Року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради відбувся обласний семінар для директорів


Скачати 210.62 Kb.
Назва Року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради відбувся обласний семінар для директорів
Дата 20.02.2016
Розмір 210.62 Kb.
Тип Диплом
bibl.com.ua > Інформатика > Диплом
З 14 до 16 січня 2015 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради відбувся обласний семінар для директорів загальноосвітніх навчальних закладів, які призначені у 2015 році, з питання «Сучасні технології управлінської діяльності у роботі керівника навчального закладу».

14 січня 2015 року учасники семінару взяли участь в VІІ Різдвяних педагогічних зустрічах «Педагогіка Олександра Захаренка як джерело ідей для сучасного керівника навчального закладу». З Новим роком та Різдвом Христовим усіх привітав вокально-фольклорний колектив «Тубіляночка» районного Будинку дитячої та юнацької творчості при Тубільцівській ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник Однорог Ганна Сергіївна). У своєму виступі ректор інституту Чепурна Н.М. відмітила велике значення творчої спадщини Олександра Захаренка для сучасних педагогів, особливо – керівників навчальних закладів. Заступник директора Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації Фурман Ольга Яківна підкреслила зусилля директора Сахнівської школи Захаренка О.А. щодо створення безпечних, комфортних умов навчання і виховання учнів та формування в дітей почуття патріотизму, любові до України. Прозвучали виступи досвідчених директорів Черкаської області:

  • директор Авторської О.А. Захаренка середньої загальноосвітньої школи с. Сахнівка Корсунь-Шевченківської районної ради Рибалко Іван Леонідович;

  • директор Смілянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня - гімназія ім. В.Т. Сенатора» Смілянської міської ради Дзевульска Олена Олегівна;

  • директор Коврайського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» імені Г.С. Сковороди Золотоніської районної ради Різник Людмила Леонідівна;

  • директор Черкаської гімназії № 9 ім. О.М. Луценка Черкаської міської ради Топчій Ірина Вікторівна,

  • заступник директора Драбівецького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради Охріменко Галина Іванівна,

  • директор Великобурімської загальноосвітньої школи I-III ступенів Чорнобаївської районної ради Упир Лариса Михайлівна,

У другій половині дня новопризначені директори разом з проректором з питань ЗНО та моніторингу якості освіти, кандидатом педагогічних наук, Лісовою Наталією Іванівною розглянули нові підходи до впровадження моніторингових досліджень.

Для учасників семінару були проведені психологічні практикуми:

  • психологічні особливості особистісної реалізації молодого керівника (Коновальчук Валентина Іванівна, завідувач кафедри психології, кандидат психологічних наук);

  • основи психології управління (Карікаш Володимир Іннокентійович, доцент кафедри психології, кандидат психологічних наук).

15 січня учасники семінару зустрілись з радником голови Черкаської облдержадміністрації Піднебесним Юрієм Дмитровичем та обговорили шляхи впровадження курсу «Християнська етика» у навчальних закладах області.

Далі директори ЗНЗ працювали з працівниками Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації:

  • бухгалтер-ревізор відділу бухгалтерського обліку та економічного аналізу Чорноіваненко Валентина Петрівна проконсультувала учасників щодо вимог до використання благодійної допомоги в загальноосвітньому навчальному закладі та оформлення відповідної документації;

  • завідувач сектором юридичної та кадрової роботи Зажирко Ірина Михайлівна пояснила питання щодо оформлення кадрової та ділової документації навчального закладу;

  • провідний спеціаліст відділу спеціальної та позашкільної освіти Стрижак Лариса Федорівна зупинилася на питаннях організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у навчальних закладах;

  • начальник відділу дошкільної і загальної середньої освіти Гордуновська Людмила Віталіївна проінформувала про етапи атестації педагогічних працівників та пояснила основні помилки, які при цьому допускаються;

  • начальник відділу технічного нагляду Рупп Світлана Анатоліївна надала роз’яснення щодо вимог до експлуатації будівельних споруд загальноосвітнього навчального закладу;

  • начальник відділу спеціальної та позашкільної освіти Шевченко Тетяна Олександрівна розглянула основні напрямки щодо організації виховної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі.

16 січня учасники семінару із завідувачем лабораторії-центру інформаційних технологій Шемшуром Вадимом Михайловичем розглянули можливості використання «Хмарних технологій» в роботі сучасного навчального закладу.

Під час тренінгу завідувач кафедри освітнього менеджменту та педагогічних інновацій, кандидат педагогічних наук Андрющенко Тетяна Костянтинівна розглянула роль взаємодії з колективом для ефективної діяльності керівника. Завідувач кафедри педагогіки, кандидат педагогічних наук Гаряча Світлана Анатоліївна у своєму майстер-класі розкрила особливості організації роботи навчального закладу в умовах упровадження компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу.

Новопризначені директори відвідали Черкаську гімназію №9 ім. О.М. Луценка Черкаської міської ради, де були розглянуті питання стратегічного та тактичного планування діяльності керівника закладу освіти (Богославець Галина Іванівна, старший викладач кафедри освітнього менеджменту та педагогічних інновацій), основи практичного менеджменту в діяльності директора школи (Волошенко Олена Валентинівна, доцент кафедри педагогіки, кандидат педагогічних наук).

Під час круглого столу з директором гімназії, доцентом кафедри педагогіки інституту, кандидатом педагогічних наук Топчій Іриною Вікторівною учасники семінару обговорили перспективи державно-громадського управління навчальним закладом. Під час екскурсії по Черкаській гімназії №9 ім. О.М. Луценка директори отримали відповіді свої питання щодо організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі.

Обласний семінар для директорів загальноосвітніх навчальних закладів, які призначені у 2015 році, закінчився врученням сертифікатів учасника семінару Чепурною Наталією Миколаївною, ректором Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради.
24 лютого та 20 жовтня 2015 року відбулися засідання обласної творчої групи методистів міських, районних методичних кабінетів, які відповідають за предмети природничо-математичного циклу з теми «Створення умов для педагогів щодо планування власної траєкторії професійного розвитку». Учасники розглянули роль методичної служби у створенні психолого-педагогічних умов для планування і реалізації персональної траєкторії розвитку педагога; проаналізували умови, які необхідно створити методичним службам для ефективного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників та коучинг як засіб професійного розвитку; спроектували структуру методичної роботи щодо супроводу педагогів у плануванні власної траєкторії професійного розвитку. Потім було визначено завдання для роботи учасників творчої групи, термінів та вимог до оформлення матеріалів.

9 квітня та 16 листопада відбулося засідання творчої групи завідувачів методичних служб області з теми «Аналітико-прогностична діяльність керівника методичної служби». Учасники розглянули структуру роботи завідувача методичного кабінету щодо аналітичної діяльності, прогнозування, організації роботи з керівними кадрами та визначили завдання для роботи членів творчої групи, термінів та вимог до оформлення матеріалів.

Створюється сайт Черкаської регіональної школи новаторства керівних і педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Школи новаторства, на якому буде висвітлюватись кращий досвід освітян Черкащини.
З 7 до 9 квітня 2015 року у Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради проводилась методична сесія завідувачів районних, міських методичних кабінетів з теми «Методологічні засади створення сучасної системи національного, патріотичного виховання у навчальних закладах області».

Учасники методичної сесії відвідали відкриття XХ обласної виставки «Освіта Черкащини». На урочистому відкритті виставки були присутні заступник голови Черкаської облдержадміністрації В.В. Коваль, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації В.В.Данилевський, ректор Черкаського обласного інституту Н.М.Чепурна, представники ЧНУ ім. Богдана Хмельницького та УДПУ ім. П.Г.Тичини, Корсунь-Шевченківського педагогічного коледжу ім. Т.Г.Шевченка та Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г. Шевченка, працівники департаменту і обласного інституту, слухачі курсів підвищення кваліфікації, учителі загальноосвітніх навчальних закладів області, засоби масової інформації.

Завідувачів методичними кабінетами привітала Чепурна Наталя Миколаївна, ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради. У своєму виступі Наталія Миколаївна звернула увагу на сучасні підходи до організації роботи з керівниками навчальних закладів і резервом керівних кадрів та масовими заходами з педагогічними працівниками та учнями, які будуть проводитись найближчим часом.

Завідувачі методичних кабінетів зустрілись з Іриною Барановою, менеджером організації «Вчителі за демократію і партнерство», та ознайомились з інноваційними проектами в освіті (розвиток критичного навчання, інтерактивне навчання, навчання дискусій та дебатів, освіта для сталого розвитку).

Учасники методичної сесії зустрілись з заступником директора Департаменту-начальником управління дошкільної, загальної середньої,спеціальної та позашкільної освіти Сімушіною Оксаною Іванівною, яка у своєму виступі окреслила порядок атестації навчальних закладів (процедуру атестації, роль методичної служби в організації атестації навчальних закладів), організацію проведення навчально-польових зборів у 2015 році, участь завідувачів методичних кабінетів у колегіях ДОНу, організацію участі учнів у ЗНО з української мови і літератури, вимоги до тематичних перевірок (порядок вивчення і форма узагальнення).

Назаренко Галина Анатоліївна, проректор з науково-методичної роботи, кандидат педагогічних наук, проінформувала учасників сесії з співпрацею навчальних закладів Черкащини з науковими установами Національної академії педагогічних наук як чинником підвищення ефективності національно-патріотичного виховання учнів.

Дзюбак Раїса Миколаївна, проректор з навчально-методичної роботи, ознайомила завідувачів методичних кабінетів з підсумками ІІІ і IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів.

Під час сесії завідувачі методичними кабінетами зустрілись з Лісовою Наталією Іванівною, проректором з питань ЗНО та моніторингу якості освіти, кандидатом педагогічних наук. У своєму виступі вона розкрила значення порівняльних досліджень як інструменту моніторингу якості освіти.

У рамках методичної сесії були проведені практикуми, презентації, майстер-класи, тренінги:

  • «Нові підходи до вимірювання рівня навчальних досягнень учнів» (Криворучко Мар’яна Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Смілянського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа I-III ступенів №15» Смілянської міської ради);

  • «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в системі формування загальнолюдських та національних цінностей в учнів сучасної школи» (Павленко Лариса Анатолівна, директор Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради);

  • «Сучасні методи та прийоми патріотичного та національного виховання учнів в позаурочний час» (вчителі історії Черкаської гімназії №9 імені О.М. Луценка Черкаської міської ради: Завіновська Ірина, Обертас Ірина, Стецюк Андрій);

  • «Роль особистості вчителя у формуванні позиції патріота у школярів» (Гаряча Світлана Анатоліївна, завідувач кафедри педагогіки, кандидат педагогічних наук);

  • «ІКТ-технології на допомогу методичним службам» (Хуртенко Леся Олексіївна, заступник директора Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради);

  • психологічний практикум «Роль сімейного виховання у формуванні системи цінностей молодої людини» (Руденко Ілона Миколаївна, доцент кафедри психології, кандидат психологічних наук).

Учасники методичної сесії мали нагоду отримати кваліфіковані роз’яснення щодо актуальних освітянських питань:

  • особливості організації дистанційної та очно-дистанційної форм підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у 2015 році;

  • забезпечення навчальних закладів підручниками;

  • національно-патріотичне виховання в контексті нових викликів.


21 квітня на базі Першої міської гімназії міста Черкаси відбувся обласний науково-практичний семінар директорів гімназій, ліцеїв, колегіумів області «Громадсько-активна школа як інноваційна система управління сучасним загальноосвітнім навчальним закладом».

У роботі семінару взяли участь ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Наталія Чепурна, проректор з науково-методичної роботи ЧОІПОПП Галина Назаренко, доцент кафедри психології Володимир Карікаш, методист лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій ЧОІПОПП Світлана Чиркова, головний спеціаліст Департаменту освіти і науки Черкаської обласної держадміністрації Світлана Файнштейн.

Ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Наталія Чепурна відзначила особливу роль загальноосвітнього навчального закладу у системі суспільних відносин: «Ми розуміємо, що в сучасному суспільстві, в сучасній державі школа має стати тим осередком, навколо якого мають відбуватися всі події, пов’язані з громадськими організаціями, з батьками, з учнями – з тією спільнотою, яка оточує школу. Громадсько-активна школа має три головні напрямки своєї діяльності: демократизацію, волонтерство і партнерство». Також Наталія Миколаївна відзначила, що для нашої держави така модель школи не є новою, адже прикладом реалізації всіх трьох означених засад є Авторська Олександра Антоновича Захаренка середня загальноосвітня школа с. Сахнівки.

Проректор з науково-методичної роботи ЧОІПОПП окреслила шляхи демократизації навчально-виховного процессу в загальноосвітньому навчальному закладі, зробила акцент на формуванні готовності керівників навчальних закладів до здійснення управлінської діяльності в умовах громадсько-активної школи.

Володимир Карікаш, доцент кафедри психології ЧОІПОПП, зупинився на питанні психолого-педагогічного супроводу демократизації навчально-виховного процесу в рамках розбудови громадсько-активної школи.

Діяльність гімназії представив директор Сергій Саєнко та лідери навчального закладу. Полілінгвістичною візитівкою привітали присутніх гімназисти. Вокальна композиція «Європа» у виконанні ансамблю старшокласників продемонструвала прагнення молодого покоління жити у європейській єдиній країні.

У групах учасників семінару відбулися відкриті засідання гімназійного парламенту, клубу «Інтеракт», дискусійного клубу «Діалог культур».

У рамках семінару обговорено такі питання:

  • рівнино-функціональна структура управління гімназією державно-громадського типу. залучення громадськості до участі у міжнародних програмах і проектах;

  • форми патріотичного і національного виховання молоді;

  • розширення міжнародних контактів через участь у міжнародній організації «Люди до людей»;

  • розвиток екологічної свідомості гімназистів та їхніх батьків;

  • партнерство як засіб гармонізації взаємодії в освітньому просторі: міжнародні навчальні обміни, тестування;

  • навчальний заклад та сім’я як система партнерської взаємодії у розвитку особистості учня;

  • скаутський рух – важлива умова розвитку громадсько-активної школи;

  • роль ЗМІ у формуванні громадсько-активної школи.

На завершення семінару відбувся патріотичний флешмоб «Я люблю Україну».

Проведений захід дав змогу учасникам проаналізувати всі елементи функціонування громадсько-активної школи. Передовий досвід, отриманий від колег, стане гарним підґрунтям для розвитку громадсько-активної школи, що буде важливим елементом суспільного життя.
22 квітня 2015 року на базі Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Черкаської міської ради, де вперше в області (з 2008 року) було створено інклюзивно-інтегрований освітній простір, проведено обласний семінар-практикум для заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів, в яких впроваджується інклюзивне навчання, з проблеми «Інтегровано-інклюзивний освітній простір як розвиваюче середовище для дітей з особливими освітніми потребами»

На семінарі, який носив практичне спрямування, піднімалися питання про умови, необхідні для розвитку сучасного навчального закладу, про вирішення проблеми із забезпечення дітей з особливими освітніми потребами правом на якісну освіту, про спільне викладання в спеціальному класі вчителя початкових класів і вчителя-логопеда, соціального педагога та практичного психолога.

Директор та заступник директора з навчально-виховної роботи школи поділилися досвідом організації роботи в колективах дітей, педагогів, батьків здорових дітей по створенню позитивного середовища для сприйняття дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату. Батьки учнів 1 та 7 класів відмітили переваги спільного навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату із своїми здоровими однолітками, зупинилися на досягненнях своїх дітей, яких би не було, якби вони навчалися за індивідуальною формою навчання.
26 серпня 2015 року відбулася традиційна конференція працівників освіти і науки області: секційні засідання з 10 до 12 години (на базі Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №17) і пленарне засідання з 13 до 15.30 години (у приміщенні Будинку Рад Черкаської обласної державної адміністрації). На конференцію запрошені голови районних рад, заступники голів районних державних адміністрацій, міських голів, керівники органів управління освітою, завідувачі методичних кабінетів, голови районних, міських організацій Профспілки працівників освіти і науки України, керівники професійно-технічних, вищих навчальних закладів, педагогічні працівники, представники громадськості, засоби масової інформації.

Основними темами секційних засідань були:

  • пріоритети діяльності методичних служб області в контексті реформування освіти (секція завідувачів районних (міських) методичних кабінетів);

  • про вдосконалення статутної діяльності профспілкових органів щодо соціально-економічного захисту членів профспілки (секція районних (міських) організацій профспілки первинних профспілкових організацій вищих професійно-технічних навчальних закладів);

  • національно-патріотичне виховання школярів як комплексна, системна і цілеспрямована діяльність загальноосвітніх навчальних закладів (секція методистів районних (міських) кабінетів з виховної роботи);

  • сучасні проблеми діяльності інтернатних навчальних закладів та шляхи їх вирішення (секція директорів інтернатних навчальних закладів);

  • інноваційні підходи підвищення якості освіти в умовах реформування (секція директорів загальноосвітніх навчальних закладів).


22 жовтня 2015 року на базі Черкаського інституту післядипломної освіти відбувся семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи гімназій, ліцеїв, колегіумів з теми: «Сучасні форми і напрямки професійного розвитку вчителя». Захід відкрила Дзюбак Раїса Миколаївна, проректор ЧОІПОПП, яка наголосила, що семінар проводиться в новому форматі дискусійного заходу EDCAMP, в якому учасники самостійно визначають хід його роботи. EDCAMP ґрунтується на принципах незалежності та вільної ініціативи. Семінар працював за законом «про дві ноги», який заохочував учасників обирати лише ті сесії, які відповідають їхнім потребам. Викладачі кафедр (тренери) презентували форми роботи щодо професійного розвитку вчителя:

  • «Персональний коучинг як сучасна форма професійного розвитку вчителя» (Волошенко О.В., доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук);

  • Педагогічний практикум: «Психологічні передумови саморозвитку педагога» (Карікаш В.І., доцент кафедри психології . кандидат психологічних наук);

  • Педагогічна дискусія: «Самопізнання та особистісно-професійне самовдосконалення суб’єктів педагогічної діяльності» (Черкашина Т.В., доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, доктор педагогічних наук);

  • Освітній кінозал: «Гуманістична сутність керівника загальноосвітнього навчального закладу» (Гаряча С.А., завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук).

Кожен учасник семінару обрав самостійно та став учасником двох занять з чотирьох, які передбачали інтерактивні форми роботи. «Ефект довгого хвоста» - перші потужні враження змінюють зовсім інші, не менш сильні спогади про рівень організації, про новий формат, про захоплених та активних викладачів та учасників… Сподіваємося, що семінар змусив її учасників по-новому дивитися на питання освіти, учасників навчально-виховного процесу, які є агентами змін. Ця суперфраза відображає роль учителя (і не тільки учителя – оскільки суспільство в цілому зацікавлено в змінах не менше).

Далі програму семінару продовжили майстер-класи:

  • «Сучасному навчальному закладу – інноваційний менеджмент» (Ходоровська С.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Кам’янського еколого-економічного ліцею);

  • «Електронний журнал як засіб моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів» (Щербаков А.Г., методист відділу дистанційної освіти ЧОІПОПП);

  • «Роль заступника директора з навчально-виховної роботи загальноосвітнього закладу у підвищенні рівня саморозвитку вчителя» (Здоренко Ж.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Городищенського економічного ліцею);

  • «Застосування ІК-технологій під час проведення внутрішкільного контролю» (Бобкова Н.О. , заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаського фізико-математичного ліцею);

  • «Шляхи професійного становлення та саморозвитку вчителя в умовах відкритого інформаційного простору» (Шульга В.Д., заступник директора з навчально-виховної роботи Канівської гімназії імені Івана Франка, кандидат психологічних наук).

Майстер-класи включали обговорення сучасних технологій в освіті, нових педагогічних форматів й інструментів, роль науки в школі, застосування інформаційних ресурсів.

Підведення підсумків роботи семінару відбувалося за технологією «Відкритий мікрофон». Головне побажання учасників – продовжити зустрічі однодумців, які прагнуть позитивних змін в освіті та формують корисний простір знань!
З 16 до 18 листопада 2015 року у Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради проводилась методична сесія завідувачів районних, міських методичних кабінетів з теми «Перспективний менеджмент у формуванні діяльності та завдань методичної служби області у світлі реформування освіти».

Завідувачів методичними кабінетами привітала Чепурна Наталя Миколаївна, ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради. У своєму виступі Наталія Миколаївна звернула увагу на завдання методичних служб в світлі реорганізаційних змін в освіті та масові заходи з педагогічними працівниками та учнями, які будуть проводитись найближчим часом.

Назаренко Галина Анатоліївна, проректор з науково-методичної роботи, кандидат педагогічних наук, проінформувала учасників сесії про особливості проведення Всеукраїнських конкурсів «Вчитель року – 2015» та «Класний керівник», вимоги до оформлення матеріалів та етапи проведення конкурсу.

На реформування ЗНО, його модель, основні змістові складові та шкільну політику оцінювання звернула увагу присутніх Лісова Наталія Іванівна, проректор з питань ЗНО та моніторингу якості освіти, кандидатом педагогічних наук.

Методисти інституту Войцях Т.В., Добровольська Л.Н., Кудін В.С. презентували завідувачам Р(М)МК практичні аспекти програми виховної роботи з протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» та застосування в умовах конфлікту відновних практик (Войцях Т.В., Ворона І.А.). Шемшур В.М. провів практикум з технології проведення вебінарів.

Для учасників методичної сесії членами кафедр інституту був проведений EDCAMP (новий формат проведення конференцій та семінарів). Тренери спочатку презентували форми роботи щодо професійного розвитку педагогічних працівників, завідувачі Р(М)МК вибирали 2 теми, які їх зацікавили, відвідували заняття одне за одним:

  • «Моделі ефективної взаємодії педагогів і батьків» (Андрющенко Т.К., завідувач кафедри дошкільної освіти та професійного розвитку педагогів, доктор педагогічних наук);

  • «Почуття власної гідності як регулятор ефективної освітньої взаємодії» (Коновальчук В.І., завідувач кафедри психології, кандидат психологічних наук);

  • «Самодіагностика актуальних професійних потреб» (Волошенко О.В., доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук).

17 листопада 2015 року, для завідувачів Р(М)МК, в Києві, на базі Українського колежу ім. В.О.Сухомлинського було проведено науково-практичний семінар «Інноваційні технології в освіті. Всеукраїнський науково-педагогічний проект «Інтелект України»: теорія і практика реалізації». Семінар було проведено з метою ознайомлення з результатами реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Інтелект України».

Учасники відвідали фрагменти уроків читання (1-А клас, 3-А клас), «Людина і світ» (1-Б клас, 2-А клас), математики (3-А клас), української мови (2-А клас), «Навчаємось разом» (4-А клас).

У роботі семінару взяли участь:

  • Киян Ольга Іванівна, координатор проекту, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту модернізації змісту освіти МОН України;

  • Хайруліна Василина Миколаївна, директор Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського, член-кореспондент НАПН України, кандидат педагогічних наук;

  • Булахова Людмила Миколаївна, методист проекту, заступник директора з навчально-виховної роботи Харківської гімназії №169, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Початкова школа ХХІ століття»;

  • Виговська Ольга Іванівна, головний редактор журналу «Директор школи», кандидат педагогічних наук.

Установчий семінар завершився методичним постскриптумом, у ході якого було обговорено пріоритетні завдання для навчальних закладів Черкаської області на 2015-2016 р. у межах реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Інтелект України».

18 листопада учасники методичної сесії мали нагоду отримати кваліфіковані роз’яснення щодо актуальних освітянських питань:

  • особливості проведення на сучасному етапі батьківських зборів (Крутенко О.В., доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук);

  • основні заходи поліпшення якості навчання та викладання в умовах іншомовного спілкування (Пахомова Т.Г., доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук);

  • сучасне нормативно-правове забезпечення дошкільної освіти (Сіренко А.Є., завідувач відділу дошкільної освіти);

  • конструктивну взаємодію педагога з батьками як рівень професіоналізму вчителя початкових класів (Добровольська Л.Н., завідувач відділу початкової освіти);

  • використання освітнього онлайн середовища д ля успішного навчання математики (Козлова О.М., методист лабораторії природничо-математичних дисциплін);

  • сучасні технології організації та проведення нетрадиційного семінару; Академія школи підприємництва, як пріоритетний напрямок навчально-виховної діяльності закладів освіти (Лємешева Н.А., методист лабораторії виховної роботи).

Далі завідувачі районних, міських методичних кабінетів взяли участь у колегії Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.
3 грудня 2015 року на базі відділу освіти Золотоніської міської ради та виконавчого комітету відбувся обласний семінар керівників органів управління освітою та завідувачів районних, міських методичних кабінетів з теми: «Громада, влада, освіта: створення сприятливого освітнього середовища».

Семінар розпочався спільним засіданням керівників органів управління та завідувачів районними, міськими методичними кабінетами в міському Будинку культури. З вітальним словом до присутніх звернувся міський голова м. Золотоноші Войцехівський Віталій Олександрович.

Директор Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Данилевський Валерій Вікторович охарактеризував основні засади переходу від традиційної до державно-громадської системи управління та напрямки демократизації діяльності навчального закладу.

Про співпрацю освіти з громадою та органами влади; сучасні досягнення освіти міста та плани на майбутнє учасникам семінару розповіла Строкань Ольга Миколаївна, начальник відділу освіти Золотоніської міської ради та виконавчого комітету.

Подальша робота семінару проходила у двох секціях.

Керівники органів управління освітою продовжили свою роботу у дошкільному навчальному закладі «Берізка» Золотоніської міської ради, де ознайомилися з організацією дослідно-експериментальної роботи з екологічного виховання, та у Золотоніській спеціалізованій школі №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради, де було представлено досвід використання ІКТ у навчальній та управлінській діяльності.

Завідувачі районних, міських методичних кабінетів ознайомилися з організацією роботи дошкільного навчального закладу «Ялинка» Золотоніської міської ради як закладу сприяння здоров’ю та досвідом Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради щодо створення оптимальних умов для підвищення результативності та гуманізації навчально-виховного процесу, розвитку творчої особистості вчителя й учня.

Заключне спільне засідання відбулося у Золотоніській гімназії ім. С.Д. Скляренка Золотоніської міської ради. Учасники семінару відвідали інтегроване заняття з математики та логіки у 2 класі з використанням Lego-конструкторів, фрагмент уроку з англійської мови у 4 класі з елементами гри та мультимедійним супроводом, фрагмент заняття з логіки у 1 класі «Подорож до країни Шахляндії» та познайомилися з роботою команди «Zolovizer» (Золотоніські чарівники) щодо створення базової моделі Lego. Як підсумок було представлено щорічний звіт директора гімназії перед громадою.

На завершення семінару підсумки підвели міський голова м. Золотоноші Войцехівський Віталій Олександрович, директор Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Данилевський Валерій Вікторович та ректор комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Чепурна Наталія Миколаївна.

Проведено інтернет-семінари:

для учителів та учителів-дефектологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами «Співпробітництво вчителів – запорука ефективного особистісного розвитку дитини з особливими освітніми потребами» з питань:

­ особистісно зорієнтований підхід в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (за різними нозологіями);

­ диференційований підхід в навчанні дітей з особливими освітніми потребами (планування, конспекти інтегрованих занять);

­ виховання толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами (заняття, розваги, бесіди, тренінги);

­ інклюзивне навчання – вибір батьків (консультації для батьків та педагогів, поради, батьківські збори).

для керівників навчальних закладів «Демократизація освіти: партнерська взаємодія навчального закладу з громадою» з питань:

  • організація та розбудова громадсько-активної школи як осередку розвитку громад;

  • особливості моделювання діяльності колективу навчального закладу за умов орієнтації на задоволення освітніх потреб учнів, батьків, громади;

  • демократичні основи партнерської взаємодії навчального закладу і громади;

  • вивчення громадської думки та потреб громади: особливості збирання, обробки, зберігання та використання соціальної інформації;

  • планування та проведення волонтерських акцій.

для директорів, заступників директорів з навчально-виховної роботи, практичних психологів, голів методичних об’єднань навчальних закладів «Школа молодого вчителя – один з головних напрямків роботи методичної служби школи» з питань:

  • проблеми молодого вчителя в період адаптації в школі та шляхи їх подолання;

  • організація моніторингу ефективності діяльності молодих учителів;

  • створення умов удосконалення педагогічної майстерності молодих учителів; наставництво;

  • мотивація успіху – необхідна умова професійного становлення молодого вчителя;

  • психолого-педагогічний супровід професійного становлення молодих педагогів.

Схожі:

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Ю. В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Методист предметів художньо естетичного циклу Черкаського обласного...
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної...
Методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
БІБЛІОТЕКА ЧЕРКАСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ ПІСЛЯДИПЛОМ
Маяцька Л. Ф., провідний бібліотекар Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної...
Методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Л.І. Даниленко, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Н. М. Степанова
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Н. М. Степанова
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
М. А. Новосельський, методист фізики Черкаського обласного інституту...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка