Конспект відкритого уроку Тема : «Хто багато читає, той більше знає»


Скачати 80.54 Kb.
Назва Конспект відкритого уроку Тема : «Хто багато читає, той більше знає»
Дата 15.12.2013
Розмір 80.54 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Інформатика > Конспект
Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 17

Конспект відкритого уроку
Тема: «Хто багато читає, той більше знає».

О. Кобець «Хотів би я знати»,

В. Сухомлинський «Горобчик і Вогонь»
3 А клас

Вчитель: Прокопенко Г. М.

Миколаїв, 2013

Предмет: Читання
Клас: 3 клас
Тема: Хто багато читає, той більше знає. О. Кобець «Хотів би я знати»,

В. Сухомлинський «Горобчик і Вогонь»
Мета: вдосконалювати навички правильного і виразного читання. Розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього світу, висловлювати і доводити власну думку, міркувати. Виховувати інтерес до уроків читання, бажання більше узнавати через різні джерела інформації.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
І. Організація класу
«Знання самі ми здобуваєм,

Для себе нове відкриваєм»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Психологічна хвилинка
У мене все добре. У мене завжди є вибір. Обираю найкраще для себе – цей урок читання.
Бажаю всім успіху. Працювати так, щоб наприкінці уроку кожен з нас відверто міг сказати: «Я чесно і правильно виконав свою роботу. Я себе поважаю».
2. Погляньте на навколишній світ, який оточує нас. Скільки цікавого, захоплюючого, незвичайного. І тільки уважним, спостережливим і допитливим відкривається багато цікавого, необхідного.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Прочитайте тему уроку.

Багато нового, незвичайного, цікавого відкриваємо для себе в творах Олекси Кобеця «Хотів би я знати…» та Василя Сухомлинського «Горобчик і Вогонь».


Повинні знати:

Вміти:

1. Жанри творів.

2. Розуміти зміст прочитаного.


1. Правильно, виразно читати.

Висловлювати думку, уявляти прочитане, міркувати.




2. Визначати головну думку.


2.
План уроку

1. Підготовча робота до читання.

2. Опрацювання творів.

3. Фронтальна та індивідуальна робота.

4. Аналіз змісту прочитаного.

5. Робота в групах. Виконання творчих завдань.

6. Підсумок уроку.
3. Вправа «Очікування»

- Діти говорять слова – очікування від уроку.
- Вчитель:

Я очікую, що ви будете з інтересом працювати на протязі уроку, розвивати розум, допитливість.
IV. Підготовча робота.
1. Який розділ почали вчити?

2. Де ж ми зможемо знайти відповіді на запитання, з яких джерел?

Складемо асоціативний кущ до слова «знання»
від дорослих

ЗНАННЯ
з енциклопедій з книг
словників,

довідкової літератури, з комп’ютерів телебачення

3. Що для себе відкрили цікавого з різних джерел?
- Чому рипить сніг?

1 учень: Від мами узнав, що під час великого морозу сніжинки стають твердими, риплять під ногами. А ще читав казку «Чому рипить сніг?»
- Що для птахів страшніше, холод чи голод?

2 учень: З довідника узнала, що з 10 синичок виживають 2 пташки. Висновок: треба завжди підгодовувати птахів. Тоді їм не страшні холоди.
3 учень: Читала вірш «Січень». Думала, що цей місяць дуже сердитий. Але він вкриває землю снігом, щоб зберегти урожай.
Висновок: Отже, ви використали різні джерела інформації, узнали для себе багато цікавого.
V. Опрацювання вірша Олекси Кобеця «Хотів би я знати»
1. Завдання: прослухати вірш в запису, відповісти на питання «Хто герой? Про що хотів він знати?».

2. Первинне розуміння змісту.

3. Словник. Читання слів за вчителем, самостійно подумати над значенням слів, з’єднати стрілкою.


пізнати

збиратися в групи

голубка бентежна

точно

достеменно

дуже рухлива, швидка

зоріє

стривожена

табуниться

дізнатись

невгамовна

ясніє


4. Мовчазне читання вірша
5. Читання вголос по 1 строфі. Визначення темпу та типу читання. Роздуми учнів.
Вчитель пояснює 3 строфу: «на небі багато зірок». Зоряне небо завжди вабить людей. Тому кожен шукає свою зірку. Будьте допитливі, тренуйте свій розум, набирайте висоту! І ваші мрії здійсняться.
6. Допоможемо герою відповісти на деякі запитання.
Робота в групах.
1 група. Про що розмовляє берізка з берізкою?

Скласти розповідь, про що можуть розмовляти ці дерева.
(Зустрілись якось березки. Вони розповіли, що мріють, щоб швидше настала весна. Кожна з них вкриється ніжними листочками. З теплих країв прилетять

птахи, зів’ють на деревах гніздечка. Будуть збирати шкідників. А ще берізки подарують людям тінь, красу.)
2 група. За малюнком скласти міркування, по що «загадково струмочок шепоче?»
(Хоч маленький, але без нього не може існувати жодна річка, озеро, ставок. Напуває людей холодною водою. Біля струмка ростуть дерева, кущі, квіти, Струмки приносять велику користь живій природі.)
3 група. - Розкажіть, яким уявляєте хлопчика. (Уважно роздивіться малюнок у підручнику)

- Прочитайте після вірша прислів’я. Яке з них виражає головну думку?




7. Презентація.
8. Фізкультхвилинка.
VI. Опрацювання казки В.Сухомлинського «Горобчик і Вогонь»
1. Самостійне читання мовчки.
2. Тест «Що з двох правильне»
1. Цей твір є…

а) казкою (Казка – герої розмовляють, як люди, зміст фантастичний)

б) оповіданням
2. Горобчик побачив у небі....

а) інших птахів;

б) величезну вогняну кулю.
3. Горобчик полетів угору до Сонця, тому...

а) хотів дізнатись, що таке Вогонь;

б) хотів навчитись добре літати.
4. Горобчик був...

а) неслухняним;

б) допитливим.
5. Підберіть до слів синоніми:

наполохався (налякався)

ні жива, ні мертва (стурбована)
3. Читання казки в особах.
Визначте дійових осіб. Поміркуйте, як будемо читати слова матері й синочка. (Горобчиха – розсудливо, Горобчика – з зацікавленістю, допитливо)
4. Головна думка казки. Яке з прислів'їв допомагає її визначити? Довести свою думку.

- Слухай батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

- Хто багато питає, той багато знає.
VII. Підсумок уроку.
- Чи збулись ваші очікування? З яких джерел ми отримали знання? Оцінювання відповідей.
Прослухайте вірш «А краса живе в усьому».
Цей вірш вас переконає, як важливо все знати, бути допитливим.
А краса живе в усьому
На землі і в небесах.
В світлі сонечка ясному,
У заміряних лісах,
У степу, на хлібній ниві,
Там, де пташка п’є росу...
І, щоб ви були щасливі,
Вчіться бачити красу.
Вчіться слухати і чути
Пташку в хорі веснянім.
І для себе світ відкрити,
І себе знайти у нім.
VIІI. Домашнє завдання.

Виразно читати вірш, скласти міркування «Про що невгамовна синичка співає»

Схожі:

«Я знаю: мова мамина свята»
Хто не любить свою мову – той не любить свою батьківщину”. „Я не смію тебе розлюбить, моє вічне кохання, о мово!”. „Хто не знає рідної...
В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало...
Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,...
Двоє гравців по черзі кладуть п'ятикопійчані монети на круглий
Той, кому нікуди покласти монету, програє. Хто за умови дотримання правил гри виграє — той, хто ходить першим, чи той, хто ходить...
Це тема, для кожного з нас
Багатьох з нас – ніхто не знає. Багато людей живуть у світі їх знають максимум дома, а якщо немає ні рідних ні близьких їх взагалі...
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ
Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька...
Програє той, хто не може зробити хід. Хто перемагає при найкращій грі?
Задача Двоє по черзі кладуть п'ятаки на круглий стіл, причому так, щоб вони не накладались один на одного. Програє той, хто не може...
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТЕМА
Закріпити вміння учнів розрізняти простий дієслівний, складений іменний і складений дієслівний присудки, бачити в реченні прості...
Тема дослідження
За переказами, біля входу до Академії Платона було написано “Та не ввійде сюди ніхто з тих, хто не знає геометрії”
Драбівський навчально-виховний комплекс „ загальноосвітня школа І...
Тема. Вплив філософії насолоди і краси на духовний світ людини (суд над героєм роману О. Вайльда „Портрет Доріана Грея”)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка