Проект «Альманах «Рідна мова в рідній школі»
Керівник проекту: Кулянда Оксана Сергіївна
Учасники проекту: кафедра української філології
Тип проекту: практично орієнтований, дослідницько-пошуковий, колективний, довготривалий.
Мета: залучити учнів до участі у загальношкільному заході; пропагувати шанобливе ставлення до рідної мови та культури українського народу; виховувати повагу до рідного слова, почуття патріотизму; розвивати творчі та акторські здібності учнів, спонукати до самостійного творчого пошуку інформації, формувати навички виразного читання, навички роботи в групах; формувати комунікативну,інформаційну, креативну компетентності.
Завдання: створити альманах творчих робіт «Рідна мова в рідній школі».
Актуальність. Завдання сучасної школи полягає у створенні умов для формування творчої, компетентної особистості, здатної реалізувати свій потенціал у суспільстві. Тому важливу роль у навчально-виховному процесі відіграють активізація дослідницько-пошукової та наукової діяльності педагогів і учнів, генерування нових ідей для прийняття нестандартних рішень, використання знань як інструменту для розв’язання життєвих проблем, володіння комунікативною культурою, уміння працювати в команді. Проект спрямований на формування національно свідомої, духовно багатої мовної особистості, сприяє розвиткові творчих здібностей та обдарованості школярів.
Етапи проекту
|
Термін виконання
|
Зміст роботи
|
Відповідальні
|
І. Підготовчо - організаційний
|
10.02 – 16.02
|
1. Вибір теми проекту.
2. Створення творчих груп, призначення координаторів міні-проектів:
Пресцентр
Літературна рада
Художня рада
Мультимедіацентр
Методична скарбничка
3. Широкий пошук ініціатив та пропозицій, колективне обговорення висунутих гіпотез, напрямків, змісту проектної діяльності.
4. Розподіл обов’язків між членами творчої групи.
|
Кулянда О.С.
Сватенко В.В.
Соколовська Л.М.
Ковалисько А.О.
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
Кулянда О.С.
Творча група
Герасимчук Н.М.
|
ІІ. Планово- прогностичний
|
17.02 – 20.02
|
1. Визначення конкретних цілей і завдань, змісту й термінів діяльності творчих груп.
2. Визначення етапів проекту, прогноз результатів діяльності творчих груп.
3. Визначення форм звітності й узагальнення.
|
Кулянда О.С.
Координатори міні-проектів
|
ІІІ.
Організаційно - виконавчий
|
21.02 – 11.03
|
Пресцентр
1. Організація та проведення журналістського дослідження «Чи потрібна в Україні друга державна мова?»; «У якому випадку ви носите вишиванку? Чи потрібно це сучасній молоді?»
2. Інформаційні бюлетені. Висвітлення подій Декади Словесності.
3. Презентація творчих робіт учнів 9-их класів «Без мови немає народу».
4. Інформаційні повідомлення. «Слово про Кобзаря».
5. Добір літературних матеріалів для створення альманаху «Рідна мова в рідній школі».
Літературна рада
1. Збір учнівських та учительських творчих робіт для міні-проекту «Проба пера».
2. Мовне намисто. Презентація висловлювань про мову видатних українських письменників та культурних діячів.
3. Реєстрація учасників, організація та проведення конкурсу моновистав «Як парость виноградної лози, плекайте мову».
4. «Народ скаже, як зав’яже». Добірка прислів’їв, приказок, фразеологізмів про мову.
5. Збір матеріалів до стінгазет «Мова моя українська – батьківська, материнська» та плакатів «Бережіть, плекайте рідну мову».
Художня рада
1.Організація та проведення конкурсу стіннівок «Мова моя українська – батьківська, материнська», плакатів «Бережіть, плекайте рідну мову».
2. Збір та виставка ілюстрацій до літературних творів та творів
Т. Г. Шевченка.
3. Клуб кмітливих. Презентація кросвордів, шарад, ребусів про мову.
4. Організація та проведення виставки – конкурсу «Вишиванка у моєму житті».
5. Шевченко – художник. Виставка репродукцій Т. Г. Шевченка та стіннівок про художню творчість Т. Г. Шевченка.
Мультимедіацентр
1. Добір фотоматеріалів про хід Декади Словесності.
2. Кіноманія. Організація перегляду відеофільмів про життя та творчість Т. Г. Шевченка.
3. Організація та проведення квест – гри.
4. Створення презентацій міні-проектів.
5. Створення електронної та друкованої версії альманаху «Рідна мова в рідній школі».
Методична скарбничка
1. Організація літературної виставки у шкільній бібліотеці «Мова – наше національне багатство».
2. «Безсполучникове складне речення». Урок узагальнення та систематизації знань учнів.
3. «Мистецтво лавровими вітами манить і кличе нас». Виховна година з екскурсією до виставки учнівських малюнків.
4. Покладання квітів до пам’ятника Т. Г. Шевченка, читання поезій Кобзаря.
5. «Шевченко і Тернопільщина». Усний журнал.
6. Ігри патріотів. Мовно-літературна гра для учнів 9-их класів.
7. Брейн-ринг «З любов’ю до рідної мови ».
8. Філософський діалог з елементами рольової гри «Бути на землі людиною».
9. Мовний ранок «Що означає твоє ім’я?»
|
Сватенко В.В.
Соколовська Л.М.
Ковалисько А.О.
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
Кулянда О.С.
Овсяннікова В.Я.
Герасимчук Н.М.
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
Сватенко В.В.
Сватенко В.В. Герасимчук Н.М.
Кулянда О.С.
Соколовська Л.М.
Ковалисько А.О.
|
ІV. Підсумковий
|
18.03
|
Підведення підсумків журналістського дослідження.
Презентація електронної та друкованої версії альманаху «Рідна мова в рідній школі».
|
Сватенко В.В.
Кулянда О.С.
Герасимчук Н.М.
|
План проведення заходів проекту «Рідна мова в рідній школі» в рамках Декади Словесності
№ з/п
|
Дата і час виконання
|
Основні виховні заходи
|
Відповідальні
|
1.
|
Понеділок
01.03.2010
|
Літературна виставка у шкільній бібліотеці «Мова – наше національне багатство».
Презентація творчих робіт учнів школи «Проба пера».
Мовне намисто. Добірка прислів’їв, приказок, фразеологізмів, висловлювань про мову видатних українських письменників та культурних діячів.
Презентація творчих робіт учнів 9-их класів «Без мови немає народу»
Квест – гра.
|
Овсяннікова В.Я.
Соколовська Л.М.
Ковалисько А.О.
Герасимчук Н.М.
Сватенко В.В.
Герасимчук Н.М.
|
2.
|
Вівторок
02.03.2010
|
Інформаційний бюлетень «Мова – душа народу».
Журналістське дослідження: «Чи потрібна в Україні друга державна мова?»; «У якому випадку ви носите вишиванку? Чи потрібно це сучасній молоді?»
Конкурс стіннівок «Мова моя українська – батьківська, материнська», плакатів «Бережіть, плекайте рідну мову».
Виставка ілюстрацій до літературних творів та творів Т. Г. Шевченка.
|
Сватенко В.В.
Сватенко В.В.
Соколовська Л.М.
Якубишина Г.Б.
|
3.
|
Середа
03.03.2010
|
Клуб кмітливих. Презентація кросвордів, шарад, ребусів про мову.
«Безсполучникове складне речення». Відкритий урок у 9 класі.
«Мистецтво лавровими вітами манить і кличе нас». Виховна година з екскурсією до виставки учнівських малюнків у 5 класі.
Шевченко – художник. Виставка репродукцій Т. Г. Шевченка.
|
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
|
4.
|
Четвер
04.03.2010
|
«Шевченко і Тернопільщина» . Усний журнал у 9 класі.
«Що означає твоє ім’я?» Мовний ранок.
«Вивчайте, любіть свою мову…» Літературна композиція.
|
Сватенко В.В.
Ковалисько А.О.
Семенець Г.В.
|
5.
|
Вівторок
09.03.2010
|
Інформаційний бюлетень. Слово про Кобзаря.
Кіноманія. Перегляд відеофільмів про життя та творчість Т. Г. Шевченка.
Виставка стіннівок «Вінок Кобзареві».
Покладання квітів до пам’ятника Т. Г. Шевченка, виразне читання поезій.
|
Сватенко В.В.
Герасимчук Н.М.
Якубишина Г.Б.
Герасимчук Н.М.
|
6.
|
Середа
10.03.2010
|
Виставка – конкурс «Вишиванка у моєму житті».
Підведення підсумків журналістського дослідження.
Конкурс моновистав «Як парость виноградної лози, плекайте мову».
«Цікава граматика». Мовний турнір між 7-ми класами.
|
Якубишина Г.Б.
Сватенко В.В.
Соколовська Л.М.
Ковалисько А.О.
Семенець Г.В.
|
7.
|
Четвер
11.03.2010
|
«З любов’ю до рідної мови». Брейн-ринг між 5-ми класами.
Філософський діалог з елементами рольової гри «Бути на землі людиною».
Ігри патріотів. Мовно-літературна гра для учнів 9-их класів.
|
Кулянда О.С.
Соколовська Л.М.
Сватенко В.В.
Герасимчук Н.М.
|
|