|
Скачати 34.2 Kb.
|
В.О. Воронов Хмельницький економічний університет Становлення професійної компетенції студентів економічного коледжу Освіта як основа розвитку особистості є визначальним чинником політичної, соціально-економічної, культурної та наукової життєдіяльності суспільства. Мета освіти – є створення умов для розвитку особистості та творчої самореалізації кожного громадянина України, виховання покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися впродовж життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід’ємну складову європейської спільноти. Сьогодні фахівцям потрібна не кваліфікація, яка асоціюється з умінням здійснювати ті чи інші функції професійного характеру, а компетентність, яка розглядається як свого роду «коктейль» навичок, характерних кожному індивіду, в якому сполучається кваліфікація, соціальна поведінка, уміння працювати в групі, ініціативність та любов до ризику. Формування компетентного спеціаліста належить до “вічних” проблем педагогіки, остаточне розв’язання яких майже неможливе через безперервний розвиток суспільства, його постійної технологізації та інформатизації, зміни соціальних ситуацій та парадигм мислення . Проблема формування професійної компетентності фахівців у системі сучасної освіти в Україні набуває особливої актуальності. Аналіз чисельних науково-методичних і педагогічних джерел засвідчив наявність різноманітних підходів і науковців, і практиків до розкриття професійної компетентності (П.О. Бахтуріна, В.І. Бондар, Н.Ф. Денисенко, Г.М. Закорченна, І.Д. Звєрєва, І.І. Кобітіна, В.В. Крижко, Є.М. Павлютенков, М.І. Приходько, Т.І. Сущенко, В.П. Симонов та ін.). Становлення людини як суб’єкта праці, перетворення її на професіонала в результаті прояву соціальної активності у різних сферах діяльності обґрунтовано у працях І. Зязюна, А. Капської, О. Карпенко, Н. Кузьміної, М. Монахова, О. Мороза, Ю. Орлова та ін. Професійна компетентність, на думку Б.С. Гершунського, визначається рівнем “власне професійної освіти, досвідом та індивідуальними особливостями людини, її прагненням до безперервної освіти та самовдосконалення, творчого відношення до справи”. Аналіз наукових праць (І.Г. Агапов, В.І. Байденко, Ж. Делор, Є.Ф. Зеер, І.А. Зимова, І.А. Кальней, Н.В. Кузьміна, А.К. Маркова, Л.М. Мітіна, Дж. Равен, Г. Селевко, Ю.Г. Татур, Н. Хомский, А.В.Хуторской, В.Д. Шадріков, С.Є. Шишов, Т.І.Шульга і ін.) свідчить, що поняття «компетентність-компетенція» змістовно не достатньо чітко визначено. Слід зазначити, що терміни «компетенція» і «компетентність» в науково-педагогічній літературі трактуються неоднозначно. Сучасний світ потребує фахівців іншої формації, ніж тих, які готувала вища школа років 10 – 15 назад. Коледж як вищий навчальний заклад першого-другого рівня акредитації готує фахівців, які отримують початкову професійну освіту і яку багато на протязі свого життя змінить, або доповнить. Тому завданням педагогічного колективу є направити (орієнтувати) сучасних молодих людей в цьому широкому та безмежному світі. Більшість дослідників розглядає ВУЗ як навчальний заклад, що закладає основу для професійної діяльності в подальшому. Пропонуємо розглянути вищу школу першого ступеня, як сходинку в формуванню подальшої кар’єри майбутнього спеціаліста. Сформувати навики формування кар’єри, готовності до зростання професіоналізму, постійного вдосконалення, а разі потреби і швидкої зміни відповідно до кон'юнктури ринку праці. Розмаїття та складність формування нової людини в процесі розбудови нової держави вимагають актуалізації проблеми підготовки сучасних професійно кваліфікованих кадрів шляхом формування кар’єри спеціаліста з раннього навчання і на протязі всього професійного шляху. Але особливо важливим є процес закладання цеглинок кар’єри, вміння сформувати і направити студента йти шляхом який йому підходить найкраще на початку становлення студента як спеціаліста, професіонала. Коледж виступає як початкова стадія формування професійної компетенції, яка направлена на формування кар’єри майбутнього спеціаліста, яка не є сталою і буде змінною в процесі подальшої трудової діяльності і потребує нових підходів до її формування. Аналіз досліджень показує, що проблема формування компетентного спеціаліста в умовах економічного коледжу у процесі вивчення загальноосвітніх дисциплін поки що не достатньо вивчена і потребує значеної уваги. Завдання дослідження:
|
Актуальність вибраної теми «Формування професійної компетенції учнів... «Формування професійної компетенції учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», і необхідність її розробки... |
СТУДЕНТСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ – ВАЖЛИВА ЛАНКА ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ Уласевич Н. В., заступник директора з виховної роботи Дніпропетровського транспортно- економічного коледжу |
МІЖНАРОДНИЙ КОНТИНГЕНТ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК СЕРЕДОВИЩНИЙ ФАКТОР... Принциповою вимогою є педагогічно доцільна організація спілкування студентів – представників різних культур, у тому числі в форматі... |
Законів України «Про освіту» Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетенції педагогічних працівників,... |
Перелік питань до екзамену з дисципліни «Фінансове право» для студентів груп П-301, П-302, П-303 Система державних органів, що здійснюють фінансову діяльність, та їх правовий статус. Органи загальної компетенції. Органи спеціальної... |
Методичні рекомендації та тематика практичних занять (3-5 семестри) «Українська мова як компонент професійної компетенції. Нормативно-стильові основи професійного спілкування» слід починати зі з’ясування... |
Питання до іспиту для студентів Юридичного коледжу Класифікація злочинів в кримінальному законодавстві та в теорії кримінального права |
СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Начальник планово-економічного відділу належить до професійної групи "Керівники" |
ВІННИЦЬКЕ ВІДДІЛЕННЯ КИЇВСЬКОГО ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО КОЛЕДЖУ Нагальною потребою є своєчасне й повне інформування структур державної влади, юридичних і фізичних осіб про чинні закони та підзаконні... |