Повторюємо основні правила роботи за комп’ютером


Скачати 1.37 Mb.
Назва Повторюємо основні правила роботи за комп’ютером
Сторінка 1/7
Дата 05.03.2016
Розмір 1.37 Mb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
  1   2   3   4   5   6   7
Обласна творча група вчителів початкових класів ХОІППО

Oбласною творчою групою вчителів початкових класів розроблено опорні конспекти уроків до підручника

«Сходинки до інформатики. 3 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Коршунова О. В.).

Урок №1

Савлюк В.С.,вчителя початкових класів

Новоушицького НВК“ЗОШ І-ІІІ ст. №1, гімназія”

Тема: Повторюємо основні правила роботи за комп’ютером.

Мета:

- повторити правила поведінки та техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі;

- повторити можливості комп’ютера, виховувати дбайливе ставлення до обладнання;

- розвивати логіку та мислення учнів.

Обладнання, програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань», інформатичне лото «Правила техніки безпеки», червоні та зелені картки.

Вимоги до учнів: знати правила поведінки та техніки безпеки в комп’ютерному класі; що вивчає предмет інформатика; основні сфери використання комп’ютерів.

Хід уроку

I. Організаційний момент (1 хв)

II. Актуалізація опорних знань

1) Гра «Незакінчене речення» (3 хв)

В школу ми йдемо зрання,

Щоб отримати … (знання).

Нам чимало треба знати:

Мови, математику.

А тепер іще вивчати

Будем … (інформатику).

Що вивчає цей предмет,

Пояснить процес навчальний?

Це для учнів не секрет,

… (інформацію), звичайно!

Інформацію зібрати –

Справи тільки половина.

Обробляти, зберігати

Треба в місці все єдинім.

Швидко треба рахувати,

Різні файли відкривати.

Помічник є геніальний!

Це … (комп’ютер персональний).

2) Оголошення теми і мети уроку (1 хв)

У комп’ютерному класі все знайоме! Як добре знову опинитися тут, адже нас чекають комп’ютери.

Всі ви знаєте нашого героя Данилка. В цьому році він пішов до школи, де вивчають комп’ютери. Давайте допоможемо йому дізнатися все про комп’ютер. А саме головне Данилка потрібно навчити, як потрібно себе вести в нашому класі.

3) Повторення правил техніки безпеки (6 хв)

- Ось до нас прийшов лист від нашого друга Комп’юшки. Ось що він нам пише:

Улітку в мене було багато вільного часу, і я склав кілька пам’яток, що нагадають основні правила роботи за комп’ютером. Ознайомтеся з ними у підручнику.

- Ось, потрібно вивчити правила поведінки в комп’ютерному класі.

- Так це зовсім просто! – зрадів наш друг Данилко.

Дітям пропонується виконати вправу «Перевір себе»: підняти червону картку, якщо вчитель озвучив правило неправильно і зелену, якщо правило озвучене вірно.

- Гратися на комп’ютері можна досхочу.

- Відстань до екрану повинна бути 50-60 см.

- Поїсти можна і біля комп’ютера.

- Якщо вимкнувся комп’ютер, то не смикай за кабель

- Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна.

- На клавіші потрібно тиснути сильно.

- Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп’ютера та привітайся.

- Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його.

- До екрану доторкатися можна тільки пальцем.

Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?

4) Можливості комп’ютера (6 хв)

Данилко тільки почав вивчати інформатику. Давайте йому розкажемо, що вміє комп’ютер?

Діти, розглядаючи картинку на слайді, розповідають про можливості застосування комп’ютера.

У наше бурхливе століття, коли всі сфери життя постійно вдосконаляться й розвиваються, важко знайти будинок, офіс або підприємство, у яких не було б комп’ютера. Важко знайти й людини, навіть серед дітей дошкільного віку, що не мав би найпростіших навичок роботи із цією розумною машиною. Те, що ще кілька десятків років тому здавалося чимсь незрозумілим, невідомим, складним і майже фантастичним, тепер стало звичайній і доступним навіть дитині. Багато хто вже не представляють своєї роботи, навчання й повсякденного життя без комп’ютера.

Перші електронні машини були придумані для того, щоб допомогти людині робити складні математичні обчислення, зберігати в пам’яті численні величезні формули. Але згодом виявилося, що ці машини можуть зберігати й відтворювати будь-які інші види інформації. Багато функцій виконує цей корисний і необхідний пристрій: і числові розрахунки, і печатка книг, і створення й зміна малюнків, фотографій, кінофільмів, музики. За допомогою комп’ютера виробляється керування сучасними машинами, заводами, літаками, космічними кораблями. Фізика, хімія, медицина, машинобудування, промисловість, торгівля – яку галузь не візьми, всі вони оснащені комп’ютерами й працюють по заздалегідь заданих програмах

Комп’ютер перетворився в універсальний засіб для обробки всіх видів інформації, використовуваних людиною. З дитячого років ми звикаємо до захоплюючих комп’ютерних ігор, захоплюючим «обучалкам»; ми вчимося читати, писати, малювати, не відходячи від екрана; відразу дивимося фільми, слухаємо музику. Наші батьки за допомогою цієї машини становлять і передають документи, пишуть ділові листи, спілкуються з колегами по бізнесі. Сучасні досягнення дозволяють швидко зв’язуватися за допомогою Інтернету з будь-якою крапкою земної кулі й дізнаватися про усім саму нову інформацію. За допомогою комп’ютера можна розробити обстановку будинку, що відповідає всім смакам і бажанням людини, підібрати підходящий стиль в одязі, зачісці, косметиці й багато чого інше

Звичайно, все це дуже важливо для людини. Тому користь від комп’ютера величезна. Але останнім часом учені й медики стали всі частіше говорити про те, що цей пристрій не так вуж безпечно для здоров’я людей. Ми настільки звикли, що багато чого можна зробити за допомогою машини, що нам не хочеться самостійно писати, робити навіть найпростіші обчислення

· «Навіщо ж, – думаємо ми, – усе робити вручну, якщо варто тільки нажати кнопку – і комп’ютер все зробить за нас»

А різноманітні комп’ютерні ігри так захоплюють, що ми забуваємо про багатьох інших справах, турботах, обов’язках і, немов зачаровані, продовжуємо дивитися на екран, стискаючи в руці «мишку? У такі хвилини ми зовсім не замислюємося про те, що екран комп’ютера – це сильне випромінювання, небезпечне для зору. Довгі годинники, проведені біля цієї машини, можуть викликати головний біль, утому й нездужання. Сучасні дослідження показують, що все це – частина тієї шкоди, що може принести організму людини комп’ютер. Саме тому ті, хто розробляє останні моделі цих машин, у першу чергу думають не про те, які ще нововведення додати в нову модель комп’ютера, а про те, як зробити її менш небезпечної й шкідливої для здоров’я людини. Звичайно, навіть усвідомлюючи варту перед нами погрозу, ми вже не зможемо відмовитися від послуг розумної техніки

Але я сподіваюся, що в наш розвитий століття вчені дуже незабаром знайдуть спосіб винайти машину, що буде зовсім безпечної для людей. І тоді комп’ютер буде приносити тільки користь!

5) Фізкультхвилинка (1 хв)

Любить вчитися наш клас,

Та відпочивати час. (встати із-за парт, потягнутись усім тілом)

Нумо, разом всі присіли. (присіли)

І нагору полетіли. (повільно-повільно підніматись на весь зріст)

Піднімаємось все вище, (стати навшпиньки, підняти руки вгору)

Висота стає все ближче! (підстрибнути на місці якомога вище)

III. Практична робота

1) Робота із комп’ютером (10 хв)

Учні працюють з програмою, зупинка «Повторення» («Лабіринт»)

2) Релаксація (1 хв)

Заплющіть очі. Уявіть себе в парку біля озера. Там знаходиться колесо огляду. Повільно обертається колесо з різнокольоровими картинками. Оберіть собі одну з них і стежте за нею очима. Обертається колесо – опускається повільно кабінка. Стоп. Розплющіть повільно очі і подивіться у далину.

IV. Пояснення домашнього завдання (1 хв)

V. Підсумок уроку

1) Робота із зошитом (5 хв)

2) Гра «Інформативне лото» (5 хв)

На кожну парту роздається інформатичне лото «Правила техніки безпеки». На правильну дію діти кладуть зелену картку, а на неправильну – червону.

УРОК 1

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Як Данилко відпочив улітку

Мета:

– повторити основні складові комп’ютера, відомості про інформатику, дії з об’єктами Робочого стола; згадати алгоритми, команди та їх виконавці, призначення графічного редактора Paint; закріпити знання про техніку безпеки в комп’ютерному класі;

– розвивати пам’ять, логічне мислення, пізнавальні здібності учнів;

– виховувати розуміння необхідності роботи з комп’ютером, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель вітає учнів з початком навчального року.

ІІ. Вступна бесіда.

– Дорогі діти! Сьогодні ми відправимось з вами в цікаву подорож країною Інформатики. На цьому уроці ми пригадаємо з вами все, що вчили у 2 класі. Якщо ми виконаємо усі завдання, то суворі стражі Країни Інформатики відкриють ворота у світ інформатики 3 класу.

ІІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.

Зупинка 1. Складові комп’ютера.

Таблиця пристроїв

Знайди у цій таблиці 9 пристроїв з яких складається комп’ютер. Рухатись по таблиці можна згори вниз, знизу вгору, справа наліво та зліва направо.


м

о

н

і

т

о

р

т

л

а

д

ь

т

в

о

ь

б

т

и

е

х

с

б

ю

л

н

м

я

ч

ф

о

е

о

д

и

с

к

е

т

а

к

г

ш

з

ю

є

ж

м

щ

ш

к

т

ї

к

у

с

с

к

а

н

е

р

ц

й


Зупинка 2. Призначення пристроїв комп’ютера.

Дітям пропонується конверт, в якому на картках написані назви пристроїв введення та виведення інформації: клавіатура, миша, монітор, колонки, сканер, навушники, принтер, мікрофон.

Зупинка 3. Гра «Передай повідомлення»

Наприклад: покажи кошеня, опиши кошеня, намалюй кошеня.

(Завдання підбирає вчитель)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз-два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири! Нахилились

І з струмочка гарно вмились.

П’ять-шість! Всі веселі

Летимо на каруселі.

Сім-вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять-десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

Зупинка 4. Інформаційні процеси

Робота в зошиті с.3, №2

Зупинка 5. Виконай алгоритм

Робота в зошиті с.4-5, №5

Зупинка 6. Повторення правил ТБ в комп’ютерному класі

Із заданого переліку виберіть ті, які розповідають про правильне поводження з комп’ютером. Правильну відповідь позначте «+».

овал 41

овал 40

овал 39

овал 38

овал 37

овал 36

овал 35

овал 34

овал 33

овал 32

овал 31

овал 30

овал 29

овал 28

овал 26

овал 25



Зупинка 7. Практична робота

Підручник с.9, завдання 7

Релаксація

Очі щільно ми закрили –

це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось роглядаєм.

І поки ми розглядали

До шести порахували.

Щоб очі наші відпочили,

Робим це разів чотири.

ІV. Підсумок уроку

Суворі стражі Країни Інформатики задоволенні вашими успіхами, відкривають ворота у світ інформатики. Цього року ви познайомитесь із новими для вас комп’ютерними програмами, дізнаєтесь про всесвітню мережу Інтернет, навчитеся розробляти власні проекти. І вашим супутником у подорожі Країною Інформатики буде словничок-помічничок комп’ютерних термінів, з якими ми познайомимось у 3 класі.

А зараз давайте пригадаємо визначення, які ми вивчили в 2 класі.

Алгоритм – …

Інформація – …

Інформаційні процеси – …

Команда – …

Об’єкт – ….

І в нагороду за ваші знання дарую вам першу сторіночку словничка.

Словничок

скругленный прямоугольник 87

скругленный прямоугольник 88

скругленный прямоугольник 89

скругленный прямоугольник 90

скругленный прямоугольник 91

Гра «Мікрофон»

– На сьогоднішньому уроці ми пригадали …

УРОК 2

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Повторюємо основні правила роботи за комп’ютером

Мета:

– розглянути правила підготовки комп’ютера до роботи;

– розвивати пам’ять, логічне мислення, пізнавальні здібності учнів;

– виховувати розуміння необхідності роботи з комп’ютером, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки, дисциплінованість, обережність.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Вітання.

Перевірка відсутніх на уроці.

Побажання гарного настрою (вітання учнів один одного рукостисканням та посмішкою)

ІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань.

  1. Розгадування анаграм

скругленный прямоугольник 42



  1. Гра “Техніка безпеки”

Правила гри: учні хлопають в долоні, якщо правило необхідно виконувати і не хлопають, якщо в КЕОТ цього робити не можна.

1. Можна чи не можна: - працювати з мокрими руками;

2. Можна чи не можна: - починати роботу тільки з дозволу вчителя;

3. Можна чи не можна: - бігати по класі і штовхатися;

4. Можна чи не можна: - самостійно ремонтувати комп’ютер;

5. Можна чи не можна: - повідомляти вчителя про неполадки комп’ютера;

6. Можна чи не можна: - класти сторонні речі на клавіатуру чи системний блок;

7. Можна чи не можна: - натискати клавіші на клавіатурі без дозволу вчителя.

3. Усвідомлення режимів роботи комп’ютера.

  • В якому стані зараз знаходиться комп’ютер? (Він вимкнений)

  • А що потрібно зробити, щоб підготувати комп’ютер до роботи? (Його потрібно увімкнути)

Ввімкнення комп’ютера проводиться в строго зазначеній послідовності:

  • спочатку вмикається комп’ютер до мережі живлення;

  • потім вмикається монітор;

  • а далі вмикаємо системний блок.

Комп'ютер ожив. Засвітився екран монітора, на ньому з'являються написи, комп'ютер перевіряє працездатність, готовність всіх своїх пристроїв, тоб­то готується до роботи.

Процес підготовки комп'ютера до роботи називаєть­ся завантаженням. Завантаження комп'ютера відбу­вається за допомогою спеціального диска, який називається системним диском. Процес закінчився і комп’ютер готовий до роботи.

  • Що потрібно зробити по завершенню роботи з комп’ютером? (Його слід вимкнути)

Вимкнення комп’ютера здійснюється у зворотній послідовності.

Щоб завершити роботу комп’ютера, ні в якому разі не натискайте кнопку на системному блоці. Знайдіть в лівому нижньому куті кнопку Пуск (підвести до неї вказівник миші і клацни лівою кнопкою). Відкриється меню в якому потрібно вибрати Завершення роботи. Відкриється вікно Завершення роботи Windows. У цьому вікні вибери Завершення роботи та натисни кнопку ОК. Дочекайся доки комп’ютер закінчить роботу, і вимкни монітор. Щоб завершити роботу комп’ютера ні в якому разі не натискай кнопку на системному блоці.

  1. Робота з підручником

С.9,10, §2.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте


  1. Практична робота

Вкажіть, де знаходиться кнопка ввімкнення комп’ютера.

овал 48

овал 44овал 46

овал 47

овал 50

овал 52

овал 49овал 51

Застосування набутих знань

  1. Увімкнути комп’ютер.

  2. Вибрати об’єкт на Робочому столі.

  3. Відкрити (запустити) програму за допомогою ярлика на Робочому столі.

  4. Виконати операції над програмними вікнами (закрити, згорнути, відновити, змінити режим відображення)

  5. Вимкнути комп’ютер.

Релаксація

Вправи для очей.

Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 2 – 3 рази.

ІІІ. Підведення підсумків

1. Чи цікавий був урок?

2. Що найбільше сподобалося на уроці?

УРОК 3

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Способи подання повідомлень

Мета:

– дізнатися про носії повідомлень, навчитися розрізняти повідомлення за способами подання, визначати носії повідомлень, розглянути способи подання повідомлень;

– розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творчі здібності учнів;

– виховувати інтерес до інформатики.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх.

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

То ж сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати.

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

То ж гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

ІІ. Вступна бесіда

На нашу Землю завітали чужоземні прибульці. Люди різними способами намагалися з ними привітатися. А як би ви привіталися з гостями?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з підручником

С.15, §3


  1. Гра «Правдиве, неправдиве»

Я знаю гру, у якій повідомлення передають за допомогою умовних жестів. Пограємо в неї? Я називатиму факти, і якщо вони правдиві, ти покажеш великий палець, піднятий догори, а якщо неправдиві, - великий палець, опущений донизу. Розпочинаймо:

1) перший пристрій для зберігання повідомлень називався абаком;

2) перший комп’ютер був завбільшки як сучасний спортзал;

3) перша комп’ютерна миша була дерев'яною;

4) у перших комп’ютерів монітор був завширшки 3 метри і завдовжки 4 метри.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто ж там, хто вже так стомився ?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали , як вітряк

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будемо дружно ми сідати

І до праці приступати.

  1. Робота з зошитом

С.9, №1; с.11, №3,4

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Заповни картку





  1. Привітайтеся по черзі з товаришем,використавши різні способи подання повідомлень.

V. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою “Сходинки до інформатики” (Тетравекс).

1. Інструктаж вчителя

У цій програмі потрібно складати квадратики на лівому полі. Їх можна по одному перетягувати з правого поля на ліве.

Розміщуй квадратики так, щоб кольори сусідніх трикутників були однаковими. Квадратик поставлений неправильно, повернеться назад на праве поле. Коли всі квадратики стоятимуть на правому полі, гра закінчиться.

  1. Повторення правил безпечної поведінки.

1. Суворо заборонено торкатися... (з’єднувальних проводів, задньої стінки монітора та системного блока).

2. Суворо заборонено вмикати і вимикати техніку... (без дозволу вчителя).

3. Суворо заборонено класти диски, зошити, книжки на... (систем­ний блок та клавіатуру).

4. Під час роботи за комп’ютером руки повинні бути... (чисті та сухі).

5. Починайте роботу тільки... (з дозволу вчителя).
4. Робота за комп’ютерами.

Релаксація

Вправи для профілактики короткозорості

Вихідне положення – сісти на стілець. Заплющити і розплющити очі. Повторити 3 – 4 рази. Виконувати в середньому темпі.

ІІІ. Підведення підсумків

Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить.

Час нам підсумки підбити,

Чого ж зуміли досягти.

УРОК 4

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Носії повідомлень. Дані

Мета:

– навчити визначати носії повідомлень, дізнатись про носії повідомлень, дати поняття даних та ознайомити з сучасними носіями даних.

– розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння швидко знаходити відповідь на запитання, сприяти розвитку інтересу до інформатики;

– виховувати культуру користувача ПК.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

На сьогоднішньому уроці я бажаю вам продемонструвати свою творчість, проявити активність, не втрачати гарний настрій. Тож усміхнімося одне одному. Від цього буде залежатиме продуктивність праці на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів

– Діти! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок : урок-подорож у музей.

Мабуть, ви думаєте: «У нас зараз урок інформатики. А до чого тут музей?»

Пропоную вам самим дати відповідь на це запитання, скориставшись чарівною естафетною паличкою «Я знаю…». (За кожну правильну відповідь учень отримує смайлик).

1. Інформатика – це наука про … (інформацію).

2. Інформація – це … (відомості про світ, що нас оточує).

3. Інформація передається за допомогою … (повідомлень).

4. Людина отримує інформацію через… (органи чуття).

5. Органами чуття людини є… (очі, вуха, ніс, язик, шкіра).

6. Повідомлення бувають… (усні, письмові, графічні, звукові,спеціальними сигналами).

7. Сучасна людина використовує для роботи з даними такі пристрої...

(комп’ютер, мобільний телефон, калькулятор, фотоапарат, факс,

мультимедійний проектор...).

8. До появи електронних пристроїв людина зберігала свою

інформацію на... (наскельні малюнки, глиняні дощечки, папірус,

пергамент, книги...).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Отже, за допомогою нашої чарівної палички «Я знаю…» ми отримали такий ланцюжок термінів і понять:

Інформатика ⇨ Інформація ⇨ Повідомлення ⇨ Носій повідомлення.

А далі ми можемо поставити Музей.

Таким чином, який напрошується висновок? Яке відношення може мати музей до нашого уроку інформатики?

Прогнозовані відповіді:

Музей – це місце, де зберігається інформація.

У музеї ми можемо побачити, якими «пристроями» користувалися наші предки для збереження інформації
ІV. Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогоднішня тема уроку: Носії повідомлень. Дані. На уроці ми навчимось встановлювати відповідність між способом подання повідомлень та носієм даних, ознайомимось з сучасними носіями даних.
V. Вивчення нового матеріалу

Діти, а тепер про способи подання повідомлень, та носії повідомлень ми переглянемо відео «У музеї»...

Це буде цікава розповідь про наших предків і про те, як вони вміли обходитись без комп’ютерів і мобільних телефонів. А ми всі уважно слухаємо, і запам’ятовуємо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став
V. Засвоєння нових знань і формування вмінь.

1. Робота в зошиті

С.13-15

Словничок

скругленный прямоугольник 86
скругленный прямоугольник 54


2. Гра «Квітка-розумниця».

Учні класу об’єднуються в три групи. Кожна група отримує аркуш паперу, на якому зображена квітка, всередині якої – назва одного з інформаційних процесів: отримання, зберігання, передавання. На пелюстках квітки потрібно написати пристрої, які використовуються для зазначеного інформаційного процесу. (За правильно виконану роботу кожна з груп отримує смайлики.)

VІ. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою “Сходинки до інформатики” (Магазин).

1. Інструктаж вчителя

Перед тобою вітрина з предметами. Ти маєш кілька секунд, щоб запам’ятати їх розташування. Після цього предмети будуть розкидані. Твоє завдання – повернути їх на свої місця.





  1. Повторення правил безпечної поведінки.

3. Робота за комп’ютерами.

Релаксація

Вправи для очей

В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслабляючи очні м'язи, подивитись вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити1-2 рази.
VI. Підсумок уроку.

Діти, сьогодні ми з вами провели незвичний урок інформатики – це був урок-подорож у музей.

Ми зрозуміли, що наші предки не вчили інформатики, вони не мали мобільних і комп’ютерів. Але вони вміли шукати і отримувати інформацію. Вони її збирали і опрацьовували, подавали певним чином і зберігали. Вони її кодували за допомогою певних символів і знаків.

Ми пересвідчилися у тому, що інформатика, повідомлення, носії повідомлень нас супроводжують кожен день і повсякчас. І для цього нам не обов’язково потрібний комп’ютер. Достатньо уважно подивитися навкруги і побачити речі, що нас оточують...

Учні записують на стікерах, що їм сподобалось, що нового вони дізнались на уроці, і прикріпляють до дошки.

УРОК 5

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Поняття про символи та їх кодування

Мета:

– ознайомитись з поняттям символ, кодування, декодування та навчитись кодувати та декодувати інформацію;

– розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння швидко знаходити відповідь на запитання, сприяти розвитку інтересу до інформатики;

– виховувати культуру користувача ПК, вміння працювати у групі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ви сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів:

  1. Виконання завдання "Чорний ящик" (учням за допомогою підказок необхідно вгадати носії, розміщені в чорному ящику):

Підказки:

  1. Цей носій інформації круглої форми, це ?????

  2. Цей носій з'явився дуже давно, його використовує для запису інформації кожна людина, навіть та, що не має комп’ютера, це ?????

  3. Цей носій інформації квадратної форми та має назву у комп’ютері "Диск 3,5 А:", це ?????

  4. Цей носій інформації має магнітну стрічку та пов'язаний з магнітофоном, це ?????

  5. Цей носій інформації знаходиться у системному блоці, назва його походить від назви зброї, це ?????

ІІІ. Повідомлення теми уроку:

Учням пропонується розгадати ребус, розшифрувати повідомлення та відгадати загадку.

  1. "Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає" (сонце).

  2. Розшифруйте повідомлення

Яполилиния 85



3.

Відповідь: диск

Інформація у цих випадках закодована і для її сприйняття необхідно знайти код, тобто правило, за яким читається інформація. Тому сьогодні ми і розглянемо, як розкодовувати інформацію.

VІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Поняття кодування

Словничок

скругленный прямоугольник 56

Люди часто використовують символи. А «символ» означає знак, зрозумілий певній групі осіб.

скругленный прямоугольник 55



  1. Способи кодування інформації

    • за допомогою букв;

    • цифр;

    • малюнків;

    • звуків;

    • жестів і міміки.

  2. Робота з підручником §5, с.23

  3. Робота з зошитом

Наведення прикладів зашифрованої інформації (учня по можливості розшифровують наведений учителем приклад):

  1. Загадки.

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

(комп’ютер)

  1. Прислів'я.

  2. Ребуси.

  3. Кросворди.

  4. Терміни з інформатики.

  5. Знаки.

  6. Міміка і жести.


ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Зараз ми з вами діями i словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Ось так!" i жестом показуйте.

Як живеш? - Ось так! (Показ великого пальця).

Як ідеш? - Ось так! (Прокрокувати двома пальцями по долоні).

А біжиш? - Ось так! (3ігнути руки в ліктях i показати, як працюють ними при бiгy).

Уночі спиш? - Ось так! (Руки під щоку i покласти на них голову).

Як береш? - Ось так!

Як даєш? - Ось так!

Як граєшся? - Ось так! (Надути щоки i злегка стукнути).

V. Практична робота за комп’юпером

1. Повторення правил техніки безпеки

Гра «Правильно - неправильно!»

Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.

В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)

Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (так)

За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)

А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)

Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)

Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)

Голова болить моя, Потерплю годину я! (ні)

Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)

Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)

В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)

2. Практична робота за комп’ютером

Сходинка «Слово в лабиринті»





  1. Релаксація

Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

1. Повільно поводіть очима зліва направо i справа наліво по 3 рази.

2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.

3. Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку i слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.

VІ. Підведення підсумків

Завдання №3 підручник сторінка 28

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

  • Що саме вам сподобалося на уроці?

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чи потрібна вам ця інформація?

  • Де ви зможете її використати?

Урок 6

Розробили вчителі початкових класів: Михайлик Н.В., Сітанська О.А, Полонського району

Тема. Загадкові повідомлення.

Мета:

– закріпити навички кодування, декодування інформації;

– розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, цікавість,;

– виховувати культуру поведінки та дотримання правил роботи в кабінеті інформатики.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Промовляємо разом :

Усміхнемось сонечку: здрастуй золотаве!

Усміхнемось одне одному, погляньмо ласкаво!

Хай сьогодні в кожне серце додасться тепла,

А ми одне одному усміхнемось, побажаємо добра!

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів

  1. Гра «Розшифруй речення».

Яке речення зашифровано в квадраті. Запиши всі букви, починаючи з 1 по 56.





  1. Гра «Подай інформацію» (за допомогою жестів).

Один учень виходить до дошки, отримує картку, де записане якесь слово. Після чого має показати цей предмет за допомогою жестів. Інші учні повинні впізнати цей предмет.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Прочитайте інформацію

. . _ . . . _ . _ _ _ . _ . _ _ . _ _ _ . _ _ _ . _ . _

І н ф о р м а т и к а

– Чому не можливо зразу прочитати?

– Що треба мати, щоб прочитати слово?

ІV. Узагальнення і систематизація знань

  1. Робота з підручником с.29, (повідомлення 1, повідомлення 2)



  1. Робота з роздатковим матеріалом

Скористайтеся схемою-ключем та знайдіть усі зашифровані слова





  1. Робота в зошитах.

Урок №6, с.19-23

Словничок

скругленный прямоугольник 62

скругленный прямоугольник 63

скругленный прямоугольник 60

скругленный прямоугольник 61



  1. Фізкультхвилинка

Раз, два! Час вставати,

Від занять відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Сім, вісім! Потягнулись,

Покрутились, повернулись.

Девять, десять! Час настав

Повернутись нам до справ.

V. Розвиток умінь та навичок

1. Повторення правил техніки безпеки

Гра «Закінчи речення»:

  • Заходити у кабінет інформатики потрібно… (спокійно, не поспішаючи)

  • Їсти, пити… (не можна)

  • При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)

  • Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)

  • Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)

  1. Практична робота за комп’ютером

На робочих столах комп’ютера вже відкритий текстовий документ з таблицею та алфавітом. Вам потрібно створити власну таблицю кодування.

Релаксація

Вправи для очей

Не повертаючи голови, переведіть погляд у лівий нижній кут, потім – у правий верхній, правий нижній, лівий верхній. Повторити 5–7 разів. Потім – у зворотному порядку.

VІ. Підсумок уроку.

А зараз розшифруємо повідомлення 3 з підручника на сторінці 30. Цим способом кодування повідомлень користувався Юлія Цезарь при листуванні з генералами.

- Що нове ви дізнались на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

- Чи були труднощі під час роботи?

- Де використаєте одержані знання?

- Про що хотіли б дізнатися більше?

Творча група вчителів Старосинявського району

Урок №7

  1   2   3   4   5   6   7

Схожі:

1. Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання
Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Робота з програ­мою на розвиток пам'яті Як...
Урок №1 Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ю­тером і правила...
Мета: ознайомити дітей з правилами техніки безпе­ки й поведінки в кабінеті інформатики; розвивати вміння і навички роботи з комп'ютером;...
Правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером
Під час роботи на комп'ютерах можуть діяти такі небезпечні та шкідливі фактори, як
Програма вивчення дисципліни „ Сходинки до інформатики” /2 4
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...

Конспект уроку для другого класу інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики»
Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму
Знайомство з інтерфейсом Windows, панель задач і головне меню
Мета: Засвоєння знань про інтерфейс Windows, панель задач і головне меню. Формування вмінь працювати з пошуковою системою Windows....
Заголовок, будова тексту. Абзац. Word Pad
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розгорни серветку»
“Поняття комп’ютерної презентації, її призначення”
Мета: сформувати поняття комп’ютерної презентації, слайдової та потокової презентації; скласти уявлення про програми та технічні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка