|
Скачати 68.43 Kb.
|
Урок 15 Тип уроку: Урок-конференція. Мета: Формувати у дітей розуміння цінності хліба, як мірила життя, святині, як одного з найважливіших харчових продуктів; вдосконалювати навички читання, розвивати усне мовлення, вміння виділяти головне з почутого шляхом аналізу інформації; виховувати бережливе ставлення до хліба, повагу до праці людей, що зростили хліб. Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрації, малюнки дітей за темою, коровай на вишитому рушнику, вишиті серветки, таблички з назвами груп, мультимедійна дошка, комп’ютер, книга-хрестоматія «Золоті перлини». ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Привітання. (Учитель тримає коровай на вишитому рушникові) Учитель. Все у нас від нього, від хліба. Людей, які прийшли з доброю місією, з чистим серцем, на нашій землі завжди зустрічали з хлібом-сіллю на вишитому рушникові. Без хлібини не можна було зайти у новий дім. 2. Перевірка готовності дітей до уроку. (Учні розділилися по групам. Кожна група має назву, яка написана на табличці) І група «Агрономи» ІІ група «Читці» ІІІ група «Хлібопекарі» ІV група «Народознавці» ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Учитель. Сьогодні ми проводимо урок-конференцію «Хліб - усьому голова!». Здається, ми знаємо про хліб усе. Земля на зернятці стоїть… Але ще скільки цікавого можна дізнатись про цей продукт харчування. Думаю, що урок-конференція, який ми проводимо, викличе у вас інтерес. Бо кожна група учнів підготувала доповіді-повідомлення. ІІІ. Робота з виставкою книг Вчитель. При підготовці до уроку я рекомендувала вам використовувати різноманітні книги. Давайте звернемось до нашої виставки. Прочитайте назви книг (О.Владимиров «Земля на зернятці стоїть», М.Сингаївський «Земле сонячна, земле хлібна!», хрестоматія «Золоті перлини», В.Дацкевич «Від зерна до короваю» та ін.) За заголовками книг доведіть, що вони справді стосуються теми уроку. ІV. Обговорення прочитаних творів з хрестоматії «Золоті перлини». Робота в групах. 1) Знайомство з групами. 2) Виступи членів групи. І група «Агрономи» 1 учень. Багато тисячоліть тому люди навчилися вирощувати жито, пшеницю, овес, просо, ячмінь та інші злаки (малюнки). Нині зернові займають величезні площі. Найбільшу частину продукції дає пшениця. 2 учень. Пшениця - однорічна рослина. Є озимі та ярові сорти. Основний хліб Землі - м’яка пшениця. Її озимі сорти сіють у районах з нежарким кліматом і достатньою вологістю. 3 учень. У різних сортів пшениці «вуса» - остюки - мають свій колір. Вони бувають білі, жовті, червоні, фіолетові, чорні. Наші предки почали вирощувати пшеницю в 4 тисячолітті до нашої ери. Наш національний вид хліба - житній, який пекли ще з далекої давнини наші пращури з жита. Про це говорить і первинне значення слова «жито» - їжа. 4 учень. Взагалі, поняття «хліб» з’явилося пізніше і означало той продукт, який ми зараз називаємо борошном. Цікаво, що навіть форма хлібини, характерна для українського хлібопечення, - кругла, - пов’язана з давніми віруваннями слов’ян у життєдайну силу Сонця. ІІ група «Читці» (Учні групи читають вірші з хрестоматії «Золоті перлини») а) Вірш «Хліб як сонце», М.Сингаївський б) Вірш «Зернина», Д.Павличко Зернина 1 учень. У пшеничній зернині Більше як сто казок. У пшеничній зернині Схований колосок. А в тім колоску і півжмені Зерна. А з того зерна колоски довжелезні Знову добуде сила земна. 2 учень. А з тих колосків - решето зерен, А з решета зерен - зерен мішки. А далі, а далі світ ясен і зелен. Вінком обів’ють золоті колоски. 3 учень. І хліб наш, і хлібом осяяна пісня, І місто, й веселка нового моста, В се те, що є і буде опісля, В зернині було і з зернини зроста. V. Хвилинка відпочинку Дитяча народна гра «Печу, печу хлібчик» Для проведення гри діти стають розірваним колом обличчям до середини. Учні співають і показують рухи, вдаючи, що місять хліб у діжці, кладуть його на лопатку і саджають у піч. VІ. Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду учнів 1. Самостійне читання творів (мовчки) з хрестоматії «Золоті перлини» (ст. 201-205) 2. Словникова робота. Мисник, полив’яні, макітерки, хижка, веретено, Дев - казковий велетень, лаваш - грузинський хліб. 3. Виконати завдання. Прочитати текст та дати відповіді на запитання. - Чому ж вважають хліб - всьому голова? - Розкажи, як мандрує хліб землею? - Що робили тварини у веселої бабусі? - Коли з’явився хліб на землі? - Звідки хліб веде свій родовід? - Які назви хліба ти запам’ятав? Вчитель. Отже, яка головна думка у прочитаних вами творах? (Хліб - усьому голова. Хто про землю дбає - тому вона повертає та ін.) ІІІ група «Хлібопекарі» (У членів цієї групи бейджик із написом «Технолог», «Дієтолог», «Валеолог») 1учень «Технолог». Як хліб на стіл потрапив, знає кожний з нас. Раніше процес випікання хліба був дуже трудомісткий. Праця пекаря важка і виснажлива, її можна було б порівняти із працею металурга. В наш час створена машинна технологія виробництва хліба, але головне завдання технологів - зберегти якість хлібобулочних виробів на рівні, досягнутому тисячами невідомих майстрів минулого. Для приготування одного батона треба змолотити 10 тисяч зернят (малюнок виставки хлібобулочних виробів) 2 учень «Дієтолог». Харчові смаки у кожного різні. Але без хліба, здається, не живе ніхто. Природа заклала в пшеничне і житнє зерно комплекс життєво необхідних людині поживних речовин: білків. Вуглеводів, вітамінів, мінеральних сполук, без яких не можливе життя кожного з нас. Тому, зернові продукти не лише забезпечують нормальний розвиток організму, а й стимулюють фізичну та духовну діяльність людини, підвищують стійкість до різних захворювань. 3учень «Валеолог». Бажано споживати хліб, який випікають з борошна грубого помолу, а ще корисніше час від часу збагачувати свій раціон пророслою пшеницею. Пророщені зернятка пшениці - це цілюще харчування, яке додає бадьорості, підвищує опірність несприятливим факторам. У проростках значно більше поживних речовин у порівнянні з непророслими зернами. ІV група «Народознавці» 1 учень. Хліб з одного виду борошна, наприклад, пшеничного, служив обрядовою їжею. Це знайшло своє продовження і в українських традиціях: весільний коровай, паска, обрядове весільне печиво. 2 учень. Більшість обрядових страв побутує і в наші дні. Серед 12 обов’язкових страв на святвечір подавали вареники та коржі з маком. 3 учень. На Василя та Маланки атрибутом святкового столу були пироги. Перед Великоднем готували хліб у вигляді хреста. 4 учень. На Благовіщеня дітей частували коржами з маком. На Великдень поряд з крашанками освячувалась паска. Конкурс на кращого знавця прислів’їв про хліб (матеріал для вчителя)
Учитель. То чому ж у народі кажуть: «Хліб - усьому голова» Знайомство з рубрикою «Вузлик на пам’ять» Учитель. Сьогодні на уроці ми познайомилися з цікавинками. Називаються вони «вузлики напам’ять». Ці вузлики відносяться до сьогоднішньої теми, пізніше будемо запам’ятовувати й інші дивовижні повідомлення. Чи вони коли-небудь спостерігали за тим, як старі люди, аби про щось не забути чи собі нагадати, зав’язували на ріжку носової хустинки вузлик? Так і до нас дійшов досвід наших предків і ми «зав’яжемо собі вузлик» у пам’яті, щоб не забути про найсвятіший витвір людських рук - хліб.
VІІ. Підсумок уроку. Учитель. Тисячі років поруч з людиною хліб. І весь час ми не перестаємо поважати його і віддавати йому шану. Щодня, коли ви берете до рук скибку хліба, згадайте добрим словом усіх тих, хто створює цей продукт харчування, подумайте про те, яким великим багатством ви володієте і як його треба берегти. |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок прес конференція Обладнання: творчі звіти експедиційних загонів, географічні атласи, мультимедійна дошка, контурні карти |
Урок прес конференція Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод |
Урок прес конференція Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод |
І Всеукраїнська конференція молодих учених і студентів Для учасників з інших міст України конференція буде проходити в заочній формі. Всі матеріали будуть розміщені на сайті Він-ницького... |
Міжнародна наукова конференція студентів та молодих вчених Міжнародної наукової конференції студентів та молодих вчених «Молодь – медицині майбутнього», присвяченій 165-річчя з дня народження... |
Урок-конференція з використанням мультимедійних технологій 10 клас «Глобальні проблеми людства» Застосування інформаційно-комунікаційних та мультимедійних технологій на уроках географії |
Урок прес-конференція Мета. Охарактеризувати основні положення "Нового курсу" Рузвельта,оцінити його значення в історії США, визначити ті його заходи,... |
Міжнародна наукова конференція «Мова як світ світів: поетика і граматика... Міжнародна наукова конференція «Мова як світ світів: поетика і граматика текстових структур» |
Конференція зареєстрована в Українському інституті науково-технічної... Конференція зареєстрована в Українському інституті науково-технічної та економічної інформації (УкрІНТЕІ), свідоцтво №878 |