Хрестителівський навчально-виховний комплекс „Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Баранник Катерина Митрофанівна Матеріали схвалено педагогічною радою Хрестителівського НВК Протокол №4 від 26. 03. 2010 ро


Скачати 443.89 Kb.
Назва Хрестителівський навчально-виховний комплекс „Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Баранник Катерина Митрофанівна Матеріали схвалено педагогічною радою Хрестителівського НВК Протокол №4 від 26. 03. 2010 ро
Сторінка 1/4
Дата 19.04.2013
Розмір 443.89 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4


Відділ освіти

Чорнобаївської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет


Хрестителівський навчально-виховний комплекс „Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів”
Баранник Катерина Митрофанівна



Матеріали схвалено педагогічною радою Хрестителівського НВК.. Протокол № 4 від 26.03. 2010 ро

Зміст


  1. Передмова. 3

  2. Наказ Міністерства освіти і науки «Про організацію та проведення щорічної акції «Живи, книго!»». 4

  3. Наказ Хрестителівської ЗОШ І-ІІІ ступенів «Про роботу шкільної бібліотеки». 8

  4. Заходи. 11

  5. Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників. 12

  6. Роль і місце інформаційного центру бібліотеки в навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу. 14

  7. Свято книги: «Книга – добрий, мудрий друг!» 20

  8. Посвячення в читачі. 29

  9. Бібліотечний урок: «Твій друг - книга». 33

  10. Бібліотечний урок: «Державні символи України». 39


Передмова

Найголовнішим завданням , яке вирішують вчителі спільно з бібліотекарем, є виховання у школярів любові та бережливого ставлення до книги, до систематичного читання.

Лише тоді, коли книга буде дитині потрібна, як музиканту скрипка, чи художнику пензель, тобто, коли читання стане внутрішньою потребою, ми зможемо виховати людину нової генерації, всебічно розвинену особистість, яка зможе орієнтуватись і вижити в нових ринкових умовах.

Для цього організовується та проводиться щорічна Всеукраїнська акція «Живи, книго!»

Для мене книги – світло дня,

Для мене книги – зорі ночі...

Моя сім’я, моя рідня!

Мій розум, серце моє, очі...

Без книги я не проживу

Вже як без вирію лелека...

Я й крізь вічність оживу

В отім святім – бібліотека.

Наказ

Міністерства освіти і науки України
м. Київ

03. 10. 2002 № 549

Про організацію та проведення

щорічної Всеукраїнської акції

«Живи, книго!»

З метою посилення ролі книги у навчально-виховному процесі

загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, поліпшення

роботи щодо збереження підручників, художньої, науково-популярної та іншої літератури, виховання поваги до праці людей, які їх створюють, а також прилучення підростаючого покоління до книги, як джерела знань, культурних надбань та цінностей українського народу

наказую:


  1. Започаткувати з 2002/2003 навчального року щорічне проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!» у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах.

  2. Затвердити Положення про організацію та проведення щорічної Всеукраїнської акції «Живи, книго!», склад комісії з підготовки та проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!» ( додаток № 1), (додаток № 2)

  3. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних , Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:

  • 3.1 Щорічно проводити обласні, міські, районні та шкільні, в Автономній Республіці Крим – республіканську акцію.




  • 3.2 Забезпечувати проведення семінарів, (круглих столів) з обміну досвідом роботи щодо питань організації та проведення акції на всіх рівнях.

  1. Департаменту розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти (Романенко В.П.), Науково-методичному центру середньої освіти ( Завалевський Ю.І.):

    • 4.1 Щорічно до 1 вересня підводити підсумки Всеукраїнської акції «Живи, книго!».

    • 4.2 Дане Положення надрукувати в інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України.

  2. Контроль за виконанням наказу покласти на начальника департаменту розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти Романеска В.П.



Заступник державного секретаря

Г.Г. Науменко

Додаток 1

до наказу Міністерства освіти і науки

від 05.11.2002 року №549
Положення про організацію та проведення щорічної Всеукраїнської акції „Живи, книго!”
Всеукраїнська акція „Живи, книго!” спрямована на посилення ролі книги у навчально-виховному процесі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, поліпшення роботи щодо збереження підручника, художньої, науково-популярної та іншої літератури і проводиться Міністерством освіти і науки України щорічно з жовтня поточного року по серпень включно наступного року.

В акції беруть участь педагогічні та учнівські колективи, бібліотеки загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, органи учнівського самоврядування.


  1. Мета і завдання акції.

Акція проводиться з метою широкого залучення учнівських та педагогічних колективів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, органів учнівського самоврядування до роботи з виховання в учнів бережливого ставлення до підручника, науково-популярної та іншої літератури, поваги до праці людей, які їх створюють, відповідальності за правильне і бережливе використання підручників, створення книжкових фондів шкільних бібліотек, покращення комплектування довідковою, методичною, художньою літературою, навчально-методичними посібниками.

Під час проведення акції необхідно залучати учнівський та педагогічний колективи, органи учнівського самоврядування, бібліотечний актив, батьків, громадські організації. Організовувати роботу гуртків „Юний палітурник”, „Друзі книги”, „Книжкова лікарня” тощо. Протягом навчального року проводити тематичні бесіди, лекції, вікторини, конкурси, огляди підручників, а також творчі зустрічі з письменниками, авторами книг, працівниками видавництв. Практикувати проведення масових заходів „Звідки прийшла книга”, „Як і хто зробив твій підручник?”, „Скільки коштують державні підручники”.

Хід акції рекомендується висвітлювати в засобах масової інформації на всіх рівнях.

У загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах при бібліотеках можуть створюватися громадські ради для надання допомоги бібліотечним працівникам у формуванні бібліотечних фондів підручників, видачі їх учням та збиранні в кінці навчального року, сприяння кращому збереженню підручників учнями.


  1. Організація та проведення акції.

В акції беруть участь всі загальноосвітні та позашкільні навчальні заходи незалежно від типів і форм власності.

Для організації та проведення акції, підведення її підсумків створюються комісії: шкільні, позашкільні, районні, обласні та всеукраїнська.

До складу комісій входять працівники органів освіти, бібліотекарі, педагогічні та методичні працівники всіх рівнів, члени учнівського самоврядування, батьки, громадськість.

Склад комісії та терміни її роботи затверджуються відповідними наказами.

Комісії розробляють програму діяльності та здійснюють контроль за її реалізацію, надають методичну та практичну допомогу на місцях.

Акція проводиться в чотири етапи:

  1. В загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах – з 1 жовтня поточного року по 31 березня наступного року;

  2. Районний – з 1 квітня по 31 травня;

  3. Обласний – з 1 червня по 30 червня;

  4. Всеукраїнський – з 1 липня по 31 серпня поточного року.

3. Визначення переможців.

Переможцями акції можуть бути учнівські колективи навчального закладу (класу), гуртка, бібліотечний актив, окремі учні, класні керівники, бібліотекарі. При підведенні підсумків акції необхідно врахувати:

  • Стан роботи з раціонального використання та збереження книги (підручника, навчального посібника тощо);

  • Створення бібліотечних фондів підручників, навчальних посібників, програмової та довідкової літератури;

  • Заходи щодо збереження книжкових фондів, впровадження інноваційних форм роботи;

  • Проведення просвітницької роботи серед учнів та їх батьків щодо формування бережливого ставлення до навчальної книги.

Індивідуальними переможцями вважаються учні, які в зразковому стані користуються підручниками та передають їх бібліотеці, беруть активну участь у ремонті книг та заходах спрямованих на бережливе ставлення до них.

4. Підведення підсумків про проведення акції. Вимоги до оформлення матеріалів.

Комісії всіх рівнів визначають термін підведення підсумків та критерії оцінок.

Переможці акції нагороджуються цінними подарунками, грамотами відділів, управлінь освіти обласних, міських, районних держадміністрацій, Грамотами Міністерства освіти і науки України, відзначаються подяками. До відзначення переможців акції можуть залучатися кошти меценатів, спонсорів.

На четвертий етап Всеукраїнської акції до 1 липня щороку Міносвіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій надсилають інформацію про підсумки проведення акції, подання на п’ять переможців (бажано представити кращих учасників акції з сільської, міської (районного та обласного центрів), шкіл, школи нового типу, позашкільного навчального закладу.
Хрестителівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Наказ

28 серпня 2009 року № 58
Про організацію роботи

шкільної бібліотеки
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 21.10.2009 № 956 «Про затвердження Умов організації та проведення щорічної Всеукраїнської акції «Живи, книго!», наказу Головного управління освіти і науки від 27.10.2009 № 572 «Про проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!» у 2009-2010 навчальному році» та наказу відділу освіти Чорнобаївської РДА від 06.11.2009 № 189 «Про проведення Всеукраїнської акції „Живи, книго!” у 2009/2010 навчальному році», з метою формування в учнів інформаційної культури, культури читання та виховання бережливого ставлення до книги

НАКАЗУЮ:

1. Шкільному бібліотекареві Баранник К.М.

- використовувати план роботи шкільної бібліотеки для активної роботи з учнями та їх батьками з виховання любові до книги бережного ставлення до підручників;

- до 25.09.2009 р. провести анкетування учнів для кращого вивчення інтересів і запитів та використання на практиці різних форм індивідуальної роботи;

- систематично обліковувати всі позакласні заходи, бібліотечні уроки, вести всю документацію шкільної бібліотеки;

- протягом навчального року проводити перевірку стану збереження шкільних підручників учнями школи;

- розробити тематику бібліотечних уроків у молодших класах до 25.09 2009 р.

- скласти орієнтовний план проведення тижня дитячої книги.

2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи М.А.Бурган

З наказом ознайомлені Баранник К.М.
ПОЛОЖЕННЯ
«Про проведення загальношкільного огляду-конкурсу

«Живи, книго!»

в Хрестителівській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів
Загально шкільний огляд –конкурс «Живи, книго!» проводиться в школі з жовтня по квітень кожного навчального року і спрямований на збереження навчальної книги учнями.
Мета і завдання конкурсу
Акція проводиться з метою широкого залучення учнівського колективу до роботи по вихованню дітей бережливого ставлення до підручника, поваги до людей праці. які його створюють, відповідальності за правильне та раціональне використання підручника.

Під час проведення огляду-конкурсу на допомогу бібліотекаря залучається учнівський та педагогічний колектив. Для організації цієї роботи протягом навчального року проводяться бесіди. виставки, огляди підручників, «Тиждень дитячої та юнацької книги», рейди – перевірки збереження навчальної книги.

Хід огляду висвітлюється на стенді «Книгам – довге життя», книжкові викладки: «Книги дякують», «Книги сумують». Про збереження навчальної книги класні керівники та класоводи повідомляють батьків на батьківських зборах. В ході огляду-конкурсу проводиться акція «Подаруй бібліотеці книгу».
Керівництво оглядом-конкурсом та порядок його проведення
Для організації огляду-конкурсу «Живи, книго!» та підведення його підсумків створений шкільний оргкомітет. Безпосереднє керівництво конкурсом здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи Сивець Л.Є.

Склад оргкомітету затверджується наказом директора школи.

Оргкомітет розробляє заходи щодо проведення огляду-конкурсу, здійснює контроль і практичні заходи по їх виконанню.


ОРГКОМІТЕТ

Огляду-конкурсу „Живи, книго!” Хрестителівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Голова оргкомітету – Баранник К.М., бібліотекар.

Члени оргкомітету – Мунька В.Л., педагог-організатор; Сивець Л.Є., заступник з НВР;

Передрій Валентина – учениця 5 класу;

Третяк Діана – учениця 6 класу;

Сизоненко Богдана – учениця 7 класу;

Передрій Вікторія – учениця 8 класу;

Мунька Стас – учень 9 класу;

Соломка Ігор – учень 11 класу.


ЗАХОДИ

До проведення шкільного туру Всеукраїнської акції „Живи, книго!” в Хрестителівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів


  1. Створити комісію по проведенню огляду-конкурсу „Живи, книго!”

Вересень

Директор школи


  1. В куточку „Книгам – довге життя!” висвітлювати результати рейдів-перевірок підручників.

Протягом року

Бібліотекар


  1. Організувати роботу „Постів бережливих” у кожному класі.

Вересень

Класні керівники, бібліотекар


  1. Проводити індивідуальні бесіди з читачами при відвідуванні бібліотеки про правила користування літературою.

Протягом року

Бібліотекар


  1. Складати індивідуальні плани читання „Що читати далі?” для дітей, які цікавляться літературою певної тематики.

Протягом року

Бібліотекар


  1. Бібліотечно-бібліографічні заняття, бесіди на теми:

„Твій підручник – добра, розумна книга”;

„Основні елементи книги”;

”Твої друзі – словники, довідники, енциклопедії”;

„Правила поводження з книгою”;

„Правила гігієни читання”.


  1. Рейд-перевірка збереження підручників учнями.

Грудень, травень

Бібліотекар, члени постів бережливих


  1. Провести конкурс на написання кращого малюнка до прочитаної книги.

Лютий

Бібліотекар, актив бібліотеки


  1. Провести тиждень „Дитячої та юнацької книги” в школі.

По плану роботи бібліотеки

Бібліотекар, актив бібліотеки


  1. Загальношкільна акція „Подаруй бібліотеці книгу”.

Квітень

Бібліотекар, класні керівники

  1. Підвести підсумки огляду-конкурсу „Живи, книго!”, відзначити найбільш активних учасників грамотами, подяками та призами.

Травень

Оргкомітет
Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників

Учні зобов’язані дбайливо ставитись до підручників і книг як бібліотечних, так і власних.

При отриманні підручників з бібліотеки слід переглянути їх і при виявленні дефектів повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його.

Якщо учень втратив чи пошкодив підручник, він повинен повернути до бібліотеки такий самий або замінити його іншим, який бібліотекар визначить рівноцінним за змістом і вартістю.

До учнів, які недбайливо ставитимуться до підручників, застосовувати заходи громадського впливу.

Стан підручників під час оглядів і конкурсів, а також при отриманні з бібліотеки, оцінювати таким чином:

  • 10-12 балів – „Відмінно” – підручником користувалися, ушкоджень, брудних місць та креслень немає.

  • 7-9 балів – „Добре” – стан добрий але є незначні ушкодження, забруднення, та ін.

  • 4-6 балів – „Задовільно” – підручник має суттєві пошкодження, багато брудних місць, але придатний для використання.

  • 1-3 бали – „Незадовільно” – підручник у незадовільному стані, має суттєві пошкодження, не придатний до використання.



Визначення переможців огляду-конкурсу „Живи, книго!”

Переможцями огляду-конкурсу можуть бути як клас так і окремі учні.
ЗОБОВ’ЯЗАННЯ
УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ


  • Всі учні зобов’язані дбайливо ставитися до підручників як до державного майна.

  • Зберегти підручники на «4» і «5» - 100%.

  • Проводити рейди-перевірки підручників.

Правила поводження з книгою

  1. Обгорни книгу в папір – не бруднитиметься обкладинка.

  2. Не читай книгу під час їжі – можеш забруднити її.

  3. Не клади в книгу олівців, ручок та інших предметів – від цього рветься палітурка.

  4. Не загинай ріжків на сторінках книги – ріжки відриваються і псується книга – зроби собі для книги закладку.

  5. Не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книзі, не роби в ній ніяких поміток.

  6. Не перегинай книгу – від цього вириваються сторінки.

  7. Перегортаючи прочитану сторінку, держи її за верхній край.

  8. Не читай книгу на сонці.

Правила гігієни читання

  1. Не потрібно читати в лежачому положенні.

  2. Не можна читати коли темно.

  3. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

  4. Книгу тримати не ближче 30 см від очей.

  5. Кожну годину потрібно давати очам відпочинок на 10 хвилин.


Роль і місце інформаційного центру бібліотеки в навчально-виховному процесі загальнооосвітнього навчального закладу”.


Книги подібні рікам,

що тамують спрагу цілого світу,-

це джерела мудрості.

Нестор Літописець

Незамінним джерелом знань і невичерпним джерелом духовного багатства кожної людини є книга. Як неможливо уявити собі навчального закладу без книги, так не можна уявити його без бібліотеки. Шкільні бібліотеки стали центрами інформації і культури. В той же час залишаючись освітніми установами, вони пропагують любов до книги, читання, як основного інструменту культури.

Сьогодні інформація - свого роду стратегічний ресурс суспільства. Вона має велике значення для його успішного економічного, науково-технічного, соціально-політичного і культурного розвитку. Для молоді ХХІ століття важливо навчитися бачити перспективи розвитку країни, знайти орієнтири, котрі можуть забезпечити їй достойне життя і гарантувати необхідні умови для розвитку і реалізації здібностей.

Школа через учителя, бібліотекаря вчить дитину жити у світі прекрасного, щоб краса світу творила красу в самій людині і навпаки. Творча дитина не виникає сама по собі, її треба виховувати і розвивати. У цьому процесі немає головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьог пелюсток, що створюють красу квітки. Пробудити інтерес до пізнання світу, розвивати природні здібності, підготувати до майбутніх будівничих України - ось головні засади діяльності закладів освіти.

Сучасна школа вимагає докорінного переосмислення всієї системи виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності учнів, створення умов самореалізації у різних видах творчої діяльності. Всебічно і гармонійно сформована особистість є метою цивілізованого суспільства. Змінюються умови і засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення школи, бібліотеки - навчати людину бути Людиною.

Шкільна бібліотека - це фундамент освіти і самоосвіти. За своєю сутністю вона є Берегинею людського знання, зафіксованого у документальній формі: найнеобхіднішим учителя, вихователя та учнів у виборі інформації та документів. Бібліотека навчає читачів орієнтуватися у світі інформатики, користуватися джерелами інформації, знати, де і як можна підібрати необхідну літературу з певної теми. Шкільна бібліотека стала справжнім центром пропаганди книги, надійним помічникам педагогам у навчанні та вихованні учнів.

Основними напрямками роботи бібліотеки є:

  • довідково-бібліографічне забезпечення навчально-виховного процесу;

  • вивчення та розвиток читацьких інтересів, керівництво читанням дітей;

  • інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;

  • популяризація літератури.

Навчити учнів-читачів користуватися книгою, фондом бібліотеки, довідковим апаратом є головним завданням бібліотеки. З цією метою використовуються різноманітні форми роботи: індивідуальні та рекомендаційні бесіди, системи занять з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів за відповідним планом, традиційне свято під час Тижня книги - “Книга твій порадник і друг”, випуск бюлетенів “Мистецтво бути читачем”, “Як читати з науковою літературою, історичними джерелами”.

Шкільна бібліотека - інформаційний центр забезпечення учнівського та педагогічного колективів необхідною інформацією. Основним завданням бібліотеки є:

  • надання інформаційно-методичної допомоги керівникам школи та вчителяч в організації навчально-виховного процесу;

  • надання інформаційно-методичної допомоги учням в оволодінні основами наук;

  • надання інформаційно-методичної допомоги батькам у розвитку інтересу до читання і виховання любові до книги.

Із метою інформування педагогічного колективу випускаються інформаційні бюлетені “Нові надходження у бібліотеку”, “Радимо прочитати”, “Знайомтесь: новинки в шкільній бібліотеці”. Готуються виставки науково-методичної літератури до таких педрад: “Сучасний урок - спільна творчість учителя і учнів”, “Роль позакласного читання у розвитку читацьких інтересів школярів”. Здійснюється індивідуальне інформування вчителів та інформаційне забезбеченя роботи методичних об’єднань.

Бібліотекар з вчителями-предметниками, класними керівниками, класоводами перетворили шкільну бібліотеку в інформаційний центр забезпечення навчально-виховного процесу. Свою роботу організовують, виходячи з принципів гуманізму, дбають про всебічний розвиток і вихованість кожного учня. Бібліотекар, класні керівники, класоводи проводять бесіди з учнями: “Улюблені книги моєї родини” (3 клас), “Книгу читати - усе знати” (1 клас), “Шкільним підручникам довге життя” (7 клас), “Моя книга - моє обличчя” (9 клас); виховні години: “Книга - джерело самоосвіти” (10 клас), “Історичні долі книг” (11 клас). Традиційним стало щорічне проведення бібліотечних свят “Посвята у читачі”, “Прощання з букварем”. У школі стали традиційними заняття з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів за темами: “Як створюється книга”, “Як читати книгу”, “Щоденник читача”. Шкільна бібліотека надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знаннями з навчальних предметів, навчає розуміти джерела інформації, користуватися ними, виховує творчого читача. Виконання цих завдань здійснюється бібліотекарем за допомогою таких засобів:

  • рекомендаційні списки літератури до теми “Що таке краса”;

  • тематичні добірки літератури до теми “Основи національного виховання”;

  • картотеки “На допомогу у вивченні української літератури, історії”.

З метою популяризації літератури з різної тематики проводяться заходи:

  • бесіди “Подорож у минуле”;

  • книжкові виставки “У країні цікавих книг”;

  • бібліографічні тематичні огляди “Символіка незалежної України”;

  • презентація книг “Син України” (за творчістю Василя Стуса).

Інформаційне забезпечення учнів-читачів здійснюється шляхом годин цікавих повідомлень, інформаційних оглядів періодичних видань (книжкові та тематичні полички), викладки літератури за темами шкільної програми.

Постійно проводяться групові та індивідуальні аналізи читацьких формулярів “Найкращий клас”, “Найбільше прочитано книг”. З великим захоплденням читачі знайомляться з тематичними книжковими виставками “Вам, книголюби”; виставками до пам’ятних дат “Черкащина - рідна сторона”.

Щорічно у бібліотеці відзначається Всеукраїнський день бібліотек. Проводяться такі заходи спільно з педагогічним колективом:

  • усний журнал “Мандрівка в океані книг (6 клас);

  • відверта розмова “Бібліотека у моєму житті” (11 клас);

  • диспут “Книга - мій товариш” (4 клас).

Традиційним у школі стало святкування Тижня дитячої та юнацької книги, у ході якого організовуються читацькі конференції і книжкові виставки, літературні ранки, проводяться конкурси малюнків “Ілюстрація в книжці”. Робота з популяризації книжкового фонду, виховання бережливого ставлення до книги, до шкільного підручника, проводиться шкільною бібліотекою у ході проведення Всеукраїнського огляду-конкурсу “Живи, книго!”. У планах роботи класних керівників та шкільної бібліотеки передбачено роботу з учнями щодо збереження підручників, з виховання в них любові до книги. Робота із збереження шкільних підручників розглядається на засідіннях педагогічних рад, батьківських зборах, виробничих нарадах. У кожному класі створені пости бережливих, які регулярно перевіряють стан підручників, роблять відповідні записи у своїх зошитах. Беручи участь у Всеукраїнському огляді-конкурсі “Живи, книго!” бібліотека проводить загальношкільні рейди з перевірки стану збереження підручників у класах. У класах проводяться бесіди про дбайливе ставлення до книг, про збереження шкільних підручників. Двічі на рік підбиваються підсумки огляду-конкурсу “Живи, книго!”. Матеріали висвітлюються на стенді: “Книгам - довге життя”, класи переможці нагороджуються грамотами, а учням - вручаються Подяки. На стенді вміщено єдині вимоги до користування підручниками та їх збереження.

Частими гостями бібліотеки є дорослі - батьки учнів. Для них організовано виставку “Книга. Сім’я. Дитина.”. У бібліотеці багато років працює палітурний гурток. Діти в гуртку набувають навики при користуванні інструментами, що впливає на якість виконання операцій. Переплетена його руками книга завжди з ним, вона нагадує читачеві про його уміння, здібності. Більш того вона є предметом гордості, виховує бережливе відношення до навчальної книги. В гуртку діти проникають в тайни виготовлення книги. Знайомляться з історією виникнення книги. Навчаються цінувати працю тих, хто її виготовив, а отже, саму книгу.

Відповідне місце в роботі бібліотеки посідає робота з організації книжкових фондів, створення каталогів та картотек. З надходженням літератури своєчасно проводиться її облік, обробка, виписуються картки для каталогів. Проводиться редагування алфавітного каталога. Організовано проходить здача та видача підручників учням школи. Постійно ведеться робота з картотекою обліку підручників. Згідно нового “Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу” вона здійснює бібліотечно-інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу.



Відповідно до цього проводиться бібліотечно-бібліографічна робота, яка крок за кроком, формує в учнів-читачів основи інформаційно-бібліографічної грамотності. В сучасних умовах загальноосвітньому навчальному закладу варто осягнути та оцінити можливості, педагогічний потенціал бібліотек як найбільш демократичних структур, як осередків знань, культури, збирання, зберігання і поширення інформації. Тому бібліотекар та педагогічний колектив знаходяться у постійному пошуку нових активних форм роботи, які допомагають викликати в учнів щоденну потребу в читанні, любов та інтерес до книги.

Книга - найбільш складне і велике диво, створене людиною. Книга буде жити вічно. Немає більш піднесеної радості, ніж щоденно через книгу входити у спілкування з наймудрішими людьми світу, відкривати нове у старому, читати і перечитувати.

Свято книги:

Книга - добрий, мудрий друг!”
Ведуча 1. Книга - мудрий друг людей, який не вміючи говорити, розказує вам про незвичайні пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ. Нерідко книга, прочитана вами в дитинстві, залишається в пам’яті на все життя. Герої з якими ви зустрілись на сторінках книг, стають вашими вірними друзями.

Книжка. . . Для одних - це скарб неоціненний, для других - річ, як і тисячі речей повсякденного побуту, для третіх - данина моді, розкіш, додаток до хатнього інтер’єру. Є й такі, для яких книжка нічого не значить.

Ось тому ми ніколи не забуваємо про книгу і сьогодні проведемо традиційне свято, яке започаткував ще В.О. Сухомлинський - “Свято книги”.

Ведуча 2. Так, книга наш помічник, а для тих, хто вміє дружити з нею - вірний друг. Ернест Хемінгуей влучно назвав одну із своїх книжок “свято, яке завжди з тобою”. Вона чималою мірою присвячена літературі й письменницькій праці.

Протягом усього життя ми звертаємося до книги. Вона допомагає нам пізнати й зрозуміти навколишній світ і самих себе. Нерідко вчасно прочитана книга, підказує людині вихід із складної ситуації.

Ведуча 1. Книга - то джерело знань. Ще древні єгиптяни говорили: “Ти повинен звернути своє серце до книг. На світі нічого немає кращого за книги. Я хотів би показати твоїм очам їх красу. . .”

Можна навести багато мудрих слів, сказаних великими людьми. Так, скажімо Т.Г. Шевченко говорив: “Книги для мене необхідні, як хліб насущний.”.

Ведуча 2. Книги - володарі простору. Вони запрошують нас до захоплюючих подорожей найрізноманітнішими куточками нашої планети й загадковими всесвітами вимислу.

Книга таїть у собі мудрість для багатьох. Як писав мудрий Айбек, книги збирають перлини людської мислі і передають їх нащадкам. Ми підемо у землю, а книги збережуться навічно.

Кожний народ, має свою літературу. З неї ми дізнаємося про особливості історії, традиції і звичаї людей, що населяють земну кулю. Світова література - це справжня духовна скарбниця людства.

Ведуча 1. Уявіть собі, дорогі гості, що в один день зникла вся друкована продукція. Уявили? Так от, ми з вами не зможемо дізнатися, який сьогодні день, місяць, рік, бо не буде календарів. Не буде газет - не зможемо прочитати про новини, які відбуваються в нашій країні та за кордоном. І листа своїй бабусі ніхто не напише, бо всі будуть неписьменні, адже зникнуть всі букварі, наче день без Сонця. Книгу треба берегти - найкращі друзі нам вони.

Пісня.

Книжкові іменини.

слова А. Костецького музика Т. Димань

Іменини! Іменини!

Всі приходьте неодмінно.

В час канікул весняних

На щорічне свято книг!

Приспів:

Книжкові іменини -

Чудові дні весни.

Книжкові іменини

Дарують море книг.
  1   2   3   4

Схожі:

Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
МОРИНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС „ Дошкільний навчальний заклад...
Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня спеціалізована сільськогосподарська школа
Назва навчального закладу
Боярський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради...
Величко Юлія Григорівна вчитель історії та правознавства
Богодухівський навчально виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної...
6 клас Декоративно-прикладне мистецтво. Символізм української вишивки. Диво рушника
Бубнівсько-Слобідський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської...
Комунальний заклад освіти Миролюбівський навчально-виховний комплекс...
Комунальний заклад освіти Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний...
СТАТУТ
...
МОЛОДЯТИНСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА...
Засновник здійснює фінансування НВК, його матеріально-технічне забезпечення, встановлює статус
Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний...
КЗО Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІступенів – дошкільний навчальний заклад»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка