|
Скачати 43.89 Kb.
|
Р.М. Дзюбак, заступник директора з навчально-методичної роботи; Н.М.Гладка, завідувач лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників НОВІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНИХ КАБІНЕТІВМетодичні рекомендації для завідувачів районних (міських) методичних кабінетів Останнім часом відбулися суттєві зміни у дошкільній, позашкільній та корекційній освіті, виховній роботі, психологічній службі та інших галузях освіти. Все це потребує значного покращення та творчого підходу до організації науково-методичної роботи з вчителями, керівниками навчальних закладів та іншими категоріями педагогічних працівників, що серйозним чином впливає на зміст і завдання діяльності районних (міських) методичних кабінетів і центрів (РМК). В умовах реформування загальної середньої освіти значно посилюється роль методичних установ регіонального рівня, головне завдання яких полягає у створенні належних умов для постійного професійного зростання педагогічних працівників. На часі формування пакету нормативно-правових актів з питань організації та проведення науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, підвищення їхньої кваліфікації. Затверджене наказом Міносвіти України нове Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр) та зареєстроване у Мін’юсті України є нормативно-правовим документом, що визначає діяльність методкабінету як науково-методичної установи. Крім того, пропонується Примірний статут, який регламентує режим роботи методкабінету (центру), його керівництво. Отже, у своїй діяльності потрібно керуватися новими нормативно-правовими документами, оскільки Положення про районний (міський) методичний кабінет, затверджене наказом МО України від 18. 03 . 97 № 72, втратило свою чинність. Звертаємо Вашу увагу на наступне: По-перше, у Положенні по-новому визначені основні напрями діяльності методкабінету (центру). Вони сформульовані за такими функціональними принципами: 1. Науково-методичне забезпечення системи дошкільної та загальної середньої освіти. 2. Трансформування наукових ідей у педагогічну практику, науково-методична підтримка інноваційної діяльності в освітній галузі, наукових пошуків та експериментальної роботи, яку проводять педагогічні працівники навчальних закладів району (міста). 3. Інформаційно-методичний супровід навчальних закладів і педагогічних працівників. 4. Консультування педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації навчально-виховного процесу, досягнень психолого-педагогічних наук щодо навчання і виховання дітей. По-друге, завдання діяльності методкабінетів(центрів) приведено у відповідність до завдань відділів(управлінь) освіти, визначених Типовим положенням про відділ освіти районної, районної у місті Києві та Севастополі державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 11 березня 2003 року № 347 і Примірним положенням про відділ (управління) освіти виконавчого комітету міської ради, затвердженим наказом Міносвіти України 1 квітня 2003 року №198. Завдання такі:
По-третє, нове Положення спрямоване на розмежування повноважень між районними( міськими) методичними кабінетами, центрами практичної та соціальної роботи і психолого-медико-педагогічними консультаціями (ПМПК). По-четверте, нове Положення дає право на самостійність методичних кабінетів: вони можуть бути юридичною особою, мати печатку, штамп, бланки з відповідними реквізитами, рахунки в банку. Для цього потрібно пройти відповідну державну реєстрацію. Головним для такої реєстрації є наявність статуту, розробленого на основі Примірного статуту. По-п’яте, для приведення діяльності районних (міських) методичних кабінетів у відповідність до нового Положення немає потреби «творити» нові положення або ліквідовувати старі й створювати нові методичні кабінети. Для цього досить на основі Примірного статуту розробити статут конкретного районного (міського) методичного кабінету або центру. Не зайвим буде його реєстрація, тим самим надається методкабінету статус юридичної особи. По-шосте, під час підготовки до планування роботи РМК(ММК) і, зокрема, системи науково-методичної роботи у регіоні є визначальним врахування принципу інноваційності. У перспективному (стратегічному) плануванні РМК передбачаються завдання-заходи з розвитку методкабінету як інноваційної установи та забезпечення інноваційних процесів. У річному плануванні інноваційні процеси передбачаються в основних розділах чи окремому розділі «інноваційна діяльність». Зміст і види планування узгоджуються з відділом (управлінням) освіти та з урахуванням заходів Черкаського обласного інституту післядипломної роботи педагогічних працівників. Методичні рекомендації складені на основі нормативно-правових документів та інших джерел, до яких ви можете звернутись: 1. Наказ Міносвіти і науки України № 1119 від 08.08.2008 р. «Про затвердження Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр)». 2. Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр). 3. Примірний статут районного (міського) методичного кабінету (центру). 4. О.А.Удод, Л.І.Даниленко, С.В. Вєтров. Звернення до керівників методичних кабінетів і центрів. // Відкритий урок. Плеяди. – 2009. - №1-2 .- с.4. 5. Г.Литвиненко, К.Старченко. Нове Положення – нові завдання методичних кабінетів// Відкритий урок. Плеяди. – 2009. - №1-2 .- с.5-7. 6. В.І.Пуцов, К.М.Старченко, Г.М.Литвиненко, Ю.І.Завалевський. Управління інноваційним розвитком районного (міського) методичного кабінету. – Київ. 2009.- с. 76. |
Гладка Людмила Іванівна Контролюючим органом навчально-методичної роботи є Методична рада університету. Головними напрямками роботи Методичної ради є |
Підвищення рівня майстерності вчителя через залучення його до методичної роботи Чабан Л. П., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №34 Черкаської міської ради |
Методичні рекомендації ... |
План роботи учнівського самоврядування «Держава успіхів» Заступник директора з навчально-виховної роботи В. М Аврамчук Директор Л. О. Тимчук |
Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи... Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Люботинської гімназії №1 Люботинської міської ради Харківської... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник директора школи з навчально-виховної роботи призначається на посаду і звільняється з неї начальником відділу освіти |
ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник директора школи з навчально-виховної роботи призначається на посаду і звільняється з неї начальником відділу освіти |
Корсунь Світлана Віталіївна, заступник директора з навчально-виховної... |
Заступник директора з навчально-виховної роботи Наприклад, недостатні умови для одержання відповіді. Це цілком відповідає меті загальної середньої освіти |
Освітянська виставка Білан Людмила Валентинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради |