) Я пишаюся столицею України ІХ. Домашнє завдання С. 107 – 110, попрацювати над проектом: «Київ – столиця України». Об’єднайтеся в групи за уподобанням. Одна група створює поетичну сторінку, присвячену Києву, інша – відтворює у малюнках місто, можна попрацювати у програмі «Paint», третя – відшукує цікавий матеріал. Кінцевий результат - дитяча презентація, буклет і захист проекту. Термін – тиждень. Марієнко Л. М. вчитель вищої категорії, вчитель – методист, відмінник освіти України, Кам’янська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1, Черкаська обл. |
Урок №9 Тема: Пам’ятки арабо-мусульманської архітектури Обладнання: кабінет комп’ютерних технологій, ПК, учительська презентація по темі «Пам’ятки арабо-мусульманської архітектури», додаткові... |
Тема. Архітектурні пам’ятки України Обладнання: фотографії архітектурних пам’яток Коломиї, області, загальнодержавного значення |
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця... Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії» |
Щодо вибіркової санітарної рубки в 61 кварталі ботанічної пам’ятки... Місцевого значення «Сокольники-Помірки» (далі – пам’ятка природи) площею 163,1 га розташована в кв кв. 52 54, 60, 61, 65, 68 Лісопаркового... |
Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх... Тема: Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх значення. Київ столиця України |
Оцінка історико – культурних рекреаційних ресурсів В залежності від основних ознак пам’ятки історії і культури поділяються на п’ять основних видів: історії, археології, містобудівництва... |
Кожен житель нашої країни заслуговує на заможне життя, для якого ми маємо все необхідне Родючі землі, море, гірскі курорти, багаті історичні пам’ятки, це все як магніт притягує туристів зі всього світу. Наш трудолюбивий... |
Присвячується світлій пам’яті борців, страчених за Віру Предків Антологія християнства: хрестоматія з релігієзнавства та культурології / [за заг ред. Г. Лозко]. – К.: КМПУ ім. Б. Д. Грінченка,... |
Первісна культура археологічні пам’ятки культурних шарів в українському просторі Тема 2 Первісна культура археологічні пам’ятки культурних шарів в українському просторі |
УРОК ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ 3 клас Тема. Подорож картою України. Міста України Мета. Ознайомити учнів з розміщенням міст України на карті, формувати уявлення про визначні пам’ятки деяких міст. Розвивати інтерес... |