|
Скачати 0.6 Mb.
|
Матеріали Учасника 1 туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Вчительки біології Микласької ЗОШ І-ІІ ступенів Захаркової О.В. Голові районного оргкомітету Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2012» Баранчук О. В. Вчительки біології Микласької ЗОШ І-ІІ ступенів Захаркової О. В. Заява Прошу допустити мене до участі у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2012». З умовами конкурсу ознайомлена та погоджуюсь. 25.11.2011р. Відділу освіти Білогірської райдержадміністрації Микласької ЗОШ І-ІІступенів Педагогічний колектив та комітет профспілки Микласької ЗОШ І-ІІ ступенів представляє на конкурс «Учитель року - 2012» вчительку хімії та біології Захаркову Олену Володимирівну. Освіта вища ,ІІ кваліфікаційна категорія, педагогічний стаж 8 років. Директор школи: / М. Я. Дашкевич/ Анкета
30412. Тел.0989061147
по спеціальності «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія» та здобула кваліфікацію вчителя біології, основ сільськогосподарського виробництва.
(e-mail) [email protected]
навчання для формування пізнавальної діяльності учнів на уроках біології.
нестандартні уроки.
підручники : «Біологія 7кл.» автор Мусієнко М. М. , «Біологія 8 кл.» Серебряков В. В., «Біологія 9 кл.» Страшко С. В., посібник: «Відкриті та нестандартні уроки біології у 7 – 9 класах» Задорожний К. М., «Дидактичні матеріали для тематичного контролю знань з біології 8 кл.» Бондарчук О. Д., науково-методичний журнал «Біологія» видавнича група «Основа».
«Будь майстром, поетом, художником у справі яку ти любиш». Захаркова Олена Володимирівна працює у Микласькiй ЗОШ школi І -ІІступенів. Її педагогiчний хист - у поєднаннi внутрішньої гармонії, великої енергії i мистецького світосприйняття. Навчально-виховний процес, який вона органiзовує, завжди цiкавий, вiдрiзняється новаторством та творчістю. Все, що робить Олена Володимирівна спрямоване на розвиток творчої особистості.З цією метою вона використовує ігрові, проектні, інтерактивні технології навчання . Саме такі технології створюють атмосферу спiвробiтництва, сприяють взаємонавчанню, всебiчному розвитку кожного школяра . Використання на уроках рiзноманiтних творчих завдань робить урок бiльш яскравим, стимулює розвиток розумової та творчої активностi учнiв, робить засвоєння знань бiльш ефективним. Олена Володимирівна надзвичайно тонко керує процесом навчання, стимулюючи активність учнів, створюючи для них пошукову ситуацiю, органiчно поєднуючи колективнi форми роботи з груповими та індивідуальними, що сприяє засвоєнню міцних знань. Формування yміньта навичок на уроках, використання зв'язкiв з реальним практичним життям, не тільки допомагає вчителевi розвивати творчу особистiсть, її пiзнавальнi iнтереси, а вчить самостiйностi, сприяє соціалізації школярів. Вона творчий педагог. Її учнi здобувають сталi i мiцнi знання,що забеспечує їм хороші успіхи на районних олімпіадах. Олена Володимирівна бере активну участь у всіх шкiльних заходах, також входить до складу народного самодіяльного колективу «Берегиня». Не одноразово приймала участь в обласних змаганнях з пішохідного туризму,де разом з командою займала призові місця. Зичимо колезi творчого натхнення i подальших успiхiв! Відділу освіти Білогірської райдержадміністрації Микласькоїзош І-ІІ ступенів Висновки про педагогічну та методичну діяльність вчительки хімії та біології Захаркової Олени Володимирівни, що представлена на конкурс «Учитель року - 2012» Вчителька в даній школі працює з 2003 року. Систематично працює над підвищенням свого професійного рівня, вивчаючи передовий педагогічний досвід та рекомендації педагогічної науки, даних психології. Старанно відноситься до роботи, проявляє творчість при підготовці та проведенні уроків, використовує сучасні прийоми та методи навчання. Зокрема в своїй практиці вчителька впроваджує адаптивну технологію навчання. В результаті учні яких вона навчає біології, позитивно ставляться до вивчення предмету, який їх цікавить та неодноразово займають призові місця на районних предметних олімпіадах. Вчителька володіє і методично вірно використовує нову систему оцінювання та тематичний принцип обліку навчальних досягнень учнів, чим спонукає їх до постійної самостійної навчальної праці, орієнтації на кінцевий результат навчання, бажання досягти такого рівня компетентностей, які б відповідали рівню природних задатків і здібностей дітей. Постійно працює над збереженням і зміцненням матеріальної бази біологічного кабінету. Намагається кожен свій урок забезпечити відповідними засобами наочності . На уроках і під час проведення виховних заходів вчителька постійно приділяє велику увагу екологічному вихованню школярів та прививає їм любов до природи. Олена Володимирівна виступає з доповідями та повідомленнями перед вчителями школи, пропагуючи передовий педагогічний досвід. Вчителька крім посади за спеціальністю, виконує обов'язки інспектора по охороні праці та зав.Ділянкою в школі. Користується авторитетом серед учнів та батьків. Директор школи: /М.Я.Дашкевич/ Микласька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Опис досвіду роботи вчительки біології О.В.Захаркової по темі: «Використання інтерактивних форм і методів навчання для формування пізнавальної діяльності учнів на уроках біології» Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гідності,власної гідності – це перша заповідь виховання. В даній школі працюю вчителькою біології з 2003 року . Працюю над проблемою « Використання інтерактивних форм і методів навчання для формування пізнавальної діяльності учнів на уроках біології ».Під час роботи над даною проблемою, намагаюся при підготовці до проведення уроків, шукати творчий підхід, використовуючи різні методики навчання. Урок - це результат напруженої праці вчителя та учнів, який вимагає високої організованості та оптимального керування. Педагогічні джерела пропонують різні підходи до його підготовки, проведення та аналізу. Наука називає безліч параметрів, закономірностей і принципів, що впливають на результат праці вчителя. Мета уроку забезпечує розв'язання освітніх, виховних, розвиваючих завдань. Тому, плануючи урок, визначаю коло вмінь, знань, навичок, якими мають оволодіти учні. Намагаюсь забезпечити чітку послідовність своїх дій та активну пізнавальну діяльність учнів. Пізнавальна діяльність учнів формується через мислення, якщо учні не лише оперують набутими знаннями, а й виводять з них нові, розкривають причини явищ, аналізують закономірності, роблять узагальнення. Без урахування психологічних особливостей учнів, створення сприятливого клімату, культури спілкування не можна досягти бажаних результатів. Плануючи кожен урок я намагаюсь чітко уявити мету, визначити дидактичні завдання кожного етапу, аби досягти максимально можливих результатів у роботі з кожним учнем, обираю на грунті відомих критеріїв методи і форми навчально-пізнавальної діяльності, враховуючи зміст навчального матеріалу, навчальні можливості учнів, психологічні закономірності ряду процесів. Усі етапи уроку мають бути пов'язані між собою, підпорядковані загальній меті, наступний має логічно випливати з попереднього. Саме такий підхід дає змогу звести до мінімуму педагогічні експромти і перейти на шлях попереднього проектування навчально-виховного процесу та наступного відтворення проекту в класі - створення необхідної саме на цьому уроці ситуації, що забезпечує найвищу ефективність навчання. Уроки намагаюся проводити так, щоб учні не були просто «пасивними слухачами» , а щоб приймали активну участь в навчально - виховному процесі. На своїх уроках я впроваджую адаптивну технологію навчання, однією з методик якої є індивідуалізація навчання. Під час використання цієї методики, учіння стає переважно активною самостійною діяльністю учнів. Практикую також колективний метод навчання, під час якого учні індивідуально (самостійно) опрацьовують певний обсяг різного матеріалу, після чого по черзі презентують його для однокласників . Внаслідок чого учень почергово виступає як в ролі учня так і в ролі учителя. Цікавим для учнів є впровадження комп'ютерних технологій, які я застосовую зокрема для тестового оцінювання навчальних досягнень по різних темах навчальної програми. Під час використання різних методів навчання я намагаюся підвищувати свій професійний рівень, максимально заохотити учнів до вивчення біології, виховувати в них любов та дбайливе ставлення до природи. Розробки уроків біології різних типів у 7 – 9 класах «Щасливий випадок» Підсумковий урок по темі «Травлення» (9 клас) Цілі уроку: привчати учнів самостійно мислити; розвивати навички міжособистісного спілкування, розвивати ініціативу, творчу активність, розширити та поглибити знання з біології, які знадобляться в житті. Надмірне захоплення їжею - це тваринність, а неувага доїжі — це нерозсудливість. І. Павлов Треба їсти для того, щоб жити, а не жити для того, щоб їсти. Народна мудрість Учитель. Шановні діти, ми закінчили вивчення теми «Травлення». Проведемо цей урок незвично, у вигляді інтелектуальної гри «Щасливий випадок», правила якої аналогічні телеверсії цієї гри. Отже, представляю дві команди восьмикласників та їх капітанів. Гра є гра. У кожній грі є переможці й переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб під час гри панувала атмосфера доброти, взаємно підтримки, щоб ви проявили свої знання й отримали хороші бали! Хай усім вам щастить! І гейм. «Далі, далі...» (Участь беруть обидві команди, одне запитання — 1бал.) Перша команда
9. Скільки зубів у дорослої людини? (Тридцять два)
26.Чому говорять, що печінка виконує бар'єрну роль? (Крізь неї проходить вся кров, залишаючи шкідливі речовини)
Друга команда
(Печінки та підшлункової)
(36 - 37°С температури тіла)
3 - шлунковий сік)
22.Скільки слинних залоз знаходиться в людини у роті? (Три пари) 23.Слиновиділення може бути... (Умовно-безумовно рефлекторне) 24.Чому, коли довго пережовувати чорний хліб, він стає солодким? (Крохмаль розщеплюється до глюкози) 25.Скільки крові приблизно протікає за добу через печінку? (Близько 2 тис. л) 26.Скільки мікроворсинок розташовується на внутрішньому боці тонкої кишки?(3-4 тис.) 27.Скільки зубів мудрості має людина? (Чотири) 28.Скільки приблизно залоз, що виділяють шлунковий сік, має шлунок? (14 млн) Журі оголошує результати. I І гейм «Заморочки» Перша команда 1. Що є причиною харчових отруєнь? 2. Що значить правильно харчуватись? 3. Чому говорять: «Знай у їжі міру»? Друга команда
Журі оголошує результати. Учитель. Нарешті ми підішли до цікавого, таємничого гейму «Темна конячка». На цю роль ми запросили людину, яку ви знаєте. Хто це? (Представляє гостя відкритого уроку.) III гейм «Темнаконячка» Запитання для першої команди 1. Чому жителі північних країн споживають багато жирної їжі? (2 бали) 2. У шкільній їдальні до обіду приготували вінегрет, щедро при оцтом. Як буде перетравлюватися в ротовій порожнині картопля з вінегрету? Відповідь обґрунтуйте. Запитання для другої команди.
2.Хворого турбують болі в шлунку. Аналіз показує, що в нього нульова кислотність. Перетравлення яких речовин сповільнено в шлунку? Що порадити хворому? Журі оголошує результати. IV гейм «Конкурскапітанів» Запитання для капітана першої команди Які профілактичні засоби треба виконувати, щоб запобігти руйнуванню зубів? Запитання для капітана другої команди Назвіть сучасні методи дослідження органів травлення. V гейм «Ти—мені, я—тобі» (Кожна команда готує по одному запитанню суперникам.)
Журі оголошує результати. VI гейм «Гонказалідером» (Визначається, яка з команд відповість на більше запитань, одне запитання - 1 бал.) Запитання для першої команди
9.Амінокислоти й глюкоза всмоктуються в кров, а жири... (Улімфу) Запитання для другої команди
5. Ким спричиняються глистяніхвороби? (Гельмінтами) 6. У кожному зубі розрізняють...(Коронку, шийку, корінь) 7. Жири розщеплюються до... (Гліцерину та жирних кислот) 8.Серед харчових отруєнь найпоширенішими є... (Вживання отруйних грибів, ботулізм, сальмонельоз) 9.Запаси яких речовин можуть відкладатися в організмі людини? (Жирів) Журі оголошує результати. Урок на тему: «Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення.» (7 клас) Мета:Сформувати в учнів поняття про суцвіття, їх типи, біологічну роль, показати різноманітність суцвіть як результат пристосування рослин до різних умов життя. Методи:Бесіда, «мозковий штурм», розповідь, робота з підручником, гербарієм, таблицями. Тип уроку:Засвоєння нових знань. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів. 1.Назвіть органи квіткових рослин. 2.Що таке квітка? 3.Яка будова квітки? 4.Яку функцію виконує оцвітина? 5.Яку роль у квітці виконують маточки й тичинки? 6.Які квітки називаються одностатевими? 7.Наведіть приклади рослин, що мають одностатеві квітки. 8.Наведіть приклади рослин, що мають двостатеві квітки. 9. Порівняйте квітування тюльпана і верби. 10.Як називається сукупність квіток? Яке їх біологічне значення? ІІ. Засвоєння нових знань. Лабораторна робота № 15 |
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (редакція 2005... Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу«Учитель року». Інструктивно-методичні рекомендації, 2007 р |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ 2014» Для ознайомлення та відповідного реагування надсилаємо лист Міністерства освіти і науки України від 09. 10. 2013 №1/9-705 щодо методичних... |
Конкурсу «Учитель року» в районі (місті) Тема: «Удосконалення форм,... Тема: «Удосконалення форм, змісту та організації проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» |
Про підсумки обласного туру Всеукраїнського конкурсу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2009» у період з 10 по 13 лютого цього року проведено обласний тур названого конкурсу професійної... |
Організація та умови проведення всеукраїнського конкурсу «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету... |
Конкурсу “Учитель року 2010” в номінації «Правознавство» |
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами,... НАПН України; І. Ю. Ненашев, учитель фізики, лауреат Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-1996"; Н. А. Охрименко, методист Донецького... |
НАКА З Хмельницької обласної державної адміністрації від 1 лютого 1996 року №249-р “Про фінансування витрат на проведення Всеукраїнського... |
НАКА З Про фінансування витрат на проведення Всеукраїнського конкурсу “Учитель року” в області” та з метою виявлення і підтримки творчої... |
НАКАЗ «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету... |