|
Скачати 55.75 Kb.
|
Конспект уроку з фізики 7 клас На тему: «Густина речовини» Вчитель: Михальчишин Ольга Тема: густина речовини Мета: розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів, політехнічний світогляд, дивергентне мислення; виховна: виховувати прагнення до дослідницької робот и, сприяти формуванню в учнів пізнавальних здібностей, виховувати активну, компетентну особистість; навчальна : сформувати поняття «густи на», втановити залежності між густиною, об'ємом і масою, продовжити формування експериментальних умінь, розкрити практичне значення й використання в побуті нового поняття. Обладнання: лабораторні ваги (одні на стіл учня), важки до них; мензурки, тіла однакової маси, але різного; об'єму; набір тіл для визначення питомої теплоємності речовини; лінійки учнівські; дерев'яні бруски. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Девіз уроку: «Більше питань – більше знань». ХІД УРОКУ І. Психологічна стежка Учитель. Доброго дня, діти. З яким настроєм ви прийшли на урок? Зобразіть його у вигляді ось таких мордочок на полях у своєму зошиті. У ході уроку ваш настрій може змінитися, й тоді ви створите таку психологічну стежку. (Діти малюють у зошитах один із трьох варіантів.) II. Актуалізація опорних знань На столі вчителя — ваги й важок. Учитель. Відгадайте загадку: Дві сестри гойдалися, равди домагалися, А коли домоглися, То зупинилися. (Терези) Питання до класу — Для чого використовують ваги? — Що таке маса? І — Які одиниці маси знаєте? — Переведіть: 3мг = ?г, 150мг = ?кг, 0,7кг=?г, 50мг = ?кг III. Мотивація навчальної діяльності (створення проблемної ситуації) — Як визначити масу гранітної брили об'ємом 7 м3 ,? (Обговорення можливих варіантів) Учитєль. Поки ваших знань недостатньо й не завжди | зручно зважувати тіла, а тим більше приводити їх у взаємодію. Але життя дуже часто ставить перед людьми подібні завдання. Наприклад, геологи виявили родовище природного газу в районі Великоанадольського лісу. Які ж запаси газу тут сховано? Фізика прийшла на допомогу людині. — Знаючи масу одиниці об'єму й весь об'єм, чи можна знайти всю масу? — Як, знаючи масу 1 м3 граніту й об'єм брили (7 м) 3, знайти маси всієї брили? Маса одиниці об'єму одержала особливу назву — густина. (Оголошення теми уроку) — Відкривайте зошити, запишемо число, класну роботу й тему уроку. — Продовжимо психологічну стежку. IV. Формування нових понять Сформулюйте, що ж таке густина. Запишемо це в зошит Густина = маса / об'єм; V. Експериментальне завдання Клас ділиться на групи по 4 учні: двоє — експериментатори, один — теоретик (він все запише й обчислить), один — учений (узагальнить результат експерименту) Завдання. Визначити густину тіла (з набору тіл для визначення питомої теплоємності). Слабким ученикам видаю аркуші із планом дій: 1) визначте об'єм тіла за допомогою мензурки (у см3); 2) визначте масу тіла шляхом зважування (у г); 3) обчисліть густину (у г/см3). Висновок: тіла, що мають однаковий об'єм, але різну масу, мають різну густину. VI. Робота з підручником — Ви обчислили густину у г/см3 , а в СІ прийнято її визначати в кг/м.3 Як здійснити переведення одиниць? Відкрийте підручник на сторінці 68 і в таблиці густин знайдіть воду. Густина води 1 г/см3 й одночасно 1000 кг/м.3 Зробіть висновок, як перейти з однієї системи одиниць в іншу. — Що ж таке густина? Учитель. Знаючи густину, можна визначити масу їм3 І або 1 см3 речовини. Якце зробити? Визначте задопомо-I гою таблиці густин масу 1 см3 льоду, 1 м3 газу. VII. Експериментальне завдання За допомогою таблиці густин можна визначити речови-I ну, з якої складається тіло, без хімічного аналізу. Дізнайтеся, з якої деревини ці дерев'яні кубики. Слабким — картка-план: визначте об'єм тіла, вимірявши лінійкою довжину, ширину, висоту (у см3); зважте кубик і визначте масу в грамах; обчисліть густину і за таблицею подивіться речовину. Продовжте вашу психологічну стежку. VIII. Розв'язання завдань Формули зручно запам'ятовувати за допомогою різних символів, аналогій, віршів і т. ін. Формулу густини легко запам'ятати й використати, знаючи магічний трикутник. 1. Шматок металу масою 461,5г має об'єм 65см3 . Який це метал? 2. Визначте масу мармурової плити розміром 1,0 х 0,8 х 0,1 м. Логічні завданя За допомогою ваг хлопчик визначив, що склянка, напов- | нена водою, має більшу масу, ніж та сама склянка, напов-1 нена соняшниковим маслом, але меншу, ніж заповнена j молоком. Яка рідина має найбільшу масу, найменшу? Два однакових баки наповнили пальним: один — бензином, інший — гасом. Який буде важче? IX. Підсумок уроку Психологічна стежка. Оцінювання роботи учнів. Домашнє завдання: прочитати параграф з підручника, виконати вправи в кінці параграфа. Творче завдання — визначити густину бруска туалетного мила. (Зібрати зошити в учнів, що потребують підвищеної уваги.) |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів " Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи |
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет.... План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет. Реєстрація електроної пошти |
Уроку з фізики для учнів 8 класів на тему Мета: ознайомити учнів з особливостями та фізичними характеристиками процесів випаровування і конденсації, сублімації |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
Тема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч. Мета уроку Мета уроку: З’ясувати, від чого залежить енергія електромагнітної хвилі, ознайомитися із будовою і принципом роботи мікрохвильової... |
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему |
Поля. Матерія перебуває в русі. Б. А. Сусь аргументовано доводить,... Сусь Б. А. у своїй навчальній діяльності не обходить проблемних навчальних питань фізики – вони стають основою проблемного методу... |
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: Організаційні та технічні... Мета: Ознайомити учнів з пожежною безпекою, правилами та інструкціями з пожежної безпеки, розвивати навички запобігання виникненню... |