|
Скачати 83.17 Kb.
|
Тема. Вступ. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету та лабораторним посудом. Цілі: ознайомити учнів з правилами безпеки під час роботи в хімічному кабінеті, під час демонстрацій, лабораторних і практичних робіт; техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті, роботи з лабораторним обладнанням, посудом; з правилами користування рідкими, газоподібними, твердими речовинами; поглибити знання учнів про надання першої медичної допомоги в разі недотримання правил поведінки, а саме потрапляння небезпечних речовин на шкіру, в очі, дихальні шляхи, опіків; ознайомити учнів з основним обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом і прийомами роботи з ним. Форми роботи: розповідь вчителя, бесіда, робота з підручником та зошитом для практичних і лабораторних робіт, демонстрація. Наочність: таблиці «Правила техніки безпеки». Обладнання й реактиви: лабораторне обладнання: штатив для пробірок, металевий штатив, пробірко тримач, спиртівка, шпатель; лабораторний посуд: пробірки, хімічні склянки, колби(конічна і плоскодонна), мірні циліндри, скляна паличка, скляна трубка, лійка, піпетка, порцелянова чашка, порцелянова ступка з товкачиком; склянки з рідкими та твердими речовинами-реактивами. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організація класу Вчитель знайомиться з учнями, повідомляє цілі, завдання та які очікує результати під час вивчення факультативного курсу з хімії «Зв’язок між історичним розвитком та сучасною хімією». Повідомляє вимоги до робочих зошитів, підручників, навчальних посібників та електронних ресурсів. ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивація навчальної діяльності учнів Для становлення хімії як науки, її розвитку та досягнення сучасних успіхів, які ефективно використовуються в практиці, ученим доводиться досліджувати різноманітні речовини, проводити з ними досліди. Такі дослідження проводяться в хімічних лабораторіях. Щодня нас оточують мільйони хімічних речовин. Чи завжди ми правильно поводимося з ними з ними? Хімія не прощає помилок. Тому перше, що потрібно знати, перш ніж вивчати хімію, - як правильно використовувати хімічні речовини та які небезпеки в них таяться. Робота з речовинами та лабораторним обладнанням вимагає знань, особливих навичок та обережності, а отже, дотримання певних правил поведінки під час виконання досліджень. Вчитель перед учнями ставить завдання уроку:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Реалізація експериментальної частини навчальної програми можлива лише при наявності раціонально обладнаного кабінету хімії. Кабінет хімії – це навчальне приміщення, оснащене спеціальними меблями, обладнанням у відповідності до мети, завдань шкільного курсу хімії та специфіки навчальної діяльності вчителя та учнів. Успіх роботи вчителя та досягнення учнів в кабінеті хімії залежить від того, наскільки добре оснащені тут робочі місця. Учитель знайомить учнів із планом хімічного кабінету, призначенням лаборантської, розташуванням аптечки, протипожежних засобів. Хімія є наукою експериментальною, і в процесі її вивчення виконується велика кількість лабораторних і практичних робіт. Багато хімічних дослідів пов’язані з використанням вогненебезпечних, отруйних і їдких речовин. Тому в хімічному кабінеті кожна речовина зберігається у посудині з етикеткою у призначеному для неї місці. Існують правила, яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути нещасних випадків. Правила ці досить прості, але дотримуватись їх слід дуже суворо, оскільки нехтування ними може призвести до матеріальних утрат і завдати шкоди здоров’ю, а саме: хімічні й термічні опіки, погіршення зору. На цьому етапі уроку учні використовують зошит для практичних робіт із друкованою основою, у якому є правила поведінки учнів у кабінеті хімії. Учні зачитують правила із зошита, а учитель їх коментує та дає відповіді на поставлені запитання.
Під час роботи з речовинами слід суворо дотримуватися правил техніки безпеки, перелік яких є в кожному хімічному кабінеті. (Робота з підручником, коментоване читання, перегляд слайдів. ) Перше правило, якого слід суворо дотримуватися в кабінеті хімії: якщо ви помітили яку-небудь несправність у приладах, тріщини в скляних посудинах, згоряння в кабінеті, якщо ви пролили або розсипали деякі реактиви, ви повинні негайно сповістити про це вчителя або лаборанта. У випадку будь-якої неординарної ситуації не панікувати, а суворо й неухильно виконувати всі вказівки вчителя. Коротко ознайомимося з основними правилами.
Правильне виконання дослідів залежить від наявності достатньої кількості лабораторного посуду, обладнання, приладів. Хімічний посуд виготовляють із спеціальних сортів скла, яке витримує значні коливання температур. Розрізняють тонкостінний і товстостінний посуд. Великі пробірки використовують для демонстраційних дослідів. У плоскодонних колбах розчиняють речовини, здійснюють фільтрування, у кругло донних проводять реакції, які потребують нагрівання. Конічними колбами користуються під час титрування розчинів. Хімічні стакани застосовують для проведення реакцій осадження, а також розчинення твердих речовин під час нагрівання. У товстостінному посуді виконують операції, які не потребують нагрівання. Найчастіше в ньому зберігають реактиви. З товстого скла також виготовляють крапельні, ділильні і звичайні лійки, апарати Кіппа, газометри. До мірного посуду належать піпетки, бюретки, мірні колби, мірні циліндри, мензурки, мірні стакани. Мірними піпетками відбирають точно визначені об’єми рідин. Бюретки застосовують для точного вимірювання розчинів під час титрування. У мірних колбах готують розчини різних концентрацій. Їх виготовляють у колбах з притертими пробками або без пробок місткістю 50, 100, 250, 500, 1000 мл. Мірні циліндри використовують для вимірювання рідин і визначення їх густин. Циліндри бувають на 10, 25, 50, 250, 500, 1000 мл. Крім скляного посуду, в лабораторії використовують також фарфоровий посуд: чашки, тиглі, ступки. Фарфорові чашки застосовують для випаровування розчинів, а фарфорові тиглі – для прожарювання речовин у муфельній печі. У ступках подрібнюють тверді речовини. Велике значення під час підготовки і проведення демонстрацій, лабораторних дослідів має допоміжне приладдя: металева сітка, тримачі для пробірок, металевий штатив з затискачами та кільцями, металева ложечка для спалювання речовин. Для нагрівання речовин використовують спиртівки, спиртівки із сухим пальним, електричні плитки. Для точного зважування речовин використовують терези – аптечні, технохімічні, аналітичні. Для проведення певних демонстраційних дослідів використовують спеціалізовані прилади, апарати, установки. Як правило, це постійні прилади: апарат для одержання газів, газометр, прилад для електролізу, прилад для демонстрації залежності швидкості хімічних реакцій від умов. IV. Узагальнення та систематизація знань Завдання на картках.
а) з дозволу вчителя; б) без дозволу вчителя; г) з дозволу старости класу.
а) спокійно; б) швидко; в) стоячи; г) сидячи.
а) тримати її пробіркотримачем; б) тримати її руками; в) направляти отвором до себе; г) направляти убік від усіх.
а) можна куштувати всі реактиви; б) не можна куштувати жодні речовини; в) можна куштувати деякі речовини.
а)промити уражене місце великою кількістю води; б) протерти ганчіркою або долонею; в) повідомити вчителя. V. Домашнє завдання Вивчити текст підручника. VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку |
Тема. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті Мета роботи. Ознайомитися з обладнанням робочих місць учня та вчителя в кабінеті фізики, обладнанням кабінету, правилами поведінки... |
Тема: Правила техніки безпеки при роботі в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з Мета: Ознайомитись з правилами техніки безпеки при роботі в хімічному кабінеті, вивчити прийоми поводження з лабораторним штативом... |
Урок №1 Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила... Мета: ознайомити дітей з правилами техніки безпеки й поведінки в кабінеті інформатики; розвивати вміння і навички роботи з комп'ютером;... |
Урок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини... Мета уроку: повторити правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами і пристроями, безпека під час грози; розвивати... |
Інструкція № з безпеки життєдіяльності для учнів До роботи у кабінеті допускаються учні, які оволоділи безпечними прийомами праці, засвоїли вимоги даної інструкції та правила поведінки... |
Тема: Охорона праці під час роботи на автоматизованому обладнанні. Мета Мета: Дізнатися про основні правила безпеки під час роботи на автоматизованому обладнанні |
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.) Способи подання й кодування інформаційних повідомлень. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи на комп’ютері та в кабінеті... |
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки... Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Робота з програмою на розвиток пам'яті Як... |
Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері. Мета Привітання з класом. Перевірка присутності учнів, організація класу до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери |
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки... |