№ з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Практичні роботи
|
Примітка
|
Тема 5. Базові поняття програмування (5 год.)
|
|
Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Атрибути об’єкта. Елементи інтерфейсу користувача як об’єкти. Поняття події та обробника події. Поняття про методи об’єкта
|
|
|
|
Поняття алгоритму. Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора. Етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера. Графічне подання алгоритмів
|
|
|
|
Конструювання лінійних алгоритмів та їх графічне подання. Алгоритмічні конструкції розгалуження та повторення, їх графічне подання. Конструювання алгоритмів з розгалуженнями. Виконання алгоритмів
|
|
|
|
Принципи роботи у середовищі візуальної розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його виконання та збереження
|
|
|
|
Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Створення найпростішої програми, що відображає текстове повідомлення у відповідь на клацання кнопки
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 10. Створення найпростішого програмного проекту
|
|
Тема 6. Системи обробки табличної інформації (11 год.)
|
|
Запуск табличного процесора, відкриття й збереження документа. Огляд інтерфейсу табличного процесора. Поняття про книги, аркуші, рядки, стовпці, комірки. Навігація аркушем і книгою, виділення елементів книги й аркушу. Введення даних до комірок і редагування їх вмісту. Копіювання, перемі-щення й видалення даних. Автозаповнення. Форматування даних, комірок і діапазонів комірок.
|
Практична робота № 11. Введення даних і формату-вання таблиць у середови-щі табличного процесора
|
|
|
Використання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки і діапазони комірок. Посилання на комірки інших аркушів та інших книг. Копіювання формул та модифікація посилань під час копіювання
|
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
|
|
Практична робота № 12.
Використання формул і функцій в електронних таблицях
|
*
|
|
|
Призначення й використання основних математичних, статистичних, логічних і текстових функцій табличного процесора
|
|
|
|
Реалізація розгалуження за допомогою логічних функцій та умовного форматування
|
|
|
|
Розв’язування задач зі шкільних курсів інформатики, математики, фізики, хімії тощо
|
|
|
|
Практична робота № 13.
Реалізація алгоритмічної конструкції розгалуження та ітераційних обчислень у табличному процесорі
|
*
|
|
|
Графічний аналіз рядів даних. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми
|
|
|
|
Сортування та фільтрація даних. Обчислення підсумкових характеристик у таблицях
|
|
|
|
Практична робота № 14.
Графічний аналіз рядів даних. Фільтрація даних й обчислення підсумкових характеристик
|
*
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема 7. Бази даних (9 год.)
|
|
Поняття моделі даних, бази даних. Поняття й призначення систем керування базами даних. Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність-зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку. Класифікація зв’язків за множинністю та повнотою. Правила побудови моделі «сутність-зв’язок» предметної області
|
|
|
|
Практична робота № 15.
Розробка моделі «сутність-зв’язок» заданої предметної області
|
*
|
|
|
Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи керування базами даних. Відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних. Властивості полів, типи даних. Введення даних у таблиці. Форми. Сортування, пошук і фільтрація даних
|
|
|
|
|
|
|
Практична робота № 16.
Створення бази даних в середовищі СКБД, створення форм і введення даних
|
*
|
|
|
Поняття запиту до реляційної бази даних. Створення таблиць, форм, запитів на вибірку даних і звітів з використанням майстрів. Редагування запитів і форм з використанням конструктора
|
|
|
|
|
|
|
Практична робота № 18.
Створення запитів і звітів
|
*
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема 8. Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів (8 год.)
|
|
Структура та різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок. Поняття про мову HTML. Її основні теги і атрибути
|
|
|
|
Засоби автоматизованої розробки веб-сайтів. Редактор веб-сайтів. Поняття про систему керування вмістом сайту. Поняття про хостинг та розміщення сайту на хостинг-сервері
|
|
|
|
Автоматизоване створення веб-сайту. Наповнення сторінок сайту текстовою та графічною інформацією, створення гіперпосилань, завантаження файлів на сайт. Структурування інформації на веб-сторінках за допомогою таблиць. Основні принципи ергономічного розміщення інформації на веб-сторінках. Просторовий дизайн веб-сторінок. Дизайн кольору, форми, шрифтів, текстури
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практична робота № 19.
Автоматизоване створення веб-сайту
|
*
|
|
|
Огляд технологій веб 2.0. Веб-спільноти та їх різновиди. Створення й адміністрування онлайнової спільноти, публікація на сайті спільноти файлів і повідомлень. Вікі-технології. Служби онлайнового документообігу. Спільна робота з онлайновими документами
|
|
|
|
Практична робота № 20.
Створення та використання веб-спільнот. Спільна робота з онлайновими документами
|
*
|
|
|
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|