Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми. Візуальне середовище розроблення програм. Об’єкт та його властивості. Подія та обробник події 11 клас


Скачати 60.12 Kb.
Назва Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми. Візуальне середовище розроблення програм. Об’єкт та його властивості. Подія та обробник події 11 клас
Дата 13.11.2013
Розмір 60.12 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Інформатика > Конспект
Євгенівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Снігурівської районної ради Миколаївської області

Конспект уроку з інформатики

Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми. Візуальне середовище розроблення програм. Об’єкт та його властивості. Подія та обробник події

11 клас

Вчитель інформатики

Бондар Л.М.

2012 р.

Тема. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми. Візуальне середовище розроблення програм. Об’єкт та його властивості. Подія та обробник події

Мета:

формувати:

  • поняття програми, середовища програмування;

  • уявлення про об’єкт та його властивості;

  • загальні основи термінології алгоритмізації;

  • вміння чітко й лаконічно висловлювати думки;

розглянути:

  • складові частини програми;

  • вміння використовувати середовище програмування для розв’язування задач;

виховувати:

  • уважність, інформаційну культуру, дисциплінованість під час роботи за ПК.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Базові поняття й терміни: програма, середовище програмування, комп’ютерна модель.

Структура уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Мова програмування Delphi. Візуальне середовище програмування.

2. Створення, виконання та збереження нового проекту в середовищі візуального програмування.

3. Редагування проекту. Розміщування елементів керування на формі.

V. Застосування знань, умінь і навичок.

VІ. Підбиття підсумків уроку

VІІ. Домашнє завдання
Перебіг уроку

І. Організаційний етап

Привітання. Підготовка класу до уроку. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Усне опитування:

  • Що таке комп’ютерна програма?

  • Які дані називають вхідними, вихідними, проміжними?

  • Що таке мова програмування? Назвіть компоненти, з яких складається мова програмування.

  • Назвіть і опишіть кожний етап розв’язування задач з використанням ЕОМ, якщо буде використано складне програмне забезпечення.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення про мови програмування, якими складалися програми для комп’ютерів українського виробництва у 50-60 роках ХХ ст.

  • Чи відома вам мова програмування Pascal? Вона була створена в 1970 році групою співробітників Інституту інформатики Швейцарської вищої політехнічної школи під керівництвом професора Ніколауса Вірта. З роками ця мова програмування розвивалася й удосконалювалася. На початку 2000-х років виникла нова версія Pascal, яка одержала назву Delphi.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Для створення, редагування та налагодження програм мовою програмування

Delphi використовують інтегроване середовище візуальної розробки Delphi 7. Це середовище складається з текстового редактора, компілятора для перекладу програми з мови програмування Delphi машинною мовою, засобів налагодження програми, довідкової системи та інших компонентів. Тому таке середовище називають інтегрованим.



У лівій і правій частині вікна розташовані підлеглі вікна:

  • Structure - відображається структура компонентів проекту;

  • Object Inspector – відображаються властивості та методи поточного компонента проекту;

  • Project Manager – відображається структура файлів проекту;

  • Tool Palette – відображається список об’єктів, доступних для використання в поточному режимі.

У центральній частині відкрито вкладку Welcome Page. на ній розташовані:

  • Кнопка New Project – для відкриття у середовищі заготовки нового проекту;

  • Кнопка Open Project – для відкриття у середовищі проекту, записаного на носії;

  • Кнопка Help – для відкриття системи допомоги та ін.

2. Створення, виконання та збереження нового проекту в середовищі візуального програмування.

Середовище Delphi 7 дає змогу створювати проекти різних видів. На уроках інформатики ми будемо вчитися створювати проекти з вікнами, кнопками меню, полями та іншими компонентами (елементами керування), які утворюватимуть інтерфейс користувача. Такі проекти в Delphi 7 називають додатками з формами. Для створення таких проектів потрібно у вікні New Items:

  1. Вибрати у лівій частині вікна елемент списку Delphi Projects.

  2. Вибрати у правій частині вікна елемент списку VCL forms Application.

  3. Вибрати кнопку ОК.



Виконання проекту:

  1. Команда Run меню Run,

  2. Натискання кнопки на панелі інструментів

Збереження файлів:

  1. Команда Save All меню File,

  2. Натискання кнопки на панелі інструментів

  3. Записати два файла проекту:

  • Файл з іменем Unit1 розширенням імені pas,

  • Файл з іменем Project1 з розширенням імені bdsproj

Завершення роботи над проектом:

Команда Close All меню File

  1. Редагування проекту. Розміщування елементів керування на формі.





V. Застосування знань, умінь і навичок.

Відкрийте середовище розробки Turbo Delphi 7. Виконайте проект, створений за замовчуванням. Створіть у власній папці папку Проект 2.4.1 і збережіть у ній проект, замінивши ім’я файлу Unit1 на task_2_4_1, a Project1 на project_2_4_1. установіть розміри форми: Height=500 і Width=100, Color=clGreen, знову виконайте проект. Збережіть відредагований проект.

VІ. Підведення підсумків уроку:

  1. Назвіть способи запуску Turbo Delphi 7.

  2. Назвіть і опишіть призначення та вміст підлеглих вікон початкового вікна Turbo Delphi 7.

  3. Як створити новий проект у Turbo Delphi 7?

  4. Що таке форма, назвіть основні властивості форми.

  5. Як розмістити на формі елементи керування?

  6. Назвіть приклади властивостей відомих вам елементів керування. Що визначають їхні значення?

VІI. Домашнє завдання

П. 2.4 пит. 1-13,

Завдання

Відкрийте Turbo Delphi 7. Створіть проект, виконання якого відкриє вікно синього кольору, розмірами 300 на 300 пікселів, ліва межа якого знаходиться на 300 пікселів від лівої межі екрана, а верхня – на відстані 400 пікселів від верхньої межі екрана. Створіть у власній папці папку Проект 2.4. і збережіть в ній проект.

Схожі:

5. Базові поняття програмування (5 год.)
Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Атрибути...
6. Основи програмування (28 год.)
Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Атрибути...
УРОК 41 Тема уроку
Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттями: випробування, ви­падкова подія, повна група подій, попарно несумісні події, рівноможливі...
Основні методології (стилі, парадигми) програмування. Поняття програми....
Дів розробки програм Граді Буча “О’єктно-орієнтоване програмування (ООП) – це методологія програмування, яка заснована на представленні...
Проекту
«Розроблення модуля «Контроль розрахунків за послуги теплопостачання» автоматизованої інформаційної системи ТОВ «Брок-енергія»»
8-й клас. ГЕОМЕТРІЯ
Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його властивості. Ознаки паралелограма. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості....
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції
Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випад­кової події
Реферат Звіт з переддипломної практики. Ключові слова: ПЕРЕДДИПЛОМНА...
Ту одного з відділів підприємства та розроблено програмне забезпечення “Технологічна карта виготовлення продукції”, покращено зовнішній...
8-й клас. Геометрія
Описує поняття: ламана, многокутник і його елементи. Формулює означення і властивості зазначених в змісті чотирикутників
Тема магістерської або бакалаврської дипломної роботи
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка