|
Скачати 69.96 Kb.
|
Тема: Лісова і деревообробна промисловість України Навчально-виховна мета: Сформувати поняття «лісопромисловий комплекс»; дати уявлення про галузевий склад, принципи розміщення підприємств; ознайомити з проблемами та перспективами розвитку галузі, значенням галузі; продовжити формувати вміння, навички роботи з картою, опорно-інформаційною схемою, типовим планом комплексної характеристики галузі, вміння аналізувати матеріал підручника, робити висновки; виховувати екологічну культуру учнів, інтерес до робочих професій лісової і деревообробної промисловості. Обладнання: засоби навчання: тематична карта «Лісова деревообробна промисловість України», атласи, підручники; картки-завдання; опорно-інформаційні схеми (5 шт.) «Лісова і деревообробна промисловість»; плакати: «Ліс та його багатства», «Професії лісового господарства»; мультимедійна презентація з теми уроку. Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами інтерактивного навчання. Хід уроку І. Організаційний момент Створення позитивного настрою на уроці. Визначення навчально-розвивальних завдань, джерел географічних знань. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Бесіда за запитаннями:
ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Учитель. Які асоціації у Вас виникають зі словом «ліс»? Презентація учнів з теми: «Значення лісу в природі та житті людей» із застосуванням комп’ютера і проектора. (Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 2-13) IV. Вивчення нового навчального матеріалу Написання на дошці теми та оголошення двох проблемних питань:
Розповідь учителя. 1. Україна бідна на запаси лісових ресурсів. Загальна площа зайнята лісом 10 млн. га – це лише становить 14,3% території країни. У країнах Європи набагато більше площі зайнято під лісом. У різних природних зонах України ліси поширені неоднаково: у Поліссі лісами вкрито 26%, у лісостепу – 12%, у степу – 4%. Найбільш лісисті території України: Карпати – 39% і Кримські гори – 36%. Варто зауважити, що лісові масиви дуже виснажені, тому важливо переробляти сировину на деревообробних підприємствах комплексно і повно. Наша країна має переважно цінні хвойні породи (сосну, ялину, смереку), є твердолистяні (дуб,бук, ясен), породи дерев, які застосовуються у меблевій промисловості (груша, черешня, клен). Запасів деревини в Україні більше 1 млрд. м3, щорічно споживається 96 млн. м3. Промислове значення ліс має у Карпатах та Поліссі. Лісопромисловий комплекс представлений чотирма складовими галузями. 2. Схема лісопромислового комплексу демонструється через проектор 3. Характеристика галузей лісової і деревообробної промисловості Методичний коментар. Робота в групах за картками-завданнями з використанням опорно-інформаційних схем (далі ОІС) авторів С. Г. Коберника, Р. Р. Коваленка «Лісопромисловий комплекс». Учні об’єднуються в групи по 4 особи в кожній і розглядають за типовим планом-характеристикою кожну галузь лісопромислового комплексу. Повідомлення груп учнів про результати виконання завдання. Завдання № 1 Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість України», проаналізуйте:
(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 4-16) Завдання № 2 Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема 9, атлас), проаналізуйте:
(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 17) Завдання № 3 Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема 9, атлас), проаналізуйте:
(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 18-19) Завдання № 4 Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема № 9, атлас), проаналізуйте:
(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 20-21) Завдання № 5 Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість», охарактеризуйте за планом «Лісохімічну промисловість». (Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 22) 4. Випереджувальне завдання Сповіщення двох учнів про проблеми та перспективи розвитку лісопромислового комплексу України. (Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 23) 5. Повідомлення учня про професії лісового господарства з демонстрацією фото-презентації (Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 24-27) V. Підбиття підсумків роботи в групах Оцінювання навчальних досягнень вихованців. Орієнтовні запитання щодо з’ясування рівня навчальних досягнень учнів: 1. Яка група найкраще презентувала відповіді на завдання, пов’язала матеріал з проблемним питанням. 2. Яка група краще орієнтувалася за картою і текстом підручника. VI. Закріплення матеріалу уроку Контроль-тест
VII. Домашнє завдання та коментар щодо його виконання
Додатки до теми: План-характеристика галузі:
ОІС до теми «Лісопромисловий комплекс» авторів С. Г. Коберника, Р. Р. Коваленка Використана література
|
Тема: Промисловість – провідна сфера матеріального виробництва. Мета Мета: ввести поняття «промисловість», «міжгалузевий комплекс»; сформувати уявлення про галузеву структуру промисловості, зміни співвідношення... |
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема... «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,... |
Тема Виховна година. «Ввічливі слова» Мета Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та слова ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти... |
Конспектах подається тема, дидактична та виховна мета, типи уроків.... В конспекті вміщено 11 уроків по темі «відношення. Пропорції» відповідно до підручника «Математика», 6 клас, автор Г. Бевз. В наведених... |
Земноводні та плазуни мішаних лісів Жаба трав’яна Ропуха зелена Гадюка лісова Лісова або звичайна гадюка поширена на Поліссі та у лісостеповій смузі, найчастіше оселяється у листяних та мішаних лісах, на болотах,... |
Охарактеризувати склад, особливості розвитку й розміщення основних... Основні поняття: промисловість, енергетика, металургія, машинобудування, хімічна промисловість, спеціалізація |
Тема. Відкрита виховна година. Ігровий марафон „Шукачі пригод” Мета: розширити інформаційні здібності дітей; зміцнити увагу, пам’ять, логічне мислення; підвищити інтерес до занять спортом |
Тема : Історичні пісні та думи. Мета: Навчальна Розвивальна: розвивати навички власного співу, вокально – хорові навички; Виховна: виховувати інтерес і повагу до героїчного минулого... |
Промисловість будівельних матеріалів Мета: сформувати уявлення про галузеву структуру промисловості будівельних матеріалів України; визначити сировину базу галузі та... |
Виховна справа «Україно! Ти для мене диво!» Для ліцеїстів І курсу Мета: формувати в ліцеїстів почуття патріотизму, обов’язку, вірності своїй державі, виховувати любов та пошану до неньки-України |