|
Скачати 407.11 Kb.
|
Про методичні рекомендації з організації та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2014» Для ознайомлення та відповідного реагування надсилаємо лист Міністерства освіти і науки України від 09.10.2013 № 1/9-705 щодо методичних рекомендацій з організації та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2014». Просимо довести означений лист до відома керівників загальноосвітніх закладів, забезпечити виконання методичних рекомендацій при проведенні конкурсу. Додаток: 36 арк. Директор Г.М. Гаврилюк МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ - 2014» * * * Відповідно до наказів МОН № 1255 від 02.09.2013 та № 1359 від 04.10.2013 для проведення всеукраїнського Конкурсу «Учитель року – 2014» скорочені терміни проведення Конкурсу та визначені номінації: «Директор школи», «Початкові класи», «Світова література», «Географія» та «Трудове навчання». * * * ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ Всеукраїнський Конкурс "Учитель року-2014" (далі Конкурс) проводиться МОН України спільно з Національною академією педагогічних наук, творчими спілками вчителів, педагогічними товариствами. МОН за поданням зазначених організацій затверджує щороку до 1 жовтня склад центрального оргкомітету Конкурсу. Конкурс проводиться в три тури:
Для проведення першого і другого туру утворюються на місцях оргкомітети Конкурсу і журі з кожного фаху. Склад районного (міського) оргкомітету Конкурсу і журі затверджується районним (міським) відділом (управлінням) освіти за поданням районного (міського) методичного кабінету та фахових асоціацій учителів (за їх наявності). Склад оргкомітету і журі Конкурсу в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі затверджується відповідним органом управління освітою за поданням вченої (науково-методичної) ради регіональних інститутів післядипломної педагогічної освіти та фахових асоціацій (за їх наявності). Оргкомітети районного (міського), в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві і Севастополі затверджують порядок проведення Конкурсу. У порядку викладаються форми проведення Конкурсу, порядок представлення матеріалів та інші питання. (Загальноосвітні навчальні заклади можуть бути представлені одним учасником в кожній із номінацій. Для визначення представника школи можуть проводити відбірковий тур. При цьому, процедуру проведення та критерії оцінювання заклад визначає самостійно.) Перший – районний (міський) Провести перший – районний (міський) тур з 1 жовтня по 29 листопада 2013 року. Відповідно до порядку, затвердженого районним (міським) оргкомітетом Конкурсу визначаються переможці першого туру. Переможці першого туру беруть участь у другому республіканському – в Автономній Республіці Крим, обласному та міському – в Києві та Севастополі. До 10 грудня 2013 року до Центрального оргкомітету направити статистичний звіт щодо проведення першого туру конкурсу (додаток 6). Звіт надіслати в електронному вигляді (е-mail: nataly_68@ukr.net) та за адресою: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36 (вул. Урицького, 36), к. 212, м. Київ, 03035. Другий - республіканський – в Автономній Республіці Крим, обласний та міський – в Києві та Севастополі Другий тур Конкурсу провести з 02 грудня по 25 січня у два етапи - заочний та очний. Під час проведення другого туру Конкурсу учасникам рекомендується виконати конкурсні завдання відповідні до завдань третього (заключного) туру Конкурсу:
До 30 січня 2014 року до Центрального оргкомітету направити статистичний звіт щодо проведення другого туру конкурсу (додаток 6). Звіт надіслати в електронному вигляді (е-mail: nataly_68@ukr.net) та за адресою: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36 (вул. Урицького, 36), к. 212, м. Київ, 03035. Третій (заключний) тур За результатами проведення другого туру всеукраїнського Конкурсу «Учитель року - 2014» переможці з кожної номінації беруть участь у третьому (заключному) турі всеукраїнського Конкурсу «Учитель року - 2014». (Якщо переможець другого туру з якої-небудь причини не може взяти участь у третьому турі Конкурсу, відповідний оргкомітет має право направити для участі у Конкурсі конкурсантів, які посіли друге місце в обласному Конкурсі.) Третій (заключний) тур, проводиться поетапно (терміни проведення визначаються Центральним оргкомітетом Конкурсу):
Проведення третього (заключного) туру всеукраїнського Конкурсу «Учитель року-2014» відбувається в містах районного та обласного підпорядкування визначених регіонів. Для участі в третьому (заключному) турі Конкурсу керівники відповідних органів управління освітою офіційним листом направляють до Центрального оргкомітету Конкурсу наступні матеріали:
(Зразки бланків документів знаходяться на офіційному сайті Конкурсу www.ur.gov.ua) Всі документи надаються у паперовому вигляді (крім узагальнення досвіду, фотографій та додаткових матеріалів). Узагальнення досвіду та фотографії надаються тільки на електронних носіях. Учасники Конкурсу повинні пройти електронну реєстрацію та розмістити своє електронне портфоліо у відповідній номінації, користуючись Інструкцією щодо розміщення електронного портфоліо учасника Конкурсу на офіційному сайті Конкурсу (www.ur.gov.ua). Прийом матеріалів здійснюється до 31 січня 2014 року координатором Конкурсу (при поштовому відправленні за штемпелем не пізніше 31січня 2014 року) за адресою: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36 (вул. Урицького, 36), к. 212, м. Київ, 03035. Не підлягають розгляду матеріали, підготовлені з порушенням вимог до їх оформлення та від учасників, не зареєстрованих на сайті Конкурсу. Матеріали, що подаються для участі у третьому (заключному) турі Конкурсу, не повертаються. КОНКУРСНІ ЗАВДАННЯ ТРЕТЬОГО (ЗАКЛЮЧНОГО) ТУРУ КОНКУРСУ Конкурсне випробування «Творче завдання/практична робота» замінено на «Тестування з фахової майстерності» і буде проведене у відбірковому етапі Конкурсу. У 2014 році для учасників Конкурсу запроваджуються нові конкурсні випробування:
Відбірковий етап На першому (відбірковому) етапі Конкурсу проводяться наступні Конкурсні випробування: «Інтернет-ресурс» Учасники конкурсу не пізніше 31 січня 2014 року розміщують на особистому інтернет-сайті, блозі і т. п. навчальні, методичні та (або) інші авторські розробки, які відображають інноваційний досвід роботи і демонструють якість подання навчальної інформації в мережі Інтернет. Критерії оцінювання:
Конкурсне завдання оцінюється заочно. «Тестування з фахової майстерності» Формат: тестування з навчальної дисципліни та методики її викладання, використання інформативно-комунікативних технологій. Зміст, критерії оцінювання та тривалість виконання конкурсного завдання визначає журі. Конкурс проводиться у паперовій або мультимедійній формі (за рішенням журі). Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу. «Презентація досвіду та співбесіда» (регламент: створення мультимедійного проекту - 15 хвилин, презентація проекту – 5 хвилин, відповіді на запитання - 10 хвилин). Формат: створення мультимедійного проекту (5-7 слайдів) в якому відображаються інноваційні підходи до освіти, сутність використовуваних освітніх технологій, відповідність до сучасних вимог в освіті. Тему презентації визначає журі Конкурсу і озвучує конкурсантам перед початком випробування. Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу. На відбірковому етапі третього туру визначаються учасники фінального етапу Конкурсу (не більш як 12 осіб з кожної номінації). Фінальний етап На другому(фінальному) етапі проведення Конкурсу «Учитель року» проводяться наступні Конкурсні випробування: Самопрезентація Формат: самопрезентація, самопредставлення у вільній формі з використанням будь-яких форм презентації. Тему самопрезентації визначає сам учасник Конкурсу. Самопрезентація учасника не оцінюється, але вона покликана сформувати перше враження та ознайомитись з унікальністю особистості вчителя, визначити лідерські якості та креативність конкурсанта. Конкурсний урок Формат: проведення уроку у навчальному закладі, запропонованому організаторами Конкурсу. День проведення, тема уроку та клас визначаються напередодні жеребкуванням. Урок має бути ілюстрацією представленого досвіду роботи вчителя, його творчого підходу щодо використання сучасних інноваційних технологій та здатності продукувати нові. Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу. Самоаналіз уроку Самоаналіз проводиться безпосередньо після проведення уроку. Він являє собою розбір і оцінку уроку загалом і окремих його сторін. Формат: власний аналіз і оцінка уроку в цілому та окремих його етапів. Учасник аналізує хід уроку, результати своєї та учнівської діяльності на уроці, оцінює особливості та рівень підготовки учнів. Порівнює з уроками, які проводить у своїх класах, вказує на свої помилки та прорахунки. Учасник має показати вміння чітко і конкретно формулювати мету, завдання та визначати тип уроку. Члени журі можуть ставити питання для одержання додаткової інформації про результати діяльності вчителя та учнів на уроці. Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу. Майстер-клас Відповідно до рішення колегії МОН України від 27.06.2013 (протокол № 2/1-19) конкурсне випробування «Майстер-клас» буде проводитись під час другого етапу третього (заключного) туру на базі районних методичних кабінетів для вчителів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів визначених областей. Основною метою проведення конкурсного випробування «Майстер-клас» є ознайомлення з новими технологіями, новими методиками і авторськими напрацюваннями якомога більшої кількості вчителів визначеного фаху в регіоні. Для її реалізації керівникам відповідних органів управління освітою, в яких буде проводитись третій (заключний) тур Конкурсу, визначити районні та міські центри (районні/міські методкабінети) для проведення майстер-класів до 12-ти (за кількістю фіналістів Конкурсу). Формат: ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа передового педагогічного досвіду») педагогів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів на базі районних методичних кабінетів, заснованого на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів. Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу. На другому етапі проведення Конкурсу «Учитель року» визначаються переможець та лауреати Конкурсу з кожної номінації. * * * КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРСНИХ ЗАВДАНЬ Заочний етап Конкурсу Мета: провести експертизу та рецензування матеріалів, що представлені конкурсантами для визначення учасників наступних етапів Конкурсу
Конкурсні завдання Презентація досвіду Мета: демонстрація професійного потенціалу учасника Конкурсу
Конкурсний урок Мета - демонстрація професійної компетентності вчителя
Самоаналіз конкурсного уроку Мета - демонстрація спроможності конкурсанта до педагогічної рефлексії
Майстер-клас Мета - демонстрація творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ТА МАТЕРІАЛІВ УЧАСНИКА КОНКУРСУ Додаток 1 ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА МАТЕРІАЛІВ УЧАСНИКА КОНКУРСУ"УЧИТЕЛЬ РОКУ -2014" Перед відправкою перевірте наявність повного пакету документів та матеріалів (перевірте відсутність вірусів на дисках)!
Додаток 2 (бланк організації) ЛИСТ-ПРЕДСТАВЛЕННЯ Центральний оргкомітет всеукраїнського Конкурсу «Учитель року -2014» __________________________________________________________________ (повне найменування відповідного органу управління освітою) представляє________________________________________________________ (прізвище, ім'я, по батькові учасника Конкурсу) __________________________________________________________________ (посада і місце роботи учасника Конкурсу) на участь у всеукраїнському Конкурсі «Учитель року - 2014" у номінації «______________». (вказати номінацію) |
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (редакція 2005... Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу«Учитель року». Інструктивно-методичні рекомендації, 2007 р |
Конкурсу «Учитель року» в районі (місті) Тема: «Удосконалення форм,... Тема: «Удосконалення форм, змісту та організації проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» |
Конкурсу «Учитель року» ... |
Про підсумки обласного туру Всеукраїнського конкурсу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2009» у період з 10 по 13 лютого цього року проведено обласний тур названого конкурсу професійної... |
Організація та умови проведення всеукраїнського конкурсу «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації підвищення кваліфікації державних... З метою координації роботи органів державної влади щодо організації підвищення кваліфікації державних службовців в рамках щорічного... |
Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу... |
НАКА З Про фінансування витрат на проведення Всеукраїнського конкурсу “Учитель року” в області” та з метою виявлення і підтримки творчої... |
НАКА З Хмельницької обласної державної адміністрації від 1 лютого 1996 року №249-р “Про фінансування витрат на проведення Всеукраїнського... |
До Програми проведення Конкурсу у 2010 році РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧАСНИКІВ... РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧАСНИКІВ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ (ТОВАРІВ, РОБІТ, ПОСЛУГ) |