Система організації методичної роботи в Ольшаницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів передбачає проходження таких етапів


Скачати 246.67 Kb.
Назва Система організації методичної роботи в Ольшаницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів передбачає проходження таких етапів
Дата 15.12.2013
Розмір 246.67 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Система організації методичної роботи

в Ольшаницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

передбачає проходження таких етапів:

1. Аналіз роботи школи з реалізації певної науково-педагогічної теми за конкретний період; діагностика професійної майстерності педагогічного колективу, умов його діяльності й соціального замовлення на новому етапі.

2. Вибір і науково-теоретичне обґрунтування нової головної педагогічної проблеми школи, цілей та завдань, змісту, ефективних форм і методів роботи педагогічного колективу на певний період (додаток).

3. Планування науково-методичної роботи в школі на дальню та ближню перспективи

4. Здійснення методичною службою поточної контрольно-аналітичної діяльності з реалізації науково-педагогічної теми.

5. Підбиття підсумків — оцінка результативності методичної роботи в школі.

Педагогічний колектив Ольшаницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з 2008-2009 навчального року працював над науково-методичною проблемою „Підвищення результативності навчально-виховного процесу, створення умов для розвитку творчої ініціативи педагогічного колективу, оптимізація діяльності управлінської команди закладу освіти, спрямованої на інформаційно-комп’ютерну підтримку навчально-виховного процесу, здійснення моніторингу цієї діяльності”. Закінчивши роботу над даною темою, було проведено анкетування педагогічних працівників з метою оптимального вибору нової проблемної теми. Із запропонованих в анкеті проблемних тем більшість вчителів виявили зацікавленість працювати над темою: «Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві»

 

 


СИСТЕМА РОБОТИ

НАД НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ

ОЛЬШАНИЦЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ:

«Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві»

Провідні освітянські документи визначають компетентнісно орієнтований підхід пріоритетом розвитку сучасної вітчизняної системи освіти. Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи, Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, Державний стандарт початкової, базової і повної загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі та інші базові освітянські документи грунтуються на компетентнісній стратегії.

Однією з найбільш актуальних проблем сучасної освіти виступає практичне формування компетентності учнів. Початком будь-якої діяльності є усвідомлення мети. У контексті освітніх реалій сьогодення мета конкретизується як:

•  підготовка учнів до життя,

•  розвиток їх інтелектуальних та творчих здібностей;

•  опанування знаннями;

•  актуалізація умінь, затребуваних життям – уміння спілкуватися, контактувати з іншими людьми;

•  уміння опрацьовувати інформацію;

•  гнучко реагувати на зміни в житті тощо.

Педагогічний колектив Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2013-2014 навчальному році почав працювати над науково-методичною проблемою: «Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві». 

ЗАВДАННЯ:

•  вивчення різноманітних джерел, літератури, її науковий аналіз, що дозволяє визначити науково-практичне обґрунтування вирішення науково-методичну тему;

•  вивчення існуючого досвіду роботи над аналогічною темою;

•  побудова моделі нового виду діяльності, яка призводить до вирішення проблеми;

•  розробка необхідних дидактичних, психолого-педагогічних та інших засобів;

•  підготовка й проведення теоретичних та практичних семінарів;

•  організація наставництва, консультацій для молодих учителів;

•  створення та забезпечення ефективної роботи творчих груп;

•  розробка творчими групами основних положень, рекомендацій, методів;

•  виконання учителями запропонованих рекомендацій ;

•  організація взаємовідвідування уроків;

•  проведення відкритих уроків, виховних заходів з використанням інноваційних технологій;

•  творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над науково-методичною темою;

•  узагальнення та систематизація результатів.

 

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ ШКОЛИ

МЕТОДИЧНЕ:

Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві

2013-2014н.р.

Урок як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня та як основа формування ключових компетентностей школярів.

2014-2015н.р.

Нові прогресивні технології - шлях до формування творчої особистості, життєвих компетентностей учнів

2015-2016н.р.

Про роботу педколективу з розвитку життєвих компетентностей  учнів, формування у них високої пізнавальної культури на основі активних форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів

2016-2017н.р.

Розвиток пізнавальної самостійності і креативних компетентностей учнів через проблемно-пошукову роботу

2017-2018н.р.

Взаємозв’язок творчих можливостей учителя і учня та результативність педагогічної діяльності щодо розвитку життєвої компетентності учня

 ВИХОВНЕ:

 Розвиток особистості школяра шляхом залучення його до творчої діяльності. 

2013-2014н.р.

Формування екологічної культури особистості, залучення учнів до активної екологічної діяльності

2014-2015н.р.

Виховання духовної культури особистості та створення умов для формування в учнів власної світоглядної позиції

2015-2016н.р.

Гармонізація родинного та шкільного виховання на засадах педагогіки життєтворчості

2016-2017н.р.

Діяльність педагогічного колективу щодо формування правової культури учнів

2017-2018н.р.

Соціально-педагогічні проблеми гуманізації виховання учнів у сучасних умовах

Система роботи над єдиною науково-методичною проблемою (2013-2018 рр)

І ЕТАП

Діагностичний (1 рік)

1. Аналіз результатів педагогічного процесу:

• аналіз роботи школи за рік;

• планування роботи педколективу над єдиною навчально-методичною проблемою: „Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві”;

• діагностування вчителів з метою вивчення рівня їх професійної компетентності;

• анкетування учнів та батьків.

2. Створення ініціативної групи для опрацювання та систематизації результатів анкетування, діагностування та вироблення мети, завдань, методів реалізації вибраної проблеми.

3. Організація роботи творчої групи.

Теоретичне обґрунтування проблеми

Ознайомлення всіх членів педколективу з аналітичним матеріалом щодо визначення проблеми, остаточний відбір єдиної навчально-методичної проблеми для педагогічного колективу.

1. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.

2. Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим ППД.

3. Створення ініціативної групи з планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблеми.

4. Складання програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу.

5. Підготовка та проведення засідань педагогічної ради:

Методична:„Урок як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня та як основа формування ключових компетентностей школярів”.

Виховна: «Формування екологічної культури особистості, залучення учнів до активної екологічної діяльності»

6. Визначення провідних напрямків діяльності шкільних МО з питань реалізації загальношкільної проблеми.

7. Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми в шкільному методичному кабінеті.

ІІ ЕТАП

Практичне дослідження проблеми (2 рік)

1. Спрямування всіх напрямів внутрішньо-шкільної методичної роботи на розвиток творчого потенціалу вчителя у контексті реалізації проблемного питання.

2. Продовження роботи творчої групи з шкільною програмою„Обдарованість”.

3. Розробка методичною радою рекомендацій.

4. Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних МО, вироблення заходів стосовно їх реалізації. „Впровадження нових прогресивних технологій навчання в навчально-виховному процесі у практику роботи педагогічного колективу ”.

5. Підготовка та проведення засідань педагогічної ради:

Методична:„Нові прогресивні технології - шлях до формування творчої особистості, життєвих компетентностей учнів”.

Виховна: «Виховання духовної культури особистості та створення умов для формування в учнів власної світоглядної позиції»

6. Вивчення, апробація існуючого ППД.

7. Створення банка інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес.

8. Проведення в школі конкурсу педагогічної майстерності класних керівників „Класний керівник року”.

9. Організація взаємовідвідувань уроків та виховних заходів.

10. Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної проблеми.

11. Поповнення інформаційного банка даних „Обдарованість”.

12. Розробка алгоритмів, пам’яток, порад для формування життєвих компетентностей учнів .

13. Аналіз навчально-методичної та матеріальної бази кабінетів, вжиття заходів до їх поліпшення.

ІІІ ЕТАП

Практичне дослідження проблеми (3 рік)

Розвиток ініціативи і творчості кожного вчителя на впровадження результатів наукових досліджень в практику своєї роботи.

1. Спрямування роботи педагогічного колективу над єдиною навчально-методичною проблемою в напрямі: „Передумови підвищення якості навчально-виховного процесу”.

2. Активізувати діяльність шкільних МО, творчої групи у контексті роботи над проблемою.

3. Підготовка та проведення засідань педагогічної ради:

Методична:„Про роботу педколективу з розвитку життєвих компетентностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури на основі активних форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів ”.

Виховна: «Гармонізація родинного та шкільного виховання на засадах педагогіки життєтворчості»

4. Випуск методичного бюлетеня з досвіду роботи над проблемою.

5. Залучення педагогічних працівників школи до участі у районних творчих групах.

ІV ЕТАП

Практичне дослідження проблеми (4 рік)

Спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною проблемою в напрямі: „Формування у школярів навичок пошуково-дослідницької роботи”.

1. Удосконалення системи роботи вчителів у контексті роботи над проблемою.

2. Підготовка та проведення педрад:

Методична: „Розвиток пізнавальної самостійності і креативних компетентностей учнів через проблемно-пошукову роботу ”.

Виховна: «Діяльність педагогічного колективу щодо формування правової культури учнів.»

3. Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів.

4. Аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів.
V ЕТАП

Узагальнюючий, підсумковий (5 рік)

Наслідки роботи школи над науково-методичною проблемою

1.Узагальнення та аналіз роботи над проблемою, вироблення практичних рекомендацій.

2. Проведення творчих звітів шкільних МО про наслідки роботи над проблемою.

3. Проведення творчих майстерень кращих учителів школи за результатами роботи над проблемою.

4. Оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад.

5. Створення банку перспективного педагогічного досвіду.

6. Підготовка та проведення ярмарку педагогічних ідей „Сучасний урок – спільна творчість учителя і учнів”.

7. Проведення педради-панорами методичних знахідок „Взаємозв’язок творчих можливостей учителя і учня та результативність педагогічної діяльності щодо розвитку життєвої компетентності учня”.

Виховна: «Соціально-педагогічні проблеми гуманізації виховання учнів у сучасних умовах»

8. Проведення підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за підсумками роботи над проблемою.

9. Визначення форм стимулювання і популяризації кращого досвіду.


Очікувані результати

1. Вироблення єдиного педагогічного кредо, позиції, загальних цінностей, ритуалів, традицій.

2. Удосконалення змісту, форм і методів внутрішньо-шкільної методичної роботи.

3. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів.

4. Використання набутого досвіду на практиці.

5. Поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

6. Підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.

7. Підвищення рівня сформованості життєвих компетентностей учнів, готовності їх до життя.

ПЛАН

роботи методичної ради

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ФОРМИ РОБОТИ

НАД НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ ШКОЛИ

«Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві»
Склад методичної ради
1. Лук’янець Л. А. – директор школи

2. Танцюра А. І. – заступник директора з НВР, голова методичної ради

3. Комкіна К. М. - заступник директора з ВР

4. Оришич Г. О. - керівник методоб’єднання вчителів початкових класів

5. Захарченко Н. І. - керівник методоб’єднання вчителів природничо-математичного циклу

6. Колісник О. В. – керівник методоб’єднання вчителів гуманітарно-естетичного циклу

7. Пахаленко І. А. - практичний психолог, відповідальна за

проведення психолого-педагогічних семінарів

8. Годлевська О. Ю. - керівник методоб’єднання класних керівників, секретар.

В С Т У П

Аналіз роботи методичної ради за 2012-2013 н.р.

З 2008-2009 навчального року педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою „Підвищення результативності навчально-виховного процесу, створення умов для розвитку творчої ініціативи педагогічного колективу, оптимізація діяльності управлінської команди закладу освіти, спрямованої на інформаційно-комп’ютерну підтримку навчально-виховного процесу, здійснення моніторингу цієї діяльності”. Виконуючи Державну цільову програму впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року, всі педагогічні працівники школи пройшли навчання за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» та використувають інформаційно-комунікаційні технології під час навчально-виховного процесу.

На уроках вчителі використовують сучасні інноваційні технології навчання:
- елементи здоров’язберігаючих, здоров’яформуючих, здоров’язміцнюючих технологій;
- робота в творчих групах;
- технології особистісно-зорієнтованого навчання;
- елементи методики критичного мислення;
- елементи інтерактивного навчання;
- уроки-диспути;
- нетрадиційні уроки;
- комунікативні технології навчання іноземної мови.

З метою якісної та ефективної організації проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в школі працювали методичні структури:
 - методична рада (голова Танцюра А. І.)
      - МО вчителів початкових класів (керівник Борко Л. М.)
      - МО вчителів гуманітарно-естетичного циклу (керівник Колісник О.В.) ;
      - МО вчителів природничо-математичного циклу (керівник Захарченко Н.І.);
     - МО класних керівників (керівник Годлевська О. Ю.);

- творча група вчителів (керівник Діхтяр В. В.);

- психолого-педагогічний семінар (керівник Пахаленко І.А.);

- школа молодого вчителя.

На засіданнях методичних об’єднань обговорюються, аналізуються питання, які спрямовані на реалізацію науково-методичної проблеми:

 - результативність навчально-виховної роботи:

 - динаміку зростання (спаду) успішності учнів;

 - результати контрольних робіт (державної підсумкової атестації), навички  читання;

 - діяльність членів МО щодо розвитку творчого потенціалу  учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

- аналіз стану викладання предметів:

- стан виконання навчальних планів і програм;

- роботу факультативів, гуртків;

- стан позакласної роботи вчителів з предметів;

- систему та результативність підвищення професійного рівня вчителів;

- результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;

- роботу за рік та перспективне планування.

Систематично проводиться внутрішкільна методична робота з питань:

  • самоосвіти педагогічних працівників;

  • атестації і творчих звітів педагогів;

  • курсової перепідготовки;

  • проведення конкурсів “Учитель року”, кращий урок року;

  • участі вчителів у роботі ШМО, РМО

  • випуску друкованої продукції з досвіду роботи педагогів;

  • підготовки учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, Всеукраїнського конкурсу-захисту  науково-дослідницьких робіт учнів-членів Рокитнянського територіального відділення Малої академії наук України;

  • поповнення кабінетів методичною та довідковою літературою, розробками  уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи учителів.

Робота методичних об'єднань планується виходячи з потреб й інтересів учителів, коригується керівництвом об'єднання і затверджується на методичній раді. Головними в методичній роботі методичних об'єднань є наступні напрямки:

  • педагогічне забезпечення стандартів;

  • вивчення методики викладання навчального предмета;

  • організація наставництва і стажування;

  • статистичний контроль та моніторингові операції;

  • допомога вчителеві у виборі того чи іншого варіанту змісту навчального курсу;

  • календарно-тематичне планування;

  • особливості викладання предметів з використанням елементів новітніх технологій;

  • збір у ході атестації аналітичних даних щодо діяльності вчителя;

  • проведення конкурсу-огляду „Найкращий урок”;

  • розгляд навантаження вчителів з урахуванням їх індивідуальних і професійних якостей;

  • проведення учнівських конкурсів, олімпіад, змагань.

Робота шкільного колективу проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів, має свої позитивні результати.

Так, учениця 10 класу Танцюра Світлана стала переможцем районного етапу олімпіади з біології, вчитель Швиденко Л. М. Призерами районних предметних олімпіад стали 17 учнів, а саме:

  • Красуля Катерина, ІІІ місце з образотворчого мистецтва, вчитель Комкіна К.М., ІІ місце з української мови та літератури, вчитель Лабунець М.С.,

  • Танцюра Світлана, ІІІ місце з правознавства, вчитель Колісник О.В., ІІ місце з історії України, вчитель Колісник О.В., ІІІ місце з англійської мови вчитель Діхтяр В.В., ІІІ місце з фізики, вчитель Пазюк Б.М., ІІІ місце з економіки, вчитель Пуценко С.І.;

  • Мрочко Марія, ІІ місце з математики, вчитель Веденко Г.В.;

  • Лозінська Анастасія, ІІ місце з англійської мови, вчитель Діхтяр В.В., ІІІ місце з образотворчого мистецтва, вчитеь Комкіна К.М.;

  • Полянський Роман, ІІ місце з еономіки, вчитль Пуценко С.І.;

  • Слива Євген, ІІІ місце з технічної праці, вчитель Пахаленко П.А.;

  • Загинайло Анна, ІІІ місце з образотворчого мистецтва, вчитель Комкіна К.М.;

  • Цитрин Іван, ІІІ місце з астрономії, вчитель Пазюк Б.М.;

  • Сухомлин Анастасія ІІ місце з фізичної культури, вчитель Барановський А.В.;

  • Ненужна Яна, ІІІ місце з правознавства, вчитель Колісник О.В.;

В минулому навчальному році важливою ділянкою в роботі вчителів школи стало залучення 13 учнів 8-11 класів до участі в конкурсі-захисті МАН. Всього в районному етапі конкурсу-захисту МАН приймало участь 7 учнів нашої школи, з них 7 учнів стало призерами:

  1. Лозінська Анастасія - І місце в секції «Теологія, релігієзнавсто та історія релігії», вчитель Колісник О.В., ІІ місце в секції «Психологія», практичний психолог Пахаленко І.А., ІІ місце в секції «Лісознавство», вчитель Швиденко Л.М. та в обласному етапі ІІІ місце в секції «Теологія, релгієзнавсто та історія релігії»;

  2. Панкратова Світлана - ІІІ місце в секції «Мистецтвознавство», вчитель Комкіна К.М.;

  3. Полянський Роман- ІІІ місце в секції «Мікроекономіка та макроекономіка», вчитель Пуценко С.І.;

  4. Марущенко Олена - ІІІ місце в секції «Екологія», вчитель Швиденко Л.М.;

  5. Панкратова Інна - ІІІ місце в секції «Географія та ландшафтознавство», вчитель Годлевська О.Ю.
    З метою поліпшення роботи в цьому напрямку, залучення учнів середнього шкільного віку до науково-дослідницької діяльності, підготовки їх до роботи в шкільному науковому товаристві був проведений конкурс учнівських рефератів з навчальних дисциплін. Діяльність ШНТ була проаналізована на засіданні методичної ради Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, відмічено, що роботі не вистачало системності та намічені шляхи щодо організації роботи ШНТ в 2013/2014 н.р.

Впродовж 2012-2013 навчального року учні 2-11 класів взяли участь у різноманітних конкурсах та турнірах.

Переможцями І (шкільного) етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка в номінації «Українська мова і література» стали:

  1. Хохлюк Олена – 7 клас

  2. Бабич Катерина – 5 клас

  3. Падалка Ольга – 8 клас

  4. Загинайло Анна – 9 клас

  5. Танцюра Світлана – 10 клас

  6. Сухомлил Анастасія – 11 клас
    У конкурсі учнівської молоді «Я - Київщини гордість і надія!» ІІ місце в районному етапі у номінації «Літературна творчість» вибороли Хохлюк Олена, учениця 7 класу та Юрченко Анна, учениця 4 класу.

В районному огляді-конкурсі читців, присвяченому пам’яті Т.Г. Шевченка ІІ місце виборола Хохлюк Олена, учениця 7 класу.

В школі активно пройшов І (шкільний) етап ХІІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика в якому взяло участь 34 учні 3-11 класів. Циганова Вікторія, учениця 4 класу посіла ІІ місце в ІІ (районному) етапі.

За активної участі учнів 5-11 класів пройшов поетичний конкурс «Зерна доброти». В шкільному етапі конкурсу взяло участь 23 учні. Учениця 7 класу Хохлюк Олена завоювала ІІ місце в обласному етапі конкурсу.

У Всеукраїнському інтерактивному науково-природничому конкурсі „Колосок” взяли участь 68 учнів 2-9 класів. Учні 2-4 класів отримали 53 золотих, 11срібних дипломів, 5-9 класів - 9 золотих, 14 срібних дипломів.

У Міжнародному математичному турнірі „Кенгуру -2013” взяли участь 38 учнів 2-8 класів. В щорічному районному Конкурсі «Податки очима дітей» взяли участь учні 1-7 класів.Учні 5-10 класів брали участь в обласному профорієнтаційному конкурсі малюнку, учениця 10 класу Ненужна Яна виборола ІІІ місце.

Методичні об'єднання школи протягом року діяли відповідно плану роботи. Методичні теми, які вони обрали, пов'язані з науково-методичною темою школи.

Окремим напрямом інноваційної діяльності школи стало впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій у навчально-виховному, особистісно-розвивальному середовищі школи. Цей напрям представлений програмою „Рівний рівному” - сприяння просвітницькій роботі серед молоді України щодо здорового способу життя та авторською програмою психолога школи Пахаленко І.А. «Профілактика ВІЛ/СНІДу серед молоді»; програмою Сомової І.Г. «Скажемо курінню «Ні!»»; програмою Міжнародного шкільного проекту «Майбутнє починається сьогодні» з питань розвитку важливих життєвих навичок та профілактики шкідливих звичок.
Завдяки інноваційній діяльності вчителів Діхтяря В.В., Пуценко С.І., Швиденко Л.М., Годлевської О.Ю. можна відзначити динаміку змін на краще щодо результатів навчальної діяльності учнів.

Реалізація поставлених завдань потребує педагога нового типу, який поєднує високий професіоналізм, інтелігентність, толерантність, творчу активність, здатність до самовдосконалення, особистісного і професійного розвитку. Протягом року проводилась цілеспрямована робота щодо покращення показників якісного складу педкадрів. 8 вчителів пройшли курсову перепідготовку.

У минулому навчальному році було атестовано 5 педагогічних працівників:

  • відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 4 педагогічні працівники;

  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» - 1 педагогічному працівнику;

  • присвоєно педагогічне звання «старший вчитель» - 1 педагогічному працівнику.

Слід відзначити роботу вчителів, які атестувалися у 2012-2013 навчальному році та розробили: навчально-методичний посібник «Математичні диктанти різних рівнів складності для учнів 6 класу», автор Танцюра А.І., методичні рекомендації «Погляд вчителя на проблему організації читацької діяльності школярів на уроках світової літератури на матеріалах теми «Романтизм»», автор Денисенко Н.В., розробка уроків, які розміщені на сайті КОІПОПК «Мій кращий урок» на тему: «Створення та використання українських орнаментів на уроках художньої культури та трудового навчання», автор Комкіна К.М., узагальнений досвід вчителя фізичної культури Барановського А.В. «Розвиток рухових якостей учнів на уроках фізичної культури.

Загальне керівництво методичною роботою в школі здійснювала методична рада. Саме методична рада школи ініціювала кардинальні зміни методичної роботи школи, сутність яких полягає в поширенні особистісно-орієнтованих підходів до роботи з учителями.

Серед методичних заходів особливу педагогічну цінність склали педагогічні тренінги, які проходили за активною участю психолога школи Пахаленко І.А. Найбільшу ефективність виявили ті методичні заходи, які були орієнтовані на використання інтерактивних форм і методів діяльності.

На належному методичному рівні пройшли тижні педагогічної майстерності. У наступному навчальному році варто зберегти існуючу систему їх проведення, але зорієнтувати учасників тижнів необхідно на використання інноваційних форм і методів роботи вчителя.

Методична робота має певні проблеми та недоліки. Необхідно продовжити оновлення її структури та змісту. Адже мають місце прояви формалізму у роботі методичних осередків, деякі загальні заходи мають нижчу ефективність, ніж очікувалося. Тому основним напрямком процесу удосконалення методичної роботи повинна стати особистісно-орієнтована модель. Практика роботи також свідчить про необхідність використання інтерактивних, практичних форм та методів методичної роботи.

Провідні освітянські документи визначають компетентнісно орієнтований підхід пріоритетом розвитку сучасної вітчизняної системи освіти. Державний стандарт початкової загальної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462, Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392, Концепції профільного навчання в старшій школі, Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи, Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та інші базові освітянські документи грунтуються на компетентнісній стратегії.

Однією з найбільш актуальних проблем сучасної освіти виступає практичне формування компетентності учнів. Початком будь-якої діяльності є усвідомлення мети. У контексті освітніх реалій сьогодення мета конкретизується як:

•  підготовка учнів до життя,

•  розвиток їх інтелектуальних та творчих здібностей;

•  опанування знаннями;

•  актуалізація умінь, затребуваних життям – уміння спілкуватися, контактувати з іншими людьми;

•  уміння опрацьовувати інформацію;

•  гнучко реагувати на зміни в житті тощо.

Тому педагогічний колектив Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2013-2014 навчальному році почне працювати над науково-методичною проблемою: «Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві». 

Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей. До ключових компетентностей належить уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров’язбережувальна компетентності, а до предметних (галузевих) - комунікативна, літературна, мистецька, міжпредметна естетична, природничо-наукова і математична, проектно-технологічна та інформаційно-комунікаційна, суспільствознавча, історична і здоров’язбережувальна компетентності.

Завдання школи на 2013-2014 навчальний рік.

Навчально-виховний процес потребує постійного пошуку та вдосконалення, тому в новому навчальному році з метою реалізації положень Конституції України, законодавчих актів України в галузі освіти, Указу Президента України «Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»
від 25 червня 2013 року №344/2013, удосконалення культурних і національних освітніх прав і запитів усіх громадян, утвердження високого статусу педагогічних працівників у суспільстві визначити такі напрями і завдання діяльності школи:

1. У 2013-2014 навчальному році за результатами діагностування педагогічних працівників розпочати роботу над науково-методичною проблемою школи «Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня для життя в інформаційному суспільстві».

2. Забезпечити виконання Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

3. Створити належні умови для адаптації до навчання в основній школі учням 5-х класів.

4. Продовжувати працювати над укомплектуванням уроку, як засобу розвитку творчої особистості вчителя й учня, над інформатизацією навчально-виховного процесу.

5. Упроваджувати допрофільну підготовку та профільне навчання в основній та старшій школі, де передбачити психолого-педагогічне діагностування школярів, діагностику рівня навчальних досягнень учнів основної школи.

6. Продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання.

7. Забезпечити якісну підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та підсумкових оцінювань випускників школи.

8. Забезпечити подальший розвиток учнівського самоврядування, широкого залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя.


Тематика засідань методичної ради
Серпень

1. Аналіз методичної роботи школи за 2012-2013 навчальний рік та організація методичної роботи в школі в 2013-2014 навчальному році.

2. Розгляд плану методичної ради на 2013-2014 навчальний рік та розподіл обов’язків між членами методичної ради на 2013-2014 навчальний рік, погодження планів роботи шкільних методичних об’єднань на 2013-2014 навчальний рік.

3. Планування роботи педколективу над новою навчально-методичною проблемою.

4. Державні стандарти початкової та базової і повної загальної середньої освіти, Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.

5. Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі у 2013-2014 навчальному році.

6. Нормативні документи, за якими буде здійснюватись оцінювання навчальних досягнень учнів школи в 2013-2014 навчальному році.

7. Визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації педагогів у 2013-2014 н.р.

8. Розгляд програми з фізичної культури для учнів спеціальної медичної групи та плану-графіка розподілу варіативних модулів для вивчення фізичної культури у 5-11-х класах на 2013-2014 навчальний рік.
Жовтень

  1. Наступність навчання учнів початкової школи у 5-х класах. Адаптація учнів 5-х класів до навчальної діяльності у школі.

  2. Обговорення плану проведення предметних тижнів у 2013-2014 навчальному році.

  3. Аналіз результатів шкільного етапу предметних олімпіад, про підготовку учнів до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських творчих робіт МАН.

  4. Про підготовку до атестації вчителів, підготовка матеріалів з досвіду роботи вчителів, що атестуються

  5. Підготовка до засідання педагогічної ради: «Урок як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня та як основа формування ключових компетентностей школярів»

Січень

  1. Аналіз результативності методичної роботи за І семестр.

  2. Аналіз участі учнів у І та ІІ етапах олімпіад із базових дисциплін, творчих конкурсах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.

  3. Моніторинг знань учнів з основ наук за І семестр.

  4. Підготовка до засідання педагогічної ради: «Формування життєвих компетентностей через використання традиційних та інноваційних методик»

  5. Організація взаємовідвідування відкритих уроків. Аналіз особливостей сучасного уроку.

Березень

  1. Результати чергової атестації вчителів школи та підсумки курсової перепідготовки.

  2. Підготовка та організація проведення державної підсумкової атестації в 4, 9, 11-х класах. Обговорення нормативних документів.

  3. Участь випускників школи в зовнішньому незалежному оцінюванні.

  4. Робота шкільних факультативів, курсів за вибором, додаткових

індивідуальних занять.

  1. Підготовка до засідання педагогічної ради: " Формування екологічної культури особистості, залучення учнів до активної екологічної діяльності".



Квітень

1. Обговорення завдань та додатків для проведення державної підсумкової атестації.

1.1. Завдання для державної підсумкової атестації з математики, географії, біології у 9-х класах.

1.2. Завдання для проведення державної підсумкової атестації з математики, географії, економіки в 11-х класах.

1.3. Завдання для проведення державної підсумкової атестації з математики, української мови, читання у 4 класі.

Травень

1. Аналіз роботи шкільних методичних об’єднань, творчих груп за 2013-2014 навчальний рік щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагога..

2. Підсумки моніторингу навчального процесу за навчальний рік.

3. Стан проведення предметних тижнів у школі.

4. Виконання навчальних програм учителями школи

5. Обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи школи та планування методичної роботи на наступний навчальний рік.

Схожі:

Наукові основи організації методичної роботи
Система методичної роботи відіграє важливу роль у розвитку школи, озброює педагогічні кадри необхідними знаннями та вміннями. Участь...
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11
В цей день ми вам бажаєм на цілий рiк таких веселощiв, таких посмiшок щасливих, таких радiсних очей, як сьогоднi
ПРОЕКТУВАННЯ – ІННОВАЦІЯ В УПРАВЛІННІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ
Розкривається необхідність в організації та управлінні виховного процесу у загальноосвітній школі. Подаються основні етапи проектування...
Підвищення рівня майстерності вчителя через залучення його до методичної роботи
Чабан Л. П., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №34 Черкаської міської ради
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання)
Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання)
Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання
Програми варіативної складової навчального плану в Ольшаницькій ЗОШ...
О. М. Дроздовський „Біблійна історія та християнська етика”. Навч посібник. Інформаційно вид відділ Білоцерківської єпархії УПУ,...
5. Методична система навчання інформатики в середній загальноосвітній школі
Методична система навчання будь-якого предмета являє собою сукупність п'яти компонентів: цілі, зміст, методи, засоби й організаційні...
Р. М. Дзюбак, заступник директора з навчально-методичної роботи; Н. М. Гладка
На часі формування пакету нормативно-правових актів з питань організації та проведення науково-методичної роботи з педагогічними...
КЗ «Запорізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів №4» ЗОР Сторінки історії
За довгі роки свого існування школа тісно поєднала долі таких однакових і таких відмінних дітей з різних поколінь та з усіх куточків...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка