«Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі»


Скачати 0.79 Mb.
Назва «Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі»
Сторінка 1/6
Дата 18.04.2013
Розмір 0.79 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6


Вінницький державний педагогічний університет

імені Михайла Коцюбинського

ІНСТИТУТ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ І ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

КАФЕДРА ІННОВАЦІЙНИХ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ

КУРСОВА РОБОТА

студента освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст»

групи 5А денної форми навчання

Бунецького Олександра Васильовича

Тема:

«Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі»

Науковий керівник:

зав. кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті

доц. Кадемія М.Ю.

"Допустити до захисту" Завідувач кафедри

інноваційних та інформаційних

технологій в освіті

доц. Кадемія М.Ю.

"___" __________2010 р.


Вінниця 2010


ЗМІСТ




ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ……………………………………………...

3

ВСТУП……………………………………………………………………...................

4

РОЗДІЛ І ХАРАКТЕРИСТИКА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ………………………………………………………………………...

8

  1. Можливості інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі………………………………………………………………………………….

14

  1. Дистанційна освіта як різновид інформаційно-комукаційних ……………...

19

технологій…………………………………………………………………………......




РОЗДІЛ IІ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО СПІЛКУВАННЯ В SKYPE

27

  1. Дистанційне навчання в Skype………………………………………................

27

  1. Переваги дистанційного навчання в Skype……………………………………

32

  1. Програма безкоштовної IP телефонії Skype як засіб якіснго зв’язоку у навчальному процесі……………………………………..............................................

35

РОЗДІЛ ІІІ МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ SKYPE В НАВЧАЛЬНО-

ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ…………………………………………………………...

39

  1. Підготовка та проведення Web-семінарів……………………………………..

39

  1. Методика проведення web-конференцій……………………………................

40

  1. Можливості web-конференції………………………………………………….

41

  1. Опції web-конференції……………………………………………….................

42

  1. Сфери застосування web-конференції…………………………………………

43

  1. Методика проведення Skype-занять……………………………………………

44

ВИСНОВКИ…………………………………………………………............................

47

ДОДАТКИ…………………………………………………………………………......

49

ДОДАТОК А …………………………………………………………………………..

49

ДОДАТОК Б…………………………………………………………………………...

71

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...................................................................

80

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ

«ІКТ» Інформаційно-комунікаційні технології

«ПЕОМ» Персональна електронно-обчислювальна машина

«ПК»  Персональний комп’ютер

«ППЗ»  педагогічні програмні засоби

«ПТНЗ»  Професійно-технічний навчальний заклад

«ВНЗ»  Вищий навчальний заклад

«ДО»  Дистанційне навчання

ВСТУП

Актуальність проблеми. Кінець ХХ та початок ХХІ століть відзначаються переходом міжнародної спільноти на якісно новий ступінь розвитку – на рівень інформаційного суспільства. Україна, як європейська держава, має бути рівноправним партнером в галузі інформаційно-телекомунікаційних технологій розвинених країн, тим самим мати змогу користуватися різного роду електронними засобами послуг і технологій; обмінюватись останніми досягненнями науки, виробництва, освіти тощо.

У зв’язку з цим в Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту» в Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття) та інших державних документах вимагається від освіти впровадження сучасних інформаційних технологій та інноваційних методик навчання при підготовці майбутніх фахівців.

Інформатизація сфери освіти повинна випереджувати інформатизацію інших напрямків, оскільки саме тут закладаються соціальні, психологічні, загальнокультурні, а також професійні передумови інформатизації всього суспільства [9. с. 28]. Тому зміст навчання з окремих дисциплін, як на нашу думку, повинен визначатися не лише знаннями та вміннями у певній галузі, але й сучасними способами і засобами їх одержання та використання. Така потреба зумовлена низкою причин: видання навчальної літератури з метою поновлення змісту навчання вимагає тривалого часу, чого немає для електронного варіанту підручника або посібника, методичних розробок тощо; відсутні нові зразки лабораторного обладнання, яке можна замінити віртуальним; підготовка та виконання лабораторних робіт і т. ін.

Огляд літератури. Упровадження нових інформаційних технологій в навчально-виховний процес висвітлені в працях Алексєєва А.Н., Гуревича Р.С., Жебровського В.М., Кадемії М.Ю., Мадзігона В.М. і багатьох інших українських вчених-педагогів і методистів.[13. c. 154]

Проблема комп’ютеризації освіти, використання персональних електронно-обчислювальних машин (ПЕОМ) у навчальному процесі, розробка програмного забезпечення, та методики використання програмних продуктів у навчані достатньо розкриті в роботах багатьох вчених (О.М. Бахтина, А.Ю. Барановський, Б.С. Гершунський, М.С. Головань, М.І. Жалдак, І.І. Мархель, Є.І. Машбиць, Н.В. Морзе та ін.). Використання програмних продуктів професійному навчанні показано в дослідженнях Д. Берд, Д. Девіс, В.С. Горського, Р.С. Гуревича, М.Ю. Кадемії, Н.Г. Ничкала, В.Г. Розумовського, І.О. Петрицина, К.Х. Томас та ін. У межах цього напрямку вивчення питання використання програмного продукту “Skype” як засобу реалізації навчально-виховного процесу дозволив виявити ще багато проблем не вирішених в педагогічній науці.

Варто відзначити, що на сьогодні існують електронні варіанти посібників, мультимедійні засоби, постановки віртуальних експериментів тощо. Серед сучасних засобів навчання можна виділити програмний продукт «Skype» за допомогою котрого можливо здійснювати доволі ефективне дистанційне навчання.

Звичайно, кожен учитель у процесі викладання предмету прагне забезпечити учням глибоке і міцне засвоєння навчального матеріалу. Існує пряма залежність між формами і методами засвоєння навчального матеріалу учнями та їхньою здатністю відтворення набутих знань через певний проміжок часу. Ефективні методи навчання реалізуються завдяки сучасним засобам. Саме сучасні технічні засоби навчання відіграють у педагогічній діяльності таку саму роль, як і знаряддя праці в будь-якому виробничому процесі. Від рівня їхнього розвитку і раціональної організації застосування значною мірою залежить ефективність та кінцевий результат навчання.

Використання програмного продукту “Skype” як технічних засобів в навчальному процесі надає величезні можливості, адже саме завдяки скайпу можливо не тільки навчання в одній країні, але й обмінюватися досвідом і знаннями з іноземними колегами. Нині під час глобальної інформатизації і комп’ютиризації це не являється великою проблемою.

Наочність, як відомо, відіграє важливу роль у сприйнятті навчального матеріалу. Учитель передає знання. Проте щоб учень зрозумів значення слів учителя або тексту підручника, у нього повинні виникнути чіткі уявлення про предмети і явища навколишнього світу, на основі яких формуються наукові поняття. Саме ці питання були враховані авторами програмного продукту Skype.

Успішне проведення занять у школі залежить від наочності і образності викладання, від уміння учителя створювати своїм словом живі образи, використовуючи при цьому візуальні засоби навчання. Застосовуючи у кожному конкретному випадку ті наочні засоби, які найбільш точно відтворюють реальну картину вчитель досягає максимального навчально-виховного ефекту.

На жаль застосування програмного продукту “Skype” в навчальному процесі широко не використовується, більше він слугує для web-конференцій, web-семінарів, роботи в чатах. Крім того, при аналізі науково-методичної та періодичної літератури проблема впровадження комп’ютерних програм у навчальному процесі повністю не висвітлена, відсутні й методичні розробки з цього питання.

Виходячи з вище сказаного, нами обрано тему курсової роботи: «Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі».

Об'єкт дослідження є програмний продук Skype у навчальному процесі як один із засобів інформаційно-комунікаційних технологій.

Предмет дослідження є технологія впровадження програмного продукту Skype у навчальному процесі.

Мета дослідження – проаналізувати сучасну методику використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі і доповнити її шляхом застосування програмного продукту Skype.

Гіпотеза дослідження: використання програмного продукту Skype у навчальному процесі значно підвищить формування знань і умінь учнів.

Завдання дослідження:

  1. Опрацювати літературу з проблеми застосування програмного продукту Skype у навчальному процесі.

  2. Проаналізувати методики використання програмного продукту Skype у навчальному процесі.

  3. Дослідити ефективність застосування програмного продукту Skype у навчальному процесі.

  4. Перевірити результативність застосування програмного продукту Skype на практиці.

РОЗДІЛ І

ХАРАКТЕРИСТИКА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

У даний час спостерігається збільшення впливу медіа-технологій на людину. Особливо це сильно діє на дитину, яка з великим задоволенням подивиться телевізор, ніж прочитає книгу

Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів надають велику увагу на виховання дитини і його сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер його улюбленої практичної діяльності - гри, змінюються і його улюблені герої і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку [6. c. 12].

Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.

Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше викладачам важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальних запитів кожного учня.

Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, Якого йому так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

Що ж таке ІКТ?

Інформаційно-комунікаційні технології або ІКТ — технології, пов'язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою і управлінням інформацією. Цей широко вживаний термін включає в себе всі технології, що використовуються для спілкування та роботи з інформацією [4. c. 24].

Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, кого навчають, засобом здійснення яких є комп'ютер.

При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

Такому уроку властиво наступне:

  • Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;

  • Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;

  • Інтерактивність і діалоговий характер навчання; - ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.

  • Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;

  • Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;

  • Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі [9. c. 35].

Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: При поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.

При цьому комп'ютер виконує такі функції:

1. У функції вчителя комп'ютер являє собою:

  • джерело навчальної інформації;

  • наочний посібник;

  • тренажер;

  • засіб діагностики і контролю.

2. У функції робочого інструменту:

  • засіб підготовки текстів, їх зберігання;

  • графічний редактор;

  • засіб підготовки виступів;

  • обчислювальна машина великих можливостей [8. c. 57].
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

32. Використання експертних систем в навчальному процесі
Використання експертних систем в навчальному процесі. Експертна система (ЕС)- це обчислювальна система, яка використовує знання спеціалістів...
Тема : Обмін миттєвими повідомленнями за допомогою Skype
Мета: Формування й відпрацьовування навичок обміну миттєвими повідомленням в Skype. Дослідження можливостей їх редагування
ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ
Шляхи використання мультимедійних презентацій у навчальному-виховному процесі початкової школи
Використання Web- технологій у навчальному процесі
Створення та колективне редагування  Google-документів: робота з текстовими файлами, електронними таблицями, малюнками, формами
Тема. Використання програм віддаленого керування
Формування вмінь і навиків використання програмного забезпечення для віддаленого керування. Систематизація знань файлової структури,...
А. М. Коломієць, Н. Г. Хілько
Не завжди в методичній літературі можна знайти готові до застосування тести. Тому вчителі мають бути підготовлені до структурування...
А. М. Коломієць, Н. Г. Хілько
Не завжди в методичній літературі можна знайти готові до застосування тести. Тому вчителі мають бути підготовлені до структурування...
Тема: Огляд спеціалізованого програмного забезпечення для обробки цифрового звуку
До видів звуку та використання спеціалізованого програмного забезпечення з метою: підготовки нотних партитур, створення фонограм,...
Проекту
Виконати реферативний огляд теоретичного матеріалу по темі проекту. Підібрати та впорядкувати в електронному вигляді теоретичний...
Проекту
Виконати реферативний огляд теоретичного матеріалу по темі проекту. Підібрати та впорядкувати в електронному вигляді теоретичний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка