Уроку з фізики для учнів 8 класів на тему


Скачати 68.67 Kb.
Назва Уроку з фізики для учнів 8 класів на тему
Дата 01.11.2013
Розмір 68.67 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок


КУ Сумська загальноосвітня школа http://open.az/uploads/posts/2010-05/1273344374_166358.jpg

І – ІІІ ступенів № 26 м. Суми

Розробка уроку з фізики для учнів 8 класів на тему :

«

»

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/1/62/166/62166586_r15.jpgВчитель: Міхеєнок Н.О.

Тема: Випаровування і конденсація рідин.

Мета: ознайомити учнів з особливостями та фізичними характеристиками процесів випаровування і конденсації, сублімації.

Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять ,уміння порівнювати та аналізувати, використовувати раніше набуті знання і навички, пізнавальний інтерес.

Виховувати уважність, працьовитість, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність : вода, спирт, пензлик, піпетка, спиртівка, набір скляних пластинок, пластинка покрита парафіном, картонний папір, мультимедійні засоби навчання та їх програмне забезпечення.

Формування компетентностей : продуктивної творчої праці, самоосвіти , саморозвитку, інформаційної компетентності.

Методи та форми роботи: « Мозковий штурм», відгадування загадок, «Обери позицію», « Спробуй пояснити», « Упізнай героя», « Бумеранг», ««Кореспондент», проблемно – пошуковий метод ( робота в групах)

Технологія :ІКТ, інтерактивне навчання.

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

  2. Перевірка домашнього завдання

  • Запис домашньої задачі на дошці.

  • Інтерактивна вправа « Бумеранг»

  • Інтерактивна вправа « Кореспондент»

  • Робота з роздатковим матеріалом Експрес – контроль – 8. ( 2 учні)

  1. Актуалізація опорних знань

Вправа « Мозковий штурм» (спроектовано на дошку )

Слайд № 1



  1. Оголошення теми і мети уроку.

Інтерактивна вправа « Тривожний дзвінок»

Слайд № 2



  1. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадування загадок

  1. Уночі понад водою
    Білий дим пливе рікою.
    Тільки сонечко засяє –
    Білий дим кудись тікає.
    (Туман)

  1. Довго мене немає - все помирає,
    А як прийду - знов оживає.
    Відповідь (дощ)

3. Що росте догори дном? ( Бурулька)



  1. Мене просять і чекають,
    Я як покажуть – утікають.
    Відповідь (Дощ)



  1. Зоря –зоряниця, молода дівиця.

Гуляти ходила, сльозу зронила,

Місяць бачив - не підняв,

Сонце побачило - відняло. ( Роса)

  • Як називаються описані процеси? ( Кругообіг води в природі)

  • Як утворююється роса і туман? Чому зникають калюжі на асфальті?На ці питання ми спробуємо дати відповідь.Але перш ніж перейти до вивчення нової теми дайте відповідь на запитання: « Чи можна змусити воду кипіти за температури 40 °С ?»

Метод « Обери позицію».

  • Накресліть у зошит шкалу і зазначте свою позицію.

Слайд № 3



  1. Вивчення нового матеріалу.

  • У яких агрегатних станах може перебувати речовина?

  • Від чого залежить вид агрегатного стану?

Слайд № 4



Отже, будь – яка речовина може переходити з одного агрегатного стану в інший. Рідина може перетворитися на газ двома способами: випаровуванням і кипінням. Знайомство з пароутворенням рідини почнемо з процесу випаровування.

  • Що таке випаровування? Наведіть приклади випаровування.

Розгляньмо, як відбувається процес пароутворення з поверхні рідини. Пароутворення з поверхні рідини називають випаровуванням рідини.
Молекули поверхневого шару рідини хаотично рухаються в різні сторони, в тому числі і вгору.
Якщо молекула має швидкість, спрямовану вгору, і перебуває в поверхневому шарі, вона намагається вилетіти за межі рідини, але інші молекули, внаслідок взаємодії, перешкоджають їй і повертають назад у рідину.
Такою буде поведінка більшості молекул, але серед них є й такі, швидкість яких більша середньої швидкості молекул. Потрапивши у поверхневий шар, вони можуть перебороти притягання інших молекул і вийти за межі рідини. Під час випаровування вилітають молекули з найбільшою кінетичною енергією, внаслідок чого внутрішня енергія рідини зменшується і рідина охолоджується

Слайд № 5



З`ясуємо від яких факторів залежить випаровування.

Робота в групах.

Завдання групи № 1. Дослідіть швидкість випаровування спирту та води. Для цього нанесіть рідини пензликом на скляну пластинку. Зробіть висновок

Завдання групи № 2. Дослідіть залежність швидкості випаровування від площі поверхні рідини. Для цього піпеткою нанесіть 2 краплини води на суху скляну пластинку та пластинку покриту парафіном. Зробіть висновок.

Завдання групи № 3. Дослідіть залежність швидкості випаровування від температури рідини. Для цього піпеткою нанесіть 2 краплини води. Одну з цих пластинок нагрійте.

Завдання групи № 4. Дослідіть залежність швидкості випаровування від вітру. Для цього піпеткою нанесіть 2 краплини води на скляні поверхні. Одну з пластин обмахуйте картонним віялом.

Звіт груп: швидкість випаровування залежить від температури рідини,площі її поверхні, від густини речовини і наявності вітру.

Слайд № 6









Слайд № 7



Отже, ми вже знаємо , що молекули весь час вилітають із рідини і певна їх кількість знову повертається. Таким чином, поряд із процесом випаровування існує зворотний процес, коли речовина з газоподібного стану переходить у рідкий. Процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий називають конденсацією.

Слайд № 9



Слайд № 9



  • Наведіть приклади конденсації.

Слайд № 10



Ми зясували , що поряд з процесом випаровування існує і процес конденсації. Процес випаровування відбувається з поглинанням енергії, а конденсації навпаки, супроводжується виділенням енергії. Енергетичні випрати на випаровування рідин характеризує питома теплота пароутворення. Позначають її r.

  • Що ця величина показує? ( с.п. 182)

  • Яка одиниця вимірювання цієї величини?

  • Питому теплоту пароутворення визначають дослідним шляхом і заносять до таблиць. Відриємо таблицю на форзаці підручника і знайдемо чому дорівнює питома теплота пароутворення бензину і води.

  • Кількість теплоти, яка витрачається на перетворення рідини на пару або виділяється в ході конденсації пари обчислюється за формулою:

Q = r m

На початку уроку ми зясували, що є два способи пароутворення це випаровування і кипіння. Проведемо дослід і зясуємо , чим кипіння відрізняється від випаровування. Будемо нагрівати воду в колбі за допомогою спиртівки.

  • Які явища спостерігали в рідині перед тим, як вона починає кипіти?

  • Яка сила змушує бульбашку газу підійматися на поверхню рідини?

  • Сформулюйте визначення поняття кипіння.

  • Виміряємо температуру води у колбі.

  • Як ви гадаєте чи збільшується температура під час кипіння?

  • Перевіримо це за допомогою експерименту. Продовжимо нагріати врідину. Як бачимо температура не зростає. Тому вдома під час готування їжі, після того як вода закипить, слід зменшувати потужність нагрівника. Це дасть змогу економити енергію і не змінить часу готування.Отже, під час кипіння температура рідини не змінюється.

7.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Інтерактивна вправа « Спробуй пояснити»

Слайд № 11- 12





  1. Інтерактивна вправа « Упізнай героя» (Слайд №13)









  1. Інтерактивна вправа «Фізичне лото ».



  1. Підбиття підсумків уроку

1.Повернення до проблемного запитання. Учні обґрунтовують свої відповіді.

2. Метод « Ключові слова » ( учні називають ключові слова уроку і пояснюють свій вибір)

Оголошення і коментування оцінок за урок

  1. Повідомлення домашнього завдання

  1. Опрацювати §57, дати відповіді на контрольні запитання.

  2. Виконати Впр. 34 № 2,4* с. 187

  3. Повторити § 25, Впр. 14 № 6,7*

Схожі:

План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Для цих профілів математика є базовим (обов’язковим для вивчення) предметом, близьким до профільних навчальних дисциплін – хімії,...
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність...
Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,...
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів
Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва
Уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців»
Розробка уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» для учнів 8 класу. Представлений матеріал...
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів
Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть...
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для учнів 10-11 класів загальноосвітніх...
Технологічний, фізико-хімічний, агро­хімічний профілі природничо-математичного напряму профільного навчан­ня, а також технологічний...
Конспект уроку з фізики 7 клас На тему: «Густина речовини»
«густи на», втановити залежності між густиною, об'ємом і масою, продовжити формування експериментальних умінь, розкрити практичне...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Першого уроку в 2015–2016 навчальному році для учнів 1-4 класів / [Добровольська Л. Н., Чорновіл В. О., Л.І. Ткачова]. – Черкаси:...
Уроку спецтехнології на тему: «Режими газового зварювання»
Мета уроку: навчальна – навчити учнів самостійно працювати над новим матеріалом,вміти виділяти головне,ознайомити учнів з режимом...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка