8 КЛАС


Скачати 285.43 Kb.
Назва 8 КЛАС
Сторінка 1/3
Дата 22.02.2016
Розмір 285.43 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОГОТУВАННЯ

КУЛІНАРНИХ СТРАВ

8 КЛАС
Хоруженко Тетяна Анатоліївна, старший викладач кафедри педагогіки та методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка, м. Глухів, Сумська обл.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Харчування є одним із найважливіших зовнішніх факторів, які впливають на організм людини, забезпечують її нормальний роз­виток, визначають стан здоров'я та працездатність. Крім того, хар­чування є джерелом естетичної насолоди людини. Якість страв за­лежить не тільки від продуктів, які входять до їхнього складу, але й від майстерності кухаря, від того, який спосіб обробки продуктів він обрав, як поєднав продукти у страві за кількістю і смаковими характеристиками, наскільки гарно оформив страву. Тому дуже важливо володіти технологією приготування кулінарних страв, яка вивчає раціональні способи механічної та теплової обробки продуктів із метою приготування страв і кулінарних виробів, спи­раючись на традиції народної кухні, досвід кухарів-професіоналів і досягнення сучасної техніки.

Курс за вибором «Основи технології приготування кулінарних страв» відповідно до завдань освітньої галузі «Технологія» сприяє формуванню в учнів культури праці й побуту, навичок раціональ­ного ведення домашнього господарства.

Метою курсу є оволодіння учнями технологією приготування кулінарних страв, здійснення допрофільної підготовки та їхнього всебічного розвитку.

Завдання курсу за вибором:

  • ознайомлення із загальними відомостями про харчові про­дукти;

  • засвоєння знань про види і способи первинної та теплової кулі­нарної обробки харчових продуктів;

  • оволодіння технологією приготування напівфабрикатів, кулінарних виробів і страв із дотриманням правил безпечної праці й санітарно-гігієнічних вимог;

  • формування вмінь здійснювати органолептичне оцінювання якості кулінарних страв;

  • виховання культури споживання їжі, розвиток естетичних смаків.

Учні повинні знати:

  • історію розвитку науки про харчування;

  • асортимент і вимоги до якості продуктів харчування;

  • основні поняття технології приготування кулінарних страв;

  • класифікацію кулінарних страв;

  • послідовність первинної обробки продуктів;

  • види і способи теплової обробки продуктів;

  • сутність процесів, що відбуваються у продуктах під час тепло­вої обробки;

  • технологію приготування страв і кулінарних виробів;

  • ознаки готовності й вимоги до якості кулінарних страв;

  • правила організації робочого місця для приготування страв;

  • правила безпечної праці й санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи в кухні-лабораторії.

Учні повинні вміти:

  • добирати продукти, інвентар і посуд для приготування страв;

  • проводити первинну обробку продуктів;

    • здійснювати теплову обробку продуктів різними способами;

  • готувати страви й кулінарні вироби;

  • естетично оформлювати готові страви;

  • сервірувати стіл для споживання їжі;

  • визначати якість приготовлених кулінарних страв;

  • організовувати робоче місце для приготування страв;

  • дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці під час роботи з різальними інструментами, нагрівальни­ми приладами й гарячими рідинами.

В основу програми курсу за вибором «Основи технології при­готування кулінарних страв» покладено проектно-технологічний підхід. У процесі вивчення навчального матеріалу в учнів поглиб­люють знання про сутність та етапи проектно-технологічної діяль­ності, формують уміння з проектування кулінарних страв.

Програма розрахована на 35 годин. Навчальний матеріал згру­повано за темами. У програмі подано зміст теоретичного матеріалу й лабораторних робіт. Орієнтовний перелік страв визначено відпо­відно до збірників рецептур страв і кулінарних виробів з урахуван­ням складності їхнього приготування. На заняттях рекомендовано використовувати технологічні карти та схеми приготування пев­них страв, у тому числі розроблені учнями.

Вивчення курсу за вибором «Основи технології приготування кулінарних страв» закінчують виконанням і захистом творчого проекту, що й визначає результативність роботи учнів.

Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою

Розподіл годин у навчальній програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, а також змінювати послідовність вивчення тем. Учитель також має право вирішувати, які кулінарні страви об­рати для приготування учнями.

Згідно з даною програмою на вивчення предмета відведена 1 го­дина на тиждень у 8-му класі. Отримані знання та вміння можуть бути поглиблені під час вивчення варіативного модуля «Техноло­гія приготування страв. Традиції української національної кухні» у 9 класі, профільної програми «Кулінарія» у 10-11 класах.

Тематичний план




теми

Назва теми

К-сть годин

1

Вступ. Кулінарія як мистецтво приготування їжі

2

2

Технологія приготування гарячих напоїв, холодних страв і закусок

2

3

Технологія приготування страв із овочів

4

4

Технологія приготування страв із крупів, бобових і макаронних виробів

4

5

Технологія приготування страв із риби

4

6

Технологія приготування страв із м'яса

4

7

Технологія приготування супів і соусів

4

8

Технологія приготування страв із яєць і сиру

2

9

Технологія приготування солодких страв

2

10

Проектування та приготування кулінарної страви

4

11

Презентація та оцінювання результатів проектної діяльності

1

12

Резерв часу

2




Разом

35
  1   2   3

Схожі:

Методичні рекомендації щодо ведення журналу
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,...
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
Календарно-тематичний план 2 клас І СЕМЕСТР 35 годин на рік 2 клас
Д. Кабалевський. „Три кити”, С. Рахманінов. “Італійська полька”; Є. Адамцевич. “Запорізький марш”
НВК Аскан і я -Нова гімназія
Мабуть, вам траплялося чути: «Це дружний клас», або «У вас такий недружний клас, кожний сам по собі.»
8 клас Тема ”Клас Птахи” Цифрові технології 2010 р. Пояснююча записка
На щастя існують технології, які можуть розбудити в дитині інтерес, дати особистості можливості для розвитку і самореалізації. Однією...
ПРОГРАМА З ХІМІЇ для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програмою передбачено вивчення хімії металічних і неметалічних елементів і їхніх сполук (10-й клас) і основних класів органічних...
Свято – конкурс «Міс 1-й клас» Мета
Обладнання: мультимедійна презентація «Міс 1-й клас», «Зі святом 8 Березня»; кольорові кульки, поробки з паперу; відео- і аудіо запис...
Урок узагальнення набутих компетентностей. Форма уроку: урок із використанням...
Засоби навчання: підручник О. П. Глазової «Рідна мова. 7 клас» (К. «Зодіак-Еко», 2007) комп’ютери, електронне видання «Словники України»,...
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка