Інтернет: безпека чи ні


Скачати 73.44 Kb.
Назва Інтернет: безпека чи ні
Дата 11.12.2013
Розмір 73.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи



Інтернет: безпека чи ні.

Мета уроку:
освітні:

  • поширити знання про небезпечний Інтернет;

  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету;

  • спонукати поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Інтернет з різних сторін.

розвиваючі:

  • сприяти розвитку пізнавального інтересу;

  • сприяти підвищенню творчої активності;

  • сприяти розвитку вміння логічно викладати думки;

виховні:

  • сприяти вихованню шанобливого ставлення до чужої думки;

  • сприяти культурному та інтелектуальному розвитку учнів;

  • сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників спонукають до самовдосконалення учнів;

  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;

  • мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Мої вітання, діти!

Сьогодні на уроці інформатики ми постараємося вирішити одну дуже важливу проблему, яка стосується одного з найбільш значних досягнень ХХ століття.

  1. Повідомлення теми. Мотивація проведення уроку.

Що кожен з нас робить в Інтернеті?

Перш за все, ми спілкуємось, по друге, ми навчаємось та розвиваємось, і по третє, ми розважаємось. А хто-небудь з вас замислювався над запитанням, наскільки це небезпечно?

Про це і буде наш з вами сьогоднішній урок – про безпечність чи небезпечність Інтернету, про те, які запобіжні заходи необхідні для безпечного існування в Інтернеті. А для початку пригадаємо все, що необхідно для користування Інтернетом.

  1. Вікторина «Ми в Інтернеті»

  1. Програмне забезпечення або пристрій, призначений для контролю зв'язку між мережами або між мережею та окремою комп'ютерною системою. (Брандмауэр)

  2. Зловмисна програма, яка розповсюджується шляхом копіювання себе в інші програми. (Віруси)

  3. Особа, яка зламуює та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу. (Хакер та зломщик)

  4. Зловмисна програма, яка може розповсюджуватися самостійно через інформаційні мережі.(Хробак)

  5. Небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. (Троянські коні, або троянці)

  6. Механізм для відсіювання і блокування доступу до певного матеріалу. (Фільтр)

  7. Як називають небажану масу електронних повідомлень, яка перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки.(Спам)

  8. Як називають невеликі вікна з повідомленнями, які закликають вас клацнути у вікні. (Спливаючі вікна )

  9. Що використовують люди в Інтернеті, для того щоб зберегти свою справжню особу в секреті? (Псевдонім (нік))

  10. Набір правил, які гарантують конфіденційність інформації. (Захист даних)

  11. Програма, розроблена для запобігання доступу зловмисних програм до системи. Виявляє заражені файли та видаляє або очищає їх від вірусів. (Антивірусна програма)

  1. Обговорення якостей Інтернету.

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

У всьому світі діти та підлітки є найактивнішими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ).

У віртуальному середовищі діти та підлітки прагнуть розслабитися і абстрагуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час.

Віртуальний ігровий простір дозволяє дітям реалізовувати низку базових потреб: у грі, розвагах, досягненні поставленої мети, саморозвитку, розвитку позитивних якостей, сміливості, вмінні долати перешкоди, поразки і невдачі; потреби у повазі та самоповазі, потреби в автономії, у протесті проти існуючих правил, знятті соціальних табу; потреби у домінуванні; потреби в агресії у запобіганні небезпеці і т. ін.

Діти виявляють підвищену зацікавленість усім новим, яскравим, незвичайним, вони найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища, більш допитливі, ніж дорослі, і використовують Інтернет у якості одного з універсальних способів дослідження і пізнання навколишнього середовища. Проте такі психологічні особливості, як недостатня розвиненість саморегулятивних механізмів, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки, роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз.

Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести: до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми, особливо нецензурною лексикою.

А тепер спробуємо виділіти переваги Інтернету і обгрунтувати свою думку?

  • Оперативний пошук інформації;

  • Спілкування без кордонів в реальному масштабі часу;

  • Розвиток інтелекту, творчих здібностей (людина реалізує за допомогою ПК нову дійсність, творить світ)

  • Можливість дистанційного навчання ....

А в чому ж недоліки Інтернету?

  • Можливість недостовірної інформації;

  • Підміна реального спілкування віртуальним (сама того не усвідомлюючи, людина втрачає грань реального та віртуального світу);

  • Інтернет – залежність (людина потрапляє в рабство до машини, його світ переселяється в світ ПК – одна з небезпек Інтернету);

  • Шкода здоров'ю.

Отже, використання Інтернету повинно бути розумним. Що ж необхідно для цього робити? (Діти обговорюють це питання в групах, можливо роблять малюнки, буклети. Запропонувати їм зробити щось на зразок кодексу поведінки в Інтернеті)

Зразок.

Кодекс поведінки в онлайні

Я зобов'язуюсь:

  1. Поговорити зі своїм батьками, щоб дізнатися про правила користування Internet, включаючи те, куди я можу заходити, що я можу робити, коли я можу виходити в он-лайн і як довго я можу перебувати в он-лайні ( ___ хвилин або ___ годин).

  2. Ніколи не надавати персональну інформацію, таку як свою домашню адресу, телефонний номер, номери кредитних карток, назву та місцезнаходження моєї школи без дозволу своїх батьків.

  3. Завжди негайно повідомляти своїх батьків, якщо я бачу або отримую щось по Internet, що примушує мене почувати себе некомфортно або занепокоєно, включаючи повідомлення електронної пошти, Web-сайти або навіть звичайну пошту від своїх Internet-друзів.

  4. Ніколи не погоджуватися зустрітися особисто з кимось, з ким я познайомився в он-лайні, без дозволу своїх батьків.

  5. Ніколи не відправляти свої фотографії або фотографії членів своєї сім'ї іншим особам по Internet або поштою, не проконсультувавшись попередньо із своїми батьками.

  6. Ніколи не давати нікому (навіть своїм друзям) свої паролі в Internet, окрім своїх батьків.

  7. Добре поводитися в он-лайні й не робити нічого, щоб могло образити або роздратувати інших людей або те, що є незаконним.

  8. Ніколи не завантажувати, не встановлювати і не копіювати нічого з дисків або Internet без відповідного дозволу.

  9. Ніколи не робити в Internet нічого, що коштує грошей, не спитавши перед тим дозволу своїх батьків.

  10. Повідомити своїх батьків про своє реєстраційне ім'я в Internet та імена, використовувані в чатах, як зазначено нижче:

_____________________ _____________________

Ім'я (дитини) __________________ Дата ____________


  1. Виконання завдань.

Завдання 1. Написати на аркуші свій логін. Обмінятися аркушами та написати побажання автору незнайомого логіну. Зробити висновки.

Завдання 2. Обговорити проблеми по групам:

  • «Можливості Інтернету»;

  • «Яка небезпека нас чекає в Інтернеті»

(Висновки оформляють на папері та презентують)

Узагальнити проблеми Інтернету.

Завдання 3. Обговорення по групам: «Як захистити себе в Інтернеті»; (Висновки оформляють на папері та презентують).

Завдання 4.

  • Огляд Інтернет–сторінки “Онляндія: безпечна веб-країна” (http://www.onlandia.org.ua)

  • Обговорення рекомендацій.

  • Обговорення рекомендацій, як діти можуть зменшити ризик.




  1. Рефлексія.

Сучасній людині Інтернет необхідний як засіб для отримання інформації, спілкування, але, користуючись послугами Інтернет, не забувайте про оточуючих Вас людей і Ваш духовний світ!

Повторимо правила безпеки в Інтернеті  дітей.

  1. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятий час роботи в Інтернеті і сайти, до яких можуть заходити діти.

  2. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

  3. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.

  4. Якщо знайти якусь інформацію, що турбує дітей, потрібно негайно сповістити про це батьків.

  5. Якщо отримали лист, який містить лайливі, нецензурні слова, негайно сповістити батьків.

  6. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

  7. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбуватися в громадському місці й у присутності батьків.

  8. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

  9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

  10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

  1. Домашнє завдання.

Створіть брошуру, презентацію на тему: "Інтернет: позитив чи негатив?"

Схожі:

«Електронні послуги у сфері купівлі продажу (Інтернет-аукціони, Інтернет-магазини)»
Мета роботи: ознайомитись та описати роботу Інтернет-аукціонів та Інтернет-магазинів
Безпека життєдіяльності – як поняття. Безпека абсолютна й відносна....
Сучасна людина живе у світі небезпек – природних, технічних, антропогенних, екологічних та ін
ПОВІДОВЛЕННЯ Запрошуємо Вас взяти участь у роботі Всеук
Всеук­раїн­ської науково-практичної інтернет-конфе­ренції «Економічна безпека держави та суб'єктів підприємницької діяльності в Україні:...
План-конспект уроку №21 ТЕМА. Історія виникнення та розвиток глобальної...
МЕТА: сформувати в учнів основні поняття мережі Інтернет, основні етапи історії розвитку Інтернет,її можливості
ДОВІДКА Про стан травматизму невиробничого характеру в Україні та заходи щодо його поліпшення
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення...
Луценко Ю. В., Олійник В. В., Удянський М. М
«Пожежна безпека», напряму підготовки 0928 «Пожежна безпека», освітнього рівня повної вищої освіти, кваліфікації 2149. 2 «Інженер...
Безпека руху безпека життя
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,...
Використання ІНТЕРНЕТ і засобів мультимедіа в практиці туристичного бізнесу
Можливості використання ІНТЕРНЕТ у формуванні, просуванні та реалізації турпродукту
Безпечний Інтернет
Задача: навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті
Урок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини...
Мета уроку: повторити правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами і пристроями, безпека під час грози; розвивати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка