Тренінг «Збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків та молоді» Мета


Скачати 88.1 Kb.
Назва Тренінг «Збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків та молоді» Мета
Дата 06.01.2014
Розмір 88.1 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тренінг «Збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків та молоді»
Мета: підвищити рівень поінформованості підлітків з питань репродуктивного здоров’я.

Завдання:

  • визначити основні поняття: «здоров’я», «здоровий спосіб життя», «репродуктивне здоров’я»

  • розглянути фактори впливу на стан репродуктивного здоров’я


Кількість учасників: 20 – 25 осіб

Форма проведення: просвітницький тренінг
Хід проведення тренінгу

  1. Відкриття

Мета: надати загальну інформацію про тренінг, ознайомити з метою та завданнями тренінгу, регламентом роботи.

Час проведення: 5 хв..

Ресурси: плакат, на якому написані мета і завдання тренінгу

Хід проведення:

Привітання учасників. Презентація мети і завдань тренінгу. Ознайомлення учасників з регламентом роботи.

Плакат, на якому занотовані мета і завдання тренінгу, бажано прикріпити на видному місці та звертатися до нього протягом усього тренінгу.


  1. Обговорення принципів роботи на тренінгу

Мета: визначити принципи роботи групи на тренінгу

Час проведення: 7 хв..

Ресурси: великий аркуш паперу, маркери

Хід проведення

Тренер говорить: «Для ефективної роботи на тренінгу, тобто для досягнення поставленої мети, завдань і створення дружньої, творчої атмосфери, необхідно домовитись щодо принципів співпраці»

Тренер пропонує учасникам назвати принципи.

Орієнтовними принципами співпраці можуть бути:

Принцип позитивності (бути позитивними до себе та інших, бути доброзичливими, не критикувати; виявляти терпимість, повагу).

Принцип результативності (працювати на результат, бути активними, прислуховуватись до думок інших, говорити по черзі…)

Принцип пунктуальності (бути пунктуальним, дотримуватись регламенту).

Запитання для обговорення:

Як ви вважаєте, чому необхідно на тренінгу домовлятися щодо принципів співпраці?
Принципи необхідно написати на аркуші фліпчарту, щоб у разі необхідності до них можна було звернутися протягом роботи на тренінгу.
3. Вправа «Скринька понять»

Мета: ознайомити учасників із сучасними концепціями у сфері охорони здоров’я, сприяти усвідомленню учасниками своєї відповідальності за особисте здоров’я.

Ресурси: аркуші фліпчарту, кольорові маркери, скотч, додаток 1, плакат «Скринька понять», стікери.

Хід проведення:

Вправа виконується в декілька етапів.

1 етап.

Тренер об’єднує учасників у 6 груп за словами: «здоров’я», «здоровий спосіб життя» та «відповідальність».

Учасникам пропонується згадати все, що вони знають про поняття, за яким група була об’єднана. Необхідно обговорити пригадану інформацію в групі, а потім кожен учасник індивідуально формулює і записує визначення цього поняття на стікері.

Після закінчення стікери з визначеннями понять потрібно згорнути у трубочку і покласти в одну з 3-ьох коробочок: ЗДОРОВ’Я, ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

2 етап.

Тренер говорить, що визначення, які знаходяться в цих коробочках, є «понятійним багажем» групи щодо теми охорони здоров’я, який буде використаний у цій вправі трохи пізніше. І пропонує долучити до цього багажу інформаційне повідомлення.
Інформаційне повідомлення тренера
Здоров’я – багатовимірне, багатогранне поняття. Визначення, сформульоване ВООЗ:

Здоров’я – стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад.
Це визначення, як і інші визначення понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя»(ЗСЖ), «відповідальність» необхідно написати на аркуші А-3 чи А-4 і почергово у відповідності з інформаційним повідомленням розмістити на плакаті «Скринька понять»
Узагальнення сучасних підходів до розуміння здоров’я можна представити у такій інтерпретації.

Здоров’я – це:

  • довге життя

(наповнити життя роками)

  • бути здоровим якомога довше

(наповнити роки життям)

  • розвинути свій потенціал

(наповнити життя життям).
Однак визнання здоров’я в цій якості ще не означає повсякденної практичної реалізації дій по його досягненню як на соціальному, так і на індивідуальному рівні. Поняття здорового способу життя у масовій суспільній свідомості асоціюється тільки з відмовою від тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотиків. У кращому випадку до цього списку додається раціональне харчування, фізична активність, безпечне статеве життя. В контексті сучасних поглядів на здоров’я як феномена, що інтегрує принаймні 4 його сфери: фізичну, психічну (розумову), соціальну (суспільну) і духовну, таке розуміння цього поняття і відповідно дії, поведінка не можуть забезпечити благополуччя всіх складових здоров’я. На тренінгу ми будемо спиратися на визначення поняття «здоровий спосіб життя», яке найбільш повно розкриває діяльність людини по збереженню та зміцненню здоров’я, спрямовану на особисте благополуччя в усіх сферах життя.

Здоровий спосіб життя – усвідомлене, відповідальне, активне ставлення до власного здоров’я, метою якого є формування, збереження і зміцнення всіх складових здоров’я.
Далі тренер акцентує увагу учасників у наведеному визначенні поняття на «відповідальне ставлення».

Тренер запитує учасників, як вони розуміють поняття «відповідальність». А поті пропонує таке визначення:

«Відповідальність – означає покладений на когось або взятий на себе обов’язок відповідати за певну ділянку роботи, справу, дії, вчинки, слова».

Тренер пропонує учасникам подумати: за яких умов людина здатна взяти на себе відповідальність. Він звертає увагу учасників на те. Що якщо розшифрувати по буквах дане поняття. То ключовими словами будуть: ВІ – володіти інформацією, Д – думати, П – приймати рішення, О – освіта, В – вибір, І – індивідуальність, Д – діяти, А – активність, Л – любов до себе, інших, світу, Н – незалежність, І – інтелект, С – сприяти, Т – творити..

І ці ключові слова виражають ті умови, за яких людина може бути відповідальною. Тобто людина бере на себе відповідальність, коли вона володіє інформацією, з Любов’ю відноситься до себе, особистого здоров’я, інших, володіє навичками прийняття рішень, займає активну позицію.

Існують 4 принципи відповідальності:

  1. Я відповідаю за все, що роблю. Якщо роблю щось не так, то визнаю свою помилку і не намагаюсь перекласти провину на іншого.

  2. Я відповідаю за свою освіту і здоров’я; інші не повинні робити за мене те, що я спроможний зробити для себе сам.

  3. Я відповідаю за свої стосунки з людьми.

  4. Я відповідаю за Землю: я повинен до неї дбайливо ставитися. Я маю зробити все, щоб зберегти природу для майбутніх поколінь.

3 етап.

Представники кожної групи обирають «наосліп» по декілька визначень з кожної коробочки. Тренер пропонує кожній групі схематично на аркуші фліпчарту зобразити поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя», «відповідальність» і показати їх взаємозв’язок, спираючись на вибрані визначення та отриману інформацію, роздаткові матеріали.

Тренер звертає увагу учасників на те, що під час презентації напрацювань необхідно врахувати, що вона має бути чіткою і зрозумілою, ніби для людей , які нічого про ці поняття не знають.
Презентація напрацювань груп.
Запитання для обговорення:

Які нові знання Ви отримали в результаті роботи із запропонованими поняттями?

Як ви вважаєте, для чого ми говорили про ці поняття в темі репродуктивного здоров’я?
4. Вправа «Репродуктивне здоров’я»

Мета: дати визначення основних понять: «право на здоров’я», «репродуктивне здоров’я», «сексуальне здоров’я», «охорона репродуктивного здоров’я», «охорона сексуального здоров’я», «планування сімї».

Ресурси: аркуші форматуА-4 з надрукованими на них логічно завершеними частинами статті «Репродуктивне здоров’я і право» ( в статті виділено 5 частин, які відповідно пронумеровані) (див.додаток)

Хід проведення

Вправа виконується в декілька етапів.

I етап

Учасники об’єднуються у малі групи по 5осіб (так звані «домашні групи»). Учасники в цих групах розраховуються від 1 до 5 (за кількістю частин в статті).

Потім кожна особа в групах отримує «свою» (відповідно розрахунковому номеру) частину тексту для індивідуального опрацювання. Учасникам необхідно прочитати його і продумати, як вони будуть передавати свою частину інформації іншим.

Тренер наголошує, що до виконання цього завдання необхідно поставитись відповідально, адже кожний учасник буде виступати в ролі доповідача.

II етап

Члени «домашніх» груп, які вивчали одну й ту саму частину статті, об’єднуються в групи «експертів» для обміну думками щодо того:

  1. про що цей текст?

  2. Які основні поняття розкриваються в ньому?

  3. Яким чином можна донести інформацію до тих, хто нею ще не володіє; як це зробити для найбільш ефективного засвоєння матеріалу іншими учасниками.

III етап

Учасники повертаються в свої «домашні» групи і по черзі (відповідно до розрахункового номера) викладають колегам по групі зміст своєї частини тексту, дотримуючись виробленої під час обговорення в «експертній групі» схеми. Після того, як учасники презентують свої частини, групі необхідно підготувати резюме статті.

Після обговорення даного етапу йде обговорення у великому колі за запитаннями.

Запитання для обговорення:

Що для Вас було найбільш важливим в цій статті?

Якою новою інформацією Вам вдалось оволодіти завдяки виконанню цієї вправи?

Якими новими поняттями ми можемо поповнити «скриньку понять»?

Якщо ми пригадаємо визначення поняття «здоров’я», то як можна співвіднести його з визначенням поняття «репродуктивне здоров’я»?

Які висновки можна зробити щодо теми тренінгу?
Основні поняття, надруковані чи написані на аркушах А-4, розташовуються в «скриньці понять».
Визначення термінів для «скриньки понять»
Репродуктивне здоров’я: стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб і недуг у всіх питаннях, які стосуються репродуктивної системи та її функцій і процесів.

(Визначення IY Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку, проведеної ООН в Каїрі в 1994 р.).
Охорона репродуктивного здоров’я – це поєднання методів і послуг, спрямованих на збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я, які дозволяють людям вільно і відповідально приймати рішення про те, коли і скільки мати дітей.

(Визначення IY Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку, проведеної ООН в Каїрі в 1994 р.).
Сексуальне здоров’я – це така взаємодія соматичних і соціальних чинників сексуальної суті людини, завдяки якій її внутрішній світ стає багатшим, а її особисті якості до спілкування і вираження любові виявляються з новою силою»

(Визначення ВООЗ. – У кн. Психология здоровья: Учеб.для ВУЗов / Под.ред. Г.С. Никифорова. – СПб.: Питер, 2003. – С.296.)
Охорона сексуального здоров’я повинна полягати у «створенні сприятливих умов для життя і міжособистісного спілкування, а не зводитися лише до проблем консультування і лікування з приводу ІППСШ або відтворювання потомства»

(Визначення IY Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку, проведеної ООН в Каїрі в 1994 р.).
Планування сімї - це система соціальних, культурних. Правових заходів, спрямованих на вільне і відповідальне вирішення подружніми парами і окремими особами питання щодо числа дітей і часу їх народження, на народження здорових і бажаних дітей.

(Визначення IY Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку, проведеної ООН в Каїрі в 1994 р.).
6. Вправа «Вагончики»

Мета: отримати зворотний зв'язок від учасників, підвести підсумки тренінгу.

Ресурси: плакат, на якому намальований потяг з причепленими вагончиками, стікери різних кольорів.

Хід проведення:

Тренер запрошує учасників проаналізувати тренінг, зафіксувати свої враження, думки, ідеї на стікерах і, не зачитуючи, прикріпити їх на перший вагончик. Після закінчення цієї процедури всі бажаючі можуть ознайомитися зі змістом коментарів.

Тренінг «Збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків та молоді»

Схожі:

Здоров’я – найдорожчий скарб
Мета. Допомагати учням усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства,  сім’я – це осередок...
ТРЕНІНГ «Негативний вплив куріння на здоров’я та імідж молоді»
Мета: дати усвідомити учасникам тренінгу основну небезпечну для молоді тютюнопаління
Тренінгове заняття «Хочеш бути здоровим – будь ним» Мета
Мета: формування здорового способу життя підлітків, навіювання правильного уявлення про здоров’я, виховання дбайливого ставлення...
5 -9 класи загальноосвітніх навчальних закладів ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
«Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,...
«Як допомогти вчителю зберегти своє здоров’я та подолати стрес»
Мета: підвищувати грамотність учителів із питань збереження та зміцнення їхнього професійного здоров’я; попереджати професійні деформації,...
Програма факультативного курсу
Невід’ємним складником шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров'я. Саме на досягнення цієї мети й...
Тренінг «Стать і статеві стосунки»
Мета: підвищити рівень знань підлітків про особливості статі, статеві стосунки, сформувати у підлітків коректне ставлення до цих...
Конспект уроку з курсу
Від ставлення людини до здоров'я багато в чому залежить його збереження і зміцнення. Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Міністерства охорони здоров’я України, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту від 01. 06. 2005 року №242/329. та з метою...
ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ'Я
Мета акції: актуалі­зувати проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров'я
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка