|
Скачати 102.47 Kb.
|
Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод. Мета: сформувати в учнів знання про фізико – географічні особливості Чорного моря, стан природних ресурсів, проблеми їх використання і охорони, визначити наявні екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;
Обладнання: фізична карта України, відео матеріал, атласи, підручники. Тип уроку: формування знань, умінь і навичок. Форма уроку: урок – прес – конференція. Вид уроку: рольова гра. Епіграф: О, моє чудове море! Де ж мені красок узяти, Щоб весь чар твій, всю принаду На папері змалювати. (Б.Лепкий) Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. Вступне слово вчителя.
сонячних зайчиків, говориш з вітром, дощем, скелею, морем, де у кожному шелесті вчувається музика ніжності і любові. Говорять, (СЛАЙД) щоб пізнати, - треба полюбити, а щоб полюбити, - треба пізнати. Стихії природи, будь – які: чи то вітер, чи вода, – завжди захоплювали людину. (ВІРШ) Учень. На небі яснім й неозорім, Згасає сонячна блакить, Рожевий місяць стрівся з морем І тихо – тихо гомонить. Та враз, зринає гул із дна – Й пірнає тиша на глибінь, А вітер хвилю обійма, і вже Хмурніє далечінь. Штурмує шторм упертий мис, За валом вал – і все кипить, І в лютім гніві пада вниз, Де прірва стогне й клекотить… Вчитель. На попередніх уроках ми вже здійснювали подорож нашою країною, побували в різних куточках чарівної України. Мандрували природними зонами, сходили на вершини Карпат і Кримських гір, тим самим створили фундамент знань для вивчення нових тем.
( Дом. завдання: S 36, повт. S , підготувати доповідь «Проблеми Азовського моря»)
Запитання. А що вам найбільше хочеться дізнатись на цьому уроці? Запишіть одним реченням на стікерах. (Один учень збирає і приклеює на малюнок моря) ІІІ. Актуалізація опорних знань. І. Прийом «Асоціативний кущ» – Уявіть, що людина ніколи не бачила море. Як ви їй поясните, що таке море? Напишіть на стікерах по одному епітету, які характеризують море. (СЛАЙД)
ІІ. Бліцопитування.
(Море – це частина Світового океану, відділена від нього суходолом.)
(окраїнні та внутрішні)
(Моря, які вдаються далеко в суходіл і з’єднуються з океанами протоками. Середземне, Чорне, Азовське)
(Моря, що розташовані на окраїнах материків. Берингове, Саргасове…)
( Затока – це частина океану або моря, яка далеко врізається в суходіл, але вільно з’єднується з океаном, або морем.)
(Протока – це відносно неширокий водний простір, що з’єднує два водних простора і розділяє суходіл. Найдовша протока – Мозамбікська, а найширша – протока Дрейка.)
( Розміщення нашої країни у центральній частині Європи, вихід до Чорного та Азовського морів, а через протоки Босфор і Дарданелла до Світового океану є дуже важливими чинниками для розвитку туризму, а також міжнародних економічних і торгівельних зв’язків.) ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Слово вчителя.
– А зараз ми переносимось в студію, де буде проходити прес – конференція. Ведуча. Доброго дня, шановні учасники прес – конференції. Мене звати ….. і я рада вітати Вас в студії каналу «Планета». Ми зібрались для обговорення дуже важливої теми сьогодення «Фізико – географічна характеристика, проблеми і охорона вод Чорного моря». В нашій студії присутні спеціалісти різних галузей і журналісти. Я гадаю, що ця тема не залишить осторонь всіх учасників конференції. Тож , будь ласка, ставте свої запитання. 1 – й журналіст. Я журналіст журналу «Золотий глобус» П.І. У мене запитання до океанолога. Якими є географічне положення, геологічна будова та клімат Чорного моря? Океанолог. Я океанолог П.І. зупинюсь на географічному положенні Чорного моря, про геологічну будову та рельєф Вам розповість геолог, а кліматолог охарактеризує кліматичні особливості. Виступ океанолога. Презентація. У мене все. Я передаю слово геологу. Геолог. Я геолог П.І. розповім вам про геологічну будову Чорного моря. Виступ геолога. Презентація. (продовження) У мене все. Я надаю слово кліматологу. Кліматолог. Я кліматолог П.І. ознайомлю вас із кліматичними особливостями Чорного моря. Виступ кліматолога. Презентація. (продовження) Ведуча. Отже, ми з вами дізнались про географічне положення, геологічну будову та клімат Чорного моря. На мою думку спеціалісти дали повні відповіді на Ваше запитання.
2 – й журналіст. Я представник туристичного агентства «Топ – тревел» П.І. У мене запитання до хіміка. А як ви гадаєте, чи можливо в місті Ялта відпочиваючим запропонувати екскурсію у морські глибини Чорного моря на батискафі, як це роблять для туристів в Червоному морі? Хімік. Я науковий співробітник інституту хімії П.І. Я вважаю, що такі екскурсії не варто пропонувати відпочиваючим, тому що в Чорному морі міститься сірководень. (Виступ хіміка. Презентація) Ведуча. Думка вчених може змінюватися, а вона залишається незмінною. Реклама! на каналі «Планета», яка присвячена Чорному морю. Для вас звучить пісня «Чорне море» у виконанні Леоніда Утьосова. (звучить запис пісні) – Ми продовжуємо нашу прес – конференцію, будь – ласка задавайте свої запитання. 3 – й журналіст. Я представник видавництва «Пізнай світ». П.І. Моє запитання адресовано біологу. З виступу попереднього спеціаліста я зрозуміла, що Чорне море є унікальним із – за наявності в ньому сірководня. Розкажіть, які ж рослини ростуть в таких умовах? Біолог. Я біолог П.І. ознайомлю вас з рослинним світом Чорного моря. (Виступ біолога. Презентація) Ведуча. Дякуємо за виступ. Задавайте наступні запитання. 4 – й журналіст. Я ведучій телеканалу «Animal’s planet» П.І. Хочу звернутися до зоолога. Розкажіть про тваринний світ Чорного моря. Зоолог. Я зоолог П.І. ознайомлю вас з представниками тваринного світу Чорного моря. (Виступ зоолога. Презентація) Ведуча. Дякуємо за виступ. Заплющіть на хвилиночку очі (ведуча прикріплює на малюнок моря фігурку людини). Можна розплющити очі і подивіться на малюнок. Ви побачили, що на малюнку з’явилася фігура людини і я хочу поставити запитання до еколога. Як змінилося море під впливом активної діяльності людини? Еколог. Мене звати П.І. Я представляю організацію «Екологічна варта» і ознайомлю вас з екологічним станом Чорного моря. (Виступ еколога. Презентація) Ведуча. На цьому ми завершуємо нашу прес – конференцію. Дякуємо всім за активну участь. З вами була … . До нових зустрічей! ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Слово вчителя. Дякуємо каналу «Планета» за співпрацю і ми знову повертаємося в клас, де узагальнимо те, що почули. З цією метою зіграємо в гру «Так чи ні». У кожного із вас на парті лежать сигнальні картки, за допомогою яких ви будете відповідати на запитання. Якщо відповідь так, то піднімаєте зелену картку, а якщо – ні, то червону. Гра «Так чи ні»
Слово вчителя. Ви добре справилися з цим завданням і пропоную вам виконати 3 – тє завдання в ваших щоденниках. Вам потрібно встановити відповідність між описом тварини та її зображенням. (СЛАЙД) А тепер перевірте свої роботи. СЛАЙД) – Чорне море завжди надихало поетів, письменників, художників на створення справжніх шедеврів і я надаю слово члену спілки художників і письменників … . (Презентація.) ІV. Підсумок уроку.
Іменник Два прикметника. Три дієслова Речення по темі. Синонім до першого рядка. Оцінювання. ДОДАТОК 1. План характеристики моря 1. Фізико – географічне положення моря. 2. Природні умови моря: а) геологічна будова та рельєф дна; б) клімат; в) гідрологічні особливості; г ) наявність сірководню. 3. Природні ресурси моря: а) біологічні; б) мінеральні; 4. Екологічні проблеми моря та його використання. План характеристики моря 1. Фізико – географічне положення моря. 2. Природні умови моря: а) геологічна будова та рельєф дна; б) клімат; в) гідрологічні особливості; г ) наявність сірководню. 3. Природні ресурси моря: а) біологічні; б) мінеральні; 4. Екологічні проблеми моря та його використання. План характеристики моря 1. Фізико – географічне положення моря. 2. Природні умови моря: а) геологічна будова та рельєф дна; б) клімат; в) гідрологічні особливості; г ) наявність сірководню. 3. Природні ресурси моря: а) біологічні; б) мінеральні; 4. Екологічні проблеми моря та його використання. План характеристики моря 1. Фізико – географічне положення моря. 2. Природні умови моря: а) геологічна будова та рельєф дна; б) клімат; в) гідрологічні особливості; г ) наявність сірководню. 3. Природні ресурси моря: а) біологічні; б) мінеральні. 4. Екологічні проблеми моря та його використання. |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок прес конференція Обладнання: творчі звіти експедиційних загонів, географічні атласи, мультимедійна дошка, контурні карти |
Урок прес конференція Тема. Фізико – географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання і охорони його вод |
Прес-анонс 1 5 липня о 15. 00 у Палаці культури Палаці культури на території Куяльницького санаторію відбудеться прес-конференція організаторів та учасників Міжнародного фестивалю... |
Завтра 20 жовтня о 12. 00 в прес-центрі «Альтернатива» (вул. М. Говорова,... Територіальної виборчої комісії та інших проявів нечесної виборчої кампанії з боку представників окремих політичних сил. Учасники... |
Урок прес-конференція Мета. Охарактеризувати основні положення "Нового курсу" Рузвельта,оцінити його значення в історії США, визначити ті його заходи,... |
Програма ІІІ го регіонального відкритого Етно тур фестивалю «Бурштиновий... Прес-конференція для засобів масової інформації за участю керівників району та організаторів фестивалю |
Ні політичним репресіям! «Паритет» відбулася прес-конференція під назвою «Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади?». Учасники наголосили... |
«Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади?» «Паритет» за адресою: м. Одеса, пров. Семафорний, 4 відбудеться прес-конференція представників патріотичних громадських організацій... |
«Антиукраїнські настрої в регіоні – подвійні стандарти влади» «Паритет» за адресою: м. Одеса, пров. Семафорний, 4 відбудеться прес-конференція представників патріотичних громадських організацій... |