Проект
Використання мультимедійних програмних засобів
для створення відео кліпів та фільмів
Мета проекту: підвищення якості й ефективності навчального процесу через впровадження новітніх технологій під час проведення навчальних занять
Завдання проекту:
ознайомити учнів із темою проекту, порядком та плануванням роботи над ним;
сприяти створенню сценарію щодо обраної тематики;
привернути увагу учасників проекту до втілення ідеї;
активізувати учнівську молодь до пошуку матеріалів для кліпу чи фільму;
сформувати в учнів уявлення про важливість та цінність данного проекту;
спрямовувати учнівську молодь до пошукової та дослідницької діяльності;
ознайомити учнів з форматами аудіо- та відео матеріалів, експортом та імпортом відео кліпів;
навчити здійснювати монтаж відео кліпу з використанням Microsoft Movie Maker, настроювати часові параметри відео кліпу, синхронізацію аудіо- та відео ряду, додавати відео кліпи та переходи;
підготувати учнів до захисту власних доробок та публічного виступу з ними.
Терміни реалізації проекту
На реалізацію проекту виділено 8 уроків. Планується поетапна його реалізація. Найтривалішим етапом вважатиметься основний етап, він триватиме найдовше. На кожному етапі буде вказано скільки уроків він триватиме. На завершення відбудеться захист власних розробок ліцеїстів.
Етапи реалізації проекту
І етап - підготовчий
Модуль 1
Тема: Ознайомлення з програмою Microsoft Movie Maker. Створення сценарію.
Мета: ознайомити учнів з програмою Microsoft Movie Maker та її можливостями, навчити створювати сценарій фільму;
розвивати словесно-логічне мислення, пам'ять, увагу, уяву;
виховувати культуру мовлення та праці, сприяти формуванню особистості.
Обладнання: комп’ютери .
Тип уроку: урок вивчення і первинного закріплення нових знань.
Хід уроку.
І. Оргмомент. Нагадування про дотримання правил техніки безпеки
ІІ. Повідомлення теми та мети.
ІІI. Новий матеріал.
Вчитель: Можна використовувати програму Windows Movie Maker для запису аудіо и відео на комп’ютер з видеокамери, веб-камери або іншого відеопристрою, а потім використовувати записане в фільмах. Можна також імпортувати готові аудіо-, відеоданні або нерухомі зображення в програму Windows Movie Maker, щоб використовувати у створенному фільмі. Після виконання змін аудіо- и відео в програмі Windows Movie Maker, до яких відносяться назва, відеопереходи або ефекти, можна створювати готовий фільм та показувати його друзям.
Створений фільм можна зберігати на комп’ютері або записати на (CD-R) чи (CD-RW). Цей фільм можна також показати іншим користувачам, відправивши його по електронній пошті чи помісстити його на веб-сайт. Якщо у компютері підключена цифрова відеокамера, можна також записати його на касету в цифровій камері, а потім а потому переглянути на телевізорі.
Вчитель: Для виконання необхідних операцій в програмі Windows Movie Maker можна використовувати команди в стрічці меню. Вказівки по виконанню різних операцій за допомогою команд меню описані у довідці.
Замість вибору команд в стрічці меню можна використовувати панель інструментів. Дана панель дозволяє швидше виконувати найбільш застосовані команди. Щоб відобразити або скрити панель інструментів, в меню Вигляд виберіть команду Панель інструментів. Коли панель інструментів відобразиться, то біля неї у меню зявиться гачечок.
На малюнку показані стрічка меню та панель інструментів в програмі Windows Movie Maker (діти розглядають дане зображення на комп’ютері).
Вчитель: Основні функції інтерфейсу користувача програми Windows Movie Maker відображаються в окремих панелях. Дальше показані основні панелі, які відповідають видам «Збірники» та «Операції з фільмами».
На даному малюнку показана панель операції з фільмами (діти розглядають дане зображення на комп’ютері).
На малюнку показана панель збірників (діти розглядають дане зображення на комп’ютері).
Як створити сценарій:
Вчитель:В основі будь-якого фільму повинна лежати заздалегідь певна ідея. Фільм повинен розкрити щось нове, важливе, хвилююче або інтригуюче, при чому, думки, викладені у фільмі, повинні бути показані лаконічно, досить ясно і зрозуміло. Такий фільм принесе задоволення як особисто Вам, так і Вашим глядачам.
Створення сценарію завжди починається з вибору теми. Вибирайте тільки ту, яка Вас по справжньому цікавить, так як саме наявність особистої зацікавленості є одним з головних факторів, що визначають підсумкове якість фільму.
Розробка сюжету фільму дозволяє побудувати докладний план чергування подій, які повинні бути в ньому відображені.
Спочатку, сюжет фільму викладається у формі короткого викладу змісту фільму.
Наступний етап - це створення літературного сценарію, в якому сюжет викладається вже в зорово відчутних образах. Крім усього іншого, в загальних рисах визначаються особливості монтажу фрагментів фільму.
Далі, на основі літературного сценарію, розробляється постановочний сценарій, тобто докладний план, з розбивкою епізодів на кадри.
У більшості випадків, обсяг монтажних робіт зумовлюється якістю матеріалу. Тому, вкрай важливо, заздалегідь ретельно продумати порядок чергування кадрів, яскравості і колірні переходи між окремими кадрами, врахувати тональність і гучність звукового супроводу, а також тривалість окремих кадрів, дотримати єдність темпу руху.
Вчитель: Ми з вами ознайомилися з програмою Windows Movie Maker, а надалі ви працюватимете над власними проектами, а сааме над створенням фільмів у даній програмі . Ваше завдання обрати одну із запропонованих тем, продумати сценарій фільму та підібрати матеріали.
Теми фільмів:
І – «Моя Україна»
ІІ – «Архітектурними пам’ятками Бучаччини»
ІІІ – «Якою буває любов»
ІV – «Ми за здоровий спосіб життя»
IV.Практичне застосування теоретичних знань. Робота над сценарієм фільму.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів.
Учитель пропонує учням дати відповіді на запитання:
З якою метою ми використовуємо програму Windows Movie Maker?
Як і де можна зберігати готовий створений фільм?
Назвіть основні частини з яких складається інтерфейс програми?
VІ. Д/з. Ознайомитися з програмою Windows Movie Maker. Підібрати матеріали з обраної тематики для створення фільмів. Продумати сценарій фільму.
Очікуваний результат модуля:
ознайомитися з програмою Windows Movie Maker;
знати основні частини з яких складається програма та її призначення;
визначитись із тематикою фільму
ІІ етап – основний
Модуль 2:
Тема: Пошук, запис та обробка аудіо- та відео матеріалів
Мета: навчити учнів здійснювати пошук, записувати та обробляти аудіо- та відео матеріали;
розвивати творче, логічне та образне мислення, уяву;
виховувати почуття відповідальності, уміння аналізувати і усувати наявні недоліки.
Обладнання: комп’ютери, додаткова література, відео- та аудіо матеріали .
Тип уроку: урок вивчення і закріплення знань.
Хід уроку.
І. Оргмомент. Нагадування про дотримання правил техніки безпеки
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІI. Новий матеріал.
Вчитель: За допомогою програми Windows Movie Maker можна записувати відео и аудіо на комп’ютер. Щоб почати запис, пристрій відеозапису повинен бути правильно підключений і знайдено на комп’ютері програмою Windows Movie Maker.
До пристроїв аудіо-та відеозаписи та джерел, які можна використовувати в роботі, відносяться цифрова відеокамера (DV), аналогова камера або відеомагнітофон, веб-камера, плата ТБ-тюнера або мікрофон. Можна записувати вміст у вигляді прямої передачі або з відеокасети. Під час запису відео і звуку в програмі Windows Movie Maker можна користуватися майстром відеозапису наступним чином.
1. Виберіть необхідні пристрої запису. Додаткові відомості про вибір пристроїв запису можна знайти в розділі Вибір пристрою відео-і звукозапису. 2. Вкажіть папку, в якій необхідно зберегти записані аудіо-і відеофайли. Додаткові відомості про вибір папки для записаного аудіо-і відеофайли можна знайти в розділі Вибір папки для збереження. 3. Виберіть настройки відео. Додаткові відомості про вибір налаштування відео для запису відео і звуку можна знайти в розділі Вибір настройки відео. 4. При виконанні запису аудіо та відео з відеокасети в цифровий відеокамері або цифровому відеомагнітофоні виберіть спосіб, який необхідно використовувати для запису відео і звуку. Додаткові відомості можна знайти в розділі Вибір способу запису з цифрового відеопристрою. 5. Запишіть відео і аудіо. Додаткові відомості можна знайти в розділі Запис відео та звуку.
Вчитель: Може знадобитися зняти зображення кадру записаного або імпортованого відео в програму Windows Movie Maker. Це дозволяє зняти окремий кадр відео, а потім використовувати вийшло зображення у фільмі. Запис зображень відеокадру дозволяє використовувати у фільмі існуюче записане або імпортоване відео іншими способами. Розмір знятого зображення залежить від того, де було знято відео у програмі Windows Movie Maker. При зйомці кадру відео, які відображаються на моніторі панелі вмісту, розмір зображення збігається з розміром кадру вихідного відеофайлу. Наприклад, якщо вихідний відеофайл відображається з розміром 640x480 пікселів, отримане зняте зображення також буде відображатися з розміром 640x480 пікселів. Однак, якщо зняте нерухоме зображення є кадром кліпу відеозображення на розкадруванні або шкалі часу, розмір зображення буде дорівнювати 320x240 пікселів. Знімки, зроблені в Windows Movie Maker, зберігаються як файли JPEG з розширенням JPG.
Вчитель: Як зняти зображення з відео на моніторі 1. На панелі вмісту або на розкадровці або шкалі часу виберіть відеокліп, з якого необхідно зняти зображення. 2. Виконайте одну з таких дій.
• У вікні монітора перемістіть індикатор відтворення в смузі пошуку до кадру відео, який необхідно записати як зображення. АБО
• В меню Відтворення виберіть команду Відтворити розкадрування або Відтворити шкалу часу в залежності від виду, в якому виконується робота, а потім призупините відтворення на тому кадрі, зображення якого необхідно записати. 3. У меню Сервіс виберіть команду Зробити знімок з попереднього перегляду. АБО
У вікні монітора натисніть кнопку Сфотографувати. 4. У полі Ім'я файлу введіть ім'я файлу зображення, а потім натисніть кнопку Зберегти.
IV. Використання теоретичного матеріалу на практиці. Робота над фільмом.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів.
VІ. Д/з. Робота з сценарієм та матеріалами фільму. Повторення вивченого матеріалу.
Очікуваний результат модуля:
навчитись здійснювати пошук, обробку та запис відео- та аудіо матеріалів у програмі Windows Movie Maker;
вміти користуватись майстром відеозапису;
знати як зняти зображення з відео на монітор.
Модуль 3:
Тема: Монтаж фільму з використанням Microsoft Movie Maker
Мета: навчити учнів монтувати фільм;
розвивати творче та логічне мислення, уяву;
виховувати почуття відповідальності, уміння аналізувати і усувати наявні недоліки.
Обладнання: комп’ютери, додаткова література, відео- та аудіо матеріали .
Тип уроку: урок вивчення і закріплення знань, практична робота
Хід уроку.
І. Оргмомент. Нагадування про дотримання правил техніки безпеки
ІІ. Повідомлення теми та мети.
ІІI. Новий матеріал.
Монтаж кліпів
Вчитель: Існує кілька варіантів монтажу кліпів. • Поділ кліпу. Можна розділити відеокліп на два кліпи. Це зручно, якщо потрібно додати зображення або відеопереходів в середині кліпу. Можна розділити кліп, який відображається на розкадровці або шкалі часу поточного проекту, або розділити кліп на панелі вмісту. • Об'єднання кліпів. Можна об'єднати два або кілька суміжних відеокліпів. Термін "суміжні" означає, що кліпи були зняті разом і закінчення одного кліпу є початком наступного. Об'єднання кліпів зручно в тому випадку, якщо є декілька коротких кліпів та їх потрібно переглянути як один кліп на розкадруванні або шкалі часу. Як і поділ кліпу, об'єднання суміжних кліпів можна виконати на панелі вмісту або на розкадровці або шкалі часу. • Монтаж кліпу. Можна приховати частини кліпу, які не потрібно відображати. Наприклад, можна обрізати початок або кінець кліпу. При виконанні обрізки дані не видаляються з матеріалів джерела. У будь-який час можна видалити точки монтажу, щоб повернути кліп до вихідної довжині. Кліпи можна монтувати тільки після їх додавання до розкадрування або шкалу часу. Не можна виконувати обрізання кліпів на панелі вмісту. Перетягніть маркери монтажу (діти розглядають дане зображення на комп’ютері), щоб обрізати непотрібні частини кліпу.
• Створення кліпів. Можна також створювати кліпи з відеокліпів після їхнього імпорту чи запису в програмі Windows Movie Maker. Це дозволяє створювати кліпи в будь-який момент при роботі з програмою Windows Movie Maker. Шляхом поділу відеокліпів на невеликі кліпи можна легко знайти певну частину записаного або імпортованого відеозображення у фільмі.
IV. Практичнее застосування теоретичних знань. Робота над монтажем власного фільму.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів.
VІ. Д/з. Ознайомлення із теоретичним матеріалом, вміти застосовувати його на практиці. Подальша робота над матеріалами та сценарієм фільму.
Очікуваний результат модуля:
ознайомитися із варіантами монтажу відео кліпів;
навчитись монтувати власний фільм.
Модуль 4:
Тема: Формати аудіо- та відео матеріалів. Експорт та імпорт відеокліпів.
Мета: ознайомити учнів з форматами аудіо- та відео матеріалів, навчити імпортувати відеокліпи;
розвивати творче та логічне мислення, уяву;
виховувати почуття відповідальності, уміння аналізувати і усувати наявні недоліки.
Обладнання: комп’ютери, додаткова література, відео- та аудіо матеріали .
Тип уроку: урок вивчення і закріплення знань, практична робота
Хід уроку.
І. Оргмомент. Нагадування про дотримання правил техніки безпеки
ІІ. Повідомлення теми та мети.
ІІI. Новий матеріал.
Вчитель:Підтримувані типи файлів Вміст можна додати в проект Windows Movie Maker, безпосередньо записавши вміст в Windows Movie Maker або імпортуючи існуючі файли мультимедіа. Вміст, записане в Windows Movie Maker, зберігається у форматі Windows Media. Проте можна імпортувати також і існуюче вміст на основі формату Windows Media, а також файли інших поширених форматів. Для використання в проектах в Windows Movie Maker можна імпортувати файли, що мають наступні розширення. • Аудіофайли: AIF, AIFC, AIFF, ASF, AU, MP2, MP3, MPA, SND, WAV і WMA • Файли зображень: BMP, DIB, EMF, GIF, JFIF, JPE, JPEG, JPG, PNG, TIF, TIFF і WMF • Відеофайли: ASF, AVI, M1V, MP2, MP2V, MPE, MPEG, MPG, MPV2, WM і WMV
Вчитель: Як імпортувати існуючий файл мультимедіа
1. У меню Файл виберіть команду Імпорт до збірок.
АБО
Виконайте одну з таких дій в залежності від того, який тип файл мультимедіа необхідно імпортувати. • На панелі операцій з фільмами у роздiлi Запис відео виберіть Імпорт відео. • На панелі операцій з фільмами у роздiлi Запис відео виберіть Імпорт зображень. • На панелі операцій з фільмами у роздiлi Запис відео виберіть Імпорт звуку або музики. 2. У полі Ім'я файлу введіть шлях та ім'я файлу, який необхідно імпортувати, і натисніть кнопку Імпорт. 3. Якщо необхідно, щоб вибрані відеофайли були розділені на невеликі кліпи, встановіть прапорець Створення кліпів для файлів відео.
IV. Робота над проектом.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів.
VІ. Д/з. Ознайомлення із теоретичним матеріалом, вміти застосовувати його на практиці. Подальша робота над матеріалами та сценарієм фільму.
Очікуваний результат модуля:
ознайомитись із форматами аудіо- та відео файлів;
навчитись імпортувати файли;
Модуль 5:
Тема: Настроювання часових параметрів відео кліпу, синхронізація аудіо- та відео ряду
Мета: навчити учнів здійснювати пошук, записувати та обробляти аудіо- та відео матеріали;
розвивати творче, логічне та образне мислення, уяву;
виховувати почуття відповідальності, уміння аналізувати і усувати наявні недоліки.
Обладнання: комп’ютери, додаткова література, відео- та аудіо матеріали .
Тип уроку: урок вивчення і закріплення знань.
Хід уроку.
І. Оргмомент. Нагадування про дотримання правил техніки безпеки
ІІ. Повідомлення теми та мети.
ІІI. Новий матеріал.
Настроювання часових параметрів
Вчитель:Дозволяє проглядати та змінювати часові параметри кліпів проекту. За допомогою кнопок на часовій доріжці можна виконувати такі операції, як зміна виду проекту, збільшення та зменшення деталей проекту, запис коментарів або настроювання рівня звуку. Час відображається в наступному форматі: години, хвилини, секунди, соті долі секунди (ч:мм:сс.сд). щоб вирізати небажані частини фільму, використовуйте маркери монтажу, які відображаються при виборі фільму чи кліпу. Можна також попередньо переглянути всі кліпи в даному проекті, які відображаються на часовій доріжці.
На даному зображені показана часова доріжка (діти розглядають дане зображення на комп’ютері).
На шкалі часу відображаються наступні доріжки, показуючи, які типи файлів були добавлені в даний проект.
Відео
Відеодоріжки дозволяє дізнатися, які відеокліпи, зображення або назви були додані в проект. Можна розгорнути відеодоріжки, щоб відобразити відповідне звукове супроводження відео, а також всі додані відеопереходів. Після додавання кліпу на шкалу часу на ньому відображається ім'я файлу джерела. Якщо додати відеоефекти у зображення, відео або назва, на кліпах з'явиться маленький значок, який вказує на те, що в цей кліп долучено відеоефектів.Переход
Аудіо
Звукова доріжка дозволяє переглянути звук, який включений в усі відеокліпи, додані до проекту. Як і доріжка переходу, звукова доріжка відображається лише в тому випадку, якщо розгорнута відеодоріжки. Якщо вибрати звуковий запис на цій доріжці і видалити, з відеодоріжки також віддалиться частину відео.Звук або музика
Накладення назви
Вчитель:Доріжка накладення назви дозволяє переглянути всі назви і титри, додані на шкалу часу. Можна також додавати кілька назв у цю доріжку в різних місцях фільму. Назви відображаються поверх відео. Можна перетягнути початковий або кінцевий маркер монтажу, який відображається, коли обрано назву, щоб збільшити або зменшити його тривалість.
IV. Робота над проектом.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів.
VІ. Д/з. Навчитись практично застосовувати часові парамети
Очікуваний результат модуля:
навчитись настроювати часові параметри;
вміти працювати з відео-, аудіо матеріалами та накладати назви:
Модуль 6-7:
Тема: Використання відео кліпів та переходів
Мета: навчити учнів створювати сценарій фільму, послідовно і лаконічно викладати думку та задум;
розвивати творче мислення, уяву;
виховувати почуття відповідальності, патріотизму та любові до своєї Батьківщини.
Обладнання: комп’ютери, додаткова література .
Тип уроку: урок вивчення і закріплення знань.
Хід уроку.
І. Оргмомент.
ІІ. Повідомлення теми та мети.
ІІI. Новий матеріал.
Використання відеопереходів, відеоефектів і назв
Вчитель: Якість фільму можна поліпшити, додавши в нього різні елементи. • відеопереходів. Відеопереходів управляє відтворенням фільму при переході від одного відеокліпу або зображення до іншого. Перехід можна додавати між двома зображеннями, відеокліпами або назвами в будь-якому поєднанні на розкадруванні або шкалі часу. Цей перехід відтворюється перед завершенням одного кліпу, коли починає відтворюватися другий кліп. Програма Windows Movie Maker містить різні переходи, які можна додавати в проект. Переходи зберігаються в папці "відеопереходів" на панелі вмісту. • відеоефектів. Відеоефекти визначає спосіб відображення відеокліпу, зображення або назви в проекті і готовому фільмі. Відеоефекти дозволяють додавати спеціальні ефекти до фільму. Відеоефекти використовується для цілого відеокліпу, зображення або назви у фільмі. Можна додати будь-які з відеоефектів, які є в папці "відеоефекти" на панелі "Збірки". • Назви та титри. Назви і титри дозволяють додавати у фільм текстову інформацію. Можна додавати будь-який текст, але частіше додаються назва фільму, ім'я творця, дата і т.д. Крім зміни назви анімації, яка визначає спосіб відображення назви або титрів у фільмі, можна змінити їх зовнішній вигляд. Робота з відеопереходів
Вчитель: Відеопереходів управляє відтворенням фільму при переході від одного відеокліпу або зображення до іншого. Перехід можна додавати між двома зображеннями, відеокліпами або назвами в будь-якому поєднанні на розкадруванні або шкалі часу. Цей перехід відтворюється перед завершенням одного кліпу, коли починає відтворюватися другий кліп. Програма Windows Movie Maker містить різні переходи, які можна додавати в проект. Переходи зберігаються в папці "відеопереходів" на панелі вмісту. Тривалість відтворення відеопереходів можна змінювати до тривалості меншого з двох сусідніх кліпів. Якщо на шкалі часу перетягнути відеокліп або зображення, до яких потрібно створити перехід, на кліп або зображення, з яких потрібно створити перехід, між цими кліпами додасться плавний перехід, який використовується за умовчанням. Якщо перехід не створений, між двома кліпами буде рівний обріз (без переходу).
Усі додаткові переходи відображаються на доріжці переходу шкали часу. Щоб переглянути цю доріжку, необхідно розгорнути відеодоріжки. Тривалість відеопереходів визначається ступенем перекриття між кліпами. На наступному малюнку показаний проект на шкалі часу з доданим відео переходів (діти розглядають дане зображення на комп’ютері).
Вчитель:На даному малюнку показано проект розкадровка з відеопереходами. Всі перехоли які ви добавляєте відображаються в комірці переходу між двома відеокліпами або зображеннями.
Як змінити тривалість відеопереходів
Вчитель: • На доріжці переходу шкали часу виконайте одну з таких дій. • Щоб збільшити тривалість переходу, перетягніть початок переходу до початку шкали часу. • Щоб скоротити тривалість переходу, перетягніть початок переходу до кінця шкали часу. Примітка • Для відображення доріжки переходу на шкалі часу, розгорніть відеодоріжки. Початкове час за умовчанням для відображення переходу визначене значенням, зазначеним у полі Тривалість переходу на вкладці Додаткові параметри діалогового вікна Параметри. Використання відеопереходів, відеоефектів і назв Якість фільму можна поліпшити, додавши в нього різні елементи. • відеопереходів. Відеопереходів управляє відтворенням фільму при переході від одного відеокліпу або зображення до іншого. Перехід можна додавати між двома зображеннями, відеокліпами або назвами в будь-якому поєднанні на розкадруванні або шкалі часу. Цей перехід відтворюється перед завершенням одного кліпу, коли починає відтворюватися другий кліп. Програма Windows Movie Maker містить різні переходи, які можна додавати в проект. Переходи зберігаються в папці "відеопереходів" на панелі вмісту. • відеоефектів. Відеоефекти визначає спосіб відображення відеокліпу, зображення або назви в проекті і готовому фільмі. Відеоефекти дозволяють додавати спеціальні ефекти до фільму. Відеоефекти використовується для цілого відеокліпу, зображення або назви у фільмі. Можна додати будь-які з відеоефектів, які є в папці "відеоефекти" на панелі "Збірки". • Назви та титри. Назви і титри дозволяють додавати у фільм текстову інформацію. Можна додавати будь-який текст, але частіше додаються назва фільму, ім'я творця, дата і т.д. Крім зміни назви анімації, яка визначає спосіб відображення назви або титрів у фільмі, можна змінити їх зовнішній вигляд.
IV.Робота над проектом.
V. Підведення підсумків, оцінювання результатів уроку.
VІ. Д/з. Навчитись практично застосовувати часові парамети
Очікуваний результат модуля:
навчити учнів створювати сценарій фільму
ІІІ етап –заключний
Модуль 8-9
Тема: Захист творчих робіт
Мета: провести поточний контроль знань учнів і виявити рівень засвоєння базового матеріалу, провести захист творчих робіт конкурсу створення фільмів на теми «Моя Україна», «Архітектурними пам’ятками Бучаччини», «Якою буває любов»;
розвивати кругозір, абстрактно-логічне мислення, пам'ять, увагу, уяву;
виховувати культуру праці, сприяти формуванню особистості.
Тип уроку. Урок контролю, оцінки і корекції знань учнів.
Хід уроку.
І. Оргмомент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель:Коли народжується дитина то в ній загоряється маленька іскорка. З роками вона все збільшується та за декілька десятків літ досягає безмежних розмірів. І цією іскоркою є талант або обдарування людини. І для того, щоб його розвинути, нам потрібно було навчатися. Адже навчання – це наполеглива праця та основа для розкриття талантів. Тож ми:
вивчаємо українську мову для того, щоб бути освіченою та грамотною людиною і стати майбутньою елітою нашої країни,
читаємо різні твори українських та зарубіжних письменників, цікавимось історію, географією, щоб пізнати сьогоднішнє, мандрувати крізь віки у минуле;
вивчаємо образотворче та музичне мистецтво, художню культуру, щоб милуватися та бачити красу та не лише в яскравих, теплих та світлих тонах, але й відчувати її через різні звуки та мелодії;
та йдемо у ногу з часом, вивчаючи точні науки, зокрема інформатику та інформаційні технології.
Вчитель:Тож сьогоднішній урок я хотіла б провести у вигляді кінофестивалю, де учні побувають у ролі режисерів і розкриють свої таланти у цій сфері та представлять свої фільми у чотирьох номінаціях:
І – «Моя Україна»
ІІ – «Архітектурними пам’ятками Бучаччини»
ІІІ – «Якою буває любов»
ІV – «Ми за здоровий спосіб життя»
Нагородою за їхню працю будуть бали, які виставлятиме журі:
…..
ІІІ. Представлення фільмів та їх перегляд.
ІV.Підведення підсумків.
Інтерактивна вправа. Уявний мікрофон.
Що більше всього запам’яталося при вивченні теми?
Які труднощі виникли при роботі над темою?
Чого навчилися?
Чому хотіли б навчитися?
V. Д/з. Повторити вивчений матеріал
Очікуваний результат проекту:
На протязі дев’яти уроків учні мають показати рівень засвоєння знань:
з створення сценарію відео кліпу;
з пошуку, запису та обробки аудіо- та відео матеріалів для кліпу;
з монтажу відео кліпу з використанням Microsoft Movie Maker;
з використанням форматів аудіо- та відео матеріалів. Експорт та імпорт відеокліпів;
з настроювання часових параметрів відео кліпу, синхронізації аудіо- та відео ряду;
з додавання відео кліпів та переходів
Вплив проекту на ліцеїстів
Діяльність проекту поширюється насамперед у класі, де здійснюватиметься його реалізація. По завершенню роботи учнів будуть представлення для загального перегляду у межах навчального закладу, що сприятиме зацікавленості та поглибленню знань учнів та спонукатиме ліцеїстів до творчості.
Можливості подальшого розвитку
Опанувавши програму Microsoft Movie Maker учні матимуть можливість використовувати її на різних уроках та у позаурочний час, а саме:
вивчаючи біографію письменників на уроках української чи зарубіжної літератури, створивши презентацію фотоматеріалів з їхнього життя;
перебіг історичних подій у картинках на уроках історії;
перегляд архітектурних пам’яток та творів в стилі барокко, класицизму, романтизму, реалізму, імпресіонізму, модернізму та постмодернізму на уроках зарубіжної літератури чи художньої культури;
під час проведення предметних тижнів, створюючи фільми з тої чи іншої науки;
при проведенні Двомісячника правових знань – створення фільмів про здоровий спосіб життя, шкідливі звички чи права дітей;
створення кліпів до пісень під час проведення вечорів відпочинку;
використання набутих знань у майбутній професії та багато іншого.
|