|
Скачати 142.3 Kb.
|
Методична рада школи: основні завдання та функції Чабан Л.П., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 34 Черкаської міської ради Учитель школи – ключова постать у сучасному освітньому процесі, наставник школярів. Від його підготовки залежить якість шкільної освіти, рівен культури суспільства, ствердження демократичних принципів та процесів. Сьогодні головними завданнями оптимізації методичної роботи є уникнення формалізму, розвиток творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, створення в навчальному закладі належних умов для дослідницької, науково- експериментальної роботи вчителя та здійснення його самоосвітньої діяльності. Ефективність організації та проведення методичної роботи у школі залежить від чіткого планування роботи методичної ради, яка є першим помічником адміністрації школи. До складу методичної ради, як правило, входять учителі вищої категорії, адміністрація школи, голови методичних об’єднань, керівники творчих і динамічних груп, психолог школи. Таким чином, методична рада, застосовуючи колективні, групові та індивідуальні форми роботи з учителями, розв’язує наступні завдання методичної роботи школи:
Для того, щоб учитель забезпечував особистий професійний ріст, досліджував, практично осмислював, вносив свої корективи, методична рада проводить таку роботу:
Така система роботи передбачає чіткий розподіл повноважень, побудована за принципом особистого вибору вчителя. Учитель працює ефективніше, бо вмотивований своїм бажанням та особистим зобов’язанням. Найбільш актуальні питання, над якими методична рада працює протягом року:
методичних: аукціон методичних ідей, панорама управлінських ідей, управлінські монологи, лабораторії, експертизи, скарбнички, вітальні, дослідження, огляди).
- новизни ідей, підходів, педагогічних технологій; – цінність та актуальність отриманих результатів; - доцільність їх практичного застосування. 18. Допомога вчителям, які атестуються, в підготовці презентації власних методичних фахових напрацювань. 19. Організація шкільних курсів з основ комп’ютерної грамоти вчителів. 20. Визначення методики і технології проведення та оцінювання діагностичних контрольних робіт, зрізів знань з метою вдосконалення результатів моніторингу. 21. Організація консультативно-методичної роботи з адаптивного впровадження інноваційних технологій, зокрема, інтерактивних, технологій створення ситуацій успіху та технологій використання творчих завдань. Методична рада школи у процесі здійснення методичної роботи з учителями формує й розвиває вміння педагогів аналізувати особисту діяльність; концентрувати волю для досягнення поставленої мети; бачити, розуміти й усвідомлювати проблеми, визначати конкретну мету; оптимально добирати зміст, необхідні форми і методи педагогічної діяльності; проектувати й планувати власну роботу; володіти методами педагогічної діагностики; організувати власну діяльність; взаємодіяти з оточуючими. Необхідно окремо зупинитись на питанні організації роботи над науково-методичною проблемою. Слід зазначити, що першою вимогою до обрання проблеми є актуальність теми для діяльності педагогічного колективу. Другою вимогою має бути співзвучність теми сучасним педагогічним ідеям. Третьою є вибір теми, який проводиться колегіально. Четвертою вимогою є діалектичний зв’язок загальношкільної проблеми з темою, над якою працюють педагогічні колективи міста. П’ятою – науково-методична проблема має охоплювати як навчальну, так і виховну роботу. Шостою – науково-методична проблема має пронизувати всі форми внутрішньо шкільної методичної роботи. Зауважимо, що технологія роботи над проблемою школи складається з - підготовчого етапу; обговорення та затвердження науково-методичної проблеми; проведення інформаційно-аналітичної роботи; застосування запозиченого досвіду роботи та аналіз можливостей його використання. Таким чином, методична рада школи спрямовує зміст форм методичної роботи на виконання чинних законів і нормативно-правових актів про освіту, сприяє підвищенню професійної майстерності педагогів через розвиток у них творчого потенціалу, створює умови для підвищення професійного рівня педагогів і рівня інформаційної компетенції, сприяє науково-дослідницькій діяльності педагогів, вивчає та популяризує досвід творчих педагогів закладу, знайомить із передовими педагогічними досягненнями вчителів регіону, України, світу. ЛІТЕРАТУРА
Додаток 1 Організаційні форми науково-методичної роботи Додаток 2 Модель методичної роботи школи Додаток 3 Основні завдання підвищення кваліфікації педагогів школи Додаток 4 Узагальнення системи роботи школи з педагогічними кадрами Додаток 5 Моральне стимулювання професійного зростання вчителів Додаток 6 Популяризація активних форм методичної роботи
Додаток 7 Форми роботи методичної ради школи Стажування Додаток 8 ПОЛОЖЕННЯ про науково-методичну раду Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 34 1. Загальні положення. 1.1. Науково-методична рада є дорадчо-консультатвним органом, який покликаний сприяти реалізації державної політики у галузі освіти, зокрема, з питань науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в школі. 1.2. Науково-методична рада діє згідно з чинним законодавством України, у своїй роботі керується нормативними документами та інструкціями Міністерства освіти і науки України, обласного й міського управлінь освіти, що стосуються сфери її діяльності. 1.3. Головною метою діяльності науково-методичної ради є: - вироблення стратегічних напрямків розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання учнів; - оцінка якості навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, визначення перспективних потреб науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу; - погодження освітніх технологій і навчальної літератури, дидактичних засобів і програмних продуктів та навчального обладнання. 1.4. Координація всіх структурних підрозділів науково-методичної служби школи; члени науково-методичної ради працюють на громадських засадах. 1.5. Науково-методична рада підпорядковується у своїй діяльності директору школи. 2. Завдання та напрямки діяльності науково-методичної ради. 2.1. Вироблення пропозицій щодо удосконалення змісту науково-методичної роботи, впровадження нових педагогічних технологій, методів навчання і виховання. 2.2. Аналіз науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу та підготовка пропозицій щодо поліпшення навчально-методичного програмного та інформаційного забезпечення школи. 2.3. Ознайомлення й погодження запропонованих нових навчальних планів і програм, підручників, навчальних посібників. 2.4. Вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду і вироблення пропозицій щодо його запровадження у практику і форм поширення. 2.5. Вироблення рекомендацій щодо змісту і форм роботи з обдарованими дітьми, організація науково-дослідної роботи учнів. Науково-методична рада організовує свою діяльність за такими напрямками: 2.6. Аналіз результатів діяльності педагогічного колективу, вчителів окремих предметів за підсумками І семестру, року. 2.7. Участь у розробці варіативної частини робочого навчального плану, внесення змін та доповнень до державних програм. 2.8. Придбання, розробка та вдосконалення засобів наочності, навчально-лабораторної бази. 2.9. Розробка Положень про організацію конкурсів для вчителів. 2.10. Вивчення досвіду роботи інших навчальних закладів. 3. Організація роботи науково-методичної ради. 3.1. До складу науково-методичної ради школи входять члени адміністрації, голови методичних об’єднань, учителі-«методисти», психолог. Склад науково-методичної ради затверджується наказом директора по школі. 3.2. У складі науково-методичної ради можуть формуватися секції різних напрямків роботи (проектна, дослідницька, аналітична, наставницька тощо). 3.3. Для забезпечення роботи науково-методична рада обирає секретаря. 3.4. План роботи складає голова науково-методичної ради, розглядають його на засіданні, узгоджують із директором школи, а затверджують на засіданні педагогічної ради. 3.5. Рекомендації для членів педагогічного колективу підписують голова науково-методичної ради та секретар. 3.6. Якщо на засіданнях обговорюють питання, які стосуються інших напрямків навчальної діяльності, на засідання запрошують відповідних посадових осіб. 3.7. З кожного питання науково-методична рада приймає рекомендації (ухвали, постанови), які фіксуються у протоколах. 4. Права науково-методичної ради. Науково-методична рада має право: 4.1. Пропонувати зміни з метою удосконалення навчально-виховного плану школи відповідно до нормативних документів. 4.2. Пропонувати вчителям різні форми підвищення фахової майстерності. 4.3. Рекомендувати вчителів для участі в конкурсі «Учитель року». 4.4. Готувати пропозиції та рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційної категорії та присвоєння педагогічного звання. 4.5. Піднімати питання про публікацію матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений окремими вчителями, методичними об’єднаннями. 4.6. Піднімати питання про заохочення працівників школи за активну участь у роботі. Додаток 9 План роботи методичної ради Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 34 Черкаської міської ради на 2010-2011 навчальний рік
|
«Творчість вчителя основа його педагогічної майстерності» Проблема: «Удосконалення навчально-пізнавальних інтересів учнів початкових класів через творчий розвиток вчителя та учня» |
ЕЛЕКТРОННЕ ВЧИТЕЛЬСЬКЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні форми оцінювання... |
ТЕХНОЛОГІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ як шлях формування професійної компетентності педагога Створення моделі професійно компетентного педагога сучасної освітньої установи, розробка моделі індивідуального маршруту професійної... |
Стратій Д. А. Розробка електронного портфоліо вчителя як засіб підвищення... Постановка проблеми. Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні... |
Стратій Д. А. Розробка електронного портфоліо вчителя як засіб підвищення... Постановка проблеми. Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні... |
Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу Методична робота в Городнявському освітньому окрузі спрямована не тільки на підвищення професійної майстерності кожного вчителя,... |
Р. М. Дзюбак, заступник директора з навчально-методичної роботи; Н. М. Гладка На часі формування пакету нормативно-правових актів з питань організації та проведення науково-методичної роботи з педагогічними... |
«Погоджено» «Затверджено» Метою змагань є подальший розвиток стрітболу та підвищення його престижу і популяризації в Україні, а також забезпечення необхідного... |
Основними завданнями методичної роботи ДПТНЗ «Житомирський професійний технологічний ліцей» є Розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічного колективу, його загальної культури, створення мотивації і умов для... |
Система організації методичної роботи в Ольшаницькій загальноосвітній... Аналіз роботи школи з реалізації певної науково-педагогічної теми за конкретний період; діагностика професійної майстерності педагогічного... |