База даних може мати такі об’єкти: таблиці, запити, форми, звіти. У даній роботі ми ознайомимося із таблицями


Скачати 477.7 Kb.
Назва База даних може мати такі об’єкти: таблиці, запити, форми, звіти. У даній роботі ми ознайомимося із таблицями
Сторінка 1/4
Дата 04.04.2013
Розмір 477.7 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4


Міністерство освіти і науки України

Бердянський державний педагогічний університет

Кафедра інформатики та інформаційних технологій у навчанні

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ТА НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ З КУРСУ

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”
Факультет філологічний

Факультет соціально-гуманітарний


МОДУЛЬ 3

СТВОРЕННЯ БАЗ ДАНИХ
Лабораторні роботи №№10-22

Розроблено ст.викладачем кафедри Т.В.Волковою

Бердянськ БДПУ

2003
По закінченню вивчення модуля 3 студентами виконується контрольна робота. Результати виконання оцінюються за 5-бальною системою.

Самостійна робота студента.

Побудуйте базу даних, яка містить записи про письменників рідного краю. Про кожного письменника повинні бути відомі його прізвище, ім’я, по батькові, місце народження, дата народження, фото, твори, коротка характеристика кожного твору, ілюстрації до твору. Визначте структуру кожної таблиці цієї бази даних. Фотографії письменників збережіть в окремому файлі. Ілюстрації до твору виконайте в графічному редакторі або скануйте і збережіть в окремому файлі. Результатом роботи має бути файл бази даних, записані на диску, які представляється викладачеві. Робота оцінюються 15 балами.

Контрольний термін здачі самостійної роботи – 26 квітня. Максимальна кількість балів, отриманих студентом при вивченні модуля 3, складає 5б+3б*(3+3+2)+15б  44 бали.
Лабораторна робота №10

Створення структури таблиць бази даних у СУБД MS Access

Мета роботи: навчитися створювати структуру таблиць у базі даних.

Теоретичні відомості

Зберігання інформації – одна з найважливіших функцій комп’ютера. Одним з найпоширеніших засобів такого зберігання є бази даних. База даних – це файл спеціального формату, який містить інформацію, структуровану певним чином. Комплекс програмних засобів, які призначені для створення структури нової бази, наповнення її вмістом, редагування вмісту і візуалізації інформації, називають системою управління базою даних (СУБД). У даній роботі ми познайомимося з СУБД Microsoft Access і створимо за допомогою неї базу даних (файл) з назвою Biblioteka.mdb (mdb – це формат файлів(баз даних), створених за допомогою СУБД Microsoft Access).
База даних може мати такі об’єкти: таблиці, запити, форми, звіти. У даній роботі ми ознайомимося із таблицями.

Створення бази даних завжди повинно починатися з розробки структури її таблиць. Таблиці – це основні об’єкти бази даних, у них зберігаються дані. У табличній структурі адрес даних визначається перетином рядків та стовпців. У базах даних стовпці називаються полями, а рядки – записами. Поля утворюють структуру бази даних, а записи складають інформацію, яка в ній міститься.

Поля – це основні елементи структури бази даних. Вони мають свої властивості. Від властивостей полів залежить, які типи даних можна вносити у поле, а які ні, а також те, що можна робити з даними, які містяться у полі.

Основні властивості полів таблиць баз даних на прикладі СУБД Microsoft Access:

  • ім'я поля – визначає, як варто звертатися до даних цього поля при автоматичних операціях з базою (за замовчуванням імена полів використовуються як заголовки стовпців таблиць);

  • тип поля – визначає тип даних, що можуть міститися в даному полі (текстовий, числовий, дата/час, поле МЕМО, грошовий, лічильник, логічний, поле об’єкта OLE, гіперпосилання);

  • розмір поля – визначає граничну довжину (у символах) даних, що можуть розміщатися в даному полі, основна властивість текстового поля;

  • формат поля – визначає спосіб форматування даних в комірках, що належать полю, наприклад, для типу поля дата/час – короткий формат 19.06.94;

  • маска введення – визначає форму, в якій вводяться дані в поле (засіб автоматизації введення даних);

  • підпис – визначає заголовок стовпця таблиці для даного поля (якщо підпис не зазначений, то як заголовок стовпця використовується властивість Ім'я поля);

  • значення за замовчуванням – те значення, що вводитися в комірки поля автоматично (засіб автоматизації введення даних);

  • умова на значення – обмеження, використовуване для перевірки правильності введення даних (засіб автоматизації введення, що використовується, як правило для даних, що мають числовий тип, грошовий чи тип дата/час);

  • повідомлення про помилку – текстове повідомлення, що видається автоматично при спробі введення в поле помилкових даних (перевірка помилковості виконується автоматично, якщо задана властивість Умова на значення);

  • обов'язкове поле – властивість, що визначає обов'язковість заповнення даного поля при наповненні бази.

Вищевказані властивості полів відносяться в основному до полів текстового типу. Поля інших типів можуть мати або не мати ці властивості, але можуть додавати до них і свої. Наприклад, для даних, що представляють дійсні числа, важливою властивістю є кількість знаків після десяткової коми.

Типи даних

Microsoft Access працює з наступними типами даних, які можуть міститися у полі:

  • текстовий – тип даних, який використовується для збереження звичайного неформатованого тексту обмеженого розміру (до 255 символів);

  • поле МЕМО – спеціальний тип даних для збереження великих обсягів тексту (до 65 535 символів);

  • числовий – тип даних для збереження числових даних. Воно також має свій розмір (байт, ціле, довге ціле, дійсне). В залежності від розміру поле має свої властивості, наприклад, для дійсного необхідного вказати розмір десяткової частини числа;

  • дата/час – тип даних для збереження календарних дат і поточного часу. Мають свої формати (повний, довгий, середній, короткий);

  • грошовий – тип даних для збереження грошових сум. В цьому випадку комп’ютер відображає числа разом з грошовими одиницями;

  • лічильник – спеціальний тип даних для унікальних (не повторюваних у поле) натуральних чисел з автоматичним нарощуванням. Природне використання – для порядкової нумерації запису.

  • поле об’єкта OLE – спеціальний тип даних, який призначений для зберігання об’єктів OLE, наприклад мультимедійних (картинки, музичні кліпи та відеозаписи).

З організаційної точки зору у роботі з будь-якою базою даних є два режими: 1) за допомогою якого проектують структуру об’єкта – режим конструктора та 2) експлуатаційний (користувацький) – режим таблиці. Перший режим запускається за допомогою команди Создать объект (таблицу, запрос, отчет, форму) за допомогою конструктора або якщо об’єкт створено за допомогою кнопки . Цей режим дозволяє правити не зміст, а структуру. Другий режим запускається подвійним клацання по назві об’єкта та дозволяє наповнювати об’єкт змістом.

При створенні структури таблиць одне поле (чи одну комбінацію полів) треба назначити ключовим. З ключовими полями комп’ютер працює особливо. Він перевіряє їх унікальність та швидше виконує сортування за такими полями.

Хід роботи:

  1. База даних “Бібліотека” повинна містити дані про абонентів бібліотеки, каталоги книг бібліотеки, список ключових слів у книгах бібліотеки, відомість про видачу книг абонентам.

  2. Створіть цю базу даних за допомогою СУБД Microsoft Access наступним чином: Пуск Программы MS Access Новая база данных у вікні Файл нової бази даних відкрийте папку D:/Student/Факультет/Номер групи та введіть ім’я файла Biblioteka_Ваше прізвище Створити.

3. Створення бази даних завжди починається з розробки структури її таблиць. У вікні бази даних виділить об’єкт Таблиці та двічі клацніть мишкою по напису Створення таблиці у режимі конструктора для того, щоб створити таблицю у режимі конструктора (створити структуру таблиці).

4
. Створіть структуру таблиці Абоненти, вказавши ім’я поля та тип даних для нього (див. рис.1), а також не забудьте вказати розмір поля для текстових полів та формат поля для дати/час у вікні (див. рис.1, таблицю 1).

Рис. 1. Структура таблиці Абоненти.
Таблиця 1. Властивості полів таблиці Абоненти, які необхідно вказати.

Ім’я поля

Властивість

Номер_абонента

Размер поля: длинное целое

Прізвище

Размер поля: 15

Ім_я

Размер поля: 15

По-батькові

Размер поля: 15

Телефон

Размер поля: 7

Домашня_адреса

Размер поля: 30

Дата_народження

Формат поля: краткий формат дати

Увага! Властивість розмір поля має велике значення для розміру бази даних.

5. Після створення структури необхідно вказати ключове поле, тобто поле за яким будуть сортуватися дані, причому у ключовому полі дані не можуть повторюватися. У даному випадку сортуватися дані повинні за порядком їх введення у таблицю, ключовим полем повинно бути поле Номер_абонента для цього: виділить поле Номер_абонента та натисніть кнопку на панелі інструментів або клацніть по полю Номер_абонента правою кнопкою миші та у контекстному меню лівою кнопкою виберіть: Ключове поле. З’явиться ключ зліва від імені поля.

6.Таким чином, ви заповнили поля таблиці Абоненти в режимі конструктора. Збережіть таблицю, натиснувши на та надайте їй ім’я Абоненти.

7
.Аналогічно створіть таблицю Каталог. Ім’я поля, тип даних вкажіть, як на рис.2.

Рис. 2. Структура таблиці Каталог.

Вкажіть властивості полів таблиці Каталог, як вказано у Таблиці 2.

Таблиця 2. Властивості полів таблиці Каталог.

Ім’я поля

Властивість

Номер_книги

Размер поля: длинное целое

ISBN

Размер поля: 15

ББК

Размер поля: 20

УДК

Размер поля: 15

Назва_книги

Размер поля: 40

Автор

Размер поля: 80

Рік_видання

Размер поля: целое

Видавництво

Размер поля: 20

Не забудьте вказати ключове поле Номер_книги.

8.Збережіть таблицю під ім’ям Каталог.

9
. Створіть аналогічно таблиці Ключові слова та Видача книг так, як вказано на рис. 3, рис.4 та властивості встановіть, як у таблицях 3 та таблиці 4.

Рис.3. Структура таблиці Ключові слова.

Таблиця 3. Властивості полів таблиці Ключові слова.

Ім’я поля

Властивість

№з/п

Размер поля: длинное целое

Номер_книги

Размер поля: целое

Ключове_слово

Размер поля: 40

Номер_сторінки

Размер поля: целое

Пояснення





Рис.4.
Структура таблиці Видача книг.

Увага! Зверніть увагу у таблиці Видача книг два ключових поля. Для того щоб задати два ключових поля їх необхідно одночасно виділити, тримаючи кнопку SHIFT, та з контекстного меню вибрати Ключове поле.

Таблиця 4. Властивості полів таблиці Видача книг.

Ім’я поля

Властивість

Номер_абонента

Размер поля: целое

Номер_книги

Размер поля: целое

Дата_видачі

Размер поля: краткий формат дати

Срок_повернення

Размер поля: краткий формат дати

Відмітка_про_повернення

Формат поля: вкл/выкл

10.Тепер у вікні Biblioteka_Ваше прізвище: база даних при виборі об’єкту Таблиці, ви побачите створені вами таблиці Абоненти, Каталог, Ключові слова та Видача.

Контрольні питання:

  1. Дайте означення поняття база даних.

  2. Дайте означення СУБД?

  3. Чим відрізняються поняття база даних та СУБД?

  4. Які об’єкти може мати база даних?

  5. Що таке поле бази даних?

  6. Що таке записи у базах даних?

  7. Які властивості полів ви знаєте?

  8. Які типи даних можуть міститися у полях?

  9. Які режими роботи з базами даних ви знаєте?


Лабораторна робота №11
  1   2   3   4

Схожі:

Тема: Встановлення зв’язків між таблицями
У реляційних базах дані таблиці зв'язуються між собою за допомогою співпадаючих значень ключових полів. Ключовим полем може бути...
Лекція: Робота з таблицями: версія для друку і PDA Лекція присвячена...
Показані можливості сортування даних в таблиці. Дано уявлення про можливості обчислень в таблицях документів Microsoft Word 2007....
Моделі баз даних
База даних – це сукупність відомостей про об’єкти реального світу певної предметної області. Для того, щоб забезпечити швидкість...
Робота з таблицями
Таблиця бази даних місце збереження інформації про об’єкти бази даних, призначене для збереження первинних даних
Тема уроку. Пошук даних. Запити
«запит», призначенням запитів; формувати навички створення простих запитів, запитів із параметрами, перехресних запитів, запитів...
Проектування БД. Створення структури таблиці
База даних у складі інформаційної системи забезпечує збереження інформації і є пойменованою сукупністю даних, організованих за певними...
Проектування реляційної бази даних. Взаємозв'язки в моделі даних
Автори і Публікації, оскільки кожний автор може мати відношення до створення кількох книг
Підготовлений портфель бізнес-проектів для інвесторів
Ця база даних має на меті деталізувати інвестиційні можливості, щоб максимально об’єктивно представити місто як об’єкт для інвестицій....
Задача може мати декілька розв’язків; покажемо, як знайти один з них
Чи існують три правильні попарно різні додатні дроби, які задовольняють такі умови
План-конспект уроку №2 Тема
Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка