|
Скачати 37.04 Kb.
|
9 клас Тема: Протиставлення митця та філістера - основний конфлікт казки "Крихітка Цахес". Специфіка романтизму Гофмана : переплетення реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземленого, буденного, потворного. Мета : визачити своєрідність романтичного світосприйняття Гофмана і відображення його у казці "Крихітка Цахес", проаналізувати основний конфлікт, тематику та проблематику казки ; розвивати навички аналізу художнього твору; виховувати кращі моральні якості особистості. Обладнання : підручник, ілюстрації до твору. Тип уроку : проблемний з елементами дослідницької роботи. Хід уроку ...художник - це професія, художник - спосіб життя... Е.Т.А. Гофман І Актуалізація опорних знань - Яке враження справила на вас казка Гофмана ? - Хто з героїв вам сподобався ? - Доведіть, що "Крихітка Цахес, а прізвисько Цинобер" - казка ? - Які характерні особливості жанру новели використовує автор ? "Продовжіть речення" 1. Гофман народився... 2. Закінчив ... факультет університету. 3. Перший літературний твір... 4. 1814 року написав... 5. З 1814 року Гофман живе в... 6 За жанром "Крихітка Цахес..."-... " Чи уважний ти читач ?" 1. Прізвисько малюка - потвори. 2. Як звали друга і однодумця Бальтазара ? 3. Хто запровадив освіту в королівстві Керепес ? 4. В кого був закоханий Бальтазар ? 5. Що подарувала фея Рожа - Гожа Цахесу ? 6. Хто розкрив таємницю малюка ? ІІ Мотивація навчальної діяльності 1.Оголошення теми і мети уроку 2.Робота з епіграфом ІІІ Робота над темою уроку Бесіда - Які моральні проблеми порушує письменник у повісті про крихітку Цахеса? - Які соціальні верстви представлені у творі ? *Визнач ставлення автора до ідей Просвітництва ( розповідь про королівство Керепес ). - Прокоментуйте вислів : "Ти не той, за кого тебе вважають, тож намагайся зрівнятися з людиною, на чиїх крилах ти підносишся". Кому він належить ? 3.Індивідуальна робота Виписати в зошити приклади реального та фантастичного у творі. Пояснити свої записи. Бесіда - З якою метою автор поєднав у творі реальне та фантастичне ? - Хто головний герой твору? Якою є його постать: реальною чи фантастичною? - Чому історію злету і падіння Цахеса можна прочитати як фантастичну казкову історію ? - Хто сприяв злету кар'єри Цахеса ? В чому причина його падіння? - Чому фея розчарувалася в крихітці ? Чому, на вашу думку, Цахес не зумів позбутися своєї дурості , невихованості ? - Як змальовано у творі обивателів? - Хто з героїв не піддається силі влади і грошей ? 4. Колективне заповнення порівняльної таблиці "Філістери та мрійники" Бесіда - Назвіть риси романтичного героя. - Чи можна Бальтазара назвати романтичним героєм? Чому ? * Визначення у казці рис романтизму. * Визначення основного конфлікту твору. Слово вчителя Герої Гофмана живуть у двох світах : реальному та ідеальному, в якому буденність переплітається з нестримною фантазією, потворність із високим та прекрасним. Саме за допомогою жанру казки письменник зумів відтворити прозаїчні, а часом і жорстокі реалії тогочасного життя. ІУ Підбиття підсумків - Як у повісті поєднані два плани оповіді : реальний та фантастичний? - Чому " Крихітка Цахес... ", за висловом автора, - " книжка, придатна для людей, які сприймають усе всерйоз і урочисто "? - Ким є Цахес насправді - пасивним виконавцем чужої волі чи активним носієм зла ? Кого можна назвати Цахесом у наш час ? - У чому небезпека цахесів для суспільства ? - Чим актуальний твір Гофмана для сучасного читача ? - Що робить людину красивою ? Чи завжди вродлива зовнішність співпадає із внутрішньою сутністю людини ? Оцінювання учнів, мотивація оцінок. У Домашнє завдання Написати твір- мініатюру "Яка краса врятує світ?"; вказати алегоричне значення образів твору. |
«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця... «Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний конфлікт твору |
Тема : Е. Т. А Гофман багатогранний митець романтик. "Крихітка Цахес... |
Амадей Гофман "Крихітка Цахес, на призвисько Циннобер" Мати Цаехаса, фрау Ліза, прокинувшись, помітила дивні зміни, які відбулись з її сином |
План Основні етапи та загальна характеристика романтизму в Німеччині.... Е. Т. А. Гофман як видатний німецький письменник-романтик. Тема мистецтва і образ художника – центральні в творчості Гофмана. Поділ... |
Львів-Паркет Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на... Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на ринку паркету та масивної дошки. Головне завдання підприємства задоволення високого... |
Тема: Література українського романтизму. Поети-романтики Тема: Література українського романтизму. Поети-романтики. Є. Глібов «Українська мелодія», М. Костомаров, „Соловейко”, М. Петренко,... |
Реферат Побутове Тема. Риторика. Виражальні засоби риторики: епітет, порівняння, метафора, протиставлення, парадокс |
Тема. Перемога Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі... |
Урок № Тема: Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями... Феєрії, розвивати в учнів творчу уяву, вміння роботи з текстом, вміння визначати підтекст художнього твору, вміння дискутувати, аргументувати... |
Конфлікт і способи його вирішення ... |