|
Скачати 88.21 Kb.
|
Модель підготовки компетентного випускника З досвіду роботи школи Ірина Дуванська, заст. директора з НВР Стахановської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 9 ім. Олексія Стаханова, м. Стаханов, Луганська обл. Сучасні ринкові відносини, світова глобалізація, швидкий розвиток наукових досліджень, нові інформаційні технології впливають на формування принципово нової системи цінностей. Сучасній людині дедалі частіше необхідно:
Саме тому одна з найважливіших задач сучасної школи – не тільки сформувати у дитини високий рівень знань, а й певні особистісні якості, вміння й навички, які допоможуть їй бути успішною в достатньо складному і суперечливому світі. А отже, постають і нові вимоги до сучасного випускника школи.
В умовах розбудови сучасної української школи, що базується на засадах гуманізму і глибокої поваги до людини, нова освітня парадигма розглядає орієнтацію на інтереси особистості, адекватні сучасним тенденціям суспільного розвитку та спрямована на становлення компетентності, ерудиції, розвитку творчих начал і культури особистості. Нова освітня парадигма розглядає орієнтацію на інтереси особистості, адекватні сучасним тенденціям суспільного розвитку та спрямована на становлення компетентності, ерудиції, розвитку творчих начал і культури особистості. Побудова школи життєвої компетентності як соціально-педагогічної системи має забезпечити досягнення таких освітніх результатів, які б відповідали як меті розвитку особистості, так і сучасним вимогам суспільства, кращим світовим стандартам. Саме тому педколектив працює над створенням педагогічної системи, спрямованої на підготовку компетентного випускника. Школа заснована в 1976 році і функціонувала як школа з поглибленим вивченням іноземних мов, а з 2002 р. - має статус спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи з поглибленим вивченням іноземних мов, з серпня 2004 р. школі присвоєно ім’я Олексія Стаханова. Спеціалізована школа № 9 має таку структуру: Початкова школа 1 – 4 класи Базова школа 5 – 7 класи 8 – 9 допрофільні класи Старша школа 10 – 11 профільні класи Профіль навчання – іноземна філологія. Організація профільного навчання відбувається за наступними принципами: 1.Фуркації
2.Варіативності й альтернативності
3.Наступності і неперервності
4.Діагностико-прогностичної реалізованості
У відповідності до Концепції профільного навчання в старшій школі (10-11 класи) передбачено введення профільної освіти за рахунок:
У школі розроблена і впроваджена система психологічного супроводу профільної адаптації учнів у навчальному процесі. На кожному етапі навчання відбувається психодіагностика: - психологічне тестування учнів 1-х класів з метою виявлення схильності до вивчення іноземної філології; - виявлення в учнів 5-х класів адаптації до вивчення другої іноземної мови; -тестування учнів допрофільних 8-9 класів з метою виявлення сензитивності до розвитку загальних та спеціальних здібностей; -тестування учнів профільної школи (10-11 клас) з метою визначення професійних переваг особистості старшокласників. Педагогічний колектив школи працює над проблемою «Полікультурний розвиток учнів засобами особистісно орієнтованих технологій», що передбачає інкультурацію як засіб соціалізації особистості школяра: моральна культура людства, культура сім’ї, роду, людських взаємовідносин, культура мов. Для реалізації цих завдань до роботи школи залучаються волонтери Корпусу Миру США в Україні: Патрик Сміт, Кіф Еспозіто. Головна мета волонтерів – допомогти молодим українцям підготуватися до професійної кар’єри і до самостійного життя після закінчення школи. Вони проводять уроки, позакласні заходи, суспільні проекти, які націлені на обмін інформацією між волонтерами та викладачами про найкращі методики навчання. Учням таке співробітництво дозволяє розвинути впевненість у собі та розширити можливості використання англійської мови. Управлінська діяльність спрямована на формування дієздатного колективу педагогів-однодумців, створення оптимальних умов для навчання, виховання та розвитку дітей, для самореалізації кожного учасника навчально-виховного процесу. Результативне управління навчально-виховним процесом здійснюється не тільки адміністрацією, а й педагогами – майстрами. Впровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес спрямоване на розвиток здатності орієнтуватися в нових умовах, адаптуватися до нових вимог. В сучасному освітньому процесі такий підхід – найактуальніший, тому в школі створено систему організації підтримки і стимулювання самостійної пізнавальної діяльності, створення умов для особистісного зростання як учнів, так і педагогів. Методична робота в школі спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, запровадження інноваційних педагогічних технологій, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Координує і спрямовує методичну роботу методична рада, пріоритетними завданнями якої є планування, узгодження та аналіз проведення відповідних до загальношкільної проблеми заходів. Методична робота з педагогічними працівниками реалізується через такі форми її організації:
Методична робота формується як цілісна система підвищення науково-теоретичного та загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності педагогів, формування у них прагнення до самоосвіти та саморозвитку. З метою реалізації означених проблем здійснюємо такі підходи до навчання, як особистісно орієнтовний (застосування методів та прийомів: "діалогічність", "створення ситуації успіху", спрямованість на підтримку індивідуального розвитку учня; формування комунікативної та етнокультурної компетенції); діяльнісний (включення учнів в ігрову, театралізовану, проблемно-пошукову діяльність; "діалогове навчання", "соціальне проектування"); інтегративний (здійснюється на різних рівнях: методологічному, концептуальному, інформаційному, технологічному). Модельметодичної роботи з педкадрамиПедагогічна рада П Міські м/о, центри Тематичні огляди-виставкипМетодична радаДіагностика педагогівМетодичні конференціїМетодичні оперативні нарадиЛОІППОАтестаціяМО вчителів початкових класівМіський методичний кабінет Семінари - практикумиМетодичні поради та індивідуальні консультаціїМО вчителів математикиМО вчителів іноземних мовМО вчителів української мовиМО вчителів російської мовиМО вчителів хімії, біології, географіїТворчі групиНаставництвоСамоосвітаВебінари ТренінгиПсихолого-педагогічний семінарМО класних керівниківМетодичний кабінетМоделювання підготовки компетентного випускника можна розглядати як додатковий ресурс керування, ресурс підтримки і стимулювання самостійної пізнавальної діяльності, створення умов для особистісного зростання учнів, що дозволяє досягати певних результатів. Останні п’ять років якість знань учнів складає ≈ 65%, 15% учнів засвоюють програму на високому рівні, жоден не має знань початкового рівня. Команда школи є постійним призером ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад з базових дисциплін. Команда учнів 9-11 класів щорічно бере участь і посідає призові місця в обласному конкурсі знавців української мови на базі Луганського обласного ліцею при ЛНПУ ім. Т.Шевченка. Щороку учні старших класів демонструють високий рівень знань з англійської мови, беручи участь в міжнародному проекті «Акт в підтримку свободи». Переможці навчаються в США, де мають змогу вдосконалювати отримані знання . Успіхи та досягнення учнів, їхні перемоги відзначаються на щорічному шкільному святі „Парад зірок”, на міських заходах, присвячених вшануванню переможців предметних олімпіад. Випускники 11-х класів стабільно продовжують навчання у вищих навчальних закладах, у переважній більшості - на бюджетній основі. Загалом випускники обирають вузи міст Алчевська, Харкова, Донецька, Луганська, Києва, Горлівки. У своїй школі працюють учителями іноземних мов 17 випускників. Серед випускників школи є головні спеціалісти та менеджери відомих фірм, депутатати різних рівнів, директора закладів і виробництва тощо. Таким чином, розроблена колективом модель підготовки компетентного випускника працює і сприяє ефективній соціалізації особистості. |
Магазини і покупки. Ми йдемо купувати Мета: практична – систематизувати лексико-граматичні знання учнів з теми “Магазини і покупки” англійською та німецькою мовами |
СЕРГІЙ ЖАДАН: ЛІТЕРАТУРА НЕ Є ЧИМОСЬ БІЛЬШИМ, НІЖ СПОРТ ЧИ ПРОҐНОЗ ПОГОДИ Львів), «Історія культури початку століття», «Біґ Мак» (обидві — Київ 2003), «История культуры начала столетия» (2003, Москва). Тексти... |
Додаток И Пример рефератів українською та англійською мовами Пояснювальна записка до дипломного проекту: 81 с., 34 рис., 6 табл., 2 додатка, 35 джерел |
Навчально-методична, науково-популярна та інформаційна газета Видається українською, російською та англійською мовами впродовж навчального року |
ЗВЕРНЕННЯ ДО УКРАЇНСЬКИХ ГРОМАД ЗА КОРДОНОМ Журнал «IMAGE. UA» видається українською та англійською мовами й розповсюджується в Україні та за кордоном. Перше число журналу вийшло... |
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ Подати УДК, ключові слова, анотацію українською та англійською мовами. Анотація входить до загального обсягу. Список літератури –... |
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків... |
ПРАКТИЧНИЙ КУРС АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ Навчальний посібник з практики усного... Практичний курс англійської мови (англійською та українською мовами). Навчальний посібник з практики усного та письмового мовлення... |
Критерії оцінювання Учень може розпізнати рівняння з двома змінними, системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, прочитати та записати їх |
ТЕНІСОН ОЛЬГА ЮРІЇВНА Вільне володіння графічними програмами Adobe Photoshop,CorelDraw, Adobe After Effects. Володіння навичками академічного малюнку та... |