|
Скачати 39.96 Kb.
|
Математика 4 клас (4 год. на тиждень, 140 год. на рік)
Ознайомлення з лічильною одиницею – тисячею. Утворення і назви чисел у межах мільйона. Лічба тисячами, десятками тисяч, сотнями тисяч. Мільйон. Мільярд (в порядку ознайомлення). Читання і запис багатоцифрових чисел. Помісцеве значення цифр у позначенні багатоцифрового числа. Поняття класу. Десяткова система числення. Розрядні числа. Запис багатоцифрових чисел у вигляді суми розрядних доданків. Порівняння багатоцифрових чисел. Обчислення, які ґрунтуються на нумерації багатоцифрових чисел.
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Переставний і сполучний закони додавання. Додавання у випадку кількох доданків. Додавання і віднімання іменованих чисел. Залежність між компонентами і результатом арифметичних дій додавання і віднімання. Перевірка дій додавання і віднімання.
Письмове множення багатоцифрових чисел на одно- та двоцифрові числа. Переставний, сполучний та розподільний закони множення. Множення на 10, 100, 1000. Зв’язок дій множення і ділення. Властивість частки: ділення числа на добуток і ділення суми на число. Ділення багатоцифрових чисел на одно- та двоцифрові числа. Ділення на 10, 100, 1000. Ділення з остачею. Множення і ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (в порядку ознайомлення). Перевірка дій множення і ділення. Множення і ділення іменованих чисел.
Знаходження частини числа і числа за його частиною. Поняття дробу. Чисельник і знаменник дробу. Запис, читання дробу. Знаходження дробу числа. Порівняння дробів з однаковими знаменниками.
Знаходження значень числових виразів з дужками і без них. Знаходження значення буквеного виразу при заданих числових значеннях букв, що входять до нього.
Рівняння з однією змінною ускладненої структури типу: 17 – x = 50 – 30, (16 + x) – 34 = 10 і т. п. Нерівності з однією змінною.
Складені задачі, які включають знаходження невідомого компоненту арифметичної дії. Задачі на знаходження четвертого пропорційного. Складені задачі, які включають знаходження частини числа і числа за його частиною. Задачі обернені до задач на знаходження двох добутків. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. Задачі на спільну роботу. Задачі на пропорційне ділення. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі з буквеним компонентом.
Час. Міри часу. Співвідношення між ними. Задачі на обчислення часу. Маса. Одиниця маси – тонна. Поняття швидкості. Позначення швидкості км/год, м/с. Взаємозв’язок між швидкістю, часом, відстанню. Грошові розрахунки. Взаємозв’язок між ціною, кількістю, вартістю. Перетворення одиниць величин.
Геометричні тіла: призма (паралелепіпед, куб), піраміда, конус, куля, циліндр (їх форма, назва). Коло. Побудова кола за допомогою циркуля. Діаметр кола. Поняття про площу. Міри площі – квадратний сантиметр (см2), квадратний дециметр (дм2), квадратний метр (м2), 1 ар, 1 гектар (га), квадратний кілометр (км2). Правило знаходження площі прямокутника. Знаходження однієї із сторін прямокутника за його площею і відомим розміром другої сторони. Визначення площі прямокутної ділянки за її планом. Знаходження площі різних фігур за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з периметром і площею прямокутника. Основні навчальні досягнення на кінець року Учні повинні знати: назви і послідовність натуральних чисел від 1 до 1 000 000, місце нуля в розширеному ряді, десятковий склад чисел; напам’ять таблиці додавання і множення одноцифрових чисел та відповідні випадки віднімання і ділення; порядок виконання дій у виразах на дві–чотири дії; назви і позначення одиниць величин – довжини (км, м, дм, см, мм), маси (кг, г, т, ц), площі (м2, см2, га, ар), швидкості (км/год, м/с), часу (год, хв, с), об’єму (л); співвідношення між одиницями довжини, площі, маси, часу, грошовими одиницями; залежність між швидкістю, часом і відстанню; між ціною, кількістю і вартістю; між площею і довжинами сторін прямокутника; між компонентами і результатами дій; зміну результатів дій при зміні компонентів. Учні повинні вміти: читати, записувати і порівнювати числа в межах мільйона; називати компоненти арифметичних дій і читати найпростіші числові вирази (сума, різниця, добуток, частка); виконувати усні і письмові обчислення в межах 100 на всі арифметичні дії; виконувати письмові обчислення: додавання і віднімання в межах мільйона, множення і ділення на одно- та двоцифрові числа; знаходити значення числового виразу на 3–4 арифметичні дії; розв’язувати рівняння з однією змінною ускладненої структури; виконувати підбір значень змінної у нерівностях; розв’язувати прості текстові арифметичні задачі, які розкривають зміст кожної дії і зміст відношень менше на, більше на, менше в, більше в; розв’язувати складені задачі, в яких використовується залежність між величинами (швидкість, час і відстань при рівномірному прямолінійному русі; ціною, кількістю і вартістю товару; площею прямокутника і довжинами суміжних сторін); розв’язувати задачі на 3–4 дії (додавання, віднімання, множення і ділення); розпізнавати і зображати (на папері в клітинку за допомогою циркуля і лінійки) геометричні фігури – точку, відрізок, промінь, пряму, ламану, кут, коло, круг, квадрат, прямокутник, трикутник; вимірювати довжину відрізка, довжину ламаної; креслити відрізок заданої довжини; обчислювати периметр многокутників; площу прямокутника і квадрата. |
5 клас Математика. ІІ семестр |
Урок з математики у 3 класі Обладнання: підручник (М. Богданович, «Математика»,3 клас), комп’ютер, мультимедійний проектор, таблиці, демонстраційний матеріал,... |
УРОК 17. ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета А. Г. Мерзляк та інші. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Математика. 5 клас. —X.: Гімназія, 2006 |
Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... |
Урок №4 за підручником Л. Г. Петерсон „ Математика. 3 клас. 1 частина.” Повторити властивості множини, способи задання множини, позначення елементів множини |
6-й клас. МАТЕМАТИКА Спільний дільник кількох чисел. Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа |
Методичні рекомендації щодо вивчення математики в 5-9 класах видруковано... Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” (видавництво “Перун”, Київ, 2005 р.) та в науково-методичному... |
Хто кращий Змагання школярів Девіз: Політ-це математика Математика і поезія це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а у другому до серця |
Методичні рекомендації щодо ведення журналу Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,... |
5-7 класи Навчання математики в 5-7-х Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” видавництва “Перун”, Київ, 2005р та у науково-методичному... |