ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ


Скачати 39.89 Kb.
Назва ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ
Дата 22.12.2013
Розмір 39.89 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
УДК: 657:338.48

Богданова Ж.А., к.е.н., доцент кафедри Обліку і аудиту ТНУ

Майданевич П.М., д.е.н., професор допишите как правильно

ЕТАПИ ТА ОБʼЄКТИ КОНТРОЛЮ ФОРМУВАННЯ СОБІВАРТОСТІ

ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ
Для зниження собівартості туристичних послуг є необхідним здійснення контролю процесу її формування.

Контроль витрат на виробництво і собівартість продукції допомагають виявити невикористані резерви, непродуктивне витрати і втрати [1, с.16].

В першу чергу слід перевірити правильність віднесення витрат на створення туристичного продукту. Величина собівартості впливає на рентабельність, формування розміру резервного капіталу. Облік витрат на виробництво і реалізацію туристичних послуг, які включаються в собівартість. Особливу увагу звертають на склад витрат по видах калькуляційних статей.

Контроль процесу калькулювання собівартості туристичного продукту необхідно починати з перевірки прямих витрат.

В першу чергу необхідно розглянути витрати, які становлять основу собівартості туристичного продукту, а саме це витрати на оплату туристичних послуг сторонніх організацій (закладів харчування, розміщення) з метою встановлення обґрунтованості сум, які включаються до складу собівартості туру, правильність відображення на рахунках бухгалтерського обліку, повноту включення даної суми в собівартість туру.

При розгляді такого елементу собівартості, як вартість проживання (у готелі, пансіонаті тощо), на думку І. Сухомлин [2, с. 18], необхідно встановити відповідність здійснених операцій правилам, що діють, законам, кошторисній калькуляції.

У процесі здійснення контролю правильності віднесення на собівартість туристичних послуг вартості харчування (у ресторані, їдальні) необхідно перевірити дотримання форм документів (договору, податкової накладної), що діють, послідовність, повноту і правильність заповнення реквізитів, наявність відповідних підписів. Перевірити правильність проведеної калькуляції собівартості харчування з розрахунку на один людино-день шляхом виконання контрольних розрахунків на основі даних прайс-листа, підтверджених третьою особою (рестораном, їдальнею), а також правильність розрахунку вартості харчування на всі дні туру. Встановити доцільність досконалої операції по цінових і якісних параметрах шляхом збору доказів, отриманих шляхом самостійного маркетингу послуг підприємств громадського харчування, туристів, що діють в місці перебування.

При перевірці вартості екскурсій необхідно перевірити дотримання форм документів (договору, податкової накладної), що діють, послідовність, повноту і правильність заповнення реквізитів, наявність відповідних підписів.

Перевірити правильність проведеної калькуляції собівартості кожної екскурсії з розрахунку на один людино-день шляхом виконання самостійних розрахунків на основі даних прайс-листа, підтверджених третьою особою (бюро екскурсій), а також правильність розрахунку вартості всіх екскурсій, передбачених туром. Встановити доцільність досконалої операції по цінових і якісних параметрах, шляхом збору доказів з інформаційних листів, отриманих безпосередньо з різних бюро екскурсій, що діють в місці перебування туристів.

Вартість проїзду в обидва кінці. Перевірити дотримання форм документів (акт виконаних робіт, наданих послуг, договору, податкової накладної), що діють, послідовність, повноту і правильність заповнення реквізитів, наявність відповідних підписів. Перевірити правильність проведеної калькуляції собівартості проїзду в обидва кінці з розрахунку на одну людину шляхом виконання самостійних розрахунків на основі даних прайс-листа, договору, підтверджених третьою особою (авіакомпанією). Встановити доцільність досконалої операції по цінових і якісних параметрах шляхом збору доказів з інформаційних листів, отриманих безпосередньо з авіакомпанії.

Крім того, необхідно розглянути особливості контролю й інших витрат, які несе туристична фірма та які включаються до собівартості туристичного продукту: матеріальні витрати, витрати на оплату праці та соціальні заходи, амортизацію та ін.

Контролер перевіряє порядок розподілу непрямих витрат, затверджений обліковою політикою туристичного підприємства. Такі витрати повинні розподілятися щомісячно між об’єктами обліку витрат на основі одного із спеціальних методів (розрахунків), які обираються туристичним підприємством для того, щоб виявити найбільш точне значення собівартості об’єкту обліку витрат.

Виходячи з вищевикладеного, розроблені етапи контролю процесу формування собівартості туристичного продукту (рис. 1)



Рис. 1. Етапи та об’єкти контролю формування собівартості туристичного продукту
Таким чином, контроль як функція управління – це засіб зворотного зв’язку між об’єктом і системою управління, він інформує про дійсний стан управління об’єкту, фактичному виконанні управлінського рішення. Розвиток контролю в економічних системах управління підпорядкований продуктивним силам і виробничим відносинам.


  1. Богданова Ж.А. Контроль формирования себестоимости туристического продукта / Ж.А. Богданова // Вісник Житомирського державного технологічного університету. / Серія: Економічні науки. – Житомир: ЖДТУ, 2007. – № 4 (42). – С. 16-22.

  2. Сухомлин І. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в туристичній сфері та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) / І. Сухомлин // Бизнес Бухгалтерія. – 2009. – №5 (836). – С. 18-19.

Схожі:

ПЕРЕДУМОВИ УДОСКОНАЛЕННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ВИТРАТ І КАЛЬКУЛЮВАННЯ...

Використання програми Outlook Express в роботі туристичного офісу Робоче місце
Мета проведення заняття: набути практичних навичок використання програми Outlook Express для технологічних процесів туристичного...
1. Дискреційна фіскальна політика держави
Ріст/зниження державних витрат збільшує/зменшує сукупний попит. Зайнятість зростає/падає – випуск продукту зростає/падає. Ріст/зниження...
Зверніть увагу, що через інтернет-ресурси можна отримати ключі не...
Ключі потрібні не для всіх продуктів, що постачаються за програмами корпоративного ліцензування. Відсутність продукту в переліку...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ Ужгород, 2011
Укладач: Медяник А. М., ст викладач кафедри менеджменту туристичного та готельно-ресторанного бізнесу
Класифікація кредитів
Виробничі кредити використовуються у сфері виробництва та реалізації сукупного суспільного продукту
«Використання програмного продукту Skype у навчальному процесі»
РОЗДІЛ І ХАРАКТЕРИСТИКА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного...
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного продукту за методом «витрати – плюс»
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного...
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного продукту за методом «витрати – плюс»
ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
Робота виконана в Київському національному торговельно-економічному університеті Міністерства освіти і науки України на кафедрі готельно-ресторанного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка