|
Скачати 477.7 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Бердянський державний педагогічний університет Кафедра інформатики та інформаційних технологій у навчанні МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ТА НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ З КУРСУ „ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ” Факультет філологічний Факультет соціально-гуманітарний МОДУЛЬ 3 СТВОРЕННЯ БАЗ ДАНИХ Лабораторні роботи №№10-22 Розроблено ст.викладачем кафедри Т.В.Волковою Бердянськ БДПУ 2003 По закінченню вивчення модуля 3 студентами виконується контрольна робота. Результати виконання оцінюються за 5-бальною системою. Самостійна робота студента. Побудуйте базу даних, яка містить записи про письменників рідного краю. Про кожного письменника повинні бути відомі його прізвище, ім’я, по батькові, місце народження, дата народження, фото, твори, коротка характеристика кожного твору, ілюстрації до твору. Визначте структуру кожної таблиці цієї бази даних. Фотографії письменників збережіть в окремому файлі. Ілюстрації до твору виконайте в графічному редакторі або скануйте і збережіть в окремому файлі. Результатом роботи має бути файл бази даних, записані на диску, які представляється викладачеві. Робота оцінюються 15 балами. Контрольний термін здачі самостійної роботи – 26 квітня. Максимальна кількість балів, отриманих студентом при вивченні модуля 3, складає 5б+3б*(3+3+2)+15б 44 бали. Лабораторна робота №10 Створення структури таблиць бази даних у СУБД MS Access Мета роботи: навчитися створювати структуру таблиць у базі даних. Теоретичні відомості Зберігання інформації – одна з найважливіших функцій комп’ютера. Одним з найпоширеніших засобів такого зберігання є бази даних. База даних – це файл спеціального формату, який містить інформацію, структуровану певним чином. Комплекс програмних засобів, які призначені для створення структури нової бази, наповнення її вмістом, редагування вмісту і візуалізації інформації, називають системою управління базою даних (СУБД). У даній роботі ми познайомимося з СУБД Microsoft Access і створимо за допомогою неї базу даних (файл) з назвою Biblioteka.mdb (mdb – це формат файлів(баз даних), створених за допомогою СУБД Microsoft Access). База даних може мати такі об’єкти: таблиці, запити, форми, звіти. У даній роботі ми ознайомимося із таблицями.Створення бази даних завжди повинно починатися з розробки структури її таблиць. Таблиці – це основні об’єкти бази даних, у них зберігаються дані. У табличній структурі адрес даних визначається перетином рядків та стовпців. У базах даних стовпці називаються полями, а рядки – записами. Поля утворюють структуру бази даних, а записи складають інформацію, яка в ній міститься. Поля – це основні елементи структури бази даних. Вони мають свої властивості. Від властивостей полів залежить, які типи даних можна вносити у поле, а які ні, а також те, що можна робити з даними, які містяться у полі. Основні властивості полів таблиць баз даних на прикладі СУБД Microsoft Access:
Вищевказані властивості полів відносяться в основному до полів текстового типу. Поля інших типів можуть мати або не мати ці властивості, але можуть додавати до них і свої. Наприклад, для даних, що представляють дійсні числа, важливою властивістю є кількість знаків після десяткової коми. Типи даних Microsoft Access працює з наступними типами даних, які можуть міститися у полі:
З організаційної точки зору у роботі з будь-якою базою даних є два режими: 1) за допомогою якого проектують структуру об’єкта – режим конструктора та 2) експлуатаційний (користувацький) – режим таблиці. Перший режим запускається за допомогою команди Создать объект (таблицу, запрос, отчет, форму) за допомогою конструктора або якщо об’єкт створено за допомогою кнопки . Цей режим дозволяє правити не зміст, а структуру. Другий режим запускається подвійним клацання по назві об’єкта та дозволяє наповнювати об’єкт змістом. При створенні структури таблиць одне поле (чи одну комбінацію полів) треба назначити ключовим. З ключовими полями комп’ютер працює особливо. Він перевіряє їх унікальність та швидше виконує сортування за такими полями. Хід роботи:
3. Створення бази даних завжди починається з розробки структури її таблиць. У вікні бази даних виділить об’єкт Таблиці та двічі клацніть мишкою по напису Створення таблиці у режимі конструктора для того, щоб створити таблицю у режимі конструктора (створити структуру таблиці). 4 . Створіть структуру таблиці Абоненти, вказавши ім’я поля та тип даних для нього (див. рис.1), а також не забудьте вказати розмір поля для текстових полів та формат поля для дати/час у вікні (див. рис.1, таблицю 1). Рис. 1. Структура таблиці Абоненти. Таблиця 1. Властивості полів таблиці Абоненти, які необхідно вказати.
Увага! Властивість розмір поля має велике значення для розміру бази даних. 5. Після створення структури необхідно вказати ключове поле, тобто поле за яким будуть сортуватися дані, причому у ключовому полі дані не можуть повторюватися. У даному випадку сортуватися дані повинні за порядком їх введення у таблицю, ключовим полем повинно бути поле Номер_абонента для цього: виділить поле Номер_абонента та натисніть кнопку на панелі інструментів або клацніть по полю Номер_абонента правою кнопкою миші та у контекстному меню лівою кнопкою виберіть: Ключове поле. З’явиться ключ зліва від імені поля. 6.Таким чином, ви заповнили поля таблиці Абоненти в режимі конструктора. Збережіть таблицю, натиснувши на та надайте їй ім’я Абоненти. 7 .Аналогічно створіть таблицю Каталог. Ім’я поля, тип даних вкажіть, як на рис.2. Рис. 2. Структура таблиці Каталог. Вкажіть властивості полів таблиці Каталог, як вказано у Таблиці 2. Таблиця 2. Властивості полів таблиці Каталог.
Не забудьте вказати ключове поле Номер_книги. 8.Збережіть таблицю під ім’ям Каталог. 9 . Створіть аналогічно таблиці Ключові слова та Видача книг так, як вказано на рис. 3, рис.4 та властивості встановіть, як у таблицях 3 та таблиці 4. Рис.3. Структура таблиці Ключові слова. Таблиця 3. Властивості полів таблиці Ключові слова.
Рис.4. Структура таблиці Видача книг. Увага! Зверніть увагу у таблиці Видача книг два ключових поля. Для того щоб задати два ключових поля їх необхідно одночасно виділити, тримаючи кнопку SHIFT, та з контекстного меню вибрати Ключове поле. Таблиця 4. Властивості полів таблиці Видача книг.
10.Тепер у вікні Biblioteka_Ваше прізвище: база даних при виборі об’єкту Таблиці, ви побачите створені вами таблиці Абоненти, Каталог, Ключові слова та Видача. Контрольні питання:
Лабораторна робота №11 |
Тема: Встановлення зв’язків між таблицями У реляційних базах дані таблиці зв'язуються між собою за допомогою співпадаючих значень ключових полів. Ключовим полем може бути... |
Лекція: Робота з таблицями: версія для друку і PDA Лекція присвячена... Показані можливості сортування даних в таблиці. Дано уявлення про можливості обчислень в таблицях документів Microsoft Word 2007.... |
Моделі баз даних База даних – це сукупність відомостей про об’єкти реального світу певної предметної області. Для того, щоб забезпечити швидкість... |
Робота з таблицями Таблиця бази даних місце збереження інформації про об’єкти бази даних, призначене для збереження первинних даних |
Тема уроку. Пошук даних. Запити «запит», призначенням запитів; формувати навички створення простих запитів, запитів із параметрами, перехресних запитів, запитів... |
Проектування БД. Створення структури таблиці База даних у складі інформаційної системи забезпечує збереження інформації і є пойменованою сукупністю даних, організованих за певними... |
Проектування реляційної бази даних. Взаємозв'язки в моделі даних Автори і Публікації, оскільки кожний автор може мати відношення до створення кількох книг |
Підготовлений портфель бізнес-проектів для інвесторів Ця база даних має на меті деталізувати інвестиційні можливості, щоб максимально об’єктивно представити місто як об’єкт для інвестицій.... |
Задача може мати декілька розв’язків; покажемо, як знайти один з них Чи існують три правильні попарно різні додатні дроби, які задовольняють такі умови |
План-конспект уроку №2 Тема Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft... |